John de Mol klaagde altijd via zenderleiding over Edwin Evers

John de Mol deed zijn beklag over het radioprogramma van Edwin Evers nooit direct bij de radio-dj, maar via de zenderleiding van Radio 538. Dat vertelt de presentator aan BNR Nieuwsradio.

John de Mol Foto: William Rutten

Het is een van de grootste ergernissen in Hilversum: de extreme bemoeizucht van John de Mol. Met name bij Talpa Radio moeten ze het ontgelden: John lijkt werkelijk álles te horen en mengt zich tot in detail met allerlei programmakeuzes. Edwin Evers bedong vrijheid bij Talpa, maar had af en toe toch te maken met de grillen van John.

Indirect

Edwin hoorde regelmatig wat van John, maar: “Nooit direct. Hij heeft me nooit persoonlijk gebeld, maar het ging wel eens indirect via de programmaleiding als hij dan iets gehoord had wat hem niet aan stond. Een liedje of dat ik te lang met lijsttrekkers aan het lullen was of dat soort dingen. Dat liet hij dan altijd via de zenderleiding horen en dan kwam het bij mij terecht.”

Slechts één keer heeft John hem echt direct opgebeld, namelijk toen hij een plaatje van U2 met Johnny Cash draaide. “Dat vond hij niet kunnen. Dat vond hij niet passen.” Daar werd bij het afscheid van Edwin nog behoorlijk om gelachen met de grote baas.

Relaxed

De geruchten dat hij vanwege John de Mol zou zijn vertrokken bij Radio 538 kloppen volgens Edwin niet. “Ik heb op zich nooit zo veel met hem te maken gehad, behalve bij contractverlenging. Dan ging ik ernaar toe en vroeg hij: ‘Wil je nog door?’ ‘Ja, ik wil nog door.’ ‘Hoe lang?’ ‘Wat zullen we doen? Twee jaar?’ ‘Ja, oké’. En klaar. Het ging super relaxed altijd.”

Met Erik de Zwart had hij soms meer moeite. “Ik heb over The Beatles een keer een akkefietje gehad met Erik de Zwart. Toen had ik Black Bird gedraaid en toen zei hij dat het absoluut niet kon op 538. Toen zei ik: ‘We draaien ook Racoon met Love You More.’ Dat is precies hetzelfde: een mooie stem met een gitaar. Ik moest toen om 10.00 uur bij hem op kantoor komen”, besluit hij op BNR.

25 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Pierre Lüdtité von Ambstschnitz 😫💨
december 5, 2020 14:07

Wat een mazzel Edwin, om 10 uur bij Erik op kantoor komen! Na (!) de lunch bij Erik op kantoor komen, dan ben je de sjaak. Na het lekkere dagelijkse en geurige eitje dat De Zwart steevast had verorberd.

Gast
Keyser soze
december 5, 2020 19:13

Laat die erik de zwart de pestpleuris krijgen

Gast
Blunt
december 5, 2020 10:27

Het zegt alles over Nederland Muziekland dat kutzenders zoals 538 en Sky zo goed scoren. Willen mensen stront en braaksel , dan zullen ze het krijgen ook. En trouwens Q- Music is ook kut. Infantiele dj’s (Mattie en Marieke zijn afgrijselijk. En de muziek gezichtsloos. Q staat muzikaal voor niks. Dumpen in de Noordzee dat zooitje.

Gast
Eric H
december 5, 2020 03:58

🤔🤔Toch haalt Talpa Radio 30,8% luistercijfers 6+ in september/oktober 2020. Talpa Radio is naast Radio 538 ook nog Sky Radio, Radio Veronica en Radio 10. Daarnaast zijn ze eigenaar van diverse kleinere themastations ( zoals 538 Dance, radio Veronica top 1000 allertijden, Rob Stenders & Leo Blokhuis radio) en Juke podcast & internet radio. Al met al doen ze het over alle zenders gezien erg goed!
👍👍

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Eric H
Gast
Rolf
december 5, 2020 09:13
Antwoord op  Eric H

Qmusic haalt 538 op alle fronten in

Gast
Eric H
december 5, 2020 14:42
Antwoord op  Rolf

Dat is maar 1 zender. En Q musical scoort enkel het hoogste marktaandeel in 1 segment. NPO radio 2 is marktleider.

Gast
Rob
december 4, 2020 23:13

De bemoeizucht van John met alles is waarom Taloa een klote bedrijf is. Dat geldt ook voor dat bemoeizuchtige gedram van de sbs 6 zenderleiding. Niet te hachelen daar.

Gast
Rob
december 4, 2020 23:14
Antwoord op  Rob

De reden dat ze geen functies vervuld krijgen daar. Maar weinig die voor dat soort malloten wil werken.

Gast
Ilona vonk
december 4, 2020 21:39

Evers moet gewoon een eigen RADIOZENDER beginnen, hij weet het toch wel beter dan een John de Mol lijkt me?

Gast
Moi
december 4, 2020 20:17

Mr. Radio vertellen hoe hij radio moet maken.. Baasje spelen is lastiger dan je denkt..

Gast
Blunt
december 4, 2020 19:53

Wie echt van muziek houdt gaat niet als dj werken bij een radiostation dat wordt geleid door John de Mol. Althans, waar de Mol de baas is. Radio maken in een Stasi-sfeertje. Waar je geen enkel eigen initatief mag nemen. Waar je altijd precies moet doen wat de baas (de Mol) wil. En vooral waar je genaaid wordt door fijne collega’s of door je chef. En dan kan het gebeuren dat De Mol uit zijn slof schiet omdat jij het gore lef hebt om iets van The Beatles te draaien ipv voor de duizendste keer een kutnummer van Snelle of Garrix te draaien. Om te kotsen.

Gast
Kees
december 4, 2020 16:57

En wat gaat het goed met de luistercijfers van 538!
We kunnen wel concluderen dat John weet wat hij doet.

Gast
Donald Dumped
december 4, 2020 16:53

Tja De Mol gaat liever voor oppervlakkige meuk van Snollebollekes dan echte bands.
Tja stel je voor zo’n bandje draaien als The Beatles…moeilijk moeilijk…

Gast
Media Monnik
december 4, 2020 15:55

De Mol hoort alles via bedrijfs NSB-ers. Denk je nou echt dat hij zelf alles hoort? Juist dit soort mensen vergallen vaak het werkplezier en de sfeer, en al helemaal als je leidinggevende het niet voor je opneemt en gewoon meedoet.

Gast
zeurpiet
december 4, 2020 15:35

waarom horen we opeens niets meer over de losse handjes van dat zoontje van hem?
Ook mediacourant gevallen voor de poen en de dreigementen van pa?

Gast
Psychiater Welgoed-Snik
december 4, 2020 15:02

Johnnyboy zou zich liever iets meer bemoeien met zoonlief-met-de-losse-handjes.

Gast
Nana Mouskouri
december 4, 2020 14:56

Is dit nog steeds voer uit de Friday move? Volgende week de volgende quote

Gast
Karel
december 4, 2020 14:51

En terecht, het is zijn zender!

Gast
ome H
december 4, 2020 14:42

Dat nummer van Racoon is inderdaad zwaar kut

Gast
oma
december 4, 2020 14:48
Antwoord op  ome H

Namens mijn kut te spreken, je hebt groot gelijk.

Gast
Ron
december 4, 2020 14:40

Dit is toch geen nieuws meer. Natuurlijk bemoeit hij zich indirect met zijn radiostations, hij is de baas. En dat laat hij blijken ook.

Gast
Ik ben mezelf
december 4, 2020 14:40

Zoals het hoort. Top van de Mol.

De groot aandeelhouder van RTL Nederland spreekt de 2 directeurtjes aan die het programmeren.
Hij gaat echt niet klagen bij het voetvolk van RTL.

Gast
Berry Top
december 4, 2020 14:40

Typisch Talpa! Maffia de Mol

Gast
Ernestine
december 4, 2020 17:00
Antwoord op  Berry Top

Klinkt als een beetje paranoïde gedrag!

Gast
Tim
december 4, 2020 14:39

Nare club mensen bij Talpa!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen