Discovery Benelux verhuist naar Amsterdam

Discovery Networks Benelux verhuist volgend jaar van Amstelveen naar Amsterdam-Noord. Rond mei 2008 trekt het team van de televisiezender in het historische pand ‘Het Kraanspoor’, dat in het water langs de kade van de Noorde- lijke IJ-oever staat. “Het Kraanspoor zelf, het uitzicht over de stad en de haven sluiten perfect bij ons dynamische karakter aan“, vertelt ‘Country Manager’ Jocem de Jong. “Rondom mei 2008 zullen we verhuisd zijn, daar kijken we allemaal erg naar uit!

Het Kraanspoor is één van de weinige overblijfselen van de rijke havengeschiedenis. Voor dit historische object van 50 jaar oud heeft Ontwerpgroep Trude Hooykaas een prestigieus nieuw ontwerp neergezet van circa 10.000 m2. “Voor ons nieuwe kantoor zijn we op zoek gegaan naar een locatie die aansluit bij het karakter van met name Discovery Channel, dat zich richt op mannen van 25-39. In Amsterdam-Noord vonden we die locatie, bij het Kraanspoor aan het IJ.

De Jong vertelt: “De creatieve sfeer die in Amsterdam hangt, maar ook de bedrijven in de omgeving van ons nieuwe kantoor zijn belangrijk voor ons.

De komst van Discovery Channel naar Amsterdam-Noord is voor meerdere partijen gunstig. “Met de verhuizing van Discovery naar het Kraanspoor heeft het derde grote mediabedrijf zich op de NDSM gevestigd en dat vervult me met trots“, zegt stadsdeelvoorzitter Rob Post. “Het Kraanspoor is een pareltje op de werf: mooi gelegen aan het water van het IJ en op een prima bereikbare locatie. In Amsterdam-Noord is nog volop ruimte voor creatieve bedrijven en ik weet zeker dat ook Discovery Networks zich hier helemaal thuis gaat voelen!

Wethouder Lodewijk Asscher is eveneens enthousiast: “We zijn blij met de komst van Discovery Channel. Dit is weer een goede versterking van de creatieve industrie in onze stad. Daarbij komt dat dit soort bedrijven als een magneet andere bedrijven aantrekken en dat is gunstig voor de werkgelegenheid in de stad.”

Discovery Communications Inc. (DCI), is de grootste producent van documentaire, film- en entertainmentmateriaal ter wereld. Van de kernactiviteit Discovery Channel (opgericht in 1985 in de VS) is DCI uitgegroeid tot een wereldwijd bedrijf met ruim 1,5 miljard gecumuleerde abonnees dat opereert in meer dan 170 landen.

Buiten de VS voert Discovery Networks 18 internationale televisiemerken met een bereik van 781 miljoen gecumuleerde abonnees. In Europa, het Midden Oosten en Afrika bereiken 12 Discovery televisiemerken 163 miljoen gecumuleerde abonnees in 108 landen. De programma’s worden vertaald in 24 verschillende talen.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen