RTL 4 gaat op zoek naar Het Zesde Zintuig

Een aantal mensen die beweren over bijzondere gaven te beschikken worden aan verscheidene tests onderworpen in het nieuwe realityprogramma Het Zesde Zintuig op RTL 4. Dat laat een zegsman van de televisiezender vandaag weten. De KRO gaf onlangs geen vervolg aan hun zoektocht naar paranormaal talent in het programma Op Zoek Naar Het Zesde Zintuig. De woordvoerder van RTL 4 legt uit: “Het Zesde Zintuig is niet zozeer het format van de KRO, maar meer Ameri- ca’s Psychic Challenge.

America’s Psychic Challenge is een realityserie op het Amerikaanse Lifetime netwerk. Tijdens het programma wordt een groep van zestien kandidaten aan verschillende tests onderworpen, zoals het zoeken van een man die zich verborgen heeft in een ziekenhuis, het geven van een reading aan voor hen onbekende mensen of het opnoemen van specifieke details over moordzaken op het plaats delict.

Het televisieprogramma America’s Psychic Challenge bestaat uit vier voorrondes. Aan iedere voorronde doet steeds een groep van vier kandidaten mee. De twee best presterende deelnemers van die aflevering gaan door naar de volgende ronde; de laagst scorende deelnemers verlaten het programma. Na twee kwartfinales en een halve finale strijden de laatste twee overgebleven kandidaten in de uiteindelijke finale om een geldprijs van 100.000 dollar en de titel ‘America’s #1 Psychic’.

Karin de Groot presenteerde begin dit jaar een vergelijkbaar programma voor de KRO op Nederland 1. Op zoek naar het Zesde Zintuig was succesvol, maar het stemde de omroep niet tevreden. “Het programma paste eigenlijk niet zo bij de koers“, gaf vertrekkend KRO-directeur Ton Verlind vorige week aan in de talkshow Pauw & Witteman. Een vervolg op de goed bekeken programmaserie bleef dan ook uit.

RTL 4 springt in dat gat en presenteert komend voorjaar Het Zesde Zintuig. “Een exacte datum en presentator zijn nog niet bekend“, aldus de woordvoerder.

15 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
bliek
december 10, 2008 09:09

heel erg interessant, maar zullen altijd sceptici blijven.

Gast
Monique
februari 23, 2008 10:14

dat ze dat door zo een balletje als beau van erven dorens laten doen, chazia was inderdaad dan beter geweest omdat ze al die tijd char heeft gedaan.

Maarja daar hebben ze bij rtl ook niet over nagedacht om deze wissel te maken nu dansen met sterren is afgelopen.

We zullen zien………

he ikke, wie is diegene of mag je dat niet zeggen………begint het met een m of n (hihi)

Gast
ikke
februari 1, 2008 13:17

Opnames zijn al langer bezig volgens mij, in ieder geval de selecties maar de uitzendingen beginnen 14 februari op donderdagavond in de plaats van Char…

iemand die ik ken doet mee dus ik ga zeker kijken!!

Groetjes

Gast
Marlies
december 27, 2007 18:28

Hallo allemaal!

De opnames beginnen op 4 januari en de eerste uitzending is op 14 januari!!
Allemaal kijken dus!

Groetjes Marlies

Gast
goed idee
december 18, 2007 10:10

Ik ben ook voor Chazia! Dit kan ze!

Gast
!#Michael#!
december 17, 2007 23:36

@ Joris

Niks copieeren! Ze bieden het programma gewoon een 2e seizoen nu de KRO er vanaf ziet!

@ Wim

T zou leuk zijn als BzV naar RTL4 zou gaan :P maar dan nog zou ik het niet kijken, ik vind het gewoon niks! Maar als RTL4 de enigste kans voor BzV zou zijn, dan is het leuk voor de fans

Net als het Zesde Zintuig, KRO stopt, RTL4 bied het een 2e seizoen, leuk voor de fans, maar niet mijn ding :)

Gast
joris
december 17, 2007 23:12

en weer gaan ze kopieeren

Gast
wim
december 17, 2007 20:53

Ja Craig toch wel raar hé, toen dit programma door de KRO (ned1) werd uitgezonden was het grote shit.
En nu het naar RTL gaat wordt het met open armen ontvangen, over hypocriet gesproken.
Wat vindt je als BZV naar jou zendertje zou gaan, ik ben benieuwd.

Gast
Tjeerd
december 17, 2007 19:47

Dat is ook precies waar dit waardeloze programma thuishoort. Ieder zichzelf respecterende paragnost zal hier niet aan meedoen. Tenzij hij weet dat hij of zij zelf wint en dat weten die gasten van te voren als ze goed zijn natuurlijk

Gast
Craig
december 17, 2007 19:27

Wim je bent zielig.

Gast
wim
december 17, 2007 19:11

Nou Bastiaan, Karin de Groot gaat echt niet naat RTL.
Ze gaat haar loopbaan niet te grabbel gooien.

Gast
Bastiaan
december 17, 2007 19:08

Gewoon Karin de Groot laten doen.

Gast
Joost
december 17, 2007 18:28

Het zesde zintuig zal ongetwijfeld met Chazia Mourali zijn. Die zit nu niet meer bij Char en dat is volgens mij niet zonder reden. Het lijkt me leuk als Irene Moors eindelijk eens een leuke show krijgt. Die heeft ook al een verleden met dat soort programma’s, namelijk de serie omstreden specials met Robbert van den Broeke.

Gast
Mike
december 17, 2007 18:27

Gewoon exact hetzelfde als Op zoek naar het zesde zintuig dus, maar dan in iets andere vorm. In ieder geval mooie aanwinst voor RTL 4. Scoorde iedere week 1.3 miljoen kijkers en dat is tegenwoordig een spectaculair hoog cijfer voor RTL 4.

Gast
Sander
december 17, 2007 18:25

Weer een prachtig programma naar RTL 4. :P

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen