Nieuwe eredivisie vrouwen nu ook bij ‘RTL Voetbal’

RTL Nederland heeft de uitzendrechten verworven van de nieuwe Eredivisie Vrouwen, die woensdagavond van start ging. In deze nieuwe competitie strijden zes damesteams op het hoogste niveau om de landstitel: ADO Den Haag, AZ, FC Utrecht, FC Twente, sc Heerenveen en Willem II. In de uitzending van ‘RTL Voetbal’ op vrijdag 31 augustus bij RTL 7 zijn de eerste wedstrijdbeelden te zien. Hierna volgt elke zaterdag en zondag om 17.15 uur bij RTL 8 aandacht voor het vrouwenvoetbal.

Met de Eredivisie Vrouwen zegt RTL Voetbal alles in huis te hebben wat voetbal te bieden heeft. “RTL had al de uitzendrechten voor de populaire Eredivisie-samenvattingen, de live Eredivisie-wedstrijden op vrijdag, buitenlandse voetbal (de Duitse Bundesliga, de Italiaanse Serie A, de Franse Ligue 1, de Scottish League, de Portugese SuperLiga en de Spaanse Primera Division), het Nederlands Elftal (uitwedstrijden in de strijd om de kwalificatie voor het EK 2008), Jong Oranje, de Jupiler League en de prestigieuze KNVB-beker”, aldus een woordvoerder van RTL.

Daarnaast biedt RTL 7 voetbaltalkshow ‘RTL Voetbal Insite’, ‘Clubvoetbal Insite’ met aandacht voor PSV, Ajax en Feyenoord en jaarlijks enkele Europese topduels, zoals vrijdag aanstaande de strijd om de UEFA Super Cup tussen Champions League-winnaar AC Milan en UEFA Cup-winnaar Sevilla.

De uitzendingen van het vrouwenvoetbal op RTL 8 duren een half uur.

13 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
....
september 1, 2007 19:59

waar kan ik een herhaling van het programma rtl voetbal vinden ….die van de vrouwen….FC Twente – SC Heerenveen????

Gast
Craig
augustus 30, 2007 23:21

Er zijn ook weinig bejaarden op weblogs daarom wordt er amper op PO berichten gereageerd. :)

Gast
Danny - DM.nl
augustus 30, 2007 21:41

@Johan B.
Tuurlijk, er word minder gereageerd op berichten van de NPO dan die van commerciële tv, ben ik het mee eens. Maar iedereen staat vrij te reageren op welk bericht dan ook.

Gast
Johan B.
augustus 30, 2007 21:31

Ik heb vorige week eens de reacties bekeken op de verschillende posts. Het viel me echt op dat berichten over de programmering van bv. de VARA en NCRV nauwelijks reacties opleveren, terwijl “stompzinnige” berichten over “goede” marktpositie van Net 5 vele inzenders oplevert.; ook negatieve da’s waar. Maar het is geen gezeur, het viel me alleen op. Het merendeel van de inzenders kijkt alleen vanaf “4” en vergeet de eerste 3 zenders. En het maar raar vinden dat de kijkcijfers iets geheel anders zeggen. Dat, Danny, is geen gezeur, maar een constatering.

Gast
Danny - DM.nl
augustus 30, 2007 21:13

@Johan B.
Zeur toch niet zo over “Wauw, ongetwijfeld weer een stuk of 30 reacties, want berichten over de PO leveren nauwelijks reacties op.” . Je mag tegenwoordig niet eens meer zelf weten wáár je op reageert :?

Gast
Johan B.
augustus 30, 2007 21:11

Het is vrouwenvoetbal, dus hoort het op RTL 8 of Net 5. Nee even serieus, het zal een kijkcijferhit voor RTL 8 zijn. Van 2% marktaandeel naar 4% !!!!! En dan kunnen ze via Mediacourant weer een post plaatsen. Wauw, ongetwijfeld weer een stuk of 30 reacties, want berichten over de PO leveren nauwelijks reacties op.

Gast
Anonymous
augustus 30, 2007 16:21

Tsja, wat een dilemma… vrouwen (=rtl8) voetbal (=rtl7)

Ik had het op rtl7 gezet, het voetbal was voor dit al verspreid over 2 zenders.. 3 lijkt me net iets te veel van het ‘goede’.

Gast
Kamal
augustus 30, 2007 14:46

@Anonymous,

B.B. was op vakantie tentijde van de opname!

Verder vind ik het een goed en origineel programma voor RTL8 gepresenteerd door B.B.

Gast
dat zeg ik
augustus 30, 2007 14:14

flop

Gast
Danny - DM.nl
augustus 30, 2007 14:07

50.000 kijkers?

Gast
Simon
augustus 30, 2007 13:59

Lastig:
Voetbal = RTL 7
Vrouwen = RTL 8

Maar misschien had ik toch al het voetbal op RTL 7 gelaten. Aan de andere kant: RTL 8 heeft nu toch eindelijk eens een ‘nieuw’ programma (niet dat ik denk dat het gaat scoren…) ;)

Gast
West-er-Loo
augustus 30, 2007 13:34

Anonymous,

Marcel Maaijer behoort tot het keurkorps van RTL Autosport en mis(s) Barend heeft het onderspit gedolven, kwaliteit gaat voor toch?

Gast
Anoniem
augustus 30, 2007 13:06

rtl nogmaals waarom staan barbera barend en marcel maijer niet op deze foto? zij horen er toch ook bij!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen