De Gouden Kooi voortaan met zes nieuwe afleveringen

De Gouden Kooi (foto) is met ingang van januari ook op zaterdagen te zien met een reguliere aflevering. Dat bevestigt een zegsvrouw van RTL 5 vandaag. “Op zaterdag wordt van De Gouden Kooi ge- woon een reguliere aflevering uitgezon- den en op zondag een compilatie“, zegt de woordvoerster. Ook Deal or no Deal met Beau van Erven Dorens is vanaf het nieuwe jaar zes dagen per week op het scherm. “Bij Deal Or No Deal gaat het op zaterdag om de beste aflevering van de afgelopen week.

RTL 5 trekt hiermee de vooravond door tot zes dagen. Ook op zaterdag zijn De Gouden Kooi en Deal Or No Deal op hun vertrouwde uitzendmoment te zien. “We hebben hiervoor gekozen omdat hier eerst programma’s stonden die zijn opgehouden. Deze RTL 5-programma’s zijn hiervoor in de plaats ingezet.

29 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Craig
december 19, 2007 14:13

Alsof ik elke dag kijk. Er zijn geen heftige ruzies op dit moment dus ik kijk niet. Als er weer terror acties zijn kijk ik weer.

Gast
Plonia
december 19, 2007 13:45

Feit blijft dat het allang geen Gouden Kooi meer is maar Huize de Zoete Inval. Daar hoef je toch geen intellectueel voor te zijn om dat te concluderen? Jij bent wel een heele simpele kooifan.

Gast
Craig
december 19, 2007 13:23

Ah gossie daar hebben we de zogenaamde intelectuele televisie kijkers die alleen naar de publieke omroep kijken.

Misschien dringt het niet tot je door maar veel mensen kijken naar televisie om vermaakt te worden. Ik heb meer plezier in het kijken naar een paar gekken in een villa dan als ik naar een of ander saai programma of kunst of whatever moet kijken.

En daarbij hoor ik in de jongeren doelgroep en dat betekent dat ik sowieso bijna niet naar de PO kijk.

Gast
Anita
december 19, 2007 12:59

@ Plonia: denken is Craig’s sterkste kant niet, vrees ik.

Gast
Tetje
december 19, 2007 12:49

Die Zoete Inval druipt de stupiditeit ook van af. Het lijkt op BB met wat andere kinderachtige regeltjes-voor-padvinders. En voorgekauwd door de ‘buren’ anders slaat het format dood. De oppervlakkigheid is ervan af te scheppen. Maarja, we moeten veel CO zenders hebben en die moeten nu eenmaal wat uitzenden. Dondert ze echt niet wat. En met wat holle verkoopbabbeltjes lijkt het nog iets. Hoezo hersenloos?

Gast
Plonia
december 19, 2007 12:36

In die zin hoor ik bij de kuddekoeien die de infantiliteit en de leegheid van de kooibewoners wel inzien ja. Eigenlijk zou het nu De Glazen Zoete Inval moeten heten i.p.v. De Gouden Kooi. Maar daar zou je eens even over na moeten denken.

Gast
Craig
december 19, 2007 12:14

Ben jij eigenlijk niet de kude koe die met de massa meeloopt en over de Gouden Kooi zeikt?

Gast
Plonia
december 19, 2007 12:00

Ik ben Anonymous hierboven.

Gast
Anoniem
december 19, 2007 11:59

@ Craig: Ik wil hier niemand beledigen hoor, schaam je niet een kuddekoe te zijn, miljoenen en miljoenen mensen zijn het, makkelijk, geborgen en veilig dus. En het grote voordeel is: je hoeft zelf niet meer te denken want dat hebben anderen allang voor je gedaan.

Gast
Plonia
december 19, 2007 11:30

Een programma verzonnen door een kuddekoe, door kuddekoeien gemaakt ( iemand met hersens houd dat werk niet vol) en met kuddekoeien als lijdend voorwerplijkt mij vanzelfsprekend voor kuddekoeien gemaakt.
Waarom anders wordt het hersenloze concept zo ‘uitgemolken?’
Weinig origineels aan lijkt mij. Heb je ook al geen hersens voor nodig en al helemaal geen fantasie. Dus zo raar is die gedachtengang niet.
Veel ordinaire bagger om maar geld te verdienen, meer is het niet.
Hersenloze kuddekoeien dus.

Gast
Craig
december 19, 2007 11:21

Ja dus iedereen die naar de Gouden Kooi kijkt is een kuddekoe? De enige die kuddekoeien zijn zijn die mensen die al 20 jaar naar de zelfde programma’s van de PO kijken.

Gast
dochter van Wim
december 19, 2007 10:49

Tien keer liever een bewuste social outcast dan een onbewuste, hersenloze kuddekoe.

Gast
Craig
december 19, 2007 01:31

Wim met een rolmodel als jij zal het me niks verbazen als je dochters social outcasts zijn.

Gast
Tetje
december 18, 2007 15:05

Schei toch uit Frank. Een commercieele opleiding heb je niet nodig om te concluderen dat daar maar wat aangerotzooit wordt en debielen die zoiets volgen zullen er altijd blijven.

Gast
Frank
december 18, 2007 14:56

@ Tetje, zeker geen commerciele opleiding gehad? Zoek een baan bij de overheid, zal je goed passen.
De gouden Kooi is een succes, of we het willen of niet. Een zeer trouwe groep kijkers (lees jongeren) kijkt elke dag naar dit programma. En daar gaat het om.

Gast
Tetje
december 18, 2007 14:53

@ Michael: maak dat je grootje maar wijs dat het een succes is. De Mol wil maar niet inzien dat ie er falikant naast zat met zn over-enthousiaste verkoopbabbel voordat die ellende begon. Nu wil hij het niet toegeven omdat ie zo koppig als een ezel is en zo eigenwijs als dikke stront. Elke keer dat ie weer een poging waagt om het populair te krijgen, o.a. door iedere keer de stop uit te stellen, daarmee suggererend dat het een mega-succes is, staat ie gewoon voor schut. Helaas heeft de man het zelf niet door. Het is nog net niet zielig hoe hij bezig is, maar het scheelt niet veel.

Gast
Anoniem
december 18, 2007 13:52

O ik zie dat Michael weer de boel loopt vol te pletten op dit log.
Zeg waarom begin je zelf niet ergens iets? Je verstoord hier reacties van mensen die gewoon leuk over media willen kletsen met je veel schrijverij die 9 van 10 keer feiten bevatten die niet kloppen. Ga eens weg!

Gast
!#Michael#!
december 18, 2007 13:11

@ Tetje

News Flash! De Gouden Kooi is MEGA populair! In de doelgroep 18-35 (jongeren doelgroep, en de RTL5 doelgroep) behaalt het programma marktaandelen rond de 20-25% en bij 20-49 rond de 10-15%.

Het is mischien geen BB1 verhaal met 1.5 miljoen kijkers per dag, 2.5 miljoen voor de live shows en 4.2 miljoen voor de finale show. Maar het is zeker een programma dat sensationeel populair is onder de jongeren, en Ik kijk het (20jr) en 60-80% van de mensen van mijn leeftijd waar ik mee om ga.

De Gouden Kooi, is gewoon een succesvolle soap die in tegen stelling tot ONM(bij Yorin/Veronica) en GTST het echter bijna uitzonderlijk en alleen onder de jongere generaties goed doet, waar trafitionele soaps ook de oudere kijker bereiken.

Dus is DGK interesant voor adverteerders die een jonger publiek willen bereiken. GTST blijft interesant door de relatief grote jongere kijkers schare. En ONM is al commercieel uit gebannen bij Yorin omdat 600/700 duizend kijkers niet rendabel waren doordat er vele oudere kijkers tussen zaten. En met de BNN resulaten zou de soap zeker niet rendabel zijn. Lijkt mij, of het moeten puur en alleen kijkers uit 18-35 zijn.

In elk geval DGK kan wel uit, de site is een melkkoe Er zijn zo’n 100.000 diehard streamers die 5 euro per maand over hebben voor een DGK abonement, dat is 500.000 euro per maand. Daar zou je die toko toch wel op draaiende moeten kunnen houden (6mln p/j !!!)

En voor Adverteerders is het interesant door de jongere doelgroep. (Neem Chupa Chups: ‘Terros Sucks’ this program is sponsord by Chupa Chups ;) :P )

Gast
Tetje
december 18, 2007 12:58

Het heeft ook wel weer iets komisch, iemand die zo wanhopig probeert dat in scene gezette wezenloze, oeverloze gezwam dat spontaan moet lijken, maar populair proberen te krijgen. Wat doet de Mol zichzelf aan.
t Is haast zielig.

Gast
KNL
december 18, 2007 10:24

He ja laten we die eeuwenoude discussie weer eens aangaan!! Of DGK wel of niet verantwoord etc.etc. is en of het nu wel of geen trash TV is…bla di bla….been there….!

Gast
Anoniem
december 17, 2007 20:51

@ Craig
Wie is… de Mol? is echt voor bejaarden bedoelt he.

Gast
Anoniem
december 17, 2007 20:50

Nog een bericht hierover? Er is al een bericht hierover, kijk maar even een paar dagen terug

Gast
wim
december 17, 2007 20:39

inderdaad Craig, dit is het meest schofterige programma dat de ned. tv ooit heeft voortgebracht.
Hier in huis komt het beslist niet op en ik ben blij dat mijn 2 dochters(18) er niet naar talen.
Maar het geeft wel aan wat voor mensen dat zijn die er naar kijken, waaronder jij Craig en natuurlijk ook Frits maar dat is weer een verhaal apart.
Die zou zijn eigen moeder nog in die kooi duwen als het maar geld oplevert.

Gast
Craig
december 17, 2007 19:30

Ach ja dit programma is natuurlijk weer te shockerend voor alle bejaarden/PO fans.

Gast
Anoniem
december 17, 2007 18:40

Dit heet ‘armoede’ van een station in nood en nee dat is geen onzin, blijkbaar is er niks zinnigs uit te zenden op zaterdag dus ga je iets wat je al 5 dagen achter elkaar uitzend, 6 dagen uitzenden en dan op de 7e dag een herhaling… het wordt5 tijd dat RTLofficieel toegeeft dat ze de weg kwijt zijn en ik weet dat de RTL aanbidders het hier niet mee eens zullen zijn maar ga niet lopen beweren dat dit een goede of juiste beslissing is van RTL, dergelijke programma’s naar de zaterdag halen met dergelijke score houdt in dat je niks beters te bieden hebt wat hoger scoort, zo simpel ligt het

Gast
karel
december 17, 2007 18:39

maar toch is de kijkcijfers niet hoger dan op talpa/tien?
enkele dagen wel, maar meestal toch hetzelfde als op talpa/tien
en dat wilde ze toch dat er meer kijkers gingen naar deze programma

Gast
Jan
december 17, 2007 17:08

Als vaste kijker van De Gouden Kooi vind ik het een leuk idee dat het nu zes dagen per week komt. Ik hoop ook dat het daardoor wat minder achter gaat lopen op de werkelijkheid en verslaggeving op internet.

RTL 5 pakt dus flink uit met De Gouden Kooi. Dat geeft dus wel aan dat ze meer dan tevreden zijn over de kijkcijfers en het aangekondigde vertrek hiervan nog lang op zich laat wachten.

Voor kijkers van De Wereld Draait Door nog een leuk nieuwtje: de 2 Babes, bekend van de TV Draait Door, maken hun opwachting als gastspelers in De Gouden Kooi.

Gast
Hans Anders
december 17, 2007 17:03

Denk je dat adverteerders zuiverder op de graat zijn?

Gast
poppie
december 17, 2007 16:51

wanneer wordt nou de stekker uit de gouden kooi getrokken? Of is de heer van Westerloo weer eens te vlug geweest met zijn uitspraken.
Ben benieuwd hoe geloofwaardig adverteerders hem nog vinden!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen