Domien verbijsterd: Robert stelt makkelijke miljoenvraag

Voor het eerst in negentien jaar tijd heeft de tv-show BankGiro Miljonairs, vroeger bekend als Lotto Weekend Miljonairs, een miljoen euro uitgereikt. De 68-jarige Henny uit Lelystad won het megabedrag door de slotvraag ‘welke letter komt voor in de voornaam van alle leden van ons koninklijk huis?’ juist te beantwoorden. De mogelijke antwoorden: x, m, i en l. Het was natuurlijk de i. Qmusic-ster Domien Verschuuren zat te kijken en was verbijsterd over het lage niveau van de vraag.

Deze vraag van presentator Robert ten Brink had iedereen wel geweten, aldus een verbaasde Domien. “Ongelooflijk! Henny wint even één miljoen euro op tv, what the fuck! Wow, wat gaaf, wat leuk. Maar daar gaat het mij dus even niet om.”

Het gaat Domien erom dat de bedenker van de vragen kennelijk een vlaag van verstandsverbijstering had, meent hij. “Het gaat mij om die laatste vraag. Leuk dat zij nu een miljoen gewonnen heeft, maar waarom is deze 1-miljoen-vraag zo makkelijk?

Hij begrijpt er niets van. “Is dat iets psychologisch? Dat ze denken: je zit nu op zo’n hoge druk – want je gaat van 250.000 naar 1.000.000 – en dan is de druk psychisch zo groot dat je denkt: het kan antwoord I niet zijn?

Domien wijst op de namen van de drie dochters Amalia, Alexia en Ariane. “Het antwoord op deze vraag was alleen al op basis van de drie dochters van Willem-Alexander en Máxima te beredeneren. Ik vind het fascinerend dat dit de 1-miljoen-euro-vraag is.”

Al met al vond Domien het een legendarische tv-avond. “Ik heb dit vroeger zo veel gekeken jongen. Lotto Weekend Miljonairs toen nog.”

Foto: RTL

37 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Mark
augustus 31, 2020 11:41

Ze hadden i.p.v. de X bij de antwoorden de A moeten zetten, dan was de vraag pas moeilijk geweest: de A zit namelijk in alle leden, behalve Pieter. En die vergeten veel mensen dat die ook lid is.

Gast
Deborah Backs
augustus 31, 2020 09:17

Als je dit soort programma’s kijkt, en er ook nog commentaar op hebt, dan heb je echt een sneu leven.

Gast
Xxxx
augustus 31, 2020 08:48

Ik gun het deze doorsnee huisvrouw van ganser harte dat ze 1 miljoen wint. Ali. B. “harkt” dit soort bedragen met dom lullen jaar in jaar uit bij elkaar. Daarom is het zo leuk dat deze mevrouw het bedrag heeft gewonnen. Van harte gefeliciteerd mevrouw Henny uit Lelystad.

Gast
Profeet Allah
augustus 30, 2020 20:06

Ze wilde eigenlijk stoppen, maar robert ten brink dwong haar min of meer door te spelen in de hoop dat ze zou verliezen en het programma maar slechts 16000 euro hoefde uit te keren. It backfired, haha.

Gast
Ray
augustus 30, 2020 13:19

@Sap
Even verder kijken dan je neus lang is: Claus en Bernhard horen niet bij het koninklijk huis. Staat ook al in de post van Jahl 9:47.

Gast
Jaapww
augustus 30, 2020 12:19

Ach in slimste mens kreeg winnares ook een makkelijke vraag over Aart Staartjes

Gast
Mien
augustus 30, 2020 12:07

Domien,enorme sukkel dat je er bent,jij hebt helemaal geen recht van spreken met dat salaris van jou en dat voor een beetje plaatjes draaien pfffffffff

Gast
Sap de Aardwortel
augustus 30, 2020 12:07

Waar zit precies de I in Claus en Bernhard?

Gast
ano@niem.nl
augustus 30, 2020 11:38

We weten hoe dit soort zaken gaan. De quiz zat in het slop, dus weet je wat we laten het miljoen een keer vallen. Levert weer kijkers op.

Gast
Max
augustus 30, 2020 11:17

@Nelly heb jij afgelopen zomer wellicht ook alleen maar RTL
4 gekeken? Daar waren namelijk alleen maar herhalingen te zien of heb je dat niet door gehad? Chateau Meiland van gisteravond was ook een herhaling van de eerste seizoen…..pffffff! Maandag gaan we pas van start met het nieuwe seizoen!

Gast
Bart
augustus 30, 2020 11:03

Talentloze Domien vindt weer eens ergens wat van. Ik denk dat de finale vraag ook echt het enige antwoord was wat hij wist.

Gast
aldus
augustus 30, 2020 10:52

Hou toch op. Wie van jullie wist vraag 11 en vraag 12?

Gast
Nana Mouskouri
augustus 30, 2020 10:50

@schijt aan

Welkom in de wereld waar de adverteerder betaalt. Wat verwacht je dan van de tvwereld. Een wereld vol eerlijke mensen?

1 groot extravert narcistenbolwerk

Gast
Jantien Visser
augustus 30, 2020 10:27

Domien heeft gelijk. De vraag was super simpel.
Maar ze willen bij de Bankgiroloterij meer kijkers en nu staat het dik en luidruchtig in alle media.
En daar heeft John wel 1 keertje een makkelijke laatste vraag voor over.

Gast
Schijt aan
augustus 30, 2020 10:02

Wat een nep tv zeg, eerst de soap VI, dan dit.pffff
Wat ik ongelooflijk vindt,is dat die vrouw er bij zit als of ze bij de bingo een werkje vakantie heeft gewonnen. Niet iedereen is t zelfde, maar aan t praten van ten Brink was al te horen dat ze 1miljoen had gewonnen. Wat enthousiaster en blijer had wel gemogen zeg!!!! Maar ja dat zal wel aan mij leggen.

Gast
Rinke
augustus 30, 2020 10:01

@ray

Ariane heeft Maxima als 3e naam, dus dat telt in feite niet 😉

Gast
Ray
augustus 30, 2020 09:53

@Jahl
Je hoeft niet alle namen te kennen. Alleen Ariane was al genoeg om de M, de L, en de X te elimineren.

Gast
Huismaker
augustus 30, 2020 09:48

Mee eens. Was gedaan om het programma “een lift te geven”.
Maar goed: we weten de rol van mensen als John de M. Alles is in scene gezet en uitslagen en vragen/antwoorden liggen helemaal klaar.

Gast
Jahl
augustus 30, 2020 09:47

Het Koninklijk Huis bestaat uit:

Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima met hun drie dochters;
Prinses Beatrix;
Prins Constantijn;
Prinses Laurentien;
Prinses Margriet;
Prof. mr. Pieter van Vollenhoven

Ja, heel simpel! Je moet maar net alle namen kennen. Het gaat dus om meer mensen dan het gezin van de Koning.

Gast
WEST*
augustus 30, 2020 09:35

Nadege klinkt als een woonwagenkampnaam

Gast
Nadege
augustus 30, 2020 09:30

Nelly 8.28. Je bent nog simpeler dan moi.

Gast
slim hoor
augustus 30, 2020 09:21

@Nelly domme gans dat was een compilatie aflevering hahahahah

Gast
MC bezoeker 35
augustus 30, 2020 09:21

Het was ook wel een vraag die je krijgt voor de 500 euro.

Gast
Ray
augustus 30, 2020 09:00

Alleen al de naam Ariane gaf het goede antwoord. Inderdaad veel te makkelijke vraag.

Gast
Henk Baské
augustus 30, 2020 08:50

Geluk gewenst met het leuke bedrag en nu niet alles aan de ‘lieve’ kleinkinderen geven maar lekker zelf verbrassen

Gast
Jan
augustus 30, 2020 08:48

Heerlijke programmering van RTL met eerst HGT en daarna BGM. Ik hou van Holland is zo uitgemolken met die onuitstaanbare Linda en Leo.

Gast
Dreetje H.
augustus 30, 2020 08:31

Dit had ik misschien ook nog wel geweten.

Gast
Roos
augustus 30, 2020 08:30

Wanneer je daar zit is het anders en kun je toch gaan twijfelen. Juist omdat het een makkelijke vraag lijkt.

Gast
Nelly
augustus 30, 2020 08:28

De Meilandjes 639.000 kijkers.

SBS op zijn retour.

Gast
Liefhebbende Moeder
augustus 30, 2020 08:25

Morgen bedevaart naar Lelystad: mevrouw wil anderen helpen.

Gast
Nana Mouskouri
augustus 30, 2020 08:24

Valt bea er nog onder dan? Denk ik niet, omdat Claus het antwoord dan onderuit haalt

Gast
Fox Mulder
augustus 30, 2020 08:23

Kijkcijfers Dom-ien! De kandidaten hebben niets in de gaten maar alles wordt gescript bij dit soort tv-programma’s. En jij werkt in de mediawereld?

Gast
Thomas
augustus 30, 2020 08:20

En dan nog geen DIK miljoen kijkers.

RTL op zijn retour.

Gast
Pettie Fart
augustus 30, 2020 08:19

Dit is wel heel erg simpel ja. Alleen al Beatrix en Amalia geven het goede antwoord.

Gast
Nana Mouskouri
augustus 30, 2020 08:17

Domien de Hond. Zijn mening is waarheid.

Wellicht is het zowaar eens echt een random-vraag?

Gast
Nelly
augustus 30, 2020 08:14

Je moet maar net durven om meer dan 2 ton op het spel te zetten en te spelen.

Gast
Reno Ruksmurf
augustus 30, 2020 08:12

“ Qmusic-ster Domien Verschuuren zat te kijken en was verbijsterd over het lage niveau van de vraag.“”

En zo makkelijk ‘krijgen’ jullie dat vorstelijke salaris! Met heel eenvoudig werk waar je eigenlijk niets speciaals voor in huis hoeft te hebben, net zoals de meesten van de DJ’s op de radio EenheidsWorst FM.

Dus hou hier je grote bek maar over!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen