5 Uur Show zakt in, concurrentie moet nog beginnen

SBS 6 ziet de kijkcijfers van De 5 Uur Show inzakken. Het marktaandeel van de dagelijkse middagshow lag in deze tweede uitzendweek 18 procent lager dan vorige week. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De 5 Uur Show zakt in van 147.000 kijkers (9,7 procent marktaandeel) naar 131.000 kijkers (8,0 procent) en dat terwijl de concurrentie nog wakker moet worden. NPO 1 brengt volgende week op hetzelfde tijdstip de Tour de France en RTL 4 het nieuwe Eigen Huis & Tuin.

Niet aankomende maandag, maar de maandag daarop keert bovendien de populaire middagshow Tijd voor MAX weer terug op de buis bij NPO 1. En daarmee concurreren wordt lastig voor SBS 6.

Tv-kenner Fons van Westerloo is in de doelgroepcijfers gedoken en ziet dat er vooral veel oude mensen kijken naar De 5 Uur Show. “De 5 uur show van SBS scoort niet alleen zeer matig, maar trekt ook een relatief oud publiek: vrijwel alleen mensen vanaf vijftig jaar, met 65-plus als grootste groep“, zegt hij vandaag in zijn column in De Telegraaf.

De 5 Uur Show-kijker lijkt een beetje op de doorsnee NPO-kijker, stelt Fons. “Er is natuurlijk niks tegen om voor ouderen te werken, maar met name bij commerciële omroepen gaat dat op den duur aan de inkomsten vreten.”

Wie wél positief is over De 5 Uur Show is Het Parool. “De nieuwe 5 Uur Show is inhoudelijk steviger dan verwacht”, stelt de krant vandaag. Maar: “Is John de Mol bereid om dramatisch slechte kijkcijfers te accepteren?

Foto: SBS

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen