Reünie Teach-In op het Grootste Muziekfeest

Op drie grote pleinen in Nederland in Haarlem, Leeuwarden en Maastricht vindt vanavond 31 augustus het Grootste Muziekfeest van Nederland plaats, dat de TROS rechtstreeks uitzendt op Nederland 1. Artiesten als Frans Bauer, André Rieu, Gerard Joling, Lenny Kuhr, Wolter Kroes, LUV, Thomas Berge, Monique Smit en Nick en Simon treden op. Ook Teach-in is vanavond, 31 jaar nadat ze uit elkaar gingen, weer in de originele bezetting bij elkaar voor het grootse muziekfeest.

Tijdens het muziekfeest wordt dan ‘Ding-a-Dong’ weer door dezelfde mensen gespeeld als die in 1975 het Songfestival wonnen. Teach-in stopte in 1976 en ging door in een andere bezetting met twee zangeressen. De overige leden zijn toen ieder hun eigen weg gegaan. “Het was een aangename verrassing toen de TROS belde met het verzoek of de originele groep wou komen optreden op Het Grootste Muziekfeest van Nederland“, vertelt mede-oprichter Rudy Nijhuis.

Ik ben gelijk iedereen gaan bellen en de reacties waren meteen positief en iedereen vond het gezellig weer iets met elkaar te doen. Ondanks onze drukke banen en verplichtingen zijn we er allemaal weer.”

Op de Grote Markt in Haarlem, Het Oldehoofster Kerkhof in Leeuwarden en het Vrijthof in Maastricht zijn naast Teach-in nog een keur aan artiesten te zien. Zij zingen allemaal hun grootste hits die het publiek, thuis en op de pleinen, woord voor woord kan meezingen. Het hele spektakel wordt gepresenteerd door Jan Smit.

Waar welke artiest zal optreden, blijft een grote verrassing… Wel zijn alle artiesten op de twee andere pleinen live te volgen via enorme televisieschermen.

14 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Chiel
september 1, 2007 18:41

Zeuren? Gewoon kritiek op een programma. Niks mis mee lijkt me toch. ?

Gast
Henk
september 1, 2007 12:57

Iedereen moet niet zo zeuren als je het leuk vind kijk je en anders niet.
Ik vind het wel leuk.
En blijkbaar nog 1.2 millioen andere mensen.

Gast
Chiel
september 1, 2007 12:03

Dat is al een vooruitgang! Ik heb Thomas Berge nog nooit live horen zingen, K3 ook niet (oke, ik zie alleen wat tijdens het zappen, niet representatief, maar toch…)

Gast
Apeldoorner
september 1, 2007 11:37

@Chiel, ik dacht dus dat het echt over het geluid ging. Dat was niet al te best. De meerderheid zong wel live.

Gast
Chiel
september 1, 2007 11:33

Met geluid bedoel ik de muziek. Ik heb zelfs natuurlijk niet gekeken gisteren, maar zoveel zal het niet verschillen met een show van een jaar geleden..

Gast
Apeldorner
september 1, 2007 11:14

@Chiel, het geluid was inderdaad niet al te best. Play back soms slecht maar de sfeer en de zang op zich goed.

Gast
Chiel
september 1, 2007 11:09

Geweldige tv? Heb je het geluid dan wel aanstaan? En de inhoud van sommige nummers… En die playback… zó slecht en nep! Maar al jaren houden miljoenen mensen ervan, dus ach :)

Gast
Apeldoorner
september 1, 2007 10:59

Geweldige televisie. Is ook te merken aan de kijkcijfers gelukkig!

Gast
Fred
september 1, 2007 10:58

Bejaarden TV? Al dat publiek op die pleinen dan?
Het was een echt onvervalt ouderwets TROS-avondje. Het kan je muziekkeuze niet zijn, maar er is niets mis mee.
De Tros is wel altijd de omroep geweest waar de nederlandstalige artiest terrecht kon en nog steeds kan. Ik zie RTL en SBS dit niet zo snel doen! Die blijven liever bij de commerciele 1-dagsvliegen van Idols en Popstar.

Gast
Frans
september 1, 2007 08:47

Nou ik vond het een mooie show vooral aan het einde met Andre Hazes was super.

Gast
winnie
augustus 31, 2007 22:06

Ik heb ook zitten kijken en het was superleuk, ik ben echt nog niet bejaard, ben 33 jaar.

Gast
Frits
augustus 31, 2007 20:14

Mijn oma en de rest van het bejaardencentrum hebben wel zin in een reunietje met Teach-In vanavond.

Gast
Joop
augustus 31, 2007 17:46

Het kan weer niet op met onze belastingcenten! Wat een overdreven gedoe met die Tros. Ze laten uit de hele wereld enorme videoschermen invliegen op onze kosten, omdat de in Nederland beschikbare schermen te klein zouden zijn… Het kan niet op!

Gast
Roef Ragas overleden
augustus 31, 2007 13:23

Roef Ragas (42) aan hartaanval overleden
Acteur Roef Ragas is vannacht overleden. Dat heeft zijn management zojuist bekendgemaakt.

De 42-jarige acteur is aan een hartaanval overleden. Ragas werd vooral bekend in zijn rol als Rinus de Gier in de politieserie Grijpstra en De Gier. In twee Pietje Bell-films speelde hij de vader van Sproet.

Roef Ragas was getrouwd met Gooise Vrouwen-actrice Susan Visser. Het stel heeft twee kinderen. Volgend seizoen zou hij onder meer te zien zijn in de toneelbewerking van Knielen op een bed violen, en met een theatermonoloog van Jeroen Brouwers.

RTL Nieuws

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen