Kijkcijferrecord voor Radar

Voor het eerst in haar bestaan heeft de TROS-consumentenrubriek Radar meer dan twee miljoen kijkers getrokken. De uitzending van gisterenavond (2 oktober), met onder meer aandacht voor het navigatiesysteem TomTom en vertraging bij vliegreizen, behaalde een kijkdichtheid van maar liefst 13.5 procent. Dit staat voor 2.037.000 kijkers. Het marktaandeel bedroeg 30 procent, dat eveneens een record is. Het vorige record dateert van 14 februari 2005.

Op die datum keken er 1.722.000 mensen naar een aflevering van Radar. Het marktaandeel bedroeg toen 24.4 procent. “Er zit de laatste jaren al een enorme stijging in ons kijkcijfer“, aldus Antoinette Hertsenberg, presentator en eindredacteur van Radar. “Maar meer dan twee miljoen is wel echt fantastisch. Dat zijn zelfs meer kijkers dan het Journaal! Dit is toch mede te danken aan de nieuwe zenderindeling.

Radar was gisteren na Spoorloos het best bekeken programma. “Nederland 1 haalde maandag een kijktijdaandeel van 22,4 procent en was daarmee markleider boven RTL4 dat 14,7 procent had“, aldus een zegsvrouw van de TROS. (Foto: Leendert Jansen)

Meer in TROS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen