Oktober recordmaand voor Discovery Channel

Discovery Channel kan met een markt- aandeel van 4,3% in de primaire doel- groep ‘Man 25-39’ in oktober spreken van een absolute recordmaand. Dat laat een woordvoerder van de televisiezender weten. “Het is het hoogste marktaandeel dat Discovery Channel ooit haalde in een oktobermaand en een forse stijging van 35 procent ten opzichte van oktober 2006“, aldus een zegsman. Jochem de Jong van Discovery Channel vertelt dat de programmering in oktober enigszins is veranderd.

Jochem de Jong is erg blij met het record. “Discovery Channel heeft in oktober een aantal veranderingen in het programmaschema doorgevoerd en het tempo van de zender verhoogd“, vertelt De Jong. “Dat oktober een absoluut record heeft behaald bij zowel de groep mannen van 25-39 jaar als de commerciële doelgroep mannen van 20-49 jaar, is voor ons als mannenzender bij uitstek natuurlijk een fantastisch resultaat. De komende maanden gaat Discovery Channel dit succes uitbouwen met een stroomlijning van de zender, veel nieuwe prog mma’s en de introductie van Nederlandse voice-overs bij verschillende van deze nieuwe programma’s.

In de bredere doelgroep ‘Man 20-49’ werd ook het hoogste marktaandeel ooit in een oktobermaand behaald: 3,9%. Dat is een groei van 19% ten opzichte van oktober ’06. Primetime (18:00-24:00 uur) werd een gemiddeld marktaandeel van 2,7% gerealiseerd (Man 25-39), wat een groei betekent van 41% ten opzichte van oktober ’06 en een stijging van 33% ten opzichte van september ‘06.

In oktober bereikte Discovery Channel daarnaast het hoogst aantal kijkers van 2007. “Maar liefst 10,1 miljoen personen stemden af op Discovery Channel“, aldus de zegsman. “De maand begon op 1 oktober al bijzonder goed met de eerste nieuwe aflevering van Deadliest Catch. Deze aflevering behaalde een kijkdichtheid van 2,9% in de primaire doelgroep een gemiddeld marktaandeel van 7,1% (21:00-22:00 uur).

Deadliest Catch vormt samen met de nieuwe hitserie Dirty Jobs de maandagavond line-up, die de basis vormt voor het nieuwe Men@Work seizoen, dat gesponsord wordt door Monsterboard. “De nieuwe series Football Hooligans International en Ultimate Survival zorgen daarnaast voor kijkcijfer-records op de woensdagavond. De oktobermaand sloot geheel in lijn met deze gunstige ontwikkeling af: gisteravond keken 1,4 miljoen personen (6 jaar+) naar Discovery Channel.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen