Giel Beelen: ‘Rob Stenders is gek als hij naar Radio Veronica gaat’

Giel Beelen zou het heel onverstandig vinden als zijn collega Rob Stenders de overstap maakt van NPO Radio 2 naar Radio Veronica, zoals de geruchten gaan. Dat zegt hij voor de camera van De Telegraaf.

Giel Beelen en Rob Stenders © Annemieke van der Togt, Ben Houdijk

Er zingt een hardnekkig gerucht rond in Hilversum dat Rob Stenders aan de slag gaat bij Radio Veronica, aangezien de zender sinds het vertrek van Giel Beelen geen echte A-dj meer in huis heeft. BNNVARA wilde eind oktober niet reageren op die geruchten, dus ze zijn door de omroep ook niet ontkend.

Gek

Telegraaf-verslaggever Jordi Versteegden legt Giel Beelen voor hoe groot hij de kans inschat dat Rob Stenders volgend jaar op Radio Veronica zit en hij dan het plekje van Rob Stenders inneemt. Nu maakt Giel nog radio op een verschrikkelijk tijdstip (4.00 tot 6.00 uur), terwijl Rob dan de plek tussen 14.00 en 16.00 uur achter zou laten.

Giel: “De kans lijkt me zeer klein, in beide opzichten. Ten eerste begin ik gewoon onderaan de ladder bij Radio 2 en ten tweede: Rob zou wel gek zijn als hij het zou doen. Waarom zou hij? Hij zit nu bij het nummer één radiostation en heeft de absolute vrijheid om te doen en laten wat hij wil. Hij zit op het leukste radiostation van Nederland.”

Geen uitdaging

Voor de uitdaging hoeft Rob het niet te doen, denkt Giel. Hij wijst erop dat Rob bij hun huidige zender NPO Radio 2 creatieve vrijheid heeft. “Als hij daar zijn uitdaging ziet… Maar ik zou niet weten wat de uitdaging is, om heel eerlijk te zijn.”

Is het geen voorteken dat Rob niet meepresenteert tijdens de Top 2000? “Ik geloof dat hij zelf niet wilde. Hij houdt hier dus niet van, want anders had hij wel meegedaan. Hij is wel een muziekliefhebber, maar ik weet het niet. Ik heb hem er niet over gesproken. Ik begrijp het eigenlijk ook niet helemaal.”

Het Telegraaf-interview met Giel Beelen kunt u hier bekijken.

35 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Respect ✌️
december 13, 2020 18:53

content://com.android.chrome.FileProvider/images/screenshot/16078817115991084642494.jpg

Gast
Said van biene
december 10, 2020 07:33

Ik vind die giel beelen eenslappe zak hij weet niet waar hij het over hebt ik denk dat rob stenders wel weet wat hij doet voor de periode van npo radio2 heefd stenders ook bij veronica gezeten ik denk dat rob stenders wel weet wat hij doet ten eerste wat beelen zegd is niey waar dat er b presentators zitten er zitten veel a dj.s die beelen is zelf een b dj beelen vind de belijd van john de mol niks dan hat hij ook niet naar talpa moeten gaan giel beelen dat is een na gemaakte

Gast
Said van biene
december 10, 2020 07:25

Discuseer mee

Gast
Said van biene
december 10, 2020 07:25

Talpa radio

Gast
Nils Holgersson
december 10, 2020 07:00

Vóór het vertrek van Giel had Veronica ook geen A-dj’s

Gast
Milan
december 9, 2020 22:35

Giel met dat gele hondengebit.
Zijn nieuwe vriendin zit in groep 8.

Nog een paar jaartjes Giel….

Gast
Paul Dino
december 9, 2020 22:16

Kijk!, of luister, als er geen hond meer luistert naar die knakkers gaan ze raar doen op den radio.
Kinderlijk gedrag is zowiezo normaal bij “DJs”, vroeger moesten ze nog wat doen om een programma te maken, al was het maar een plaatje opzetten, en jingle cart in een sleuf stoppen, tegenwoordig gaar alles automatic, goh wat een “vak” loosers….

Gast
M.C van't voort
december 9, 2020 20:45

Rob Stenders is nederlands beste radio DJ want hij weet wel scherpte erin te houden dat Caroline Brouwer zijn Sidekick is op zich helemaal vreemd. Dat Giel Beelen over hem zegt klopt enigzins wel.

Gast
Goofy
december 9, 2020 20:18

Die Giel moet niet op 2, hoort zichzelf te graag Stenders moet ophouden met kinderachtig meezingen en suffe woordspelingen . Word volwassen man anders oprotten…

Gast
Ermir Topi
december 9, 2020 18:13

Giel zegt dit door ervaring anders zou hij dit niet zo maar zeggen mensen.

Gast
Strict Machine
december 9, 2020 17:53

Radio 2…ons kent ons. Domme prietpraat en op zijn “foie gras” Rollercoaster door de strot duwen.
Niet te vatten. Stenders, ik heb het geprobeerd met hem, maar zijn praatgeilheid en duffe humor met die vreselijke zijspan bij hem. En dan Giel… Oh Giel toch. Ik vind dat hij van 3 tot 4 moet, ’s nachts hè..
Radio is dood!

Gast
MaMa Noeskoeri
december 9, 2020 15:26

Droom lekker door Giel

Gast
Vanna Bardot Fan
december 9, 2020 14:44

De heer Stenders is op dit moment niet op Radio 2. En die stoorzender dame is er ook niet. Leo saai Blokhuis zit nu uit te zenden. En deelde mede dat Rob en huppeltutje vandaag een belangrijke afspraak hadden. Dus toch op audiëntie bij Ome John om Veronica te redden. En kan Danny Vera ook volgend jaar op 1 bij de Top 1000 van Veronica.

Gast
Wanny
december 9, 2020 15:09
Antwoord op  Vanna Bardot Fan

Lijkt me dat als je gaat onderhandelen met Veronica, je dit niet precies tijdens je 2 uitzenduurtjes gaat doen.

Gast
Vanna Bardot Fan
december 9, 2020 15:16
Antwoord op  Wanny

Tuurlijk wel maakt het voor Stenders dadelijk een stuk makkelijker om het nieuws te brengen.

Gast
Strict Machine
december 9, 2020 17:46
Antwoord op  Vanna Bardot Fan

Helemaal mee eens…. Stoorzender dame. Lachend paard bedoel je. Bah!

Gast
Oma den A
december 9, 2020 14:31

Gauw naar de kapper allebei! Schaam je om met zo’n inkomen er zo shabby bij te lopen. En Rob moet inderdaad lekker bij Radio 2 blijven

Gast
Ron
december 9, 2020 14:39
Antwoord op  Oma den A

Rob moet helemaal niets. Die zal alleen voor zichzelf bedenken wat het beste is. Zo simpel is dat.

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Ron
Gast
deug niet
december 9, 2020 14:05

Gek. Giel ging er zelf een paar jaar geleden heen. Wie was/is er nu gek.

Gast
Allstar's Reaggae Band
december 9, 2020 12:22

Wat is dat allemaal, dat ‘radio’? Kan dat ook in mijn huis?

Gast
Micky
december 9, 2020 12:11

Alle leuke DJs zitten bij Radio 2

Gast
anonymous
december 9, 2020 12:39
Antwoord op  Micky

Je bedoelt alle uitgerangeerde dj’s zitten bij radio 2.

Gast
Wanny
december 9, 2020 14:09
Antwoord op  anonymous

Ligt eraan welke doelgroep je het vraagt. De jeugd zal niet veel hebben met Rob Stenders of Wouter van der Goes. Als veertiger luister ik daar graag naar en heb ik niks met de jongere generatie DJ’s.

Zo is er voor iedereen een geschikt station.

Gast
Sport 7 kijker
december 9, 2020 14:58
Antwoord op  Wanny

Precies. Radio 2 focust ook helemaal niet op 18-29 jarigen (3FM) maar op 35 – 55 jarigen. En boven de 55+ is vooral voor Radio 5. Heel slim van de NPO, want zo heb je voor iedereen wat.

Gast
Bart
december 9, 2020 17:22
Antwoord op  anonymous

Ja alle leuke dus.

Gast
Strict Machine
december 9, 2020 17:45
Antwoord op  anonymous

Radio 2 is nog erger dan 3Fm op hun hoogtepunt. Overbetaald gepeupel

Gast
Kevin kkrlijer
december 9, 2020 12:04

CHiel moet zn bek houden; simpel!

Ik heb nog sen leuk controversieel idee voor chiel zijn radio programma: live een corona besmetting oplopen.

Exht iets voor hem, lekker er tegen in gaan, maar hij is waarsch te pussy hiervoor

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Kevin kkrlijer
Gast
Joost den Draayer
december 9, 2020 12:00

Die puistekop van een Beelen,die uitslaper, de man met een kut muziek smaak,de man die geen relatie in stand kan houden,de man die geld krijgt voor iets waar hij totaal ongeschikt voor is
Hou lekker je bek sukkel en blijf lekker de hele dag in je nest vieze trekpop

Gast
Anoniem
december 9, 2020 11:58

Giel wat ben jij nou voor een Haarlemse schoft die alles aan zijn laars lapte die in de Studeo liet pijpenen die voor een grote zak geld naar Talpa ging en beloofde voor meer luister cijfers die hij niet kon waar maken je ben en blijf een schoffie eerste klas en een rukker

Gast
Ron
december 9, 2020 11:56

Als hij gaat is dit puur omdat hij daar meer kan doen dan dat hij bij Radio 2 kan. Hij kan de leiding nemen en het station muzikaal beter maken door zich te bemoeien met het muziekbeleid. En buiten dat, kan hij zijn populaire Bonanza mee nemen.

Gast
anonymous
december 9, 2020 12:40
Antwoord op  Ron

Nee, als Rob gaat, gaat hij voor het geld.
Hij krijgt niets te zeggen bij Radio Veronica hoor, mag alleen plaatjes draaien.

Gast
Bart
december 9, 2020 17:21
Antwoord op  anonymous

Dan gaat hij dus niet

Gast
Zomaar een persoon
december 9, 2020 12:51
Antwoord op  Ron

Hij mag een maandje of zo de leiding nemen, en vervolgens gaan adverteerders moeilijk doen en moet ‘ie gewoon aan Mollusconi’s leiband lopen.

Gast
Max Power
december 9, 2020 11:49

Giel Beelen is zelf hartstikke gek.

Daarom moest hij richting uitgang van Talpa.

Gast
Sietse
december 10, 2020 23:58
Antwoord op  Max Power

Wat een scheldpartijen om dj’s.
Ik luister graag naar Veronica, maar ook radio2 .en soms ook radio 5.
Als ik een DJ niet leuk vind zal ik ff verder.
Maar Rob is leuk, Giel hoor ik ook op radio2.
Maar als hij te alternatieve muziek draait zal ik naar Veronica
En nu radio10 hun format heeft gewijzigd is die zender uit mijn voorkeuze lijst gewist.
Ze zijn volwassenen genoeg om zelf hun baas uit te kiezen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen