Henk Krol begint te schreeuwen tegen Eva Jinek

Relpoliticus Henk Krol begon maandag in de populaire talkshow van Eva Jinek te schreeuwen tegen zijn gastvrouw. Ook sloeg hij boos met zijn hand op tafel. Dat was te zien in de uitzending op RTL 4. Eva riep Henk op het matje omdat hij onder vuur ligt vanwege een aantal declaraties, bijvoorbeeld van blikken stroopwafels ter waarde van 43,20 euro. “Los van het feit of het wel of niet terecht is: dat had je toch gewoon zelf kunnen betalen?“, zo begon Eva haar kruisverhoor.

Henk legde daarop uit dat hij de regels van de Kamer strikt heeft nageleefd en dat hij de declaratie had ingediend als een schenking aan de partij. Hij zou die declaratie dan wel fiscaal kunnen aftrekken, maar Henk beweert dat niet te hebben gedaan.

Eva nam daar geen genoegen mee. “Je ontvangt als Kamerlid een bulk aan onkostenvergoedingen: 4900 euro per jaar aan reiskostenvergoeding, daar bovenop krijg je een vergoeding van woon-werkverkeer ofwel een eersteklastreinkaart of een kilometervergoeding, je ontvangt een onkostenvergoeding van 4760 euro per jaar van de Tweede Kamer waar je geen bonnetjes voor hoeft af te geven en je krijgt een jaarsalaris van 116.000 euro per jaar.

Een beetje het maandsalaris van Eva Jinek dus. Ze vervolgde: “Waarom als je reputatie zo belangrijk is en het zo nauw luistert en je zo veel onkostenvergoeding krijgt, waarom zou je het risico lopen dat je voor gesjoemel met declaraties te boek staat door zoiets te doen?

Henk: “Ik zou het nooit doen en dat heb ik dus niet gedaan.”

Schreeuwen

Eva: “Waarom heb je dat gedaan dan?

Daarop ging Henk he-le-maal los. “Nee, je luistert niet naar me! Nou moet je goed opletten! Ik heb dat niet gedaan, ik heb geen cent in mijn eigen zak gestoken, ik heb geen cent bij de belasting afgetrokken, maar dat is wat de politiek wil! De politiek wil dat je duidelijk maakt wat naar de partij gaat en wat er wordt betaald voor de fractie! Zo heb ik het geadministreerd en anders niet. Dat het dan door sommige mensen wordt uitgelegd als gesjoemel, dat is de boosheid van die andere mensen die jou dat in de schoenen schuiven! En zo zat het en niet anders!

Eva: “Oké, Henk, als dat zo is – en ik voel dat er heel veel emotie bij komt kijken – waarom overleg je niet al je belastingpapieren zodat we kunnen zien dat je het nooit heb gedaan?

Henk: “Geen enkel probleem. Moet ik dat hier in het programma doen? Dat vind ik ook prima hoor.”

Eva: “Ik boek er graag een extra uitzending voor. Geen probleem.”

Henk: “Oké, bij deze afgesproken. Dan mag jij al mijn belastingformulieren inkijken!

‘U hoeft niet tegen mij te schreeuwen!!!’

Vervolgens begon Telegraaf-journalist Wouter de Winther zich er tegenaan te bemoeien. “Het ligt bij meneer Krol altijd aan een ander“, merkte hij op.

Henk woest: “Nee, ik wijs niet naar een ander.”

Wouter vervolgens: “U hoeft niet naar mij te gaan schreeuwen! U hoeft niet naar mij te gaan schreeuwen, meneer Krol! We zijn hier gewoon op televisie! Het is een normale avond en dat is geen reden om te schreeuwen.”

Hoe vaak heeft u wel niet in uitzendingen gezeten dat u aan het uitleggen was: ‘Nee, maar het ligt allemaal heel anders, Eva! Het is zo goed uit te leggen!’ Nu begint u nog te schreeuwen ook. Ik vind het eigenlijk geen pas geven.”

‘Je maakt overal ruzie!’

Even later ontkende Henk met ruzie te zijn weggegaan bij 50Plus. “Nee, ik ben niet met ruzie weggegaan. Het is leuk dat u het zo probeert neer te zetten, maar het is framing en het is niet waar. Ik ben niet met ruzie weggegaan. Die partij was door de structuur niet meer mijn partij.”

Eva: “Ik heb geen reden om jou te framen, Henk. Waarom zou ik dat doen? Henk is toch met ruzie weggegaan bij 50PLUS?

Wouter: “Henk is overal met ruzie weggegaan. Zelfs hier zit je ruzie te maken!”

Het fragment:

Foto: RTL

82 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bert
augustus 19, 2020 16:06

Sensatie-tv, Jinek is zelf de grootste relnicht!
Ik ga over m’n ji-Nek, bah bah

Gast
Bart
augustus 19, 2020 11:29

Ik haal graag mijn tong eens tussen Eva’s benen

Gast
Nieuwsuur veegt Jinek volledig van tafel
augustus 19, 2020 07:39

Het zijn bijzondere tijden in Hilversum tegenwoordig.

Gast
Paulus
augustus 19, 2020 07:27

Dat Krol een gladde is dat weten we al jaren, waar ik me wel over verbaas dat die Jinek met haar irritante stem een onderwerp kan aanzwengelen over een paar stroopwafels. Over spraakmakende tv gesproken hahaha. Die jinek kan je toch niet serieus nemen, van publieke naar commerciële omroep voor 1 miljoen per jaar. Tuurlijk zou ik ook doen, maar dan zou ik mezelf niet zo profileren als een serieus journalist, maar dan als roddel en sensatie journalist. Kijk dat is ze wel geworden mevrouw deugt ook niet. Nee het progamma werd pas leuker toen Beau het vd zomer overnam. Ik denk dat Jinek ook gaat sneuvelen bij RTL, de kijkcijfers zullen steeds meer afnemen, let maar op.😫😫😫

Gast
Eva Stroopwafel
augustus 18, 2020 23:58

Stroopwafels! Hahahaha!!
Volgende keer Eva over roze koeken.

Gast
Robert
augustus 18, 2020 21:43

Wat een slechte uitzending.
Eva wordt steeds meer RTL boulevard, dit gaat niet goed.

Gast
Joyce Rotulos
augustus 18, 2020 21:31

Op de laptop van Wiener staat een video waar Hillary Clinton zware misdaden tegenover (kleine) kinderen pleegt, deze video is zo verschrikkelijk dat de rechercheurs van de New Yorkse politie moesten overgeven. Gelukkig zijn deze beelden nu in het bezit van de DOJ, Onze Jinek heeft een foto van dit monster op haar schoorsteenmantel staan. Tijdens het vraaggesprek met H. Clinton kwam ze er trots mee aanzetten. De genoemde video is te zien op het darkwebb. Misschien een goed onderwerp voor vanavond, waarin Jinek het boetekleed aandoet. Zal wel niet ze zeikt liever over stroopwavels.

Gast
Waarom worden mijn berichten tegengehouden?
augustus 18, 2020 17:08

Henk staat aan de rechter kant van het politieke spectrum en dat zint de linkse Eva Engnek niet. Wat een nare kwalijke framing. Onbeduidende zaken er met de haren bijslepen om een politieke opponent kalt te stellen, pure karaktermoord.

Gast
Jur
augustus 18, 2020 16:07

Bij NPO was Jinek van journalistiek niveau. Nu op RTL is dat vaak ver te zoeken.. Effect-Tv en RTL’ s Team online zat real time te twitteren. Dat ondersteund door die vileine Telegraaf-redacteur [haar nieuwe Jort] Maar goed, haar eerste uitzending [1.721.000 kijkers] is spraakmakend gebleken…. Daar ging het om … Toch keken meer mensen naar het meer inhoudelijke OP1 [1.926.000]

Gast
gallus
augustus 18, 2020 14:58

Jinek trekt het morele niveau omlaag in de discussie met Krol
Krol wordt aangevallen.
Dan verdedigt hij zic.
Jinek luistert niet maar komt met nieuwe beschuldiging.
Weer antwoord.
Weer nieuwe beschuldigin.
En zo nog een aantal keren.
Eindresultaat:: niets.
Jinek is een killer….vooral als het slachtoffer al bloedt.

Gast
Wil van Bil
augustus 18, 2020 14:55

Het was niks, is niks en zal ook nooit iets worden met geldgraaiende boobietante Jinek.

Gast
Pauline
augustus 18, 2020 14:05

En dan nog iets ter aanvulling op mijn reactie hierboven. Iedereen zegt het, dus het zal wel zo zijn???? Dan is juist vaak het tegenovergestelde het geval!!! Dat weet toch iedereen. Dan gaat men er met zijn allen bovenop zitten, uit zwakte en een zwerm achter zich vergaren, want dan lijkt het nieuws nog waar ook, zelfs als je het fijne er nog niet van weet, mevrouw Jinek. Ik weet niet wat waar is van de aantijgingen aan meneer Krols adres en ik stem dan ook niet op meneer Krol, maar iemand zo publiekelijk zogenaamd op het matje roepen??? Wie of wat is Jinek dan wel, dat zij iemand op het matje kan roepen? Ze mag blij zijn dat er een gast komt, anders heeft ze helemaal niets te doen in haar show. Ze heeft die show te danken aan het afbranden van de heer Bram Moszkowicz. Daar is voor beloond, denk ik. Anders had ze die show nooit gekregen, want professioneel is zij in het geheel niet.

Gast
Chelsey
augustus 18, 2020 13:47

Los van de zaak Krol is het goed dat er dan eindelijk een keer een echte kerel is opgestaan die dat verwende maar vooral verwaande Madam goed de les heeft weten te lezen, door haar eens goed te overschreeuwen en keihard op tafel te slaan! Alleen zo krijg je zo’n kreng zoals zij als een krolse kat vol angst onder die talkshowtafel! Ongehoord brutaal liet ze destijds in haar hoeren outfit op een zondagochtend bij NPO/WNL Mart Smeets ook al eens een keer flink over koken van woede. Helaas hield hij zich toen heel goed in want ze had al veel eerder aangepakt moeten worden! Het is te hopen dat meer Mannen het voorbeeld van de Heer Krol zullen gaan opvolgen!

Gast
Pauline
augustus 18, 2020 13:45

He getver, wat een nare twee die Wouter en Jinek!!! Moet dat kijkcijfers trekken? Ik kijk niet meer. Bah!!! Een excuus aan de gast, de heer Krol zou op zijn plaats zijn. Hij werd gewoon publiekelijk beschuldigd. Dat is verre van goede, onpartijdige journalistiek.
Meneer Wouter heeft ook zo`n slappe monduitdrukking, hij irriteert verschrikkelijk met zijn gezichtsuitdrukkingen. Hij daagt agressie en hopeloosheid uit met zijn gemene houding. Getver wat haat ik dat soort mannen.
Eerste iemand tegen de benen schoppen en dan verbaast en aanvallend reageren als iemand heel hard auwww roept. Zooo doorzichtig. Dat gaat Jinek wllicht al de kijkers kosten die hiernaar keken. Bah.. nare vrouw is dat zeg.

Gast
robert
augustus 18, 2020 13:14

Schjnheilige wassen en watergolven Henkie ontmaskert zichzelf. Wat een vileine valse onoprechte glijer is die man zeg! Dacht aan Baudet de grootste hekel te hebben, maar Krol haalt die rechts in.

Gast
J. Bloemheuvel
augustus 18, 2020 13:04

Henk Krol heeft geen poot om op
te staan.

Gast
Koos
augustus 18, 2020 12:50

Henk de Judas. Ooit vond ik je een goede “vent”. Met de nadruk op ooit.

Gast
Teuntje
augustus 18, 2020 12:34

Chelsey je slaat de spijker op de kop Janknek heeft totaal geen klasse blijkt gewoon een straatmeid die zich via Advocaat Bram Moszkowicks omhoog heeft geneukt

Gast
Bart
augustus 18, 2020 12:32

Wat zou ik Eva graag eens palen

Gast
Teuntje
augustus 18, 2020 12:31

Beau is veel beter dan die hysterisch schreeuwende zuipende Clintonlover Janknek keek al niet naar die opportunist heerlijk ergerde me rot aan die zuipschuit

Gast
Regina van Weerdhuizen
augustus 18, 2020 12:19

Wat een blamage, Eva luisterde totaal niet naar Krol. Het gaat haar helemaal niet aan hoe hij zijn belastingen invult. Hij vertelde dat hij het zelf had betaald en geen bonnetjes opvoert. Is 3 x uitleggen niet genoeg? Zij dramt maar door over stroopwafels! Lekker journalistiek bezig, dat wilde ze toch? Ga zo door Eva en het einde komt snel. Terug naar Beau of Humberto, dat was veel leuker!

Gast
Chelsey
augustus 18, 2020 12:10

Deze slinkse maar vooral doortrapte Madam heeft zich gewoon in haar eigen voordeel omhoog laten neuken door invloedrijke mannen op belangrijke posten. Iedereen kan zich de beelden nog wel herinneren hoe zij als tv interview hoertje elke zondagochtend opgemaakt in minijurkje en op hoge hakjes oudere maar ook jonge geile rijke mannetjes zogenaamd zat te interviewen bij NPO/WNL! Om maar niet te spreken over het met voorbedachte raden laten uitlekken van haar Fake Boobies video aan het begin van haar opgeneukte carrière bij het NOS Journaal! Bij NPO/KRO-NCRV dacht ze dat te kunnen gaan doorzetten toen ze daar haar talkshow mocht gaan doen op de late avond, maar ze kreeg gauw door dat het kijkerspubliek haar door begon te krijgen, waardoor ze strategisch haar voorkomen heeft gemoduleerd naar dat van een “gedegen” “journalistieke” interviewster dat zogenaamd in de voetsporen van Sonja Barend wilde treden?! En let wel, ze moest er destijds niet aan dénken om alleen al voor het grote geld over te stappen naar de commerciëlen ten koste van haar “carrière”! Niets is minder als anno 2020 voor één ieder werkelijk blijkt waar het haar al die tijd om te doen was geweest! En dat geld overigens min of meer ook voor dat “beste vriendinnetje” van haar die ze gisteren toch maar niet heeft “uitgenodigd” voor de seizoenopener van dat slap NPO-Jinek aftrekseltje van haar bij riool télévision Luxembourg! Want Evaatje weet natuurlijk als geen ander dat het nu wel héél erg gaat stinken daar bij Herr Bertelsmann’s rtL-Nederland!

Gast
Richard van Leeuwen
augustus 18, 2020 12:07

Wat ’n uitzending niet om aan te zien en te horen, zeppen naar op1.

Gast
Mark
augustus 18, 2020 11:32

Henk is een kei in het aftrekken. Vraag maar aan half gay Amsterdam.

Gast
Anne
augustus 18, 2020 11:26

Ik heb een hekel aan het hijgere en de partijdigheid van Jinek, maar een beetje felheid en agressiviteit mag best in het uitgebluste Nederlandse journalistieke landschap.
Kijk naar staatsshow Op1 waar ze woord Marokkanen niet eens mogen zeggen.

Gast
Jan Boxem
augustus 18, 2020 11:21

Gisteravond bij toeval bij Jinek beland. Onbegrijpelijk waarom deze vrouw populair is. Zij leest de door de redactie geformuleerde vragen op, wil van iedereen een statement over non – issues, praat steeds sneller en directieve en is ronduit agressief. Zij is in ieder geval in goed gezelschap van die Telegraaf jojo.
De wijze waarop Henk Krol erbij wordt gelapt is ronduit stuitend.
Wat een verschil met Beau. Wat je ook van deze man vindt; hij heeft stijl en klasse en blijft rustig vriendelijk doorvragen. Nee; Jinek vertegenwoordigt een straat nivo waar je niet bij aan een tafel wilt zitten. Een over het paard getild type.

Gast
Jack
augustus 18, 2020 11:21

Eva is weer lekker bezig zo jaag je de gasten de laan uit . Maar ja voor je geld moet je t doen

Gast
Gwendolyn
augustus 18, 2020 11:16

Is het decor bij Jinek nu weer veranderd? Wat moet die oranje streep daar?

Gast
S
augustus 18, 2020 11:15

Jinek draaide helemaal door, waar gaat het over “ stroopwafels” nou lekker belangrijk!! Wat een geleuter. En meneertje de Winter mag Henk Krol duidelijk niet, om een aantal keren te zeggen je hoeft niet te schreeuwen, nou dan weet hij duidelijk de betekenis daarvan niet!!. Henk Krol werd boos ja en terecht hij moet 3 x het zelfde zeggen, men luisterde niet. Ben gaan zappen hoefde Jinek niet meer te zien.

Gast
Waar van akte
augustus 18, 2020 11:05

En door…..

Gast
StefanV
augustus 18, 2020 11:04

Blij dat Jinek terug is. Die gezapige zooi bij Op1 was ik allang zat. Ongeacht kijkcijfers is ze gewoon de beste talkshowpresentatrice en interviewer die we hebben.

Gast
Tamara Freye
augustus 18, 2020 10:59

Enorm geirriteerd heb ik me, aan hoe Jinek doordramde over declaratie van…. ja waar hebben we het over…. een pakket stroopwafels. Heel respectloos behandelde ze Henk Krol als een of andere crimineel. En Henk Krol blijft ondanks dat heel netjes, tot die andere vent ook nog begint te zaniken, dat Henk Krol overal ruzie zou zoeken. Ja, vind je het gek dat Henk Krol dan op een gegeven moment boos wordt. Ik vind dit soort sensatiezoekend tv, door bewust mensen op de kast te jagen, echt beneden alle peil. Ik vond Jinek altijd een leuk programma, maar voor mij echt geen Jinek meer. Zij moet eerst eens leren om anderen mer meer respect te bejegenen. Dit soort situaties ben ik bij Beau of Huberto Tan nog nooit tegen gekomen.

Gast
Willie
augustus 18, 2020 10:54

Journalistiek Nederland gaat ten onder aan weg kijken en staat op springen om een paar stroopwafels.

Gast
ano@niem.nl
augustus 18, 2020 10:47

Was Jinek ook maar zo scherp toen Tijl wou wegkijken van het feit dat de relschoppers turken, marokkanen en antilianen waren. Het mocht in de linkse kerk van RTL niet benoemd worden. Terwijl heel nederland denkt hard aanpakken die relschoppers komt RTL met zalvende woorden en “ze hebben toch al minder kans in de samenleving”.

Kom op zeg! Kansen moet je zelf creeeren en niet door rellen te gaan schoppen maar door hard te studeren en te werken.

Gast
anoniem
augustus 18, 2020 10:31

eva Jinek,

moet ze niet gecontroleerd worden op der joint gedrag

voordat ze begint peter r de vries.

Gast
Mart
augustus 18, 2020 10:29

@Jan Jurk

Een tussenstand, serieus? Over een bedroefd niveau gesproken.

Gast
Jan Jurk
augustus 18, 2020 10:28

OP 1 – JINEK : 104 – 7

Gast
Jan Jurk
augustus 18, 2020 10:24

Weg met Jinek! Wat een bedroefd niveau. Een minachting naar de kijker dat zij überhaupt nog steeds op de buis is.

Gast
Nutella Versace
augustus 18, 2020 10:03

Hij is totaal onbetrouwbaar. Bij Gaykrant gebeurde exact hetzelfde, gesjoemel met bonnetjes, declaraties, pensioenen van werknemers. Hij heeft heel wat mensen tekort gedaan, en ik ken er persoonlijk die er flink van in de put zijn geraakt.

Gast
Henry
augustus 18, 2020 10:01

Jinek is zelf een schreeuwende trut

Gast
Zalmneusje
augustus 18, 2020 09:50

Iemand tot op het bot tergen en dan verlekkerd zeggen: “je word emotioneel zie ik”. Een doortrapt trucje.

Gast
Willem
augustus 18, 2020 09:50

Jinek luisterde gewoon niet en bleef tot 3x toe herhalen wat ze ook al gezegd had voordat Henk Krol zijn verweer had gedaan.
Na 3x is het toch logisch dat hij boos werd.
Dit was gewoon samen met dat valse Telegraafannetje Henk Krol bashen.

Gast
Wanny
augustus 18, 2020 09:46

Henk bedoelt het waarschijnlijk allemaal nog wel goed, maar het kamerlidmaatschap is voor hem eigenlijk te hoog gegrepen.

Gast
Erik
augustus 18, 2020 09:37

Uiteraard gaat dit komende tijd vaker gebeuren in aanloop naar verkiezingen. In ALLE talkshows.
Dat die Krol zo reageert is volkomen begrijpelijk want het is om moedeloos van te worden natuurlijk, als ik 100 zeker weet dat ik correct gehandeld zou hebben (in deze casus) en zo bejegend word en zo’n persoon bewust loopt te trollen…ik kijk dan ook uit naar de volgende ontmoeting waarin Jinek keihard ontmaskerd wordt door Krol (gaat niet gebeuren uiteraard).

Nu komt bnn/vara met een nieuwe show (waarvan het logo uiteraard met va begint in de letterstijl en het rood van vara. Dat is mensen al (on)bewust laten denken aan vara inclusief komende gedachtengoed waarin alle ruimte zal zijn voor de bij hun passende deugmensen en anderen onder vergrootglas op het hakblok komen.

Onbegrijpelijk dat die zender altijd prime time, al jaren, hun propaganda mogen uitzenden (op radio en tv).
Kwaad bloed zetten en dit uitvergroot uitmelken. Mensen tegen elkaar opzetten ten gunste van 1 doel.

Partijen waar veel mensen op dreigen te gaan stemmen elimineren/zwart maken en keihard pakken om onbenullige zaken (want als dat al niet goed gaat/fout is, hoe zal het dan niet zijn als het om grotere zaken gaat..) om verwarring te brengen zodat men dan toch overstag gaat en voor schijnbare veiligheid/zekerheid kiest (lees, de zittende elite) want ja, dat is dan altijd beter dan oppositie kiezen met verfrissende/alternatieve kijk op zaken.

Één grote teringbende met volop fake is het geworden dat tv wereldje, politiek verlengstuk en als er dan iets vermakelijks of neutraal zou moeten zijn is het roddel en achterklap..

Gast
Koos Kleurdoos
augustus 18, 2020 09:27

Tegen politici van de VVD, D66 die wel grotere bedragen hebben weggegoocheld, hoor je stoere Eva dan weer niet.

Gast
Captain Caveman
augustus 18, 2020 09:27

Dat is het nieuwe gewoon, gedemonstreerd door Madame Jinek herself! Het liefst met meerdere op 1 persoon duiken. Totaal gebrek aan visie voor een interessant en informatief programma. Effe geen gedram en gezeik en zelfpijperij. Dat mooie en professionele manier van doen en presenteren en overbrengen is nu veranderd in dreigen, schreeuwen, drammen, ondeskundigheid ondanks de niet aflatende stroom van commentaar en domme vragen. Maar dat vinden de meeste kijkers al heel ‘informatief’. Zij kan een voorbeeld nemen aan Ivo Niehe. Die brengt rust en overzicht in het geheel en heeft een doel in plaats van ad hoc vraagjes zoals;?’Hoe voel je je? ‘Waar sta jij in deze discussie?’ ‘Wat ging er door je heen?’ Niveau keldert met de dag op de tv! Vergeleken bij de talkshows van nu is de eerste big brother in de jaren ‘90 een boeiende documentaire op het niveau van Discovery /NG en Rembo &Rembo stonden er serieuzer in dan de overbetaalde helden van nu.

Gast
Lorelei Imboch
augustus 18, 2020 09:23

Het is inderdaad Trump voor en Trump na met die Jinek. Zum kotzen

Gast
MC bezoeker 34
augustus 18, 2020 09:22

Bij Henk is het overduidelijk dat er in het bolletje verschillende persoonlijkheden zitten. Die papieren gaat Jinek nooit zien. Dat geef ik je op een briefje. Blijft wel altijd lachen als je het allemaal niet te serieus neemt wat hij zegt.

Gast
Huismaker
augustus 18, 2020 09:12

Hallo, Die-Jinek begon te schreeuwen. Niet uit laten praten. Hysterisch doen. Uiteraard even Trump, Trump, Trump en Trump.
Ben totaal geen fan van Krol, maar dit was te smerig voor woorden, hoe zij die man publiekelijk kapot wilde maken.

Gast
Jannes van Loon
augustus 18, 2020 09:09

Mijn mening bij de eerste bezuiniging kunnen deze vergoedingen naar beneden ook de salarissen kunnen omlaag wij moeten het allemaal niet pikken.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen