Wouter de Winther: ‘Geschreeuw Henk Krol ongepast’

Het geschreeuw van Henk Krol in de show van Eva Jinek was ongemakkelijk en ongepast. Dat zegt Wouter de Winther, die tegenover de relpoliticus zat, in een podcast van De Telegraaf. Henk begon te schreeuwen tegen Eva én met zijn hand op tafel te slaan. Vreselijk, vond Wouter het. “Ik word persoonlijk altijd wat ongemakkelijk als mensen gaan schreeuwen en als mensen proberen je gesprekspartner te intimideren met stemverheffingen en op tafel slaan“, zegt hij.

Nóg erger is het als talkshowgasten beginnen te huilen, vindt Wouter. “Huilen in een gesprek is ook een heel vervelende manier van communiceren, want je schakelt eigenlijk je tegenstander uit, want die moet zich dan schuldig voelen.”

Het schreeuwen was volgens Wouter ook vervelend. “Dat geschreeuw vind ik ongepast, maar het is ook een trucje, hè, wat we zien? Dat het een emotie is geloof ik zo langzamerhand niet meer, want we hebben dit soort bozigheid wel vaker bij Krol te zien en dan hoorde je achteraf: ‘Ja, dat moest van Jan Nagel.’ Ook weer andermans schuld.”

Eerst wordt die declaratie met een grapje afgedaan, van: ik heb het toch goed bedoeld en niks aan de hand. Vervolgens vraagt Eva Jinek door en dan komt hij toch een beetje in het nauw en begint hij om zich heen te meppen. Dat patroon zie je eigenlijk gewoon voortdurend.”

De podcast van De Telegraaf kunt u hier beluisteren.

Foto: RTL

45 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
MBuijzen
augustus 20, 2020 14:57

Om zo ver te gaan dat je om inzage in iemands belastingaangifte wilt kijken is zeer ongepast en heb je als buitenstaander totaal niets mee te maken. . Hooghartigheid en Arrogantie van DIVA Eva ten top. En dan gaat zo’n nit-wit Wouter de Winter er zich ook nog eens mee bemoeien. WAT ’n arrogant stelletje. Wanneer je op deze manier hoge kijkcijfers wit halen ben je wel erg zielig. Ik keek al bij hoge uitzondering naar het programma maar nu toch ZEKER NIET MEER. .

Gast
Otto Normal
augustus 20, 2020 13:07

Goed dat Wouter die Krol niet liet ontsnappen. Krol is een temerig pratende, ijdele windbuil die doet me denken aan de pratende slang in het Paradijs. Nu viel hij door de mand met z’n geacteerde opwinding. Een mooi prater en politiek ondernemer en al doende om rechtsom of linksom z’n zakken te vullen en daarbij conflicten uitlokt. Nee, de politiek wordt met dit soort figuren in het parlement er niet beter op.

Gast
Mieke
augustus 20, 2020 10:52

Wat zielig Stroopwafels ze hebben haar al genoemd Sophie dat is pas frauderen wat deze Dame Deed Van D66 en ze zit nog steeds in Brussel die komt niet aan de Tafels en wat denken we van de VVD’ers ??zielig stukje toneel van Jinek en Wouter😱

Gast
Bea
augustus 19, 2020 22:05

Die arme Henk werd gewoon links en rechts te grazen genomen door Gin-kwek en haar sidekick Woutertje. Overduidelijk succes halen ten koste van een ander.

En als hen Nou wat stroopwafelgeld Zou hebben geritseld, so what. Echter het is wel jammer dat die nieuwe partij PvdT zo moet heten. Gegarandeerde Fail!

Gast
Rotterdammer
augustus 19, 2020 22:02

Het sop is de kool niet waard… een partij stroopwafels , lekker interessant op de miljarden die van overheidswege verspild worden. Desalniettemin is Henk Krol de ultieme flapdrol én een namaak politicus die uitsluitend voor eigen gewin handelt. 0 zetels voor die koekwous!

Gast
Pegode
augustus 19, 2020 16:42

Heb je die heks met haar agressieve grote bek gezien?
Vreselijk hoe zij zich liet gelden!

Gast
Henk
augustus 19, 2020 11:29

Jinek maakt zichzelf belachelijk door hier over een ‘mogelijke’ onterechte belastingaftrek een rel te schoppen. Het heeft Krol maximaal € 22,- voordeel opgeleverd. En Jinek kan fraude niet aantonen. Ik begrijp de boosheid van Krol. Jinek moet met bewijzen komen en anders haar snater houden.
Of ze moet binnenkort de Oranje-kliek maar eens tegen het licht houden of de Sophie in ’t Veldjes van deze wereld. Dan praten we over andere bedragen.
En Wouter de Winter ? Het is mij volslagen onduidelijk wat deze weggooier telkens weer in al die talkshows doet. Hij voegt niets toe.

Gast
Teuntje
augustus 19, 2020 11:27

Wouter de Winther wilde zeker een wit voetje halen bij die Janknek de zuiplap snap niet dat ze maar door blijft zuipen tijdens een uitzending ze wordt hysterisch en wil haar gelijk hebben Waar is de tijd gebleven met onze eigen Jeroen Pauw dat was pas een talkshowhost

Gast
Daan
augustus 19, 2020 10:54

De slissende Wouter en de gewiekste Henk moeten het samen op de bank maar eens lekker met elkaar goedmaken. De kleine Wouter over de knietjes bij grote Henk.

Gast
Willem
augustus 19, 2020 10:07

Jinek moet z.s.m. naar Beter horen om een nieuwe Philips oorbel aan te schaffen.
Henk Krol herhaalde zijn verdediging 3x en nog jad ze hel niet gehoord.

Gast
Marga Scheiding
augustus 19, 2020 09:51

Wouter is gewoon jaloers dat Henk wel een vaste vriend heeft, en hij zelf nog steeds iedere avond op zoek moet op grindr om een nieuwe scharrel te vinden.

Gast
Ronnie
augustus 19, 2020 09:41

Wat is iedereen negatief over die Wouter.. ik vind het wel iemand die de vinger op de zere plek durft te leggen. En over Henk Krol, mensen die het nodig hebben om te schreeuwen in een discussie, zijn zwak en kunnen het met gewoon discussieren niet aan.

Gast
Hans S.
augustus 19, 2020 09:06

Wouter heeft een schijnheilig vies bekje.

Gast
robert
augustus 19, 2020 09:02

Dat schijnheilige weglachen is toch eigenlijk ook één grote façade van valsigheid van deze wassen- en watergolven nicht. Wat een neppe en onoprecht vent is dat zeg. Hij voorspelde zichzelf nog glimlachend tien zetels op tv. Zullen we hem daar aan houden? Ik denk dat hij er max 1 scoort. Dankzij bejaarden die vooral onder een steen leven.

Gast
Dominee Bonk
augustus 19, 2020 08:00

Henk Krol lijkt me een gruwelijk enge man. Iemand die je al lachende een mes in de rug steekt. Hij komt uitermate onbetrouwbaar en vals over. Hij zal daarnaast snel dement zijn, voor zover hij dat nog niet is. Zo vermoed ik tenminste. Amen, ik ben uw domineetje, uw Bonkje, uw Godje.

Gast
Annoniemus
augustus 19, 2020 07:02

Die Henk krol heeft half Nederland opgelicht en belazerd en vervolgens zegt hij gewoon dat het niet waar is , en hij komt er mee weg !

Gast
AlexF
augustus 19, 2020 01:22

volgens mij heb ik ergens nog wel een chatlog van hem liggen waarin hij verklaard die zooi bij zijn gay forum te compenseren iets wat hij nooit gedaan heeft

Gast
Jan de 💩
augustus 18, 2020 22:38

Hoe kan je nou een partij zo’n infantiele naam als Partij voor de Toekomst geven ?

Gast
Kees Piemol
augustus 18, 2020 22:20

Ik durf te wedden, dat meneer Krol een hangende balzak heeft.

Gast
Teuntje
augustus 18, 2020 21:09

De Winter was zelf aan het shamen naar mannetje

Gast
Sapperdeflap zeg!
augustus 18, 2020 20:13

Ik ben geen fan van Wouter en ‘zijn’ krant, maar ik vond zijn optreden gisteravond goed te verteren. Henk Krol doet vaak zijn best grappig over te komen, maar hij behoort net als de vertegenwoordigers van DENK, FvD, PVV en SP tot de firma popu-list en bedrog.

Gast
Garry glamour
augustus 18, 2020 19:58

Jan Nagel, Geert Dales, Henk Otten, Henk Krol, altijd gezeik met deze heren. Met deze 4 weet je zeker dat er heibel in de tent komt .
Ik heb Henk Krol lang het voordeel van de twijfel gegeven ,maar nu na het debacle met Femke van Kooten Arissen heb ik gehad met Henk .
Dat 50 plus nu over stroopwafels begint zeuren is laag , partij onwaardig .Het is algemeen bekend dat Henk Krol creatief boekhoud , dat had je kunnen weten als je de media een beetje volgde.

Gast
Victor
augustus 18, 2020 19:48

Die chocoladekoppen in De Telegraaf vind ik ongepast. En dat constante geframe en campaignen tegen bepaalde politici, is ook ongepast. Wouter moet eens aan wat zelfreflectie doen.

Gast
Jantje met de pet
augustus 18, 2020 19:28

Wouter de Winther zakkie.

Gast
CB
augustus 18, 2020 18:55

Die Krol had gisterenavond eerder wat weg van een dronken relnicht dan van een politicus. Dat geschreeuw is een politicus dan wel volksvertegenwoordiger onwaardig. Eensch met Wouter de Winther.

Gast
Peter de Koning
augustus 18, 2020 18:34

Met Krol is het altijd wat en hij komt er meestal mee weg.

Gast
azijnzeiker
augustus 18, 2020 18:28

Aan Krol zal altijd wel iets naars blijven kleven, als het moeilijk wordt schiet hij uit. Volgens de Winther mag huilen van emotie in een show ook niet meer, of juist van blijdschap allemaal verboden. Huilen om aandacht zo als M dat altijd doet, daar heb ik veel meer moeite mee.

Gast
Jan Jurk
augustus 18, 2020 18:28

Wouter de Winther: ‘Geschreeuw Jinek totaal ongepast’

Gast
Prinses Alexia
augustus 18, 2020 18:10

Haha die ouwe Henk trapte er mooi in. Leuke tv voor een lekker prinsesje….

Gast
kritisch avro-lid
augustus 18, 2020 18:09

En de sukkels hier maar mopperen op Wouter, terwijl ze het echte probleem niet zien.

Gast
kritisch avro-lid
augustus 18, 2020 18:08

Krol is een over het paard getilde nep-politicus. In debatten blijkt dat hij nauwelijks kennis van zaken heeft. Verder dan ingestudeerde one-liners komt hij niet. Hij kan alleen maar de popie-jopie pretletter van een partij spelen en vult zo zijn zakken over de ruggen van de “oh zo zielige ouderen”. Er is inderdaad altijd wat met Krol. En als er iets mis is weet hij nergens van en speelt de vermoorde onschuld. Net zoals bij die niet betaalde pensioenpremies van de medewerkers van de Gaykrant. En ook daar is hij weer weg meegekomen.

Gast
Gerda
augustus 18, 2020 18:04

Wouter genoot met volle teugen, toen het wegebde, gooide hij er zelf nog in: “jij geeft altijd anderen de schuld he henk”… en nog enkele keren …
Het zijn altijd die Telegraaf figuren die achterbaks zijn, bah…

Gast
snoezigkleinhertje
augustus 18, 2020 18:04

Die Henk Krol is gewoon een flessentrekker.

Gast
Ben
augustus 18, 2020 17:55

Wouter zijn uitsraling, zijn lachje, de manier waarop die uit zijn ogen kijkt….. , een heel heel naar mannetje. Hij deed trouwens een Akwasietje want als er iemand schreeuwde was het Wouter zelf wel.

Gast
insider?
augustus 18, 2020 17:52

meneer de winter was zelf ook niet vreemd van enig stemverheffing; ga spoelen man van vvd aard!

Gast
Zalmneusje
augustus 18, 2020 17:49

Je hoeft alleen maar naar dat geniepige gezicht van Wouter de Winther te kijken om te constateren dat het een achterbaks ventje is. Heb medelijden met zn vrouw (als ie die heeft), met zijn afkeer en irritatie over andermans emoties.

Gast
Paul
augustus 18, 2020 17:24

Wouter is meer van het achterbakse.

Brrrrr

Gast
Wanny
augustus 18, 2020 17:20

De stroopwafels worden er nu uitgelicht als eyecatcher. Maar het gaat om het complete plaatje.

Kosten declareren waarvoor je al een onkostenvergoeding krijgt, priveritjes declareren, te veel kilometers schrijven voor een zakelijke rit. Dat zorgt wel voor een beeld dat Henk het niet zo nauw neemt met zijn declaratiegedrag. En dat moet je altijd voorkomen als volksvertegenwoordiger.

Gast
Danny
augustus 18, 2020 17:16

Die Wouter is een schijnheilig ventje.
Werd waarschijnlijk vroeger gepest om vervolgens met zijn vingertje naar iedereen te wijzen.

Gast
Hansworst
augustus 18, 2020 17:08

Stroopwafels… waar maken we ons druk om… er zijn van die gasten die vangen jaren wachtgeld terwijl ze een boek aan het schrijven zijn… wat na deze periode word uitgebracht… of ondertussen voorzitterschappen doen tegen onkostenvergoedingen waar je de hik van krijgt…

Gast
Lies
augustus 18, 2020 17:07

Om die Krol zo in de hoek te drijven over een pak stroopwafels vond ik echt heel triest. Ik sluit me aan bij @man pan….

Gast
man pan
augustus 18, 2020 17:04

Kruimeldief vergeleken met sommige VVD graaiers, maar door hoor je de Telegraaf weinig over. Google maar op Follow the Money en VVD.

Gast
Chantal
augustus 18, 2020 16:58

Beroepsfraudeur die er iedere keer weer mee wegkomt. Een soort prins Bernhard zeg maar.

Gast
Dirk
augustus 18, 2020 16:51

Ja Wouter voegt niets toe. Was zelf over zijn theewater.
Niet meer uitnodigen.

Gast
ZeerNetteDame
augustus 18, 2020 16:47

En wie zat er WEER aan tafel? Wouter de Winther, de huisdodo van Jinek. Jammer dat hij elke keer weer wordt uitgenodigd, want er komt weinig zinnigs uit. Waar bemoeide hij zich mee?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen