Albert Heijn boycot De Gouden Kooi

Albert Heijn mijdt het controversiële programma De Gouden Kooi van tv-zender Tien in zijn reclamecampagne op televisie. Dat meldt Distrifood. De supermarktketen vreest dat het geweld en de grofheden in de reality soap schadelijk zijn voor het imago van Albert Heijn. De spotjes van het bedrijf zijn voortaan niet meer te zien rondom de realityshow. “Wij volgen het advies van ons mediabureau Kobalt“, aldus een woordvoerder van Albert Heijn, een grote adverteerder op tv.

De woordvoerder stelt dat Albert Heijn zich niet zelf bezighoudt met het inkopen van zendtijd rond bepaalde programma’s. “Wij geven enkel opdracht om zendtijd in te kopen rond bepaalde doelgroepen. De mediabureaus bepalen vervolgens welke programma’s hiervoor wel of niet geschikt zijn.

A-merkfabrikant Procter & Gamble (Ariël, Pampers, Gillette) overweegt dezelfde stap te zetten. Woordvoerder Ronals van de Straat meent dat het programma afglijdt. “Reden voor ons om binnenkort met Talpa om de tafel te gaan.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen