RTL Nederland: ‘September was uitstekende maand’

RTL Nederland heeft een uitstekende maand achter de rug. Dat laat een zegs- man van de zender vandaag weten. De zenders RTL 4, 5, 7 en 8 behaalden over de maand september een gezamenlijk zenderaandeel van 31,6 procent in de doelgroep 20 – 49 jaar. RTL 4 behaalde in deze doelgroep een zenderaandeel van 15,7 procent. “Gooische Vrouwen, Gillend Naar Huis, Crime Scene Investi- gation en Goede Tijden, Slechte Tijden werden bovengemiddeld goed beke- ken“, aldus de zegsman.

De hoogst scorende programma’s op RTL 4 waren de EK-kwalificatiewedstrijd Albanië – Nederland en de wekelijkse Eredivisie-uitzendingen.

In de eigen doelgroep 20 – 34 jaar scoorde RTL 5 een zenderaandeel van 9,1 procent. “De best bekeken programma’s op deze zender waren Crime Scene Investigation, De Gouden Kooi, de films She’s The Man en Hitch en Expeditie Robinson, dat gisteravond met de seizoensstart maar liefst 829.000 kijkers trok.

RTL 7 had in september de beste maand sinds augustus vorig jaar. “In de doelgroep Mannen 20 – 49 jaar werd een zenderaandeel bereikt van 7,0 procent. Dit topresultaat van de mannenzender kwam vooral tot stand dankzij de registraties van de voetbalwedstrijden om de KNVB Beker en de Formule 1.

RTL 8 realiseerde in de doelgroep Vrouwen 20 – 49 jaar een zenderaandeel van 3,2 procent. “De hoogst scorende programma’s waren ‘EHBO: Eerste Hulp Bij Opvoeden’, ‘Holiday Airport Sydney’ en ‘As The World Turns’.”

De zenders van RTL Nederland behaalden in september gezamenlijk een aandeel van 31,6 procent in de doelgroep 20-49 jaar. In augustus was dat 29,5 procent. “De SBS Groep volgt met 27,8 procent (was 29,6 procent in augustus), de Publieke Omroepen scoorden 26,2 procent (21,8 procent in augustus). Ook in de doelgroep Boodschappers 20 – 49 jaar eindigde RTL op de eerste plaats met 30,9 procent.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen