Ilja Gort niet blij met hoe AH zijn wijn promoot
Wijnboer Ilja Gort, bekend van zijn tv-programma’s voor AvroTros, is niet blij met de manier waarop Albert Heijn zijn Château La Tulipe-wijn promoot. Dat geeft hij aan in een bericht op Twitter. Albert Heijn heeft momenteel een actie lopen, waarbij de fles wijn niet voor 9,99 euro maar voor 7,49 euro verkocht wordt. “Lekker bij varkensvlees“, luidt de aanprijzing in de folder. Ilja vindt het vreselijk dat zijn wijn op deze manier in verband wordt gebracht met dode varkens.
Ilja spreekt de supermarktketen erop aan. “Beste Albert Heijn, de prijs voor deze wijn, 25 procent lager dan de gebruikelijke 10 euro, is menslievend. Alleen dat varkensvlees, mag dat de volgende keer weg? Please?”
Zelf ziet Ilja de link met varkensvlees niet zo. “De wijn is net zo lekker bij ’n salade, gegrilde groenten en zelfs bij een pizza (ervaringsdeskundige) Merci beaucoup.”
De Albert Heijn reageert op z’n webcares: “(Il)ja, je hebt helemaal gelijk! 🤭 Dit paradepaardje van een wijntje is heerlijk bij een stukje vlees, maar is inderdaad net zo lekker bij een stukje kaas of een salade. Zolang je deze rode heerlijkheid maar met sprankeltje liefde drinkt komt het helemaal goed. ❤️ Santé!^Rachella”
Daarna grijpt ook nog een andere webcare-medewerker in: “Hi! Deze wijn is inderdaad OVERAL lekker bij. 🍷 Ik ga het voor je doorgeven! ^Kristy”
Beste @Albertheijn de prijs voor deze wijn, 25% lager dan de gebruikelijke €10, is menslievend. Alleen dat varkensvlees, mag dat de volgende keer weg? Please? De wijn is net zo lekker bij ’n salade, gegrilde groenten en zelfs bij een pizza (ervaringsdeskundige) Merci beaucoup❤️ pic.twitter.com/QSKpZ6yToE
— Ilja Gort (@iljagort) July 15, 2020
Foto: AVROTROS