‘Chazia Mourali verliet Char Het Medium onvrijwillig’

Chazia Mourali is onvrijwillig gestopt met het programma Char Het Medium van RTL 4. Dat zegt een medewerkster van producent Endemol. Char keert donder- dag in vernieuwde vorm terug met als presentatrice Sylvana Simons. “Er is nu – na alweer vijf of zes seizoenen – een ver- nieuwd format en daar paste Chazia niet langer in“, zegt de medewerkster. Het gaat dus om een onvrijwillig vertrek. “Ja, eigenlijk wel.” Een zegsvrouw van RTL zegt dat er helemaal geen sprake is van een onvrijwillig vertrek.

Volgens een zegsvrouw van RTL is Chazia wel vrijwillig gestopt met het goed bekeken programma. “Chazia Mourali heeft zelf aangegeven dat ze wilde stoppen met het programma Char wat wij heel jammer vinden. RTL is daarna opzoek gegaan naar een andere presentatrice en we hebben in Sylvana een hele goede gevonden.

Chazia is nu alleen nog te zien in de Achmea Kennis Quiz. “Op 10 januari is de finale. Op dit moment is nog niet bekend wat Chazia na dit programma gaat doen.

27 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Luuck
januari 3, 2008 12:56

De Zwakste Schakel wordt in Engeland nog steeds gemaakt. Niet alle afleveringen die uitgezonden worden, zijn ook nieuw, echter meer 50/50. Dit hanteert de BBC overigens al zo’n vijf jaar. Er worden tegenwoordig nog gemiddeld tussen de 80 en 120 afleveringen per jaar gemaakt.

Naast de Engelse versie blijft er weinig over. In Mexico bestaat het programma nog en in een aantal landen in het Midden-Oosten.
Frankrijk maakte afgelopen zomer een einde aan het programma, na langer dan 6 jaar. Het was de langstlopende versie na het Engelse origineel.

Gast
Feder
december 20, 2007 10:05

@ Martijn: ahhh, wordt je idool ontmaskerd door Anonymous, en vind je dat niet leuk? :-)

Gast
Anita
december 20, 2007 00:46

Waarom komt de Zwakste schakel niet terug op TV? zo leuk om naar te kijken

Gast
ome H
december 19, 2007 23:08

Is Char een afkorting van Charlatan?

Gast
geweldige discussie
december 19, 2007 19:59

hahahaha, mooie discussie! Ja, Char heeft haar langste tijd gehad in Nederland. Een wonder dat ze nog zoveel jaren heeft mogen prediken. Ik denk doordat Mevrouw Mourali ernaast stond dat mensen dachten, oja, misschien is het wel echt. Het is smakeloos, de redactie licht haar gewoon in over alles. Want, zeg nou eerlijk; niemand komt toch zonder eerst een redactie te vertellen met wie ze willen spreken en wat ze zich afvragen in een prime time TV programma terecht? En al die BN-ers die met haar dwepen, genant. Ga je schamen RTL, dit is eigenlijk SBS niveau.

Gast
Martijn
december 19, 2007 18:25

@ Anonymous:

Stel je vragen lekker aan Char of ga het opzoeken op internet i.p.v. ons ermee lastig te vallen! Er zijn vast antwoorden op!

Gast
Anoniem
december 19, 2007 17:53

Trouwens, hoe kan het dat Char zegt Nederlandse namen niet te kennen of te verstaan maar dat ze wel de complete verhalen verstaat en begrijpt ookal is het een geest van iemand die bij leven nooit één woord Engels heeft gesproken en verstond en Char geen Nederlands verstaat zoals ze zelf zegt. Als ik uitga van mijn oma, die begreep vroeger al dat Engels niet en sprak Engelse woorden bij het lezen (bijv. in de TV gids) op z’n Nederlands uit. Stel ik zit bij Char, hoe wil Char in hemelsnaam met haar communiceren? Vooral als mijn oma een naam had waar Char nooit op zal komen met haar raadspelletje, mijn oma sprak geen Engels en Char geen Nederlands, dat kan een leuk gesprek worden….

Gast
Anoniem
december 19, 2007 17:45

Het feit dat Irene Moors niet gevraagd is lijkt me nogal duidelijk, Irene Moors’ programma’s met faker Robbert Ten Broeke kan de geloofwaardigheid van het programma schaden voor zover dat nog mogelijk is want dat Char ook fake is kan niemand met bewijzen weerleggen… minutenlang kan ze niet eens op de naam van de geest komen, zit een potje te raden naar de naam door wat veel voorkomende beginletters te roepen en noemt alleen bij haar bekende namen (HET bewijs dat ze geen zak doorkrijgt van welke geest dan ook want zou de geest Boudewijn Arnoldus Zacharias Van den Weteringe heten zou zij dit 100% gegarandeerd niet opvangen), geesten met een echt Nederlandse of andere lastige naam komt ze niet eens op, logisch want die namen kent de Amerikaanse niet en dus kan de geest die naam ook niet vertellen en dat maakt het raadspelletje een stuk lastiger.

Is de naam eindelijk bekend met veel hulp van de persoon die bij haar is vertelt de geest ineens hele verhalen, wat zijn dat dan voor irritante geesten dat ze niet even fatsoenlijk hun naam kunnen zeggen en dat daar altijd dat raadspelletje voor nodig is? Als de geest een heel verhaal kan vertellen wat is dan precies het probleem om ook even te zeggen “Ik ben Jan!”? En waarom zijn het altijd verhalen die de gast niet schaden of in verlegenheid brengen? Waarom zegt de geest nooit “Geef die klootzak een rotschop, hij zit aan mijn vrouw te prutsen” of “Ik krijg nog 300 euro van die rotzak!”

Waarom lukt het Char uberhaubt om ALTIJD op het juiste moment als de camera’s gaan lopen contact te leggen met de juiste altijd goedgezinde geest, nooit de verkeerde geest met uitsluitend negatieve verhalen en nooit een ‘ingesprektoon’ dat de geest net effe in gesprek is met een ander medium of gewoon effe geen zin heeft om te praten, het mislukt nooit en wordt de opname een week uitgesteld zit de geest vrolijk te wachten tot het wel doorgaat voor alle geesten al jarenlang geldt dat ze een totaal spraakgebrek hebben zodra even een naam nodig is om vast te stellen met welke geest we te maken hebben, Char zegt dan wel eens dat zij namen niet kent en er daarom niet op kon komen maar dat is lulkoek, als iemand jou zijn naam verteld hoef je helemaal niet te zeggen dat je het niet kon zeggen omdat je de naam niet kent, het wordt je immers net verteld, dat kun je dan zo herhalen… als de rest van het verhaal zo helder door komt is het onzin dat die naam zo’n probleem moet zijn… Char is fake en wie daaraan twijfelt heeft het programma nog nooit goed bekeken…

maar daarna wel hele (toch wel uitsluitend positieve) verhalen

Gast
@ Martijn
december 19, 2007 17:22

The Weakest Link (nieuwe afleveringen) wordt iedere werkdag uitgezonden op BBC2, volgens mij om 18.15 uur (NL-tijd).

Gast
Marloes
december 19, 2007 16:55

Lullig dat Chazia aan de kant is gezet. Ze doet dit natuurlijk al een behoorlijke poos.

Gast
Wim H
december 19, 2007 16:40

@3FM : Mediaweetjes is idd een leuke site en zo lekker vrij van commentaar van Mickey….=)

Gast
Anoniem
december 19, 2007 15:02

Volgens mij heeft De Zwakste Schakel nooit echt slecht gescoord… volgens mij nooit onder de 1.000.000 of 900.000 kijkers. In de beste dagen scoorde het zelfs zo’n 1.500.000 kijkers.

Gast
RENS
december 19, 2007 14:57

Ik heb een paar maanden geleden geïnformeerd bij RTL, en er waren geen plannen om ooit nog de zwakste schakel uit te zenden (ook geen herhalingen). Maar dat voornemen kan natuurlijk veranderen, ik hoop het!

Gast
ONM Tha Bomb
december 19, 2007 14:51

@Petertjuh:

Ik denk er precies hetzelfde over! Van 20.30 – 21.30 een lekkere serie als Van Speijk, BOKS, Grijpstra en de Gier of misschien een nieuwe Nederlandse serie. Dan van 21.30 – 22.30 De Zwakste Schakel.

De Zwakste Schakel is gestopt vanwege tegenvallende kijkcijfers, maar weet iemand hoeveel het er ongeveer waren gemiddeld? Ik dacht altijd rond het miljoen ofzo.

Gast
alex
december 19, 2007 13:54

Char wist natuurlijk al heel lang dat dit ging gebeuren. Lullig dat ze Chazia niet heeft ingelicht.

Gast
3FM
december 19, 2007 13:15

Triest dat http://www.Mediacourant.nl helemaal geen aandacht besteed aan 3FMSerious Request terwijl het bom volstaat op http://www.medianieuwtjes.nl

Gast
Petertjuhh
december 19, 2007 12:42

Ik zie het op BBC wel eens voorbij komen .. maar geen idee of dat nieuwe afleveringen of herhalingen zijn

Gast
Martijn
december 19, 2007 12:34

@ Petertjuhh:

Weet jij of iemand anders of De Zwakste Schakel (of the Weakest Link) in andere landen nog steeds wordt uitgezonden?

Ben wel benieuwd!

Gast
Petertjuhh
december 19, 2007 12:21

Waarom laat RTL op bijv. vrijdagavond De Zwakste Schakel niet terug komen?
Als Chazia het niet meer zou willen zou er best wel een vervangster zijn…
Ik denk dat als ze die show samen met een goeie nederlandse serie op vrijdag gaan uitzenden het meer succes zal zijn dan de afgelopen paar vrijdagen..

Gast
Martijn
december 19, 2007 11:58

Volgens mij komt in het voorjaar de havo/vwo versie van de Achmea Kennisquiz op tv (nu is de vmbo versie op tv), dus Chazia zal voorlopig gewoon op televisie te zien blijven.

Een terugkeer van De Kat in de Zak zou ik niet zo gek vinden!

Gast
Chiel
december 19, 2007 11:49

Q: Maar dat zal misschien wat te maken hebben met haar kennis van de Engelse taal.

Dat lijkt me wel ;) Niet erg in Life and cooking overigens!

Gast
Tetje
december 19, 2007 11:38

Dit programma dendert ook maar onverminderdvoort. De diepgang van een gebakschoteltje, sterker nog: de oppervlakkigheid is er van af te scheppen.

Gast
Gordon
december 19, 2007 11:32

Is er iemand met de letter A?

E?

I?

P?

Gast
Jan
december 19, 2007 11:24

Welke presentatrice stapt in godsnaam vlak voor de opnames op? Dat is echt not done. Jammer trouwens weer dat Irene Moors niet gevraagd is. Maar dat zal misschien wat te maken hebben met haar kennis van de Engelse taal.

Gast
Complete onzin
december 19, 2007 11:07

Chazia is echt zelf opgestapt en dat was drama want ze besloot dit vlak voor de opname. Ze stond niet achter de cases die de redactie had voorbereid. Weet niet wie deze bron is maar is echt gelul. Als ze eruit moest zou Sylvana ook niet 2 voor 12 zijn gevraagd maar al veel eerder.

Gast
Mike
december 19, 2007 10:48

Ik vond Chazia in dit programma ook wel kil overkomen. Dat is niet goed, vooral omdat het zo’n gevoelig onderwerp behandelt: de dood. Maar in de Achmea Kennisquiz heb ik hetzelfde. Ik vond Chazia het beste in De zwakste schakel en De kat in de zak.

Gast
Richard (2)
december 19, 2007 10:39

dit keer was ze zelf een keer de zwakste schakel, tot ziens!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen