‘Rob Stenders van NPO Radio 2 naar Radio Veronica’

Rob Stenders maakt twee jaar na zijn mislukte transfer alsnóg de overstap naar Talpa Radio. Hij gaat de vacature invullen die met het vertrek van Giel Beelen is vrijgekomen. Dat meldt radionar Patrick Kicken in zijn column bij Spreekbuis. Giel wordt in de ochtend van Radio Veronica opgevolgd door de mannen van de radio-VI en zij worden op hun beurt weer opgevolgd door Rob Stenders, meent Patrick. De kogel is volgens de radio-insider al door de kerk. “Zet hem op Rob!“, laat hij weten.

Rob komt binnen via zijn goede vriend Marc Adriani, de radiobaas van Talpa Radio, denkt Patrick. “En hij trekt alles uit de kast om Rob binnen te halen.”

De radio-dj zal ‘waarschijnlijk carte blanche krijgen bij Veronica om ook muzikaal en programmatisch het station van A tot Z te vullen’. “Muzikale vrijheid tussen 14 en 16u bij marktleider NPO Radio 2 is niet genoeg voor Stenders. Hij maakt er geen geheim van het vaak niet eens te zijn met de muzikale koers, de topsong die gekozen wordt etcetera.

Een dappere overstap, vindt Patrick. “Ik vind het knap dat je na al die jaren nog de fut en energie kan vinden om je in zo’n avontuur te storten en niet op safe speelt om tot je pensioen voor de publieke omroep te blijven werken.”

Laten we hopen dat Veronica de tijd krijgt weer uit te groeien tot het waanzinnige radiomerk dat het ooit was. Want 3,6 procent marktaandeel, daar kan de kachel niet van branden.”

Mislukte transfer

Eigenlijk zou Rob in de zomer van 2017 al overstappen van BNNVARA naar Talpa Radio. Er ontstond tijdens de onderhandelingen echter een vertrouwensbreuk.

Rob maakte de onderhandelingen bekend in zijn radioshow en daar ergerde Talpa zich aan. Het mediabedrijf liet in een officieel statement weten: “We zijn er niet van gediend dat we gebruikt worden voor het genereren van publiciteit of ten behoeve van de onderhandelingen met andere partijen.

Destijds was Dave Minneboo de baas van 538. Hij vertelde twee maanden geleden nog: “John was heel boos: ‘Ik heb hem niet gesproken. Waarom moet hij mijn naam noemen? Zeg hem maar dat het no deal is!’

Tweede mislukte transfer

In 2018 gingen beide partijen weer in gesprek met elkaar. De deal was dat Rob voor 400 à 500 duizend euro per jaar dj én zenderbaas zou worden van Radio Veronica. Op het laatste moment koos hij echter alsnog voor een verlenging bij BNNVARA.

Mocht Rob ditmaal daadwerkelijk de overstap maken, dan is dat goed nieuws voor Giel Beelen. Hij maakt nu radio van 4.00 tot 6.00 uur op NPO Radio 2, maar kan dan verhuizen naar Robs middagslot.

Foto: Ben Houdijk, BNNVARA

63 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
ano@niem.nl
oktober 21, 2020 17:43

Dit hele verhaal klopt geen kloten van. MC post maar wat raak omdat Kicken dit roept.

Gast
Timon
oktober 21, 2020 17:09

Talpa zou Robert Jensen aan boord moeten halen onder de voorwaarden van de heren van VI. Gewoon je contract netjes uitzitten en verder ben je vrij om te doen wat je wil. Shownieuws verkorten en een Late Night Show op SBS6.

Gast
Fred
oktober 21, 2020 14:42

Jammer dat hij gaat, maar wel positief voor Annemieke. Kan ze nu het slot wat haar al beloofd was krijgen. Frankie mag de vrijdagavond overnemen en Giel de zaterdag en zondag van Annemieke

Gast
Toy
oktober 21, 2020 13:55

Het is waar Rob Stenders gaat naar vr Talpa en wordt de baas.

Gast
Kim
oktober 21, 2020 10:27

Ik mag toch hopen dat Annemieke dan lekker doordeweeks te horen zal zijn!

Gast
Rob Goossens speculeert er weer op los
oktober 20, 2020 23:07

Stenders Late Vermaak zou ook weer terugkomen.

Gast
De broer van PK
oktober 20, 2020 22:37

En wederom heeft m’n broertje het bij het rechte eind. Hij voorspelde ook al maanden geleden de transfer van Wilfred & Co naar de ochtendsjooo

Gast
Bart
oktober 20, 2020 22:10

@Herman Blom Als het waar is dat Rob gaat (wat me sterk lijkt gezien alle vrijheid en vrije muziekkeuze die hij nu bij NPO2 heeft) dan ben ik bang dat Giel de uren van 14.00 tot 16.00u krijgt en niet van Inkel.

Gast
Herman Blom
oktober 20, 2020 21:05

Er staat een uitstekende vervanger klaar bij BNN/VARA op radio 2. Jeroen van Inkel die nu op een onmogelijk tijdstip zit!

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 20:20

Links is ……………..

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 20:12

M
di 20 okt 2020 om 20:11

Links is slap.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, zie Opsporing Verzocht.

Gast
M
oktober 20, 2020 20:11

Patty Koot blijf af van links, wacht maar tot de verkiezingen. Weg met rechts hier komt links.

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 20:04

Ultralinkse …….

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 20:03

Zielig!

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 20:03

PH
di 20 okt 2020 om 20:00

Ultralinkse Rob Stenders is zeer materialistisch en kapitalistisch ingesteld, dus ga er maar vanuit dat hij straks weer voor het grote geld gaat.

Gast
PH
oktober 20, 2020 20:00

Ik hoop van harte dat Rob meer verstand heeft en bij NPO2 blijft, een prachtig goed beluisterd programma, het beste wat 2 iedere dag laat horen. De chemie tussen Rob en Caroline, fantastisch en geweldige muziek, het verschil wordt tussen 14.00 en 16.00 gemaakt en daarna zakt het als een plump pudding in elkaar. Als hij inderdaad gaat, draait het om de pegels. Want wie luistert er nog naar Veronica, dat is de top 1000 in repeat. Ik zou het jammer vinden en met mij velen.

Gast
Sport 7 kijker
oktober 20, 2020 19:45

Rob Stenders is al eerder voor het grote geld gegaan: van 3FM naar YorinFM in 2004. Had hij achteraf spijt van, zei hij.

Ezel in het algemeen stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen.

Gast
Nana Mouskouri
oktober 20, 2020 19:37

Haha welke insiders?

Dan wordt het Dennis Schouten.

Gast
L. Koopmans
oktober 20, 2020 19:35

Niet waar. Stenders heeft wel eens gezegd doodmoe te worden van de doelgroep managers van radio stations. Niks voor hem dus, Talpa.

Gast
ano@niem.nl
oktober 20, 2020 19:22

Is dit bericht wel gecheckt? Volgens insiders is de opvolging in de middag van Veronica iemand uit Twente.

Gast
Kees
oktober 20, 2020 19:17

Ik geloof er niks van. Lijkt me een broodje aap.

Gast
Jannes van Loon
oktober 20, 2020 19:10

Dat zou raar zijn van Rob hij heeft invloed bij 2 en heeft veel moeite gedaan om Jeroen van Inkel en Ciel binnen te halen maar Rob heeft al meer de media verrast toen al met zijn overstap naar Yorin dus?

Gast
Magnus Dickendorfer
oktober 20, 2020 19:08

Stenders, hier ga je spijt van krijgen Rob Zieltjens!

Gast
Van Halen
oktober 20, 2020 18:38

Zo, die Rob Stenders komen we maar niet van af, zo moe van die jongen!

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 18:14

Wat een ziekelijk mensen reageren hier!. Bizar.

Gast
Brekend
oktober 20, 2020 18:07

Het is rond. Stenders vertrekt zeer binnenkort al richting Bergweg.

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 18:05

Wat een jaloerse gekkies reageren hier dagelijks!

Gast
Jan van Eerten
oktober 20, 2020 17:57

Doei Stenders

Gast
StefanV
oktober 20, 2020 17:53

Recent las ik hier in de comments iets over een nieuwe radiozender die in de maak zou zijn. Zou het kunnen dat Rob Stenders daarvoor is benaderd, in plaats voor een plek bij Veronica? Of zal Veronica een totale make-over krijgen, inclusief muzikale koerswijziging? Veronica is nu namelijk een gezapige oldies-zender, met een behoorlijk veilig format. Het lijkt me sterk dat Stenders zich daar thuis bij voelt.

Gast
🗣wordt vast weer verwijderd...
oktober 20, 2020 16:41

Veronica andermaal beter!

Gast
frank
oktober 20, 2020 16:12

Raar. verhaal. Rob doe t niet. blijf bij radio 2. daar hoor je thuis niet bij radio veronica. Zou t heeeeel jammer vinden.

Gast
Ronaldz
oktober 20, 2020 15:54

Ik wist het! Giel Beelen in de nacht was maar een tijdelijke optie.
Rob is goed bevriend met Giel en ik denk dat hij zijn plek graag overlaat aan hem.
De shows van Giel hebben karakter en artiesten komen graag bij hem live zingen. Geen nietszeggende DJ die braaf de artiesten en songs aan of afkondigt, maar radio waar echt iets gebeurd. Anders is er altijd nog Sky Radio of Spotify/Apple Music. Stenders is binnen kortste keren weg bij Talpa. De grillen van John de Mol kent ie niet goed genoeg. Blijkbaar is Rob geen MC lezer.

Gast
Ronaldootjoo
oktober 20, 2020 14:49

En .. en .. en en als dit dan echt waar is dan worden we toch niet opgescheept met die engerd van een Giel Beelen hè.. Dan ga ik NPO2 zeker verlaten in de middag. Giel Beelen en Ruud de Wild achter elkaar is echt veeeeel te veel van het goede. Vreselijke afzeik radio.

Gast
Lies
oktober 20, 2020 14:47

Raar verhaal. Luister graag naar Stenders en Caroline.
Maar hey, het is Patrick Kicken mensen!

Gast
Guttegut
oktober 20, 2020 14:26

Zou Stenders het leuk vinden om 235x per week TOTO te moeten draaien?

Gast
anonymous
oktober 20, 2020 14:18

Rob krijgt alle vrijheid qua muziek.
Mooi, maar dat zouden alle dj’s gewoon moeten krijgen.

Gast
Rinus
oktober 20, 2020 14:17

Dat zou goed nieuws zijn. Dan kan Frank van ’t Hof de uren van Stenders gaan presenteren. Win-winsituatie.

Gast
Fox Mulder
oktober 20, 2020 14:09

Het kan dus alleen maar minder worden als Rob Standers niet naar Veronica komt. Iemand daar wel eens aan gedacht?

Gast
Discuswerper
oktober 20, 2020 13:31

Hahaha uitgerangeerde aandachtstrekker Patrick Kicken heeft weer iets om in het nieuws te komen. Mensen, mark my words. Ook dit gaat weer NIET gebeuren.

Gast
Woordkunstenaar Sjors van Kempen
oktober 20, 2020 13:29

Als je Robbie in huis haalt weet je dat je 2 of 3 jaar op zoek moet naar een opvolger. Niet bepaald een stabiele factor, zullen we maar zeggen.

Gast
Ben Zine
oktober 20, 2020 13:28

“Rob Stenders heeft zijn contract bij BNNVARA verlengd tot en met eind 2021. Stenders blijft van maandag- tot en met donderdagmiddag het programma Stenders’ Platenbonanza presenteren op NPO Radio 2, meldt de omroep.” Volgens de Telegraaf op 22 juni 2018. Volgens mij kan Rob dan niet zomaar weggaan. Tevens maakt Rob net ‘De verrukkelijke 15’ samen met Leo Blokhuis op NPO2, heeft vrijdag ‘s avonds nog een programma, doet voor de PO wat digitaal en mag ook nog werken voor 192TV. Als hij overstapt verklaar ik hem voor gestoord.

Gast
Peanut
oktober 20, 2020 13:24

Het is geen ‘fake news’, het is een uitgesproken vermoeden. Lezen is moeilijker dan schrijven blijkbaar.

Gast
anoniem
oktober 20, 2020 13:23

de dames en heren

uit de radio wereld zijn niet moooiiiiiiiii

hoe komt dat

Gast
Jeroen
oktober 20, 2020 13:12

Ik geloof d’r helemaal niks van. Stenders zit volgens mij prima bij NPO2. Maandag t/m donderdag tussen 14.00-16.00 uur,vrijdagavond en in het weekend is hij ook van de partij. Net weer begonnen met de verrukkelijke 15……Nee ik geloof het niet. Patrick lult wel vaker uit z’n nek!!!

Gast
Albert
oktober 20, 2020 13:12

Het is heel dom van hem dat die van Radio 2 naar Radio Veronica gaat daar luisteren heel en heel weinig luisteraars.
Hij zal later spijt hebben net als Giel.
Dan kan je zien wat voor kracht geld heeft.
Bij Talpa heb je zekerheid. Je kan op werkloos zijn.
Voorbeeld kijk naar Merel Westrik. Van mooie RTL naar Talpa

Gast
idioot
oktober 20, 2020 12:55

dit zou echt jammer zijn als het waar is…

Gast
Flauwe Kul
oktober 20, 2020 12:45

BALEN! Nu maar hopen, dat het fake news is!

Tsja, Jinek was ook ooit toe aan een nieuwe uitdaging (incl. bijpassend salaris)…..

Gast
Tycho Graagnat
oktober 20, 2020 12:20

Het is wel jammer voor Radio2 en zijn luisteraars. Eeen ware aderlating. En Caroline dan, gaat zij mee?
Het duo is zo op elkaar afgestemd. Robbie zo lekker nuchter. Af en toe bellen met zijn moeder. Geweldig.
En Radio2 neemt(nam) de heren Beelen en van Donderwinkel. De laatste zeker niet slecht maar persoonlijk had ik liever Robbie als vast geluid gehoord.

Gast
Hans
oktober 20, 2020 12:17

Caramba,

Wie luistert er na jou met je afgunstige reactie,
geldt trouwens ook voor Zwarte Sylvana moet daar bij ook
haar pillen pakken heeft ze nodig.

Gast
jaja
oktober 20, 2020 12:13

Mappy,

Waarom is hij een graaier?
Dus iedereen die van baan veranderd is een graaier ik zal je dit vertellen
idereen die van baan veranderd wil er beter van worden ook jij!!!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen