1,6 miljoen kijkers voor X Factor


De kijkcijfers van zaterdag 28 oktober 2006 (SKO)

X Factor (RTL4, 20:01) – De eerste aflevering van X Factor werd gisteren door 1.578.000 kijkers (madl: 23.6%) bekeken. In deze nieuwe talentenjacht van RTL 4 gaat een driekoppige jury op zoek naar de ster die beschikt over de X-factor. Volgens presentatrice Wendy van Dijk is er een wezelijk verschil tussen X Factor en Idols. “Het is natuurlijk ook een talentenjacht en een afvalrace, maar het grote verschil is dat nu iedereen kan meedoen.

Wendy vervolgt in Televizier: “Dus niet alleen jong talent, maar ook mensen van boven de 26 jaar, boyband, girlbands, bejaarde solisten, noem maar op. We hebben al George Clooney-achtige types langs zien komen, maar ook ouderen die op een zangkoor zitten. Die maakten bij Idols geen kans.” Na Wendy’s overstap, samen met Robert ten Brink, van SBS 6, heeft RTL 4 een erg volle stal presentatoren. Volgens Wendy lopen zij elkaar echter niet in de weg. “Ik geloof heel erg in je eigen identiteit. Hoe kan ik in godsnaam een concurrent zijn voor Irene Moors of zij voor mij? Tuurlijk, het was misschien logisch geweest als Martijn Krabbé X Factor was gaan doen. Had gekund. Dus wij vissen misschien een beetje in dezelfde vijver.

Lotto Weekend Miljonairs: Super-zaterdag (RTL4, 21:31) – Een 28-jarige Lotto-speler uit Limburg heeft afgelopen zaterdag ruim vijf miljoen euro gewonnen. De prille miljonair kreeg het goede nieuws te horen van presentator Robert ten Brink. De man dacht eerst dat hij in het tv-programma All you need is love zat en was dan ook totaal overrompeld toen hij de cheque van 5.200.000 euro overhandigd kreeg. “Ongelooflijk, ik ga eerst maar een paar dagen vrij nemen“, was zijn eerste reactie. De uitreiking van de prijs was gisteren te zien in Lotto Weekend Miljonairs, dat door 1.263.000 kijkers (madl: 19.0%) bekeken werd. Nog maar nauwelijks uitgerust van hun fysieke inspanningen bij Dancing On Ice speelden Froukje de Both en John Williams gisteren het Lotto Weekend Miljonairs-spel. Robert ten Brink legde het duo vijftien vragen voor, waarmee ze geld bij elkaar speelden voor het Diabetes Fonds. Ook Jochem van Gelder liet zijn hersens kraken voor het goede doe, hij speelde voor NebasNsg, een sportorganisatie voor mensen met een beperking.

Groeten uit de rimboe (SBS6, 21:02) – Het tweede seizoen van het realityprogramma Groeten uit de rimboe ging vorige week van start met ruim 2,3 miljoen kijkers. De tweede aflevering uit de nieuwe reeks werd gisteren door 1.326.000 kijkers (madl: 19.4%) bekeken. In Groeten uit de Rimboe logeren drie families ieder drie weken bij een inheemse stam. Mogelijk komen een aantal leden van die inheemse stammen binnenkort ook naar Nederland voor een nieuwe reeks van het programma Groeten terug, waarin inheemse stammen een tijdje logeren in Nederland. Ron de Jonge, één van de deelnemers aan het programma, verheugd zich erop om de Suri kennis te laten maken met Nederland. “Ik woon in Limburg, maar we zijn Amsterdammers. Dus als het even kan wil ik ze wel over de Wallen meenemen“, vertelde hij onlangs in RTL Boulevard. Na afloop van Groeten uit de Rimboe scoorde Nance met een nieuwe aflevering van Retourtje Geluk 748.000 kijkers (madl: 15.0%).

De afbeelding �http://home.planet.nl/~will1856/Mediakrant/kijkcijfersgroot.JPG� kan niet vertoond worden, omdat ze fouten bevat.Top 15
01. Journaal 20:00 (Ned1) 1.618.000
02. X Factor (RTL4) 1.578.000
03. Mooi! Weer De Leeuw (Ned1) 1.413.000
04. Groeten uit de rimboe (SBS6) 1.326.000
05. Kassa (Ned1) 1.311.000

06. Lotto Weekend Miljonairs (RTL4) 1.263.000
07. De wedstrijden (Talpa) 1.259.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.081.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 1.020.000
10. Kinderen geen bezwaar (Ned1) 1.019.000

11. Eigen huis & tuin (RTL4) 973.000
12. Journaal 18:00 (Ned1) 961.000
13. Koefnoen (Ned1) 958.000
14. Wegmisbruikers (SBS6) 895.000
15. Felderhof Villa Versa (Ned2) 872.000

Marktaandelen 18:00 / 24:00
1. RTL4 / 18.7%
2. Ned1 / 16.3%
3. SBS6 / 12.6%
4. Ned2 / 8.5%
5. Talpa / 8.0%
6. RTL5 / 4.7%
7. NET5 / 4.7%
8. RTL7 / 3.9%
9. Vero / 3.7%
10. Ned3 / 3.6%
11. Discov / 0.9%
12. TMF / 0.6%
13. Eurosp / 0.6%
14. N.geog / 0.4%
15. AT5 / 0.3%

Marktaandelen per zendergroep
1. Publieke Omroep 28,4%
2. RTL Nederland 27,3%
3. SBS Groep 21,0%

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

108 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
floortje is gewoon beter !
november 3, 2006 20:17

x-factor is superrrrrrrr cool
alleen floortje had vorige x moetu winu
doe volgende x (duss… nu ) de beste !!
-x-x-x- iemand

Gast
Fan
oktober 30, 2006 17:39

dit seizoen is geweldig, maar ik heb het idee dat 24 wel heel erg word ingekort op TV

Gast
Chiel
oktober 30, 2006 06:07

Q: Wel een klote tijd tijdens GTST.Zal wel tapen worden dus.

Neem je GTST in de herhaling op (iedere dag 12-1) dan zie je ’t allebei, anders alletwee half :)

Gast
Craig
oktober 30, 2006 01:16

RTL4’s rip off heet “4 in ‘t land? Craig. Niet “Hart van Nederland?.

Thomas ik zei toch duidelijk dat ik het over de campingzender had en niet over de commerciele marktleider. :)

De link http://www.campingzender.nl doet het niet meer. SBS6 is zeker gaan klagen ofzo. :P

Gast
Theo
oktober 30, 2006 00:29

Chiel bedankt.
Wel een klote tijd tijdens GTST.
Zal wel tapen worden dus.

Klopt Thomas is een illegale copy.
Ik had de advertentie alleen even gelinkt vanwege die foto.
Heb inmiddels al een bod uigebracht op een orginele 3DVD.
We wachten in spanning af :)

Gast
Thomas
oktober 29, 2006 23:56

@Theo: Ja dat is de “klootzak” ;) . Al gaat het volgens mij in die advertentie wel over een onofficiele “versie” (gezien -> wmv format).

Gast
Chiel
oktober 29, 2006 23:52

@ Theo:

Ik neem aan dat ze bij afl. 1 beginnen, en niet ergens midden in seizoen 2 of 3…

Ja, is seizoen 1 :) Zeker het kijken waard!

Gast
Theo
oktober 29, 2006 23:18

Krijg nou tieten
Er staan er nu 3 op!!
Via advertentiezoeker.nl

Foto van een vent met een brilletje??
Is dat die leip uit seizoen 1??

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//audio-video.marktplaats.nl/dvd-s-tv-en-series/56835249-peking-express-seizoen-1.html%3Frotid%3D5026-40279-15698-12

Gast
Theo
oktober 29, 2006 23:13

Bedankt Thom i appreciate :)

Ben nog een paar keer op zoek geweest naar seizoen 1 (ook op diverse veilingsites e.d.) maar er is erg moeilijk aan te komen dus.
Seizoen 2 is volgens mij nooit op DVD verschenen, maar ik kan me vergissen.
Hopelijk wil NET5 volgend jaar nog investeren in een nieuw seizoen
maar de kijkcijfers zijn niet bemoedigend.
Zeker omdat ze waarschijnlijk een betere score hadden verwacht van deze “bekende Nederlanders” variant.

Gast
Thomas
oktober 29, 2006 22:57

@Theo: Ik heb het niet gezien maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het zó spectaculair was als seizoen 1 of 2. Echt heel erg jammer dat je de eerste twee seizoenen nooit hebt gevolgt. Als ik hem nog ergens spot in een winkel zal ik het je laten weten.

Gast
Theo
oktober 29, 2006 22:49

Prachtige finale van Peking Express, en een mooi slot aan een fantastisch (laatste :? ??) seizoen. :D

Gast
Theo
oktober 29, 2006 22:32

@Chiel

Thanx pal!
Beginnen ze helemaal opnieuw??

Gast
Chiel
oktober 29, 2006 21:59

@ Theo: vanaf morgen iedere dag om 19.55 uur op RTL7: De Pfaffs.

Gast
Michel
oktober 29, 2006 19:20

SBS stort in met Groeten uit de rimboe. Cold Case heeft het goed gedaan. moet groeien naar 500.000

Gast
Chiel
oktober 29, 2006 18:50

Het porgramma heette ook anders, Sjoemelaars komt (ooit) nog. Leuk programma lijkt me dat overigens.

Gast
Joost
oktober 29, 2006 18:41

Mishandeld is ontmaskerd. :-)

Gast
Joost
oktober 29, 2006 18:40

@ Chiel. Raar dat er een Amerikaans programma onder de naam Sjoemelaars en Sjacheraars werd uitgezonden. Ik dacht dat een Nederlands programma werd waarin oplichters worden mishandeld.

Gast
Chiel
oktober 29, 2006 18:37

Q: Ik weet niet of hij het leuk vindt, dus daarom post ik niet de bewuste link hier.

Wel de ‘zoektermen’ ? Vind iedereen ’t ook.

Gast
Chiel
oktober 29, 2006 18:35

q: In het kader van het vragenuurtje: Is sjoemelaars en sjacheraars (nu een andere titel geloof ik) al eens uitgezonden? Heb er niemand over gehoord maar staat wel al vanaf 24 oktober in het uitzendschema.

Nee, is nog niet uitgezonden. Wel een serie over oplichter, maar was aankoop uit Amerika. Ging over Bigfoot, Ufo’s e.d.

Gast
Mike
oktober 29, 2006 18:25

@ Theo. Vuurzee is echt een topserie! Ik vraag me af wat ze met het vervolg dat er komt willen gaan doen. Emigreert er nog een meisje naar België?

Gast
Kabu
oktober 29, 2006 16:55

@rens, waarom wilde je men leeftijd weten?

Gast
Theo
oktober 29, 2006 16:52

@Martijn
Ik wil um wel een keer opsturen hoor.
Dan kost het je alleen de porto van retour sturen.
Laat maar weten als je dat wilt dan is er wel iets te regelen.

Gast
Martijnjdd
oktober 29, 2006 16:50

Nadeel alleen is dat ik met een lerarensalaris mij niet wekelijks een DVD-box kan veroorloven. Maar ik houd de series in gedachte bij eventuele aankopen.

Gast
Theo
oktober 29, 2006 16:47

speler = spelers of acteurs

Gast
Theo
oktober 29, 2006 16:45

@Martijn

Pleidooi is een pracht serie.
Misschien inmiddels een beetje gedateerd nu, maar zeker de moeite waard.
Goedbeschouwd moet je KedB eigenlijk zien als een wat luchtigere versie van Pleidooi.

Oud geld is van dezelfde senario schrijfster (Maria Goos)
Maar van een ander kaliber.
Meer een familie-saga met hele mooie karakterrollen en persoonsprofielen.
Als je Vuurzee gezien hebt (en dat heb je) zul je heel veel speler ook weer tegenkomen in Oud geld.
Wat mij betreft is die serie echt een must see.

Gast
Martijnjdd
oktober 29, 2006 16:38

@Rens:

Wat ik me nou al tijden af vraag: is het geheim wie Mediacourant maakt of is het gewoon niet boeiend genoeg om over te lullen? Ik weet het namelijk niet.

Beetje googlen en je vindt alle info en zelfs een foto van de maker van Mediacourant. Ik weet niet of hij het leuk vindt, dus daarom post ik niet de bewuste link hier.

@Theo: Ik vond de rechtbankscènes met de scherpe dialogen zo leuk in K&dB. Weet jij of Pleidooi dat ook heeft? Die serie is namelijk ook op DVD verschenen, maar ik heb ‘m nooit gezien. Geldt trouwens ook voor Oud geld.

Gast
Theo
oktober 29, 2006 16:35

@Martijn

Ik heb nu de eerste 3 seizoenen gezien.
Je moet er even inkomen maar het is subliem.
Hopelijk komen seizoen 4 & 5 ook binnenkort uit op DVD.
Toen het op TV was dacht ik ook altijd dat het bull was, maar ik ben nu compleet verslaafd.

Keyzer en de Boer was wel aardig, maar om de 1 of andere reden ben ik dat na 4 of 5 aflevering letterlijk uit het oog verloren.

Gast
Rens
oktober 29, 2006 16:31

In het kader van het vragenuurtje: Is sjoemelaars en sjacheraars (nu een andere titel geloof ik) al eens uitgezonden? Heb er niemand over gehoord maar staat wel al vanaf 24 oktober in het uitzendschema.

Gast
Martijnjdd
oktober 29, 2006 16:27

Martijn keek jij altijd Russen op NED1??

Ik heb er wel een paar gezien. Was niet zo kapot van deze serie. Hoezo?
Moest wel lachen om de cynische rol van Hans Dagelet.

Ik heb wel gezien in de programmaschema’s dat Keyzer & de Boer weer terugkomt na afloop van het seizoen Spangen (rond begin december).

Gast
Jordy II
oktober 29, 2006 16:24

Oh oke.. doe ze de groeten maar

Gast
Theo
oktober 29, 2006 16:23

Nope mijn neefjes zijn nog niet zo oud :)

Gast
Jordy II
oktober 29, 2006 16:20

Misschien is het wel jouw neefje, Theo ;)

Gast
Theo
oktober 29, 2006 16:19

En waar moeten wij Bobby van kennen buiten Mediakrant Jordy??

Gast
Jordy II
oktober 29, 2006 16:17

@Rens: Bob Willer/Miller, een toen-der-tijd 15 jarige puber :P Ja kan iemand niet ‘ns wat meer informatie geven? Ik denk dat er nu toch wel een redactie achter zit..

Gast
Rens
oktober 29, 2006 16:16

Wat ik me nou al tijden af vraag: is het geheim wie Mediacourant maakt of is het gewoon niet boeiend genoeg om over te lullen? Ik weet het namelijk niet.

Gast
Theo
oktober 29, 2006 16:11

Martijn keek jij altijd Russen op NED1??

Gast
Theo
oktober 29, 2006 16:09

HAHAHAHA Martijn hij is goed.

Maar mag ik ook een keer.

Het record slap lullen is voor Talpa (15 maanden)
Daarna IJselijk gelul over ijsdansshows (14 weken)
En dan kom ik pas met gelul over een ingezakte PdL (5 uur) ;)

Gast
Martijnjdd
oktober 29, 2006 16:02

Quoot van Theo:
Of was de discussie al klaar??

Ik zou, als ik jou was, nog 9 maanden doorgaan met deze discussie. Dan kun je jouw kreet “ingezakt” vervangen door “ingedaald”.

:P

Gast
Jordy II
oktober 29, 2006 16:01

Marco Borsato is gewoon een product waar een goed stelletje marketing en muziekmensen achter staan :)

Gast
Theo
oktober 29, 2006 15:58

Citaat van Martijn

Kunnen we je nog herkennen aan iets? Droeg je bijvoorbeeld iets roods?

Hahahaha

Snap die Borsato hype niet zo.
Aardig zangertje hoor en soms een leuk liedje maar als die man een scheet laat is het al No. 1 hit.
Zo’n vreselijke cover met die Lucy Silvas nu bijvoorbeeld weer.
Het origineel van dat nummer is toch 10x beter.

Gast
Theo
oktober 29, 2006 15:54

Snap nog steeds niet wat er mis is aan vergelijken van dezelfde shows met de week ervoor.
Hierdoor zie je of een show groeit, of juist inzakt ( ;) ) of last krijgt van andere concurrerende programma’s

In het bedrijfsleven vergelijk je ook periode’s met elkaar.
In de top40 zie je ook altijd de stand van de week ervoor enz. enz.
Nu RTL eens een keer profijt heeft van de groei door het wegvallen van de SBS concurrentie en NED1 daar ver op achterblijft moet het ineens allemaal genuanceerd en mag je dezelfde show op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip niet eens meer vergelijken, of zou er sprake zijn van een kromme vergelijking. Onzin dus.

Diezelfde mensen die 10 weken geleden nog druk conclusies trokken uit een vergelijk van kijkcijfers van SBS op vrijdag en RTL op zaterdag ( en dat al na 1 week!!) roepen mij nu op het matje.
Als dat gerechtvaardigd was, dan zeker niet zeuren dat ik onstatistisch vergelijk als ik de standen van hetzelfde programma van 2 weken naast elkaar zet.

En nogmaal je mag een heel seizoen of 12 weken met elkaar vergelijken maar ik was niet bezig voor een oevre award.
Ik bekijk gewoon de kijkcijfers over 2 weken, en daar ben ik duidelijk in. Nix mis mee dus.

Of was de discussie al klaar?? ;)

Gast
Martijnjdd
oktober 29, 2006 15:29

@Mike: Begin december komt het concert op DVD en reken maar dat de show waarbij zelfs Andrea Bocelli voor wordt overgevlogen de registratiedag is.
Kunnen we je nog herkennen aan iets? Droeg je bijvoorbeeld iets roods?

Gast
Mike
oktober 29, 2006 15:18

kon het niet zien was bij marco borsato! :D was echt een onwijs mooie show! andrea bocelli was er en ali b en yes-r en natuurlijk lucie silvas en ilse de lange :D heb genoten en ga c-ker 31 december sbs kijken :D

Gast
Talpafan.nl
oktober 29, 2006 15:14

Ja idd 36.000 kijkers

Gast
Kabu
oktober 29, 2006 15:10

@rens, 26 waarom?

Gast
Rens
oktober 29, 2006 14:55

Iedereen trouwens gezien dat zelfs het belspelletje op Talpa meer kijkers trekt dan Entertainment Live (donderdag)? ;)

Gast
Barry
oktober 29, 2006 14:54

Ik heb gisteren geen X-factor gekeken maar ik neem aan dat er gisteren audities waren te zien..? Maar als dat zo is, gaan ze dan vanavond weer audities uitzenden?

Gast
Thomas
oktober 29, 2006 14:53

RTL4’s rip off heet “4 in ’t land” Craig. Niet “Hart van Nederland”.

Verder dan dat Theo, ik ben het in feiten min of meer met je eens. Alleen ben ik nog steeds van mening dat vergeleken met één week daarvoor, een kromme vergelijking is.

Hier “heeft wat mij betreft
ook niets met nuance te maken, maar met oogkleppen.`

kan ik me overigens volledig aansluiten.

Gast
Craig
oktober 29, 2006 14:33

Over inzakken gesproken onze campingzender heeft ook nog eens last van inzakkende kijkcijfers bij Hart van Nederland… de hele week al.

Gast
Theo
oktober 29, 2006 14:10

@Craig

LOL je hoeft maar 1x inzakken te roepen en ze zijn gelijk allemaal wakker ;)

Af en toe is het echt genieten hier :D

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen