‘Vliegende start voor X Factor’

De nieuwe talentenjacht X Factor heeft een vliegende start gemaakt. Dat meldt een woordvoerder van RTL 4. De eerste uitzending van X Factor werd gisteren door 1.578.000 kijkers bekeken. Na het NOS Journaal was X Factor het best bekeken programma van de avond. “Zo laat X Factor onder meer Mooi Weer De Leeuw (VARA) en Groeten Uit De Rimboe (SBS 6) achter zich“, aldus de zegsman. X Factor was gisteren tussen 20.00 en 21.30 uur te zien bij RTL 4.

Wim ter Laak, programmadirecteur van RTL 4: “De succesvolle start van ‘X FACTOR’ toont aan dat er een grote behoefte bestaat aan grootschalig amusement op de zaterdagavond. ‘X FACTOR’ is daar een mooi voorbeeld van.” De volgende uitzending van de nieuwe talentenjacht is vanavond om 21.30 uur bij RTL 4.

30 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
noah en luna kruiswijk
maart 30, 2008 12:16

hoi wij zijn luna en noah,
wij zouden ons graag op willen geven maar waar en waneer.
wij kunnen goed zingen en zijn 11 en 9 jaar
dit wouden we laten weten en mischien kunnen jullie nog wat trug mailen.
alvast bedankt xxxx noah en luna

Gast
Frank
november 27, 2006 14:21

MOIIIIIIIIIIIII !!!!!!
Xx fACTOR IS WEL LEUK
Maar sommege zingen ook Vals…………….

GROETJES 1E

Gast
Erik
oktober 30, 2006 12:32

Jensen is ook iemand van zeer lage klasse, die man kan vooral heel veel en heel hard lachen om zichzelf en de meest stupidge grappen, wat een joker

Gast
jane
oktober 30, 2006 12:11

Wat H.J. Smit afgelopen keer bij Jensen liet zien, was pure minachting voor een medemens door af te geven op de geur van de man, met de bedoeling zich zelf populair te maken. En dit nog wel op TV voor zoveel mensen, wat een lage lelijke streek, terwijl hij heus wel de kans had, om het achter de
schermen te zeggen. Jensen vond ik ook een huichelaar, eerst oooooh roepen om dan later mee te heulen met H.J. Smit. Dit getuigt van zeer lage klasse

Gast
Sander
oktober 29, 2006 19:16

@ Jeffry:
Dat waren 1,4 miljoen kijkers Aflevering 1 zorgde voor zoveel reacties, dat aflevering 2 met 2,2 miljoen mensen nog beter bekeken werd.

Gast
Mariska
oktober 29, 2006 18:50

Wat een vreselijk programma!!!

Gast
Jeffrey
oktober 29, 2006 18:46

Hoeveel kijkers scoorde de eerste aflevering van Idols in 2002?

Gast
Joost
oktober 29, 2006 18:31

X Factor zag er goed uit. Had zeer veel gelijkenis met Idols, maar dat is natuurlijk ook niet zo heel gek als het door hetzelfde team gemaakt wordt. Ik ben benieuwd hoe de kijkcijfers zich ontwikkelen. Ik vind 2,5 uur X Factor per week, en dan vooral momenteel met de audities, wel rijkelijk veel.

Gast
Sander
oktober 29, 2006 17:29

Ik vond de 1e aflevering van X-factor erg leuk. En stukken leuker dan Popstars The Rivals wat toen op tv was. DAt vond ik erg saai. Gellukkig zit Henk Jan in de jury. Ik hoop dat het vanavond ook weer zo goed scoord.

Gast
Craig
oktober 29, 2006 14:07

Met al die zenders tegenwoordig haal je echt niet snel 2 miljoen kijkers bij een programma. Of het moet de finale van iets zijn ofzo.

Gast
Tymen
oktober 29, 2006 14:06

X Factor was gewoon super leuk programma! Niets op aan te merken!

Gast
Jorzz
oktober 29, 2006 14:04

Nou Mickey.. de 1ste aflevering van Idols scoorde maar rond de 1,2 miljoen ofzo… nu is The X-Factor met 1,6 miljoen begonnen

Gast
Erwin
oktober 29, 2006 14:02

Ik denk de cijfers met de audities toch behoorlijk blijven maar dat het tussen de liveshows weer wat in gaat zakken en bij de liveshows zal het wel weer flink stijgen. Dat was ook met Idols zo.

Gast
Joost
oktober 29, 2006 14:02

@ Mickey. Ik denk niet dat RTL 4 voor de X Factor ‘gerekend’ had op ruim twee miljoen kijkers. Dat zou niet reëel zijn. Tot nu toe is Popstars the Rivals de enige zangtalentenjacht die na Idols geïntroduceerd werd en dat was een matig succes. Dancing on Ice heeft de afgelopen zaterdagavonden ook niet over de twee miljoen kijkers gescoord. Dus ik neem aan dat RTL 4 wel ongeveer op deze (mooie) cijfers heeft gerekend.

Gast
Mickey
oktober 29, 2006 13:34

@ Blizzz

ik zie dat jij X-factor en idols over 1 kam scheert, dat kan niet, de 2 shows zijn verschillende formats.

En om dat Henk Jan Smits er in zit maakt het nog geen gepimpte versie van Idols!

1.600.000 voor een eerste aflevering is niet slecht te noemen, zelfs best oke. Maar ik denk dat ze bij RTL4 toch wel gehoopt hadden op ruim 2 miljoen. Er is veel promotie voor gemaakt. Als deze show tussen de 1.600.000 en de 2.200.000 miljoen gaat zitten is het een hele mooie score is, alleen gaat RTL4 er wel van uit dat de show op den duur de 3.000.000 moet door breken (finale waarschijnlijk, maar dan evenaart dat niet de krappe 5.000.000 van de 1e Idols)

Maar goed ik loop op de zaken vooruit, we zullen af moeten wachten. Al ben ik bang dat het voor RTL4 een herhaling van het DOI debackel word, en het de 2 miljoen niet zal door pieken, wat het geen slechte score maakt en een pracht programma waar veel andere omroepen van dromen. Maar voldoet niet aan de verwachting van RTL4 (lijkt mij ;) )

Gast
Maurits
oktober 29, 2006 13:03

Nou ik denk dat het nog meer gaat uibereiden.
Ik denk volgende week 1.8, en de week daarop 2.0 miljoen.
Audities blijven mensen boeien…

Vinde de voice over alleen een beetje irritant..

Gast
bart
oktober 29, 2006 13:01

“grootschalig amusement”?
Aapjes kijken… dat is het.

Gast
richard
oktober 29, 2006 12:38

ik vond het programma rommelig overkomen!!!!!!!!

Gast
Muziekfan
oktober 29, 2006 12:33

Ik heb net 25 minuutjes op video gekeken :?
Nee, het boeit me niet :cry: Niks aan te doen :)

Gast
Joost
oktober 29, 2006 12:22

@ Hans. Ik hoorde het vanochtend inderdaad ook op het ANP-radionieuws van Sky Radio. Beetje overdreven om dat als tweede bericht te behandelen. Ik snap hier de nieuwswaarde niet van.

Gast
Hans
oktober 29, 2006 12:18

Ik hoorde dit bericht zelfs op het radionieuws!! Wtf?

Gast
Marcel
oktober 29, 2006 12:13

ik ga spontaan niet meer kijken na zo’n verschrikkelijke reactie van “de zegsman”

Gast
Blizz
oktober 29, 2006 12:07

Voor een eerste aflevering met een nieuwe presentatrice en een gewijzigde jury is 1.6 miljoen absoluut niet slecht. Benieuwd hoe dat verder gaat.

Gast
Televisiefreaks
oktober 29, 2006 12:02

@ Pieter: [quote]Tja ze hebben wel gelijk.
SBS weet van die 2 miljoen kijkers van vorige week nog maar 1.3 over te houden.. Pff dat is pas slecht![/quote] Vorige week werd Groeten uit de Rimboe wel uitgezonden tussen de zeer goed bekeken finale van de ijsshow van SBS6. Deze keer heeft het programma op eigen kracht kijkers moeten trekken en dan kom je al snel wat lager uit. Zo slecht is deze score niet. ;-)

Gast
John T.
oktober 29, 2006 12:01

Ik snap dat gezeik over het terugvallen van groeten uit de rimboe niet zo.
Natuurlijk vorige week mega score maar dat kwam ook door de finale van de ijsshow. 1.3 miljoen kijkers nu toch nog weten te bereiken vind ik goed hoor en zeker met de concurrentie die er dan ook is.

Gast
Rens
oktober 29, 2006 11:52

Het was ook gewoon een leuk programma, doch even boeiend als Idols.

Gast
[dannyºlinkers).nl - medianieuws
oktober 29, 2006 11:48

@Pieter:
Inderdaad, dat is – 800.000 kijkers…

Gast
Pieter
oktober 29, 2006 11:44

Tja ze hebben wel gelijk.
SBS weet van die 2 miljoen kijkers van vorige week nog maar 1.3 over te houden.. Pff dat is pas slecht!

En vanavond ook weer een goede positie na BzV

Gast
[dannyºlinkers).nl - medianieuws
oktober 29, 2006 11:44

Het was inderdaad een best leuke uitzending.
Maar ik heb ook geschakeld naar Nederland 1.

Gast
Theo
oktober 29, 2006 11:43

Bla, bla, bla.
Zo bijzonder is de score nu ook weer niet.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen