Acteur Roef Ragas (42) overleden

Acteur Roef Ragas is donderdagavond tijdens het eten aan een hartstilstand overleden. Dat maakte zijn management vrijdag bekend. Hij is 42 jaar geworden. Ragas was bekend van de RTL 4-serie Grijpstra en De Gier, waarin hij van 2004 tot 2006 de rol van De Gier speelde. Ook speelde hij in theaterproducties en films als De Zwarte Meteoor en Pietje Bell. De acteur is de broer van zanger Bastiaan Ragas en was getrouwd met actrice Susan Visser (Gooische Vrouwen), met wie hij twee kinderen had.

65 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Pauliekee
december 31, 2007 11:48

Hij was te jong, te goed, te dierbaar voor veel mensen. Hij was gewoon te gelukkig! In m’n dagboek schreef ik:’De duivel was gewoon jaloers!’

Gast
Tanja
september 8, 2007 12:53

ich bin in gedanken bei susan visser und ihren kindern und bei der famílie ragas.ich wünsche ihnen viel stärke für diese schwere zeit.

Gast
Manon
september 6, 2007 15:00

ik krijg er kippevel van, zo jong, midden in het leven, 2 jonge kindjes, te erg voor woorden, wat maakt god de laatste tijd toch veel fouten, ik wens suzanne de kinderen, familie & vrienden, heeeel veel sterkte toe in de ongelofelijke moeilijke tijd die voor jullie ligt, ooit gaat de zon weer schijnen geloof me !

( ik weet wat jullie meemaken, verschrikkelijk dat dit kan gebeuren, sterkte nogmaals ! )

Gast
JohanW
september 2, 2007 22:02

Aan een aantal mensen hierboven zou ik even willen vragen of zij beseffen dat zij nutteloos zitten te bekvechten onder een bericht omtrent een overlijden van een geliefd acteur waar mensen op reageren om hun medeleven te betuigen…. lijkt me niet echt de plek voor een dergelijke discussie. Ik lees zaken als respect en medeleven tussen de scheldwoorden door, wie respect en medeleven wil tonen gaat hier niet zitten bekvechten!

Gast
kim
september 2, 2007 20:49

Dit is verschrikkelijk,
om zo jonge leeftijd overleden

ik wens voor familie en vrienden veel sterkte :( gecondoleerd :(

Gast
!#Michael#!
september 2, 2007 11:39

Ik ben in iedergeval deze discusie inhoudelijk aan te gaan op basis van mijn mening,

=

Ik ben in ieder geval capabel genoeg om deze discusie inhoudelijk aan te gaan op basis van mijn mening,

Gast
!#Michael#!
september 2, 2007 11:38

Ik ben in iedergeval deze discusie inhoudelijk aan te gaan op basis van mijn mening,

=

Ik ben in ieder geval capabel deze discusie inhoudelijk aan te gaan op basis van mijn mening,

Gast
!#Michael#!
september 2, 2007 11:37

@ Tjeerd

Ik ben in iedergeval deze discusie inhoudelijk aan te gaan op basis van mijn mening, zonder steeds maar weer een scheld karonade je los te laten. Maar inderdaard laten we er over ophouden.

Maar eerlijk gezegd vind ik je houding een zwakte bod …

Gast
dat zeg ik
september 2, 2007 11:14

@tjeerd

kan het ook wat minder grof

Gast
Tjeerd
september 2, 2007 11:08

@!#Michael#!

Jij bent gewoon een domme klootzak die denkt vanachter zijn computertje in de anonimiteit de wijsheid in pacht te hebben.
Je weet niets en je kan niets. Dus stop gewoon met reageren. Je bent een verspiller van ruimte, een nitwit en ik ben klaar met je.

Gast
!#Michael#!
september 2, 2007 10:57

En mischien word ze dan wel uit de serie geschreven.

AANVULLING:

En mischien word ze dan wel uit de serie geschreven, als ze zich nog niet klaar voelt om de set weer op te gaan. Iets wat haar goed recht is.

Gast
!#Michael#!
september 2, 2007 10:55

@ Tjeerd

Nee inderdaad dat is niet aan mij. Maar je leest weer verkeerd :? Ik zeg niet dat ze op het moment dat ze weer werkt al haar pijn verwerkt moet hebben.

De verwerking duurt maanden mischien jaren. Maar daarom kan ze wel werken. Er moet toch ook brood op de plank komen voor de kinderen. En niemand verwacht dat ze helemaal de oude is (Als ze dat al ooit weer word) als ze weer aan het werk is.

Maar een miljoenen productie als Gooische Vrouwen kun je simpel weg niet maanden of jaren stil leggen. En mischien word ze dan wel uit de serie geschreven.

Jammer dat je zo zwart wit denkt. Want het is namelijk helemaal niet zo zwart wit als jij mijn verhaal uitlegt!

Gast
Harrie
september 2, 2007 10:49

@ Tjeerd

Laat gaan joh, die kneus is het niet waard om je druk om te maken

Gast
Tjeerd
september 2, 2007 10:39

Ik weet heel goed wat je bedoelt. Het is niet aan jou om te bepelaen hoelang iemand nodig heeft om zich te hervinden. Je kent die mensen niet eens. Jij vindt jezelf nogal belangrijk, zo goed ken ik je wel sinds ik hier je reacties lees. Je bent een dom pedant mannetje eerst met je Talpa verheerlijking en nu weer met je RTL gezeik

Gast
!#Michael#!
september 2, 2007 10:19

@ Tjeerd

Je kent me niet eens! Als je denkt dat ik een hardloze klootzak ben :? En verder Dom ben ik ook niet :?

En lees het nu nog eens goed! Ik vind het verschrikkelijk voor de nabestaanden en begrijp dat de verwerking van zulk groot verlies uit je dagelijks leven tijd kost. En niemand neemt het haar kwalijk om ff een paar weekjes uit de running te zijn en even alles op de rij te krijgen.

Maar dat hoeven geen maanden of jaren te zijn. Dat is wat ik bedoel, maar dat snap jij niet (of dom gesproken :? )

Gast
Tjeerd
september 2, 2007 09:47

@!#Michael#!

Je bent een harteloze klootzak naast het feit dat je ook nog eens oerdom bent. Wegwezen!

Gast
!#Michael#!
september 2, 2007 01:18

@ Ajoh

ik heb nooit beweert dat ze een dag na de begravenis weer op de set moest staan. Selectief gehoor heet dat ook wel :?

Gast
!#Michael#!
september 2, 2007 01:16

Ten 1e lezen wat jullie willen lezen :? Ik zeg dat ik het diepste respect heb voor susan visser.

Dat ik begrijp dat het verlies tijd kost om te verwerken. Alleen ben ik realistisch genoeg om te begrijpen dat het leven door gaat en dat je niet voor maanden de boel de boel kan laten.

Dus ook Susan Visser zal over enkele weken gewoon weer de set van Gooische Vrouwen op moeten. Je kan niet voor maanden je leven stil zetten, life goes on.

Overigens interperteren jullie de boel weer eens verkeerd. Ik vind het verschrikkelijk dat iemand op zo jonge leeftijd plotseling een heel gezin achter laat. En leef ontzettent mee met de nabestaanden van Roef Ragas.

Maar ik ben ook van mening dat je leven doorgaat en dat je, je verplichtingen niet kunt verzaken. Er zit een miljoenen productie achter Gooische Vrouwen, en dat kun je niet zomaar even voor on bepaalde tijd stil leggen, ook niet voor Susan Visser.

Iedereen heeft begrip voor haar situatie en ik wil niemand kwetsen, en al helemaal de na bestaanden niet. Maar als je mij vraagt hoe de opnames van Gooische Vrouwen nu verder moeten, dan is dat mijn mening. Helaas mag dat hier kennelijk niet meer :?

Gast
Ajoh
september 1, 2007 13:34

@Michael, Met al die onzin van je heb je je dus niet echt geliefd gemaakt… denk eerst even na voordat je hier zogenaamde feiten gaat verdraaien. Ik hoop dat als jij manager van de juwelier bent en een medewerker zijn of haar dierbare verliezen ze niet geacht worden de dag na de begrafenis weer op t werk te verschijnen!!!

Gast
Joris
september 1, 2007 13:33

Heel schokkend!
Sterkte aan familie en dierbaren

Gast
Sander
september 1, 2007 13:03

@ !#Michael#!

Die Bedrijfsleider en regiomanager van jouw zijn ook geen normale mensen zo te horen.

Gast
Johan B.
september 1, 2007 12:48

Een vrouwelijke collega van mij (weliswaar part-time) verloor haar man vorig jaar ook aan een hartstilstand (40 jaar). Zij ging redelijk snel weer aan de slag (hoefde niet van de “baas”, maar eigen keus). Dit bleek toch te snel, waardoor er toch een pauze van ongeveer 3 maanden (ziektewet) nodig was om alsnog de klap te verwerken (met eveneens 2 kinderen). Kortom Michael, het begrip “the show must go on” gaat lang niet altijd op. Bovendien weet ik uit ervaring met kennissen dat een plotseling verlies toch anders is als het verliezen van iemand na een lang ziekbed (ook iemand van 40).

Dus ik neem aan dat er t.z.t. met Susan overlegd wordt wanneer de opnames met haar verder gaan. Maar dat zal momenteel niemand interesseren.
Kortom, allen naasten van Roef heel veel sterkte toegewenst, en met name de periode van na de begrafenis. Dan pas begint namelijk het verlies echt door te dringen.

Gast
Chiel
september 1, 2007 09:55

Ik denk dat je even af moet koelen, kijk eens goede tv; vanmiddag om 18.10 op RTL8 bijvoorbeeld?

Gast
Tjeerd
september 1, 2007 09:29

Sorry voor mijn schrijffouten, maar om die nitwit kan ik mij zo kwaad maken!

Gast
Tjeerd
september 1, 2007 09:28

@!#Michael#!

Doe eens even normaal mam! Wat denk je nou wel dat jin bent? Stop in godsnaam met hier je onzin neet te knallen. Je bent een schande voor het menselijk ras.

Gast
MArcel
september 1, 2007 09:16

@Michael, zeg michael, ik denk dat je de wetgeving een beetje overhoop haalt met datgene wat er binnen normen en waarden verwacht worden. Het is inderdaad zo dat je tot aan de ceremonie vrij krijgt, daarna verwacht HELEMAAL NIEMAND dat je direct aan de slag gaat. Sterker, het is zelfs beter om dit niet te doen. Daarna ga je tijdelijk in de ziektewet, veelal voor een maand, omdat rouwverwerking meer in beslag neemt dan drie dagen!

Denk eerst even na voordat je wat roept… met je professionele houding!

Gast
Anonymous
augustus 31, 2007 23:41

RIP!

Presentator Nico Steenbergen maakt een pijnlijke fout wanneer hij dit nieuws wilt voorlezen in de RTL nieuwsminuut. Daarna begint hij weer overnieuw maar ze zetten de minuut met fout en al online:

link

Gast
jamie
augustus 31, 2007 23:31

vind het triestig zo zie je maar weer het kan zo over zijn en dat op zo,n jonge leeftijd wens de familie en kids en vrouw en zijn broer bastiaan veel sterkte toe r.i.p roef gr uit hardenberg

Gast
Theo's Teeveetalk
augustus 31, 2007 23:15

Droef Ragas :(

Gast
joke
augustus 31, 2007 23:15

Tragisch om zo te moeten sterven, zonder afscheid genomen te kunnen hebben van
geliefde.
Hierbij alle sterkte toegewenst die ik jullie allen wil geven voor nu en de aankomende
tijd van Joke.

Gast
!#Michael#!
augustus 31, 2007 22:04

@ Ajoh

Ik heb veel respect voor Susan Visser als actrice en als mens. En tuurlijk moet zij de tijd nemen voor haar verlies en dat alle tijd geven om dit psyychisch en emtioneel te kunnen verwerken.

maar dan nog in elke profesionele baan word je geacht zakelijk en prive te scheiden. Ik ben Assistent Bedrijfsleider (in opleiding) in een juwelier. En mijn Bedrijfsleider en regiomanager verwachten van mij dat ik mijn prive problemen thuis laat en me tijdens mijn werk zo goed mogelijk functioneer binnen mijn functie.

En het verlies van je levens partner is natuurlijk niet niks. En heeft een ingrijpend effect op je dagelijks leven, elke werkgever begrijpt dat dat tijd kost om te accepteren.

Maar meer vertraging dan een maand mag het in mijn ziens niet kosten je zaken te regelen en je leven weer op te pakken. Life goes on, hoe hard dat ook mag zijn.

Uiteraard bekijk ik dit van uit het perspectief van de werkgever. Menselijk gezien mag ze van mij er wel een jaar over doen, maar dan moet je je baan op zeggen. Je colega’s en je werkgever hoeven geen hinder te ondervinden van je prive situatie.

Showbizz of geen Showbizz. Dat is hoe het werkt. En dit mag respectloos overkomen, zo bedoel ik het echt niet. Ik hoop dat het gezin Ragas/Visser snel van deze klap te boven komt.

Nogmaals gecondoleerd en sterkte aan de na bestaanden

Gast
loiss
augustus 31, 2007 21:59

Ik ben diep geschrokken, zo jong ! Niet normaal ! 42 jaar.. het zou verboden moeten worden.. Maar helaas, we kunnen er niks aan doen. Zo gaat het leven nou eenmaal. Maar we zullen Roef nooit missen. Ik moes even slikken toen ik het hoorde en kreeg tranen in me ogen. Ik dacht gelijk en Susan en hun kinderen; wat moet er wel niet door hun hoofd gaan?! Ik leef met hun, hoewel het moeilijk is het te begrijpen dat hij er niet meer is. Daar naast moest ik ook gelijk denken aan Bastiaan en Jeroen Ragas. Hun oudste broer is er niet meer.. Niet normaal gewoon. En aan Tookse nartuurlijk !
Maar Roef; rust zacht.

Sterkte: Susan, kinderen, Bastiaan, Tooske , Jeroen en overige familie

Gast
Nick
augustus 31, 2007 21:52

@ Micheal

Als je de vrouw bent verwacht ik toch niet dat je na een week alweer met je werk moet beginnen.

Gast
Ajoh
augustus 31, 2007 21:42

Dit is ontzettend triest. Ook ik wens zijn gehele familie heel veel sterkte toe om dit veel te vroege verlies te verwerken.

Ik denk dat de opnames van Gooische Vrouwen voorlopig wel van de baan is, lijkt me niet meer dan logisch.
@Michael Iedereen gaat anders met het verlies van een dierbare om, beetje kil om te zeggen dat een ‘normaal’ mens binnen een korte periode weer gewoon op z’n werk hoort te zijn. Ik denk dat Susan Visser echt wel even wat anders aan haar hoofd heeft dan Gooische Vrouwen.

Gast
Chiel
augustus 31, 2007 21:36

Dát weet ik niet, maar ik zal je maar geloven ;)

Gast
!#Michael#!
augustus 31, 2007 21:31

@ Chiel

In Belgie 20% … overigens word het in duitsland om half elf s’avonds uitgezonden … onmogelijk tijdstip :?

Gast
Chiel
augustus 31, 2007 21:28

Q: van het 3e seizoen van deze internationale hit serie hooguit een maandje vertraging oplopen …

Je lijkt wel de persdienst van SBS! En zo’n hit is het in DUitsland nou ook weer niet! 1,5 miljoen stelt daar natuurlijk niet veel voor..

Gast
!#Michael#!
augustus 31, 2007 20:17

@ Sandra

Waarschijnlijk liggen die opnames stil tot na de uitvaart ceremonies. Bij een ‘normale werkgever’ word je ook geacht gewoon weer binnen een normale periode (week, hooguit enkele weken) je taken op je werk weer op te pakken.

Maar de pijn van het plotselinge verlies van haar man zullen daardoor niet minder zijn. Maar een goed functionerend mens kan prive en zakelijk keurig gescheiden houden en zullen de opnames van het 3e seizoen van deze internationale hit serie hooguit een maandje vertraging oplopen …

Gast
Sandra
augustus 31, 2007 20:05

@Patrick De opnames van Gooische Vrouwen zijn stil gelegd hoorde ik net in Shownieuws.

Gast
nicolien
augustus 31, 2007 19:32

Ik vind het verschrikkelijk dat het leven zo oneerlijk is, ik kan er niet bij.
Iedereen heel veel sterkte toegewenst.

Gast
K.Baal
augustus 31, 2007 19:28

Verschrikkelijk zoiets. Nabestaanden heel veel sterkte.

Gast
!#Michael#!
augustus 31, 2007 18:04

OMG … zo jong … laat een vrouw en twee kinderen achter … dit is wel heel erg … alle familie en vrienden van Roef Ragas gecondoleerd en erg veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijden …

Gast
Valpa
augustus 31, 2007 17:08

Woow.. zo jong, verschrikkelijk! Heel veel sterkte voor de nabestaanden hoor.

Gast
Dennis Vaes
augustus 31, 2007 17:00

Schokkend!

R.I.P.

Veel sterkte toegewenst aan dierbaren van hem.

Gast
TOTP
augustus 31, 2007 16:52

R.I.P. Je moet er toch niet aan denken om op je 42ste te overlijden. Veel te jong.

Gast
michel
augustus 31, 2007 16:49

jeetje wat erg dit!! wens al zn collega’s, familie en vrienden veel sterkte toe!

Gast
Thom
augustus 31, 2007 16:23

Familie en vrienden van Roef wens ik heel veel sterkte :( Gecondoleerd :( Dit is een groot gemis en had nooit mogen gebeuren op deze leeftijd :( Nogmaals sterkte..

Gast
Patrick
augustus 31, 2007 16:21

Is dit ‘dood vallen with the stars’ ofzo? Na Jos Brink nu ook Roef Ragas .. Who’s next? zou je dan denken. Veel sterkte toegewenst en hopelijk vind je een leuke baan daar in de hemel. Ik vraag me trouwens ook af hoe Susan Visser hier tegen aan kijkt en of ze nog wel verder wil met Gooische Vrouwen deze periode? Of zijn die opnames al klaar?

RIP Roef.

Gast
tvman
augustus 31, 2007 16:11

Ik vind dit heel ernstig.
Veel te jong om te overlijden.
Ik wens zijn nabestaanden sterkte.
Gecondoleerd.

Gast
sjoukje
augustus 31, 2007 15:45

ik vind dit een heel erg naar bericht. ik wens zijn vrouw susanne en hun 2 kinderen veel sterkte toe. ook veel sterkte voor jeroen en bastiaan en hun ouders.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen