C1000 met prime time-programma op SBS 6

Supermarktbedrijf C1000 komt vanaf begin november met een eigen prime time-programma op SBS6. Dat meldt Adformatie. Volgens SBS-zegsman Erik Dekker gaat het om een wekelijks pro- gramma, ‘waarin ontmoetingen tussen mensen centraal staan: bijvoorbeeld na een ruzie, of nadat men elkaar uit het oog verloren is.’ Aan het eind van 1000 x Geluk komen de betrokkenen met elkaar aan tafel te zitten en nuttigen gezamenlijk een maaltijd. “En daar speelt C1000 een centrale rol in“, zegt Dekker.

20 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
JS
september 1, 2007 12:51

@Frank : zie mijn onderbouwing. Daar hoor ik je niet over. Het zijn de feiten. Dus het is weldegelijk een hit, als je de juiste cijfers erop na houdt.

Gast
mari
september 1, 2007 12:09

@wim

de meeste hier zitten te zeiken over rtl en sbs en po
en lezen maar half of verkeerd

Gast
wim
september 1, 2007 11:20

Mari, hé-hé eentje die wakker is.

Gast
mari
september 1, 2007 11:03

@wim

de gruyter bestaat niet meer

Gast
wim
september 1, 2007 09:33

mooie tip voor familiediner van de EO, mischien kunnen die zich laten sponseren door de GRUYTER.

Gast
Frank
september 1, 2007 09:17

JS, het is idee is absoluut geen hit. SBS is een zender die met dit soort entertainment een groot publiek wil trekken, zoals dat ook in het begin was met sterren dansen en popstar. Marktaandelen zijn inderdaad nog niet eens zo slecht maar bij dit soort cijfers gaan absolute cijfers echt wel tellen hoor.
Er zijn diverse herhalingen mogelijk van programma’s die hetzelfde aantal kijkers zou trekken. Betekend dat het vaste SBS publiek wel kijkt, maar dat er Nederland er niet massaal over heeft (zoals SBS wel beweert).

Gast
JS
september 1, 2007 08:43

@Marc & David: HBIVN is weldegelijk een kijkcijferhit in de doelgroep 20-49. Met een marktaandeel van maarliefst 22,6 procent. Dus het is feitelijk correct wat SBS roept. Ter vergelijking: Van Duin scoort slechts 12,7%, Weekend Miljonairs slechts 8%, RTL Voetbal (zaterdag) 15,7%
kortom…. HBIVN scoort behoorlijk betere cijfers op zaterdagavond dan alle concurrenten in 20-49.

Gast
David
september 1, 2007 02:08

@Frank:

Ik heb mijn abbonement ook maar opgezegd, na 15 jaar lid geweest te zijn. Jammer, want ik heb niet het idee dat het blad ten tijde van de Publieke en HMG-tijd zo subjectief was als het nu is. Kan me juist herinneren dat in de beginjaren van RTL4 er juist veel aandacht aan deze zender besteed werd, terwijl het toen natuurlijk een supergrote concurrent was.

En ik moest ook lachen voor de Beste Idee-promo, die het inderdaad over een kijkcijferhit had. Kom op zeg, overdrijven is ook een vak.

Gast
JohanW
september 1, 2007 00:29

Alsof SBS de enige is met positive persberichten. Wees eerlijk, hoe veel nieuwsberichten hebben we de afgelopen weken van Fons van Westerloo gehad dat RTL geweldig scoort, dat RTL er helemaal bovenop komt etc etc, Hoe harder en hoe vaker hij dat roept hoe meer je je af moet vragen waaróm hij dat telkens roept. Tot dusver lees ik hier bijv. in vele berichten dat wat het programma van Carlo & Irene betreft veel mensen meer vertrouwen hebben in de versie van Net5, dat afgelopen seizoen de ijsoorlog toch echt door SBS is gewonnen, dat de hoge kijkcijfers van RTL’s ‘Koningin van de TV’, Carlo Boszhard, toch echt tot het verleden behoren…

Het is echt niet alleen SBS die de pers probeert te beïnvloeden, dat hoort bij het voeren van een commercieel bedrijf. Hoe vaak hebben we de woordvoerder van Talpa niet vergeleken met de woordvoerder van Saddam Hussein tijdens de golfoorlog die vol bleef houden dat ze gingen winnen terwijl iedereen beter wist. Al sinds de geruchten dat RTL eventueel Tien over zou nemen verscheen Fons van Westerloo vaker in de media dan nodig was (al zeker 5x was de deal rond voor deze echt rond was) en zo vaak als hij de laatste weken in het nieuws is met eigenlijk ‘niets te melden’ dat duidt op paniekvoetbal….. en ik geloof er niet in dat RTL er deze winter door de overname van Tien weer helemaal bovenop gaat komen, we zullen het wel zien…. tijdens de Winterslaap in januari kunnen we de eerste conclusies wel trekken…

Gast
Frank
augustus 31, 2007 23:46

Sbs manipuleert via diverse media. Op TV, Rdaio, veronicagids, persberichten.
Zij hebben duidelijk de visie dat als je maar roept dat het succesvol is, het ook een positief effect heeft op de cijfers. De veronica gids is zelfs dramatisch. Nance stond deze week als koningin van de TV in de gids….
Gelukkig heb ik dit blad nog 1 maand en is mijn abonnement eindelijk beeindigt. Jammer het was een goed blad

Gast
Marc
augustus 31, 2007 22:35

Heh? Net in een reclame voor ‘Het beste idee van Nederland’ noemde de voice-over het een kijkcijferhit?! Hoeveel kijkers trok het?! Nauwelijks 800.000 als ik me niet vergis.

SBS ziet alles iets te positief als je het mij vraagt..

Gast
Anonymous
augustus 31, 2007 22:14

SBS is de weg kwijt, net kwam er een balk bovenin beeld met reclame voor So you wannabe a Popstar, en dat onder het programma zelf. Gelukkig kwam enkele ogenblikken later een schermpje voor Het beste idee van NL tevoorschijn………………..

Gast
Anoniem
augustus 31, 2007 19:57

Zijn dit geen fratsen? :P

Gast
TOTP
augustus 31, 2007 18:41

Dit hoef je niet gezien te hebben om te zeggen dat het een flutprogramma is.

Gast
Chiel
augustus 31, 2007 16:59

Iemand die met een bloemetje ‘sorry’ zegt… Behoorlijk achterhaald lijkt me inderdaad :)

Gast
tvman
augustus 31, 2007 16:17

Doet me inderdaad een beetje aan het spijt me denken.
Waarom wordt dat programma eigenlijk niet meer uitgezonden?
Ik vond het best toendertijd een leuk programma(was toch van rtl4?), of is het een beetje achterhaald?

Gast
Craig
augustus 31, 2007 14:11

Het spijt me kloon.

Gast
Anoniem
augustus 31, 2007 14:11

C1000: geen fratsen; dat scheelt ;)

Gast
Simon
augustus 31, 2007 13:57

SBS komt ook weer met een gesponsord programma hoor :?

En dan nog wel op PRIMETIME!

Zien jullie de link tussen: ‘C1000’ en ‘1000 x geluk’ ook? ;)

Gast
pff
augustus 31, 2007 13:54

soort surpise show dus eigenlijk……

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen