Tv-comeback Matthijs kán niet misgaan, staat na Wie is de Mol

De tv-comeback van Matthijs van Nieuwkerk kan onmogelijk misgaan. Hij krijgt een felbegeerd tijdslot in handen: direct na kijkcijfermonster Wie is de Mol op de zaterdagavond van NPO 1.

Matthijs gaat door © BNNVARA

Het nieuwe programma van Matthijs gaat op oudejaarsavond in première. Daarna is Matthijs Gaat Door, zoals de show heet, wekelijks te zien op zaterdagavond. Vanaf 9 januari zal de show elke zaterdag om 21.35 uur te zien zijn, direct na Wie is de Mol. Een droomtijdslot, aangezien Wie is de Mol steevast miljoenen kijkers trekt.

Verrassingen

Wat kunnen we precies verwachten van de nieuwe zaterdagshow? “Matthijs ziet om in verwondering met humor, muziek en andere verrassingen. En stelt af en toe orde op zaken door wat prijsjes uit te reiken”, legt een woordvoerder van het programma uit.

Meer is er niet over bekend. Er is een filmpje verschenen op de socials waarin Matthijs een bigband aankondigt: “Op oudejaarsavond ben ik er weer met, ik vermoed, 16 nieuwe vrienden: de Sven Hammond Bigband.”

Concurrentie

Het nieuwe NPO 1-programma van Matthijs gaat het niet héél zwaar krijgen qua concurrentie, al komen de andere vlaggenschepen – RTL 4 en SBS 6 – ook met grote shows.

Recht tegenover Matthijs zal RTL 4 nieuwe afleveringen van de Robert ten Brink-show BankGiro Miljonairs uitzenden, terwijl SBS 6 de nieuwe Jan Versteegh-quiz Iedereen Is Van De Wereld lanceert.

Het filmpje met Matthijs:

38 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Marcus
december 7, 2020 12:23

Ben niet echt een liefhebber van deze overbetaalde gast. Hij was de nieuwe ster maar uiteindelijk heeft ie niet echt veel bijzonders gebracht wat hij gemaakt zou hebben. En dan weer een volgende talkshow.. We zullen zien, maar op zaterdag avond zit ik niet echt te wachten op slap gelul van wéér het bekende rijtje BNN-er’s in een partij gekleurd setting.

Gast
Robin
december 6, 2020 17:56

Ik ben totaal geen fan van Matthijs, vind het prima dat hij nog een programma wil maken voor mensen die er wel interesse in hebben. Alleen dat salaris van publiek geld vind ik niet normaal, dan is het idd links lullen en rechts je zakken vullen. Dat deze kerel nog serieus word genomen met zijn linkse grachtengordel poppenkast.

Gast
teuntje
december 5, 2020 13:51

Gadverdamme weer die narcist op de buis heeft hij nou nog niet genoeg geld gejat

Gast
Deug niet
december 5, 2020 08:43

oh ik dacht dat zijn optrede in sinterklaasjournaal zijn tv come back was.

Gast
oijoepio
december 5, 2020 01:04

Die promo ziet er heel goed en strak uit. Ik verbaas me over de vele superzure reacties onder dit artikel. :-(

Gast
Els cleven
december 7, 2020 13:29
Antwoord op  oijoepio

Ik verbaas me daar ook over. Matthijs is TOP!!

Gast
Kromhout
december 4, 2020 22:33

Van oudsher was ik best regelmatig kijker van DWDD, maar gaandeweg ging mij steeds meer het gedrag van Van Nieuwkerk tegenstaan.
Hij viel voor mij pas echt door de mand als ‘succesverhaalgeilaard’ in de uitzending waarin hij van zijn gasten eiste hijgerig te lopen doen over de ‘aanstaande elfstedentocht’. Wennemars, die nauwelijks meeging in die geblate onzin, werd vervolgens door Matthijs als spelbreker neergezet.
Diezelfde dweperij zie je trouwens ook bij zijn Top2000 a GoGo terug, DWDD university, enzovoort. Het maakt niet uit wat het is of waar het om gaat, het moet met veel mooie woorden verkocht worden.
Helaas heeft Mathijs als godfather van het ‘aan de man brengen’ school gemaakt. Zijn stijl is tot benchmark verworden; Margriet van der Linden bijvoorbeeld is daar een opzichtige, knullige imitatie van.
Dus ik laat het de wereld even weten: ik ben schijtziek van iedereen die mij tracht iets te verkopen, ik bepaal zelf wel.

Gast
Garry glamour
december 4, 2020 23:17
Antwoord op  Kromhout

Zoals je misschien al verwacht had , ik ben het volledig met je eens .
De talkshows zijn 1 grote verkoopshow geworden , met in elk programma dezelfde BNN ‘ers.

Gast
Dr. Bibber
december 4, 2020 22:29

Al die voorspelbare zeurneus commentaren! Eerst maar eens kijken! Misschien is het hartstikke leuk.

Gast
Garry glamour
december 4, 2020 23:18
Antwoord op  Dr. Bibber

Optimist

Gast
Ttt
december 4, 2020 20:55

De wereld draait door…., Matthijs gaat door…. ik zie wat ze daar proberen te doen.

Als maar niet weer die hele deugdbrigade op komt draven. In de vorm van Halina Rijn, Georgina Verbaan, Piepkuiken enzovoorts.

Gast
Wipneus
december 4, 2020 21:31
Antwoord op  Ttt

Jeetje, ik was blij dat hij weg was🙄🐽

Gast
Tv Junkie XL
december 4, 2020 19:23

Is het heel raar als ik zeg dat Matthijs niet op zaterdagavond thuishoort?

Gast
Wendy's dealertje
december 4, 2020 20:46
Antwoord op  Tv Junkie XL

Zeker niet raar, hij hoort te rentenieren in zuid-frankrijk, lekker de hele dag luisteren naar Sjarrel Asbakvoer met een wijntje en een stukkie overjarige brie.

Gast
Albert Verhinderd
december 4, 2020 18:58

Bij elkaar gejatte items, bandjes die 20 seconden mogen spelen, dezelfde pratende hoofden bij dezelfde voorspelbare onderwerpen, veel americanisme’s, kortom een programma voor mensen die zelf geen mening durven te vormen.

Gast
robert
december 4, 2020 17:00

De kop boven het artikel klopt niet; er moet staan ‘mag niet misgaan’. Want om die reden programmeren ze dat zo.

Gast
Garry glamour
december 4, 2020 16:55

Ik zit niet te wachten op Mathijs en zijn vriendjes .
Mathijs komt met iets nieuws , nou dat kennen we van BNN Vara , oude wijn in nieuwe zakken.
Het geeft aan dat er veel creatieve armoede is bij de omroepen .
De arrogantie die Mathijs uit straalt is Types Vara , links lullen rechts vullen. Mathijs is een kruising van Marice de Hond en Marcel van dam , ook van die betweters .
Ik hoop voor degene die wel gaan kijken , dat piepkuiken ( Marc Marietje Huijbrechts ) gepasseerd word , anders kun je het net zo goed Dwdd noemen .

Gast
Jan de 💩
december 4, 2020 15:56

Als deze pipo hip probeert te doen samen met Leo Blokhuis tijdens de top 2000 ga ik ff lekker stevig over m’n nek .

Gast
Koen
december 4, 2020 15:52

Wat een creatieve armoede die nieuwe titel van zijn programma, zeker bang dat het anders niks wordt met Matthijs.

Gast
Wendy's dealertje
december 4, 2020 15:45

Mooi, weer een extra reden om npo1 te negeren

Gast
blanco
december 4, 2020 15:24

Hoezo verwachten ze dat WIDM-kijkers blijven hangen? Die zappen immers gelijk door naar NPO3 voor de napraat.

Gast
Mark
december 4, 2020 15:17

WIDM 3 miljoen, Matthijs erna 1,8 miljoen, Miljonairs sowieso elke week 1 miljoen plus en dan blijft er voor Jan net zoveel over als die Bingo show van nu, dus hooguit 600.000 – 700.000. Daar zal Ome John het zeker voor doen.

Gast
Donald
december 4, 2020 15:13

Matthijs gaat door (met ruifvreten uit publieke middelen): ruim € 491.000,- euris kreeg deze deugneus ooit op zijn hoogtepunt. Hoe de ‘sociaal betrokken’ VARA/pvda dat uitlegt aan de gewone man? Niet.

Gast
Marcus
december 4, 2020 14:40

Leuk! Zou leuk zijn als het een beetje richting het Amerikaanse Saturday Night Live gaat of de stijl van Jimmy Fallon. Misschien dat Nederland daar te klein voor is, maar zou wel eens verfrissend zijn.

Gast
Sean
december 4, 2020 17:15
Antwoord op  Marcus

SNL hebben ze al eens geprobeerd in Nederland. Man, wat was dat slecht, zeg.

Gast
Albert Verhinderd
december 4, 2020 19:01
Antwoord op  Marcus

Haha, verfrissend, een idee jatten. Zou zo maar kunnen want DWDD hing ook aan elkaar van uit Amerika gejatte items.

Gast
Ron
december 4, 2020 14:34

Ziet er veelbelovend uit. Muziek zou ik een belangrijk onderdeel laten zijn van de show. DWDD had dat podium ook. En dat is wat ik nu mis aan de huidige programma’s op dat tijdslot.

Gast
Cees
december 4, 2020 14:53
Antwoord op  Ron

O ja, ik herinner me nog Roxanne Hazes. Toptalent hoor.

Gast
Wipneus
december 4, 2020 21:35
Antwoord op  Cees

Roxanne is ook weer zo type die constant aandacht wilt hebben, borderline dramaqueen.
Goed voor wie vd drie. Wil de echte (huhh wie was ik ook al weer?) roxanne hazes opstaan…,

Gast
teuntje
december 5, 2020 13:53
Antwoord op  Wipneus

De hele tokkie familie is aandachtsgeil

Gast
Pietjepuk
december 4, 2020 14:01

Klinkt saai, maar met de Wie is de Mol én NPO1 bonus moet het goed komen.

Gast
Pegode
december 4, 2020 13:58

Als hij die ja ja euhh euhh piepmuis Marc-Marie Huijbregts
Maar nooit meer uitnodigt.

Gast
Paige Turner
december 4, 2020 14:08
Antwoord op  Pegode

Die is afgedankt er naar Beau/Jinek vertrokken.

Opgeruimd staat netjes.

Gast
Harry:-D
december 4, 2020 13:56

Pas ná ‘Wie is de drol’?

Het logo is alvast verrassend!
(Want slecht.) Ben benieuwd
of we DWDD nu eindelijk es
achter ons kunnen laten…

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Harry:-D
Gast
xandertje
december 4, 2020 13:49

Wat ik al eerder zei een soort Jools Holland programma (later with Jools Holland) met een goede band/orkest en kwalitatief goede artiesten. Daarnaast een praatje over luchtige onderwerpen. Een positieve feel good zaterdagavond show voor AB1.

Gast
Zomaar
december 4, 2020 15:24
Antwoord op  xandertje

Met de band zit het wel goed, allemaal top muzikanten.

Gast
Kees
december 4, 2020 13:49

Als het net zo saai is als de proefaflevering bij Beau haak ik af.

Gast
Ik ben mezelf
december 4, 2020 13:46

Top, kijk ernaar uit.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen