Nickelodeon grootste kinderzender in oktober

Nickelodeon was in de maand oktober de grootste kinderzender van Nederland. Dat laat een woordvoerster van Nickelodeon vandaag weten. De zender was marktleider in de doelgroep 6 tot 12 jaar en versloeg daarmee naar eigen zeggen “ruimschoots alle vorm van con- currentie“. In de genoemde doelgroep scoorde Nickelodeon een aandeel van 33.5%. “Dat was het beste resultaat voor een oktobermaand ooit, en het hoogste marktaandeel voor de zender in dit tijdvak sinds juli 2006.

Het marktaandeel van 33.5% werd behaald tussen 06.00 en 18.00 uur. In het tijdvak 06-20u scoorde Nickelodeon een aandeel van 32.8%, de hoogste prestatie ooit voor de zender. “Van alle minuten die kinderen naar kindertelevisie kijken gaat bijna de helft naar Nickelodeon (48,9%), ruim 15% meer dan de dichtstbijzijnde concurrent.

Deze scores heeft de zender te danken aan veel lokale producties, laat de zegsvrouw weten. “Het Huis Anubis is verreweg het best bekeken jeugdprogramma van Neder- land, met marktaandelen die regelmatig de vijftig procent overstijgen. Ook de Nederlandse dramaserie Sportlets, magazine SuperNick en zangwedstrijd Superster – The Battle staan allemaal in de top 10 van best bekeken programma’s onder kinderen. De afsluiter van oktober – de Spongebob Squarepants Top 100 – bepaald door de kijker, ging door het dak. De opmaat naar de beste Spongebob van de Nederlandse kijker zorgde voor de een na beste dag van Nickelodeon ooit.

De komende maand wil Nickelodeon er weer stevig tegenaan gaan. “Tussen 1 en 11 November viert Nickelodeon de 11 Dagen van Nickelodeon, 11 dagen met een speci- ale feestprogrammering. Ook zendt de zender nieuwe afleveringen uit van Avatar en Drake & Josh. Nickelodeon blijft haar lokale producties uitbouwen en lanceert de nieuwe Nederlandse Sinterklaasserie Ontbijt Piet! en het muziekmagazine Nick Jump, dat inspeelt op de jumprage onder kinderen op dit moment.

Nickelodeon claimt ook de grootste op online gebied te zijn. “Daar brak Nickelodeon.nl alle records. De website barste uit zijn voegen met maar liefst 850.000 unieke bezoekers in oktober, terwijl het vorige record stond op 700.000 unieke bezoekers. Er werden in totaal 1,8 miljoen video’s bekeken in TurboNick, de nieuwe online video on demand player van de website. Daarnaast zorgde de nieuwe Anubis Game en de SpongeBob maand voor extra traffic naar de site.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen