‘SBS 6 noteert beste oktobermaand ooit’

SBS 6 kan een nieuw record bijschrijven. Met een marktaandeel van 13,5 procent noteerde de zender zijn beste oktober- maand ooit. Dat meldt een woordvoerder van SBS vandaag. “Ook Veronica zorgde voor een nieuw record in oktober. De zender behaalde een marktaandeel van 6,7%“, aldus de persvoorlichter. De SBS- zender NET 5 behaalde in oktober geen nieuw record, maar, zo zegt de woord- voerder: “NET 5 voldeed ruimschoots aan de verwachtingen en leverde met 7% een prima prestatie.

SBS 6 behaalde afgelopen maand een aandeel van 13,5% (oktober 2006: 12,6%). “De serie-avonden op dinsdag en donderdag blijken elke maand weer meer kijkers te trekken. Met de afgelopen maand geïntroduceerde nieuwe zondagavond met Wegmisbruikers, Peter R. de Vries en Gevangen in het Buitenland scoort SBS 6 hoger dan ooit. Vanzelfsprekend droeg het weekendamusement van So You Wannabe A Popstar en Het Beste Idee van Nederland ook bij aan dit uitstekende resultaat.

Ook Veronica zorgde voor een nieuw record in oktober. De zender behaalde een marktaandeel van 6,7% (oktober 2006: 5,5%). “Met name de vooravond draagt bij aan de goede cijfers van Veronica. Met vanaf 18.00 uur achtereenvolgens Two and a Half Men, Friends, Spin City en Seinfeld scoort Veronica 2 procentpunt hoger in de vooravond dan oktober 2006. De serie-avond op maandag met Navy NCIS, Numb3rs en de maandag j.l. geïntroduceerde nieuwe misdaadserie Wanted scoort erg goed.

Ook de series op woensdagavond met opnieuw Navy NCIS, Criminal Minds en Profiler doen het als vanouds goed. “De vrijdagavond blijft scoren met Suzanne de Jong als nieuwe presentatrice van De Grote Beurt en ook Top Gear kan de mannen in de doelgroep 20-34 jaar nog steeds bekoren met een marktaandeel van 19,4%.

Het marktaandeel van NET 5 in oktober bedroeg afgerond 7% (oktober 2006: 6,7%). “Op nagenoeg alle dagen scoort de zender beter dan oktober vorig jaar. Het nieuwe seizoen van Het Blok op woensdag scoort nog steeds erg goed. Zo behaalde het programma gisteravond een marktaandeel van 23,3% in de doelgroep Vrouwen 20-34 jaar. Ook het daarna geprogrammeerde Outback Jack scoort bovengemiddeld. De maandagavond met Ugly Betty, De co-assistent en Men in Trees staat als een huis. Ook de donderdag zit in de lift. Romantische films als Serendipity en Chasing Liberty vinden in de voor NET 5 belangrijke doelgroep Vrouwen 20-34 jaar gretig aftrek.

Alle drie de zenders scoorden hogere marktaandelen dan oktober 2006. “Door deze uitstekende resultaten kan de SBS-groep vanzelfsprekend ook een nieuw record in de boeken schrijven“, aldus de woordvoerder. “Met een gezamenlijk marktaandeel van 27,2% (oktober 2006: 24,8%) zorgt de SBS-groep voor een nieuw oktoberrecord.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen