Blutte Jörgen Raymann ligt er na vier jaar uit bij BNR Nieuwsradio

Het zit Jörgen Raymann totaal niet mee. Hij zít al financieel aan de grond en nu wordt hij ook nog eens ontslagen door BNR Nieuwsradio, waar hij vier jaar lang het programma Ask Me Anything presenteerde.

Jörgen Raymann © BNNVARA

Er wordt flink gereorganiseerd bij het noodlijdende BNR Nieuwsradio en er is geen budget meer voor een BN’er als Jörgen Raymann. Na vier jaar gaat daarom de stekker uit zijn radioprogramma Ask Me Anything. “De veranderingen bij BNR betekenen ook voor mij dat het avontuur hier stopt”, reageert hij.

Op zoek naar werk

Jörgen heeft nog een paar weken te gaan. “Eind december zal ik mijn laatste radioshow presenteren. Vanaf januari ga ik op zoek naar nieuwe uitdagingen in het nationale en internationale bedrijfsleven en daar kijk ik met een glimlach naar uit.”

Hij kijkt terug op een mooie tijd. “Ask Me Anything heeft me bovendien veel geleerd over uiteenlopende onderwerpen; luisteren is belangrijk, goede vragen stellen ook. Dat is waar het bij Ask Me Anything om draaide en ik heb met veel plezier vele luisteraars aan de lijn gehad die daar zeer bedreven in zijn.”

Jörgen is blut

Jörgen verloor begin 2016 zijn vaste plekje in de programmering van de NPO. Vlak daarna werd bekend dat hij een schuld heeft van een half miljoen euro, waardoor hij flink moest bezuinigen. Met al zijn NPO-tonnen was hij een luxe levensstijl gewend waarbij hij soms voor duizenden euro’s per dag winkelde.

Destijds gaf Jörgen aan te hopen dat hij eind 2020, dit jaar dus, uit de schulden zou zijn, maar de coronacrisis gooit roet in het eten. “Als je een overgroot deel van je inkomen ziet verdampen binnen één jaar tijd, dan heb je het financieel natuurlijk heel moeilijk. Maar ik kom er echt wel weer bovenop hoor”, zei hij onlangs.

Programmering BNR

Het BNR-tijdvak tussen 11.00 en 12.00 uur krijgt in de nieuwe programmering een andere invulling, zegt Mireille van Ark, hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio. “We kijken met bewondering terug op vier jaar prachtige, interactieve radio, gemaakt door Jörgen en zijn team, de experts en de slimste luisteraars van Nederland.”

BNR Nieuwsradio start per 1 januari met een vernieuwde programmering. “De wereld verandert en dat zien we ook terug in het luistergedrag. Daar gaan we beter op inspelen, zonder het vertrouwde van BNR te verliezen. We weten waarom je naar BNR luistert, dat houden we zo.”

Wat er precies verandert in de programmering van BNR Nieuwsradio wordt binnenkort bekendgemaakt.

Wilfred Genee

De grootste ster die BNR nu nog over heeft is Wilfred Genee. Hij presenteert elke vrijdagmiddag het vermakelijke programma The Friday Move, waarin hij een keur aan bekende Nederlanders ontvangt. Onlangs liet Wilfred weten niet te vrezen voor een vertrek bij de zender.

Mocht hij er wél uitgegooid worden, dan is er nog geen man over boord. Het schijnt dat Wilfred zijn Talpa-salaris onlangs heeft zien stijgen van 700.000 tot bijna 1.000.000 euro per jaar.

43 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Fidel
december 4, 2020 10:55

Radio Paramaribo lijkt me wel wat voor hem. En neem dan gelijk die vreselijke Prem mee.

Gast
Zwarte Piet
december 4, 2020 06:41

Hij moet niet klagen maar dragen zoals zo velen hij kan altijd nog voor Omroep zwart gaan werken Dat word de criminele zender op de NPO met dank v.an staatssteun van die christelijke griezel Slob de naam alleen al.En opgericht door een Crimineel Akwasi .en stemmentrekker Sylvana Simons overal al utgekakt .En kan die ouwe trut met haar zogenaamde bekakte stem Gerda Havertong kinderprogramma’s maken maar nog beter is dat iedereen maar terug gaat naar zijn Roets waar die van daan kwam Jan Dino is dat ook van plan en dan ook nooit meer terug komen

Gast
allochtoon
december 3, 2020 20:25

Soco soco maar geen doekoe doekoe. Net als Royston Drenthe binnenkort failliet?

Gast
Bart
december 3, 2020 19:11

Zonde want het was best een goed programma. Jürgen deed het leuk. Hopen dat hij het programma’s elders voort kan zetten of ze zelf gaat maken op internet.

Gast
Max
december 3, 2020 18:04

wat jammer…..NIET! Weg met dat stuk ongeluk!

Gast
Frenk
december 3, 2020 18:29
Antwoord op  Max

Wegwezen!
Tralalalala 😀

Gast
Roddelpraat
december 3, 2020 16:29

Miljonair worden door je in het weekend als vrouw te verkleden en dat trucje jaren uitmelken.
Dat is best knap toch?
Alleen jammer dat hij vervolgens het geld over de balk gooit.

Gast
Eindelijk.
december 3, 2020 15:11

Jorgen Raymann. 🤬

Als ik in de auto zit zoek ik altijd het eerste uurtje van de rit de zender BNR op.
Als ik dan inene die zeikstem van Jorgen Raymann hoor dan zoek ik NPO4 op en ga klassieke muziek luisteren.

Echt he, dat gekwebbel en gebabbel en die ingetogen ‘grapjes’ van deze Jorgen Raymann komen heel erg slecht aan bij mij.
Blij dat het eindelijk over is.
Zo een internationale uitdaging lijkt me wel wat voor Jorgen Raymann. Ver weg van hier. Om niet meer terug te komen. Hoezee.

Succes met je verdere loopbaan Jorgen Raymann.
Hier zul je niet gemist worden.

Gast
😷Paulus
december 3, 2020 16:59
Antwoord op  Eindelijk.

😷Dat gezeik van jouw gaat niet helpen rioolgast. Hij sluit zich aan bij omroep ZWART. Kan je weer gaan lopen 🗣️hier. 😏

Gast
Wesley
december 3, 2020 17:42
Antwoord op  😷Paulus

Ha.
Paulus de Boskabouter mag weer een uurtje op het internet.
Zitten je begeleiders nu te eten?

Gast
Fred
december 4, 2020 00:05
Antwoord op  😷Paulus

Geen medelijden met meneer Raymann,wonend in een kapitale villa met zwembad in de roomblanke Villawijk Almere-Hout,midden in het natuur/bos gebied,ver weg van de ellende wat afspeelt in b.v. Almere-stad.Bij omroep Zwart kan hij weer zijn onderbuik over kleuren inzetten tegen harde euries.

Gast
appel
december 3, 2020 15:00

Bas van Werven is erg goed en prettig in de auto s’ochtends en naar Bernard Hammelburg kan je de hele dag luisteren, wat is die goed en aangenaam

Gast
joost
december 3, 2020 14:58

@ Arie.

Ben dit met je eens.
BNR heeft ook matige presentatoren( trices) en teveel herhalingen.
Maar veel erger is die soort imitatie van de “Dik voor mekaar show” van de heren Boekestijn – met die gillende lach van hem – en de saaie, er altijd naast zittende “deskundige”, de Wijk. Met een soort presentator erbij die er ook maar wat doorheen kletst.
Als die heren met hun onzin tekeer gaan en maar met en door elkaar heen praten, versta je op de radio er geen barst van.
Wat een onzin programma is dat.

Gast
WEST*
december 3, 2020 18:38
Antwoord op  joost

En omdat jij er steeds naar luistert, kan je het weten !

In de auto staat hij steevast op BNR en tussen 11 en 12 uur was gewoon een vermakelijk programma
niets mis mee, en de herhalingen moet je op de koop toe nemen, niet iedereen luistert een hele dag naar BNR .Heb daar geen probleem mee , en de radio eens uit zetten is ook heerlijk !

Gast
Iodewijk
december 3, 2020 14:54

Ik vind hem eigenlijk een Radio2-jock. Veel lullen en feelgood. Sympathieke man, dus succes.

Gast
Arie
december 3, 2020 14:49

Ik vond Jurgen juist leuk en origineel.

Maar van mij mag BNR radio morgen ophouden te bestaan.

Het is meer een auto- magazine radio. Met altijd op elk uur, ook in de nachtelijke uren al vanaf 23.00 uur, met dat ge.OH, over auto’s en gesprekken met lieden die Rolls-Royces en Lamborghini’s bezitten etc. , ergerlijker kan m.i. niet.

Aan de politiek in Nederland doet BNR ook veel te weinig. Ja meneer Hammelburg krijgt af en toe een kwartiertje zendtijd. Die man zou gewoon ‘s-avonds eens van 23.00 tot 1.00 uur op de radio moeten.
BNR, weg ermee, helemaal niks voor.

Gast
Trouwe Luisteraar. 45kkmpj.
december 3, 2020 17:51
Antwoord op  Arie

Ben ik eens.
Veel auto waar je weinig aan hebt.
Zou mooi zijn als ze iets meer gaan mixen, duur en luxe, maar ook degelijke lease, goede tweedehands, item over zuinig/zuinigste auto’s, itempjes over betrouwbare kilometervreters, de mooiste klassieke family-bakken (niet persé meteen Volvo) en zo meer.

Ik snap wel dat het vaak in de herhaling moet, en dan is zo een houtingelegde achtcilinder met hydraulische koppeling en verwarmde parapluhouder wat exclusiever, maar volgens mij kunnen ze bij BNR met de zelfde ingetogenheid nog een Toyota Celica bespreken, en eventueel een Lexus LC500 erbij in -dat zijn onderhuids dezelfde auto’s weetjewel/weetjeniet.

Enfin. Als het mij verveelt zet ik iets anders op.

Gast
Remi
december 3, 2020 14:43

Echt het ENIGE interessante en luisterwaardige op BNR is de vrijdagmiddag.
Juist ja, Wilfred.

Gast
Jantje
december 3, 2020 14:32

Jammer, ik luisterde elke dag in de middag wandeling via de podcast. Interessante onderwerpen en beter dan dat gender en sociale geneuzel op radio1 tussen de middag.

Maar af en toe liet hij steken vallen zoals gisteren over vaccinaties. Bij gebrek aan goede gasten had men een deskundige in de logistiek en een psycholoog uitgenodigd. Echt nog nooit zo veel factfree onzin gehoord als in dat uur. Een luisteraar belde in met terechte felle kritiek hierover waarbij hij alleen maar kon roepen dat het niet waar was. Slechte beurt maar hij was waarschijnlijk al te veel met andere zaken bezig

Gast
Dumpie
december 3, 2020 14:23

Jaja, blut. Hij woont in een appartement met thuisbioscoop waarvoor hij @2500 per maand aftikt.
Het zal wel meevallen met zijn sores. En had hij zijn villa ook niet voor ruim 2 miljoen verkocht?

Gast
joost
december 3, 2020 14:59
Antwoord op  Dumpie

Wat een afgunst, echt Nederlands.
Van mij part verdient hij 2 miljoen euro per jaar.

Gast
Casa de Paplepel
december 3, 2020 15:03
Antwoord op  joost

niks echt Nederlands, iedereen gunt m zn doekoe, maar vraagt zich af waar t gebleven is imv die schulden. Anyway, hij kan meteen door naar Zwart, wat ook vast gaat gebeuren.

Gast
Snorlax
december 3, 2020 17:50
Antwoord op  Dumpie

‘Blut’ in de bn’er wereld is wat anders als blut in de normale wereld…

Gast
Bastiaan
december 3, 2020 14:14

weg met dit soort gasten, klagen en intussen!

Gast
Koen
december 3, 2020 14:09

Ik weet het niet hoor, recent die villa verkocht in Almere en die stond te koop voor bijna 2 miljoen euro. Daarna verkast naar een luxe appartement met een huur van een dikke 2500 per maand dus wat nou blut. Je moet eens wat beter met je geld omgaan en wat meer realistische keuzes maken misschien.en niet perse op een toplocatie willen wonen aan het water in Almere en op stand leven terwijl je geen geld hebt.

Gast
Hans Worst
december 3, 2020 14:07

1.000.000.- per jaar.
dat zijn 83.333,33333333333…. per maand.
Doe even normaal!

Gast
maatje te groot
december 3, 2020 14:09
Antwoord op  Hans Worst

Het schijnt staat er..

Gast
Kees
december 3, 2020 14:07

Al je goed verdient mag je best wel wat spenderen maar om nu voor duizenden euro’s per dag te gaan shoppen ben je in min ogen wel geschift.
Heb met dit soort wanproducten van ouderlijk gestuntel geen medelijden.

Gast
Kees
december 3, 2020 14:03

Weer een zwarte man die het eerste eruit gaat. Top BNR. Gefeliciteerd.

Gast
maatje te groot
december 3, 2020 14:10
Antwoord op  Kees

Oeieoei dat worden demonstraties…

Gast
Luister
december 3, 2020 14:14
Antwoord op  Kees

Trek de racismekaart!

Gast
Gerda
december 3, 2020 15:17
Antwoord op  Kees

Hallootjes. Wegens het gebrek aan succes niet geprolongeerd.
Je kan ook zeggen: at least they gave it a try.
Tegen beter weten in misschien, maar het was mogelijk geweest. Dus wat de BLM te zeggen heeft… Ik zeg: lange tenen van een meter en rassies achter elke boom bespeuren.

Gast
idioot
december 3, 2020 14:00

er wordt nog iemand gezocht voor in het Pinopak, zo heb ik vernomen

Gast
Donald
december 3, 2020 14:00

Misschien heeft tante Es nog wel een ouwe sok met wat doekoe liggen. Of meld je aan bij Akdwaasi, die gaat nu de subsidiedoekoes opslurpen met omroep soewart.

Gast
Marc E. Putto
december 3, 2020 14:00

Gewoon een buffer aanleggen in jaren waarin het (uitzonderlijk) goed gaat. Zorgen dat je het tenminste een jaar of 2-3 kunt uitzingen is het simpele ad-devies.

Gast
Matthijs Zelf.
december 3, 2020 13:59

In de WW.

Gast
Kees
december 3, 2020 14:04
Antwoord op  Matthijs Zelf.

Ja en ook steeds 4 verplichte sollicitaties per maand invullen.
Zo niet ?
Korten op je uitkering !.

Verplicht trainingen en lezingen volgen!
Zo niet ?
Korten op je uitkering !.

Zijn ze goed in bij het UWV.

Gast
Matthijs Zelf.
december 3, 2020 14:16
Antwoord op  Kees

Het zal best.

Gast
Winterklaar
december 3, 2020 13:57

Schuin afsnijden. Doeg.

Gast
Tycho Graagnat
december 3, 2020 13:55

Eigen omroep misschien??
Of panel links en rechts ( tv programma’s) zoals hij al deed?

Gast
Norvo
december 3, 2020 13:51

Ik kan natuurlijk niet in de portemonnee van Raymann kijken, maar hij heeft de afgelopen jaren toch als een gek lopen hosselen om die tonnen schuld weg te poetsen? Hij woont nog altijd in hetzelfde riante pand in Almere. De schoorsteen rookt, waarom toch steeds doenof ie bij de voedselbank loopt?

Gast
anonymous
december 3, 2020 13:49

Die man is qua stemgeluid en manier van praten ook niet prettig om naar te luisteren op de radio.

Gast
willembever
december 3, 2020 13:49

Nu Wilfred dit jaar het Woke-licht gezien heeft, zou het hem sieren wanneer hij zijn Friday move plekje afstaat aan Jürgen :)

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen