Robert Jensen: ‘Ik ben de beste presentator van Nederland’

Robert Jensen had in oktober de twijfelachtige eer de eerste winnaar te zijn van Het Lelijk Ding, de prijs voor de slechtste presentator van Nederland. De talkshowhost heeft de prijs nooit opgehaald. “Omdat het niet waar is. Ik ben juist de allerbeste tv-presentator van Nederland“, geeft Robert aan. “Dat ís zo. Dat komt uit alle onderzoeken, behalve uit de verkiezing van Veronica. Ik kan nooit de slechtste zijn, want ik heb het populairste programma op de tv in de doelgroep 18 tot 35 jaar.

Robert Jensen doet zijn uitspraken in een interview met Gerard Joling, deze week gasthoofdredacteur van Veronica Magazine. Robert geeft zelden een interview, maar voor Gerard maakt hij een uitzondering: “Ik doe het helemaal alleen voor jou, want je bent een vriend van de show. Je mag me alles vragen, ik geef overal antwoord op.

De talkshowhost wil iedereen in zijn show, maar geeft zelf nooit thuis. “Ik ben al 160 dagen per jaar twee uur per dag op tv. Zelf vind ik het hoogst irritant als mensen te vaak te zien zijn. Bovendien is het vermoeiend om er nog interviews bij te doen. Ik vind het ook wel lekker om even niet op die manier met mezelf bezig te zijn.

Gerard vindt dat Robert milder is geworden in zijn talkshow. “De show is nog steeds scherp en pittig, maar er bestaat balans“, zegt Robert. “Als je één keer per week uitzendt, kun je omgeremd lachen, knallen en gaan, maar zodra je vijf avonden op tv bent, krijg je meer diversiteit in je programma. De ene avond knallen, terwijl je de dag erna een serieus onderwerp behandelt, zoals de verdwijning van Natalee Holloway. Daarmee laat ik een andere kant van mezelf zien.

De geruchten gaan dat Robert homoseksueel zou zijn. Dat is volgens de presentator niet zo. “Nee. Maar stel dat het wél zo zou zijn, is dat dan belangrijk? Dat kan toch geen issue zijn? (..) Met mannen heb ik alleen maar vriendschap.

Zanger Gordon heeft een hekel aan Robert Jensen. In zijn column voor Privé maakt hij gehakt met Robert. Doet dat wat met de presentator? “Nee, m’n hart klopt al sinds de vorige eeuw niet meer. Ik kan er hartelijk om lachen. Ik vind het mooi als mensen mij aanvallen. Als ik uitdeel, moet ik ook incasseren. Uiteindelijk doen we het allemaal ‘in good humor’. Gordon kan daar alleen niet mee omgaan. Jij wel, jij bent fair: je deelt uit, maar incasseert ook. We weten allebei dat Gordon dat niet kan.

Het hele interview met Robert Jensen is te lezen in Veronica Magazine.

46 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
ANONIEM
augustus 12, 2008 15:42

IK Ben een grote FAN VAN ROBERT JENSEN EN ik kijk elke week elke dag naar het progamma jensen . Echt die gast is echt te gek

Gast
clasina
maart 13, 2008 01:25

ik vind jensen de beste ……hij zecht echt alles dat is juist zo leuuuk !!!

en ik kijk altijd naar jensen

en ben er 6 keer geweest … en echt een aanrader hoor!!!

echt de tranen rollen over mn wangen daar

ik zat er ook toen geer zn nummer deed …maak me gek toen stond geer op 1…..nou ik heb echt van begin tot eind gelachen hoe die 2 ook tegen elkaar doen is gewoon zo leuuuuuuk!!!

en ik ga e zeker weer heen heb me alweer ingeschreven

JA JENSEN JE BENT EN DE BESTE !!!

EN DE LEUKSTE

JE BENT EEN KANJER !!!

LIEFS EN GROETJES JE GROTE FAN!!

CLASINA

Gast
xD
januari 4, 2008 14:45

ROBERT IS GEWOON DE BESTE (H)(H)

Gast
Bas v.d Kimme
december 20, 2007 13:05

Ja denk nou even door als je de tekst ziet…

Gast
Suus
december 19, 2007 23:37

Nou Robert geweldig, de beste, de slimste, maakt nooit fouten, zal je mij niet horen zeggen, maar het is wel vaak lachen bij hem, laten we eerlijk zijn. Waar het aan ligt, aan Robert natuurlijk. Maar waarom altijd weer exorbitant hoge bedragen? Hoe lang denken die gasten dat nog vol te houden? Meer, nog meer, nog meer, ja eens houd het op natuurlijk. Maar wat is daar zo erg aan?

Gast
exit voor Robert?
december 19, 2007 22:45

Exit voor Robert Jensen bij RTL?

Het contract van Robert Jensen bij RTL loopt binnenkort af en volgens Evert Santegoeds zal het ook niet worden verlengd. Het programma van Jensen zou te duur zijn, ondanks dat er meerdere afleveringen achter elkaar worden opgenomen. Ook het hoge salaris van de presentator zou hier debet aan zijn. Maar de kijkcijfers zijn teruggelopen en zouden niet meer opwegen tegen de hoge kosten, mede veroorzaakt door het ‘goede’ contract dat Jensen met RTL heeft.

De presentator zelf denkt heel anders over zijn programma. Hij vindt zichzelf ‘de allerbeste tv-presentator’ en zijn show ‘het populairste programma op de tv in de doelgroep 18 tot 35 jaar’. Jensen vindt zijn talkshow nog steeds ‘scherp en pittig’, zegt hij in de Veronica-gids.
Met het verdwijnen van de talkshow verliest RTL wel een promotiemiddel want de show van Jensen stond de laatste tijd steeds bol van de aandacht voor RTL-programma’s.

Gast
Bas v.d Kimme
december 19, 2007 22:01

Ja Robert je bent geweldig, de beste, de slimste, maakt nooit fouten,
kortom jij staat op nummer 6 1 7 3 4 1 8 9 (En toen waren we de tekst kwijt…)

Gast
Gabriel
december 19, 2007 09:51

Hij heeft gelijk.

Gast
kraan
december 19, 2007 09:05

ik vind Jensen in zijn manier van presenteren erg geforceerd en niet natuurlijk overkomen, en hij vind zichzelf nogal geweldig heb ik de indruk. En ik had dit ook gezegd als hij bij de PO zat, mocht iemand daarover gaan zeuren.

Gast
bluffy
december 19, 2007 07:59

Yak, walgelijk mannetje!

Gast
maanzaad
december 18, 2007 23:11

@Rem TOp KLASSe gaat natuurlijk veel te ver.

Het programma is meestal smakeloos, veel te plat en ordinair.

Maar af en toe is ‘ie toch wel heel erg goed. Hij is zo adrem dat het bij vlagen zelfs geniaal is, dat gebeurt helaas niet vaak. Als het gebeurt, heeft hij veel te danken aan de gast op de bank en de tekstschrijvers.

Maar Jensen zelf is en blijft een ranzige opportunistische vetklep. Een ramp om mee te werken, heeft eigenhandig YorinFM de nek omgedraaid en ondertussen lacht hij z’n lul uit z’n broek . .

(dit is mijn mening)

Gast
David
december 18, 2007 22:37

Jensen behoort absoluut tot de top, alleen is het in dit land een schande om dat van jezelf te zeggen. Mensen die denken dat Jensen alleen maar plat en makkelijk is, hebben de afgelopen jaren niet meer gekeken. Want natuurlijk kan Jensen plat zijn, maar alleen bij mensen die dat kunnen hebben (Joling, Patty Brad, die mafkezen uit Idols).

Maar naast het feit dat hij écht grote (buitenlandse) gasten heeft in zijn show (die in geen enkel ander programma komen), kan hij ongelofelijk goed interviewen als het een serieus onderwerp is. Kijk naar het meisje wat in dr gezicht volledig verbrand was, de vrouw zonder benen, de moeder van Kampusch etc etc etc. En juist het mooie van Jensen is, is dat hij van die soort mensen niet alleen ‘de zielige’ kant laat zien, maar normaal met ze omgaat en ook grappen kan maken. En dat waardeer ík in ieder geval in m, maar natuurlijk is iedereen vrij om te vinden van m wat ie wil :) Ook kan hij net zo goed Wilders interviewen, als Marijnissen zonder een voorkeur uit te spreken. Het enige wat ik dus irritant vind is dat mensen nog steeds zeggen dat ie een botte lul is en zn gasten als stront behandeld, want dat is dus absoluut niet waar.

Gast
Rem
december 18, 2007 21:57

Ben het er helemaal mee eens dat jensen tot de top behoort.
Jensen makat wel flauwe grappen over bepaalde soort mensen!
Maar hij heeft in zijn shows ook andere kanten laten zien.
In een interview gaat hij heel diep en leeft hij egt mee met de mensen.
Zon talkshow als jensen zou in amerika een grote hit zijn.
Maar de drooge en nuchterige nederlander kan zijn humor niet waarderen.
Maar als je goed naar de aftiteling van zijn show kijkt dan zie je dat zijn grappen door iemand anders bedacht zijn.
Jensen is de enige op de nederlandse televisie die zoveel bekende buitenlandse artiesten(beroemdheden) te gast heeft in zijn show.
De manier van interviewen vind ik prettig. Lekker to the point en zeggen wara het op staat maar ook met de mensen meeleven. Beter als dat serieuse gemauw van flauw en pitteman.
En bij jensen is niks te gek. De gekste dingen behandelt die in zijn show.. iemand die geen benen heeft. Wolfman,Catman de gekste dingen Maar het zijn wel fascinerende verhalen.
Fuck die mensen die zeggen dat het een goedkoop programma is!!!
Ik vind jensen helemaal TOP KLASSE(maar dat is MIJN mening)

Gast
Rinze
december 18, 2007 20:06

De beste zou ik hem nog niet willen noemen maar hij behoort wel tot de top vind ik. Hij kan inderdaad erg snel en pittig interviewen en weet dingen op een hele leuke manier te brengen, ik kijk graag naar zijn show. Zelf vind ik Paul de Leeuw wel leuker, maar Jens kan er ook absoluut mee door, alleen jammer dat Jan P. weg is, vond die man altijd erg grappig.

Gast
John
december 18, 2007 18:24

Jensen rules in wakker Nederland!

Gast
Mart
december 18, 2007 18:09

ik vind jensen een top programma. Jammer dat het de laatste week is want het is echt een programma om de dag mee af te sluiten. Hoop dat de stop snel weer voorbij is

Gast
Sandra
december 18, 2007 17:40

Jensen op de radio vind ik beter dan op tv, op tv komt het gewoo anders over denk ik. Verder of dat hij de beste is, ik geloof er niets. Er zijn nog vele betere presantatoren, maar in de leeftijdcatogorie zou wél kunnen. Want ik kijk het ook 2 of 3 per week.

Gast
Danny
december 18, 2007 16:15

Jensen is ook goed. De beste weet ik niet, maar hij heeft altijd grote gasten en een leuke show. Veel beter dan dat Flauw en Pitteman.

Gast
Patrick
december 18, 2007 15:26

Je kunt zeggen wat je wilt maar zo’n grote gasten in een show als Jensen zie je NERGENS anders in NL op tv. Deze week weer Smith en Clarkson , dat zijn zeker niet de minsten. En naar mijn idee is hij ook de best engels sprekende Nederlandse persoon op TV. Hij kan misschien een kwal zijn maar so what? Er kijken toch ook 1.8mil naar Paul de Leeuw?

Gast
Henny Huisman
december 18, 2007 15:16

Beste Robbert,

Ik vind het ook, in de doelgroep waar je het voor maakt ben je de beste en eerlijk is eerlijk, je spreekt perfect engels/amerikaans,ik zou al blij zijn met 10% van je engelse kunsten.
Normaal in nederland mag je dat nooit over jezelf zeggen,mij stoort het zeker niet,misschien dat het een beetje helpt dat de oude rot het nu ook over je zegt, komt ie…..Robbert jij bent de beste en in ieder geval de leukste een beetje de platste en een beetje de brutaalste, maar…….ook de beste,

veel succes van een vriend van de show lees Jensen zelf
Henny

Gast
Koen
december 18, 2007 15:02

HAHAHHAHHAHAHHAHAHHAHHAHHA!!
en nogmaals:
HAHAHHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHA!

Als hij de beste is heeft Hilbrand Nawijn zangtalent!

Gast
Frank
december 18, 2007 14:59

@Corne, hij roept weer iets schokkend en iedereen valt erover. Precies wat hij wil. Denk je echt dat hij dit serieus meent. Nee hoor, maar hij weet dat er toch weer over hem gelult gaat worden.

Gast
Corné-Digitaalmedia.nl
december 18, 2007 14:55

Dat hij het populairste programma heeft betekend niet dat HIJ de beste presentator is…

Gast
!#Michael#!
december 18, 2007 14:42

@ Erwin

Jensen! Deed het voor de zomer zeker niet minder dan nu!

Gast
Puk
december 18, 2007 14:38

Ze gaan Robert Jensen de wacht toch niet aanzeggen he? Ze zouden hem om half acht neer moeten zetten i.p.v. die k*tkooi.

Gast
Frank
december 18, 2007 14:37

Jensen, goed hoor. Veronica is door het censuur van SBS allang geen objectief blad meer. Geen aandacht verder aan schenken!!

Gast
Anoniem
december 18, 2007 14:35

ik ben geen fan, maar zie ook dat de man juist onderschat is. heb laatst een intervieuw gezien met Enrique Eglesias. Daar was de man geniaal. Niet zo braaf op een yvo Niehe manier, want daar zitten de sterren vaak ook niet op te wachten.
En dat is maar een voorbeeld, hij kan heel goed intervieuwen. En dat hij zichzelf blijft is top, want anders zou bejaard nederland ook nog gaan kijken. En daarvoor zijn er al genoeg programma’s…. 400.000 jongeren bereiken is dus echt top.

Gast
Valpa
december 18, 2007 14:30

jensen is slecht geworden sinds zijn dagelijkse show.. op yorinfm was hij goed!

Gast
karel
december 18, 2007 14:24

Op de radio was ik altijd wel fan van Jensen in de Ochtend. Maar dan vooral van Jan Paparazzi met z’n telefoonterreur, maarten spanjer enzo. Op tv vind ik hem maar slecht uit de verf komen. Het is maar een middelmatig en goedkoop programma. Hij steekt denk ik liever wat meer geld in z’n zak dan in zijn programma, maar dat is puur speculeren.

Jammer alleen dat hij HitRadio Veronica naar de klote heeft geholpen. Alfred Lagarde heeft hem nog ontdekt ook, jammergenoeg.

Gast
ja ja
december 18, 2007 13:53

t blijft een l e o lomp en onhandig ik kijk er nooit na gelukkig hoeft dat ook niet

Gast
Anoniem
december 18, 2007 13:51

t blijft een looser

Gast
ja ja
december 18, 2007 13:50

voor mij is t een sukkel

Gast
Erwin
december 18, 2007 13:27

Onzin Michael…check your facts…

Gast
robster16
december 18, 2007 13:26

K.W.A.L.! Kwalijke. Walgelijke. Arrogante. Lulhannes!

Gast
!#Michael#!
december 18, 2007 13:22

@ KNL

Achja heb het dus nog steeds, stomme type foutjes ;) :P

Gast
KNL
december 18, 2007 13:21

@ !#Michael#!: Een ‘uitlaad klep’ is iets anders dan een uitlaat klep. Mind you…

Gast
!#Michael#!
december 18, 2007 12:56

@ Erwin

Ben ik niet echt met je eens! Vorig seizoen zat het meestal tussen de 250.000/350.000. Dit seizoen zit het vaker boven de 400.000 dan onder de 300.000. Jensen! Doet het opzich best aardig, helemaal gezien de concurentie P&W, HvN, 4 inhl ect. En in de jongere doelgroepen scoort hij uitstekent.

Gast
Erwin
december 18, 2007 12:51

Hij is beter op TV dan op de radio, dat is zeker. De kijkcijfers wijzen toch anders uit helaas. Vorig seizoen had hij veel meer kijkers, het kakt echt in.

Gast
Henk
december 18, 2007 12:10

Jensen is een koe.

Hij heeft talenten maar is al helemaal uitgemolken.

Gast
Chaos
december 18, 2007 11:47

En deze uitspraak maakt t wel n spraakmakend interview en krijgt hij weer alle aandacht in de media natuurlijk!

Gast
!#Michael#!
december 18, 2007 11:43

Jensen komt mischien wat arrogant over door de uitspraak dat hij vind dat hij de beste is. Maar hij heeft wel een punt, hij kan internationale sterren op een uitmuntende wijze intervieuwen. Weet waar hij het over heeft. Host al jaren een succesvolle talkshow en hij weet een diversiteit aan gasten te hebben.

Want zeg nou zelf! Wie zou Idosl herman of X-factor Roef en Marjan nou nog heugen als Jensen ze niet tot grootheid gebracht had? Big Brother Kelly dankt veel bekentheid aan Jensen! dat is wat haar na Big Brother een hilarische nationale uitlaad klep gegeven heeft.

En na al die nationale loony’s kun je ook nog zeggen dat je practisch elke internationale en nationale grootheid minimaal 1x op de rode bank hebt gehad! + dat hij naast alle freakshows alla Herman, Roef, Marjan ect. ook nog een serieus beladen odnerwerrp keurig weet te behandelen in z;n show.

Je kan zeggen wat je wilt maar Robert Jensen verstaat z’n vak als talkshowpresentaror uitmuntend!

Gast
Anoniem
december 18, 2007 11:31

spekkie

Gast
Appie
december 18, 2007 11:05

Hij spreekt inderdaad heel goed engels en heeft in tegenstelling tot veel andere tv neuzen de schijt aan alles en iedereen….

Gast
Anoniem
december 18, 2007 11:04

Kan die man niet gewoon een spuitje krijgen? Wat een zelfingenomen gozer is dat met die kleine varkensoogjes van hem

Gast
Anoniem
december 18, 2007 10:56

over zelfoverschatting gesproken. en mr X het goed spreken van een vreemde taal maakt je nog geen goede presentator laat staan dat een goed geluid iets met presenteren te maken heeft.

Gast
Mr X
december 18, 2007 10:51

Haha…. Die Robert heeft nog bijna gelijk ook! Hij heeft goede gasten; spreekt perfect Amerikaans en besteed veel aandacht aan het geluid! Hij is een snelle denker! Hoewel ik eigenlijk een grotere fan ben van Paul de Leeuw……

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen