Fidan Ekiz vindt dat Jeroen Pauw Op1 alleen moet doen

Fidan Ekiz vindt dat zij een stoorzender is in de zondaguitzendingen van Op1. Eigenlijk moet haar co-host Jeroen Pauw het gewoon alleen doen. Dat zegt de presentatrice in gesprek met Privé TV. Voordat het hele plan voor Op1 in beeld kwam, wilde NPO 1 van Fidan Ekiz een Tijs van den Brink een vast talkshowduo maken, maar zij vond zichzelf nog niet ervaren genoeg. Tijdens de coronacrisis zei Ekiz alsnog ‘ja’ tegen het verzoek om samen met Pauw een zondag-Op1 te maken.

Heel erg veel complimenten krijgt Ekiz niet. “Ik heb me er wel in vergist dat je live aan het leren bent, prime time op de landelijke televisie. Ik leer heel veel van Jeroen en wat we daar doen, maar tegelijkertijd lig je onder een vergrootglas, in mijn geval ook omdat je naast iemand zit die bewonderd wordt. Je krijgt dan reacties dat je wel heel erg het niveauverschil ziet.”

Het is voorspelbaar commentaar, aldus Ekiz. “Als mensen het hebben over niveauverschil, dan is mijn eerste reactie: heb je er heel lang over moeten nadenken om dat te constateren? Natuurlijk is er niveauverschil. Jeroen zit al langer dan 20 jaar in het vak.”

Kritiek van VI

Ze begrijpt de kritiek. “Ik snap de kritiek wel, want mijn sterke kanten komen niet uit de verf op deze plek. Dat had ik ergens ook wel verwacht. Maar ik heb er geen spijt van, want ik zit wel naast de beste en we hebben veel lol.”

Vooral Veronica Inside ging los op Ekiz. “Het functioneringsgesprek met Johan Derksen denk ik elke keer als ik dit zie. Ik ben blijkbaar wel wat gewend, want ik kan hier goed tegen. In eerste instantie denk ik: het zijn mensen met een mening en die mogen een mening hebben. Ik denk dat ik er meer moeite mee zou hebben als ik zelf zou denken dat ik het top doe. In zekere zin ben ik het er ook wel mee eens.”

Keurslijf

Het probleem is dat Ekiz zich in een keurslijf voelt zitten, bijvoorbeeld omdat de gesprekken worden onderbroken door veel instarts en ze commentaar krijgt in haar oortje. “Als je me vraagt of ik me daar de afgelopen uitzendingen op mijn plek heb gevoeld: nee. Dan heb ik echt wel het gevoel dat ik in een keurslijf zit en dat ik iemand ben die meer ruimte nodig heeft om een gesprek te voeren.”

Als ik zelf terugkijk – dat doe ik om te oefenen – denk ik wel: laat die man dit gewoon alleen doen. Dat is gewoon heel eerlijk. Hij moet daar solo zitten, ik vind mezelf een stoorzender.”

Waarom zit ze er dan nog? “Het is de formule. Als Jeroen tegen mij zou zeggen: ‘Ik doe dit liever alleen’, dan maak ik pas op de plaats. Het is niet mijn grootste ambitie om de nieuwe Eva Jinek te worden.

Foto: NPO

29 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jer
juni 6, 2020 17:50

Correctie: zelfkennis

Gast
Jer
juni 6, 2020 17:47

Ik zou willen dat er meer mensen waren met de kritische zelf lil als Fidan Ekiz. Zij zou haar eigen programma moeten krijgen.

Gast
Iris vdr Laan- Meijer
juni 6, 2020 10:34

Fidan moet blijven! OP1 op zondag heeft de KRACHT van Jeroen Pauw en de ONGEDWONGENHEID van Fidan Ekiz…. Heerlijk vind ik dat. Ik stem niet altijd af op OP1; maar zeker wel op zondagavond! Met vriendelijke groet, Iris vdr Laan Bleiswijk

Gast
TT
juni 6, 2020 08:50

Fidan jij bent veel beter dan Giovanca die tijdens de uitzending blm deed alsof de gasten moordenaars zijn. Toen kwam ze tot leven met boos kijken, hahaha geen niveau.

Gast
H
juni 6, 2020 07:55

Dit is een negatieve reactie

Gast
Matthijs
juni 6, 2020 07:45

Fidan vind ik juist een leuke en frisse verschijning.

Je hoeft jezelf niet zo weg te zetten Fidan. Je bent geen stoorzender.
Je bent een leuke presentatrice. En doorrrr !!!!

Heel veel succes.

Gast
Piet Pannelap
juni 5, 2020 21:42

Fidan kan zoveel vinden, ik vind dat ze snel van de TV moet. Ze is een giechelig minkukel. Daahaag.

Gast
Baas
juni 5, 2020 18:56

Ik vind dat Fidan het heel goed doet. Een warme verfrissing
Naast de andere koude dames van OP1

Gast
Ina Kuiper
juni 5, 2020 14:56

Fidan ik vind dat je het hartstikke goed
We kijken vanuit Schotland en vinden jou en Jeroen
De leukste spontaanste er zijn anderen die wel thuis kunnen blijven
En zijn heel blij dat je niet op Jinek lijkt
Zo goed vonden we haar niet ijdeltuit met haar
Glazen
Hopen dat je erbij blijft .

Gast
Daniel
juni 5, 2020 14:40

Bijzonder om in dit topic alleen positieve reacties te lezen. Dat komt niet vaak voor en laat zien dat Fidan zeker de de gunfactor heeft. Ik vind persoonlijk dat ze het prima doet. Aangename, lieve en doortastende persoonlijkheid die zeker kan groeien in haar rol bij Op1.

Gast
gerdien
juni 5, 2020 12:16

Chapeau! Ekiz heeft zeker kwaliteiten maar een goede talkshowpresentator is ze niet. Dat valt vooral op naast Pauw.

Gast
010
juni 5, 2020 11:56

Tuurlijk is Jeroen Pauw een kanjer en inmiddels ook zeer ervaren. Als je dan naast hem zit en een wat tragere spreektrant hebt en niet voldoende snel een prangende vraag weet te formuleren dan is dat in een live talkshow moeilijk vol te houden. Maar Fidan vind ik heel lief (woont dan ook in 010) en is zeker goed in meer inhoudelijke programma’s waarin ze de tijd krijgt wat dieper met mensen in gesprek te gaan. En Fidan is ook nog eens heel dapper en durft stelling te nemen tegen meneer Erdogan, de president van haar land van herkomst. Ga door Fidan!.

Gast
raam
juni 5, 2020 11:28

pauw stap op, je wordt langzaam uitgepoept

neem een voorbeeld van matthijs dwdd

Fidan je bent eerlijk en top goed

pauw schaam je

niet ervarend Fidan geeft je een zachte klap

schaam je pauw

uiterlijk en innerlijk

schaam je diep pauw

we worden steeds slimmer

en geven zachte klapjes

schaam je pauw

je gaat dit mee nemen in je ….

Fidan je bent nogmaals top!!!!!!!!!

pauw schaam je

niet boos worden pauw

schaam je

Fidan heeft meer in der

pauw schaam je!

Gast
John
juni 5, 2020 11:25

Jantje

Zichzelf omlaag halen,
dat hebben vele op deze side al gedaan.

Gast
Jantje
juni 5, 2020 11:14

Buitengewoon open en eerlijk maar ze moet zichzelf niet al te veel omlaag halen en had beter ff kunnen wachten tot het voorbij was in juli.
Maar ze moet gewoon op donderdag kijken en daar kan ze zien dat het nog veel slechter kan met Sander Schimmelpennick. Dat is echt de bodem en daar stijgt ze ver bovenuit.

Gast
Ron
juni 5, 2020 11:07

Leuke meid en durft kritisch te zijn op zichzelf, en inderdaad Jeroen en haar zijn geen goede match. Ik had er veel meer van verwacht maar ze komt niet uit de verf en over het autocue lezen maar te zwijgen. Jeroen had daar gewoon alleen moeten zitten.

Gast
Peter
juni 5, 2020 11:07

Gewoon doorgaan je doet het prima Jeroen heeft het ook moeten leren, en maakt soms ook wel een foutje

Gast
Tom
juni 5, 2020 10:40

Sportieve reactie van deze mevrouw. Maar ze doet zichzelf wel wat te kort vind ik. Ze doet het prima en als ze het als een leerschool ziet, dan zou ze dus juist door moeten gaan. Leren van de beste, dan kun je alleen zelf maar top worden.
Ga zo door Fidan, niks mis mee dat je eerlijk toegeeft dat je het ‘moeilijk’ vind. En het is een aangename verschijning.

Gast
Greet
juni 5, 2020 10:03

Bonuspunten voor Fidan!Mijn respect krijgt ze.Top.

Gast
Ad
juni 5, 2020 10:02

PIPPA
vr 05 jun 2020 om 9:47

Ben je nu tegen Fidan aan het praten???

Gast
kees
juni 5, 2020 09:59

Goede zelfanalyse. Belangrijkste verbeterpunten: Korte duidelijke vragen stellen en goed inlezen.

Gast
Kuis
juni 5, 2020 09:56

Als het is stage-plek is moet het dusdanig betaald worden. Daar is de NPO goed in.
Een paar mensen met een topsalaris en de rest krijgt een fooi.

Gast
Eveline
juni 5, 2020 09:55

Ik zou willen dat mrs onbenul Giovanca over deze zelfkennis Zou beschikken …..

Gast
Flauwe Kul
juni 5, 2020 09:54

In de kleedkamer krijgt ze van Jeroen nog eens 1OP1 uitvoerig les! ☺

Ik ben jaloers! ;-)

Gast
Heidi
juni 5, 2020 09:49

Van mij mag ze samen met Jeroen Pouw presenteren hoor…..Geef haar alsjeblieft ook een kans….
En, naast dat zij een prettige verschijning is doet zij het presenteren ook heel goed…

Gast
PIPPA
juni 5, 2020 09:47

Vooral zo doorgaan. Het is juist een goede leerschool met Pauw naast je. Je doet het top op een paar kleine foutjes na.

Pauw naast Witteman was in het begin ook af en toe tenenkrommend.

Als ik al die twitter berichten lees en vergelijk maken Beau en Jinek meer fouten.

Gast
Marc
juni 5, 2020 09:46

Giovanca, lees je mee?

Gast
Mark van Dale
juni 5, 2020 09:46

Ik vind dat ze zichzelf wel erg downgrade, ik vond haar wel leuk. Grote klasse dat ze deze houding aanneemt.

Gast
Badmuts
juni 5, 2020 09:43

Verfrissend, iemand die zo open en eerlijk is

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen