Tv-première Shrek Christmas Special op RTL 4

De Shrek Christmas Special beleeft op vrijdag 21 december zijn Nederlandse première op RTL 4. Dat meldt de televisiezender vandaag. In de Verenigde Staten was de half uur durende special vorige maand een grote hit. Bijzonder is dat alle acteurs die hun stem leenden aan de figuren in de Shrek-films, zoals Mike Myers, Antonio Bandera, Cameron Diaz en Eddie Murphy hebben meege- werkt aan de kerstspecial die producent Dreamworks speciaal heeft vervaardigd voor televisie.

De Shrek Christmas Special was een groot succes in Amerika. Het zorgde ervoor dat ABC marktleider werd op de avond van uitzending en was na de ABC-shows Dancing with the Stars en Dancing with the Stars Result Show zelfs het derde best bekeken programma van de week. Een zegsman van RTL 4 doet er nog een schepje bovenop: “Het is het best bekeken tv-programma van het jaar van het Amerikaanse ABC. Er keken maar liefst 21,1 miljoen Amerikanen naar de kerstbelevenissen van Shrek.

In de Shrek-kerstspecial is te zien hoe de groene reus zich helemaal heeft verheugd op een rustige periode die hij gezellig met zijn gezin wil doorbrengen. Hoewel de feestdagen voor de deur staan, lukt het Shrek maar niet om in de juiste stemming te komen. Hij wil zijn Fiona en de kinderen niet teleurstellen, dus hij doet zijn best, maar op Kerstavond besluiten zijn vrienden Ezel, de Gelaarsde Kat, het Koekmannetje en de anderen hem te laten zien wat het kerstgevoel volgens hen inhoudt.

Na de special is de allereerste ‘Shrek’-film te zien. In de populaire animatiefilm uit 2001 kon de wereld kennis maken met de enigszins cynische reus Shrek. Die ziet zijn natuurlijke habitat, het moeras, langzaam veroverd worden door de sprookjesfiguren die de kwade heerser Farquaad van Duloc heeft verbannen.

Shrek is nogal op zijn privacy gesteld en heeft genoeg van alle drukte. Hij sluit een deal met Farquaad: als hij de mooie prinses Fiona redt uit een kasteel dat bewaakt wordt door een draak, dan krijgt hij zijn land terug. Shrek gaat er op uit en wordt vergezeld door zijn nieuwe vriend Ezel. Fiona draagt een groot geheim met zich mee.

Steracteurs Mike Myers (Shrek), Cameron Diaz (Fiona), Eddie Murphy (Ezel) en Antonio Banderas (De Gelaarsde Kat) geven de karakters een extra dimensie in deze film, die twee Oscars en een groot aantal andere filmprijzen heeft gewonnen.

De Shrek Christmas Special is op vrijdag 21 december tussen 20.30 en 21.00 uur te zien bij RTL 4; de film Shrek volgt daarna tussen 21.00 en 22.35 uur.

16 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Manon
december 22, 2007 14:22

Die baby Shrek-jes waren zo lief! .. Jammer dat het maar een half uur was, maar ze waren echt cute!

Gast
g-one
december 21, 2007 19:59

kan hem niet kijken hopelijk komt er een herhaling

Gast
Misss.
december 20, 2007 13:34

Waneer is de Herhalingggggggg!!!

Gast
Bram
december 8, 2007 12:01

@ Anonymous nr 12. WTF !? Zelden zo een onsamenhangend stukje gelezen…… Volgens mij wil je zeggen dat je vindt dat Shrek te laat wordt uitgezonden. Cynisme werkt alleen als je het een beetje goed formuleert, nu zet je alleen jezelf te kakken.

Gast
Anoniem
december 8, 2007 11:14

Wederom het bewijs dat RTL zich eigenlijk niet met TV maken bezig moet houden want wederom laat zij zien het inzicht van een bezopen mossel te hebben… Dan heb je de Shrek Christmas Special en de film Shrek 1, films die kinderen graag willen zien en wat doe je dan als ervaren TV station je plant dat op vrijdagavond NA half 9 tot een uurtje of half elf…. Waarom doe je zoiets niet eerder op de avond of bijv. zondagmiddag. de Shrek films zijn familiefilms maar toch voornamelijk bedoeld voor de jeugd anders breng je niet zoveel Shrek merchandise op de markt wat voornamelijk kinderen moet boeien maar RTL, the family of stations bedenkt dan dat het goed is om de film NA kinderbedtijd in de programmering te zetten… stel je voor, het zou eens teveel kijkers kunnen trekken en we weten allemaal dat RTL dat de laatste tijd liever niet heeft maar dom is het zondermeer… en ik weet best dat mensen het op kunnen nemen en meer van die onzin maar als we zo gaan denken zou ik zeggen gooi overdag en ’s avonds een testbeeld op tv en begin om middernacht met uitzenden, kan RTL werken met goedkoop nachtstroom en wij nemen het immers toch wel op als de tijd van uitzenden niets uitmaakt…. het lijkt mij dat er betere uitzendtijden zijn voor zoiets, Sesamstraat en Het Klokhuis beginnen toch ook niet om 11 uur ’s avonds?

Gast
Anoniem
december 7, 2007 08:59

Een heerlijk familie-avondje op RTL4, eerst Heel Holland Helpt en daarna het dosier ‘Eem tumor als gezicht’! :)

Gast
Chiel
december 7, 2007 00:07

Het eerste kerstprogramma dat ik wil zien (muv 3 films). Wat een aanbod! Ge wel dig :lol:

Gast
Anoniem
december 6, 2007 23:09

Eigenlijk keken er maar 20.9 miljoen mensen, volgens de final national ratings. De 21.1 miljoen waren volgens de fast national ratings, en dat is het gemiddelde van alle grote tv-markten in de US. De 20.9 miljoen is het gem. over heel de US. Met eventuele pre-emptions of delays in acht genomen.

Gast
Anoniem
december 6, 2007 22:21

Leuk! Sherk is leuk om te zien, jammer dat het een half uurtje is! maar ik ga het zeker proberen te zien!

Gast
mtn
december 6, 2007 21:53

@ Fred, wel van die avond ;-)

Gast
Craig
december 6, 2007 21:43

Doe jij marketing opleiding !#Michael#!? :P

Gast
!#Michael#!
december 6, 2007 20:43

Nou ik vind het wel leuk, en het zal na GTST (best bekeken RTL4 programma op de doorde weekse dag ;) :P ) best wel scoren Shrek is mateloos populair!

Gast
FRED
december 6, 2007 19:47

Leuk ! Halfuurtje met de familie in de kerst stemming komen.

Gast
Kokstra
december 6, 2007 18:38

Leuk dat een zegsman van RTL4 probeert de cijfers van ABC op te hemelen (waarom?), maar het was niet het best bekeken programma van het jaar.

Gast
Bjorn
december 6, 2007 18:19

Ik heb een kerstdiner, dus ik zie misschien de herhaling wel de dagen daarna op 4, 5, 7 of 8.

Gast
Toon
december 6, 2007 18:19

begrijpen wie begrijpe kan. het was na dancing with the stars het best bekeken programma van de week en volgens abc was het zelfs het best bekeken programma van het jaar op abc. En dancing with the stars is nochtans toch ook wel van abc en haalt toch ook wel meer kijkers.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen