Publieke Omroep: ‘Sterk in september’

De Publieke Omroep is het nieuwe tv- seizoen sterk begonnen. Dat laat een woordvoerder van de omroeporganisatie vandaag weten. Het gemiddelde kijktijdaandeel in september bedroeg 34,1% in de doelgroep zes jaar en ouder. Dat is 1,6% meer dan september 2006“, aldus de zegsman, die erg blij is met het behaalde resultaat. “Dit positieve resultaat werd behaald ondanks het feit dat de programmering van Nederland 1, -2 en -3 pas sinds 17 september op volle sterkte is.

Vooral Nederland 1 doet het, met een gemiddeld kijktijdaandeel van 19,7%, goed in september. “Onder meer Pauw en Witteman dragen daar met dagelijks bijna 900.000 kijkers (25,2%) aan bij“, vertelt de zegsman. “Op Nederland 2 vormt het nieuwe middagmagazine Max & Loretta met gemiddeld 440.000 kijkers (13,9%) per aflevering een vaste waarde. Ook Netwerk en het nieuwsuur (NOS Tien Uur Journaal en Nova) zijn ankers in de programmering van Nederland 2.

Op Nederland 3 draagt vooral de sterke vrijdagavond bij aan het resultaat, zegt hij. “Naar De Lama’s en Ranking the stars van BNN keken gemiddeld circa 1 miljoen mensen. Ook de zondagavond op 3 ontwikkelt zich naar behoren; zo trok Jan Smit, de zomer voorbij van de TROS gemiddeld 650.000 kijkers.

Kinderzender ‘Z@ppelin’ was in september marktleider in de doelgroep 3-5 jaar. “Op Z@PP doet Spangas (NCRV) het goed met een gemiddeld kijktijdaandeel van 20% bij 6-12 jaar. Het Junior Songfestival (AVRO) behaalde op het nieuwe familiaire tijdslot op zaterdagavond 19.00 uur een kijktijdaandeel van 22% (6-12 jaar).

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen