‘Jort Kelder in de race voor DWDD-opvolger’

Er wordt achter de schermen bij de NPO druk gewerkt aan het programma dat vanaf september in de voetsporen gaat treden van De Wereld Draait Door. Eén van de potentiële presentatoren is Jort Kelder. Dat zegt Angela de Jong in de mediapodcast van het AD. Het zou volgens Angela geen gouden zet zijn. “Jort Kelder wordt genoemd voor het zevenuur-tijdslot, hoorde ik pas. Dat zie ik ook weer niet voor me, vijf dagen in de week Jort Kelder. Hij is te geprofileerd, denk ik.

Iemand als Jort wil je veel liever zien als een talkshowgast en niet als een gespreksleider, denkt Angela. “Ik vind hem wel fijn als talkshowgast, absoluut.”

Hetzelfde geldt eigenlijk voor Sander Schimmelpenninck, die momenteel Op1 presenteert, vindt Angela. “Ik heb het ook een beetje met Sander Schimmelpenninck. Die vind ik als talkshowgast heel fijn, maar als presentator vind ik dat het wringt ofzo op een of andere manier.”

Quote-Sander staat bekend om zijn uitgesproken mening, maar moet als talkshowhost natuurlijk boven de partijen blijven staan. “Dan vind ik hem niet op zijn best. Ik vind het fijner als hij ergens over van leer trekt.

Momenteel is Margriet van der Linden te zien op het zevenuurslot van NPO 1.

Foto: Ruud Baan, AvroTros

62 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Quillaume
mei 26, 2020 14:31

Voor mij Sven Kockelman. Is de meest doortastende ondervragen voor de kijkers die van scherpe interviews houden. Adembenemend boeiend.

Gast
Grote Grief
mei 26, 2020 05:29

Jort Kelder, niks aan. Wie wel, geschikt is, geen idee. Liever helemaal een onbekende, jonger iemand die met iets nieuws komt.

Gast
darius
mei 25, 2020 23:57

Wierd Duk of Sven Kockelman maar die zijn waarschijnlijk te kritisch. Het zal wel weer een correct persoon worden. Arnon Grunberg of Ali B.

Gast
123
mei 25, 2020 23:24

AB-SO-LUUT NIET!!! Als er één iemand door de mand is gevallen als talkshowhost, dankzij Buitenhof, dan is het Jort Kelder wel.

@ Talitha Muusse for president: Fidan is idd geweldig, lijkt mij fijn om elke dag te zien. Net als dat iemand hierboven ook Özcan Akyol aan heeft geraden. Die personen zouden écht meer zendtijd kunnen en mogen krijgen.

Gast
anoniem
mei 25, 2020 22:15

Oeps, dat was een dubbelpost… :-)

Gast
anoniem
mei 25, 2020 22:14

Het lijkt erop of “bad guys” deze crisis weer gaan winnen…

Gast
anoniem
mei 25, 2020 22:12

Het lijkt erop of de “bad guys” deze crisis weer gaan winnen…

Gast
Leo knots
mei 25, 2020 21:14

Ik ga voor Bart de Graaf

Gast
De enige echte Jaap Aap
mei 25, 2020 20:49

De enige juiste persoon voor de job is natuurlijk Jaap Aap!

Gast
Goeie keus
mei 25, 2020 20:47

Jort Kelder zou dit zeker goed kunnen.

Gast
Sandra
mei 25, 2020 17:22

Tim Hoffman vind ik geschikt.

Gast
Quillaume
mei 25, 2020 15:44

Ik vind J. Kelder vaak slecht te verstaan. Niet voldoende kijkers gericht. Daarom niet geschikt voor de presentatie van DWDD, volgens ons.

Gast
Dirk
mei 25, 2020 15:35

Zit Nederland nou te wachten op zo’n ” corpsbal” en egotripper als die Kelder.

Die l.l. vond dat mensen boven de 70 het tijdens de corona virus ziekte het maar moesten opgeven, niet meer behandeld moesten worden op IC’s en dus gewoon dood moesten gaan. Wat een gek,.

Gelukkig leven mijn ouders nog van die leeftijd zijn fit en lachen die halve zool uit.

Geen Kelder svp.

Gast
Sjaak echt
mei 25, 2020 14:25

De staatstelevisie wil een vriendje van de minister-president een talkshow laten doen. Uiteraard geen toeval, met de propaganda van Jort kan Rutte straks de verkiezingen winnen.

Gast
Geruchten Blijven
mei 25, 2020 14:19

Arie Boomsma.
Die wil maar één ding en dat is naar de sauna met de boys.

Gast
hoerzoektklant
mei 25, 2020 14:10

Arie Boomsma

Gast
gallus
mei 25, 2020 13:57

Andere uiterste!
Het is geen laffe jongen.
Hij beziet echter alles vanuit het gezichtspunt van geld!
Dat leidt tot onzin. Geld is een blinde kracht. Brengt iets geld op? Da kan het óók totaal onnuttig of schadelijk zijn! Dat heeft Jort onvoldoende door. Kijkt teveel op tegen geld! Bijzonder jammer!

Gast
henk
mei 25, 2020 13:56

nou……zielige jort……heb je straks weer werk maar geen kijkers…

Gast
John
mei 25, 2020 13:48

Poep.
Daar zit wat in.
Ik weet nog wel iemand die niet zoveel te doen heeft.

Gast
teuntje
mei 25, 2020 13:43

Lachen als die Jort gaat presenteren als die zn mond opendoet komt er alleen maar poep uit whaaaaa

Gast
Ger
mei 25, 2020 13:27

God bewaar me, geen Jort. Wat een blaaskaak Met z,n bretels. Iedereen mag komen, hij niet. Hij heeft een hekel aan 65 + er,s. Omhoog gevallen mietje, met zijn melkmuil.
Oplossing; Twan H.
Geef Jort een lolly en zet hem af in de speeltuin.

Gast
Ron
mei 25, 2020 12:55

Renze Klamer absoluut niét..met zijn hoofd…Nee Humberto heeft nog steeds de beste ‘papieren’ voor het tijdslot. Heeft de juiste tone of voice. Een outsider zou Herman van de Zandt kunnen zijn, had ik niet eens aan gedacht maar die zie ik dit ook wel doen.

Gast
rafi
mei 25, 2020 12:53

AgelA de Jong van AD

wat heb je gezegd dat wij niet wisten

noem je dit nieuws

waarom denk je angela dat de oplage van AD niet groeit

denk

denk

denk

kom je niet uit

ik zal je het vertellen hoor toilet juf

jij zorgt er voor dat de oplage van AD niet groeit

Eigenaar van AD uit Belgie

moet jullie nallemaal er uit gooien

jullie hebben geen gevoel voor zijn bedrijf

in plaats van dat jullie moeten werken

zitten jullie de hele dag te kijk

naar zijn vermogen van de eigenaar…………………….

en daar ben jij ook 1 van ze angela de toilet juf………….

kom met nieuws wat wij niet weten……

Gast
Jan
mei 25, 2020 12:40

Renze Klamer of Fidan Ekiz. Eventueel Sophie Hilbrand. Als Bnnvara het tijdslot mag houden…

Gast
X
mei 25, 2020 12:31

Of Jort met Ryanne!

Gast
Jooo
mei 25, 2020 12:08

Alsjeblieft niet, die vreselijke man, die leeft in zijn eigen bubbel en heeft niets met de gewone Nederlandse bevolking, dat is toch dat kereltje die zij onze economie gaat kapot door de opname in de IC, van 80 jarige te dikke rokende 80 jarige mannen, schaamteloze opmerking.

Gast
X
mei 25, 2020 12:05

Kan Ryanne van Dorst niet iets betekenen?
Geheid spraakmakende televisie!

Gast
Sjaak
mei 25, 2020 11:40

Jort samen met Pieter Storms.

Gast
Bart
mei 25, 2020 11:39

@Mieke Jeroen wil dit denk ik niet meer. Bij Humberto wordt het weer de grote kijk mij eens even Humberto show. Iemand noemt hier Renze Klamer maar ik zie het niet in hem.

Ik ben voor Herman van der Zandt.
Eventueel in duo met Dione de Graaff en/of Carrie ten Apel.
Dione en Herman zijn gewoon een goed duo. Dit zag je al bij hun kleine momentje vorig jaar bij de uitreiking van de Televizierring. Zo moest het. Hoe Rik en Dionne Stax de hele show deden overduidelijk niet.

Gast
Casper
mei 25, 2020 11:38

Sander Schimmelpik zou dit goed passen, hij kan nog jaren mee.

Gast
Ron
mei 25, 2020 11:21

Welnee, Jort gaat dit niet doen. Die past helemaal niet in de tone of voice van de vooravond met zijn bevooroordeelde meningen. Daar moet je iemand neer zetten van linkse signatuur, dat past nu eenmaal in de vooravond aangezien DWDD dat ook was en dat de succesformule is.

Gast
Mieke
mei 25, 2020 11:07

Pauw of Tan ! Iemand anders niet geschikt !!!

Gast
chris?
mei 25, 2020 10:51

Er is maar één Matthijs. Wie het programma zou kunnen presenteren is Jeroen Pauw

Gast
man pan
mei 25, 2020 10:41

Angela de Jong heeft het wel vaker mis. Ze verkondigde al meerdere malen dat volgens haar ‘bronnen’ Matthijs van Nieuwkerk zou overstappen naar RTL.
Niet gebeurd.

Gast
Grace
mei 25, 2020 10:25

Renze Klamer

Gast
Robbie
mei 25, 2020 10:19

Geef jong talent een kans.

Gast
Derksen J.
mei 25, 2020 10:16

Wordt dan een eng programma, zet iets neer wat het kijken waard is M is dat niet en de laatste jaren DWDD ook niet meer. Een goed journalistiek programma dat meer behelst dan de Amsterdamse grachtengordel, een vleugje weemoed erin. Onderwerpen die in heel Nederland spelen. En vooral anders zijn dan alle andere talkshows.

Gast
snoezigkleinhertje
mei 25, 2020 09:58

Alles beter dan die lesbische oberstormfuhrer (M) zelfs testbeeld.

Gast
Keta Minek
mei 25, 2020 09:54

Jort Kelder kan niet tegen kritiek dat gaat nooit goed, hij weet alles beter.

Gast
HUGO
mei 25, 2020 09:49

AVROTROS heeft dagelijks al EenVandaag

Het DWDD slot zal echt bij BNNVARA blijven.

Afwisselend met M zal het 50/50 worden KRONCRV/BNNVARA

Denk zelf dat een van de presentatoren van Op1 het slot DWDD gaan opvullen of Renze Klamer. Heeft ervaring vanaf 2010.

Gast
Sookie Stackhouse
mei 25, 2020 09:35

Jort? Aub niet……en (kn)Eus ook niet na zijn achterlijke betoog over het vooal niet bewapenen van Boa’s Omhooggevallen crimineel

Gast
Sender
mei 25, 2020 09:32

Damn Huismaker, daar had ik niet eens aan gedacht. Dat klopt.
Zijn vriendschap met onze ( hopelijk nog maar voor even) MP. Zo kan men in het verlengde van Op1 nu nog meer ‘Staats tv’ produceren.
Dan wordt de kijker van 19.00 ook al bereikt.Natuurlijk is Kelder op de hoogte van FvD journaal op Youtube. Daarom moet het iemand zijn die zowel beschikt over een goed verstand (eerlijk ook) maar tegelijkertijd zeer aanraakbaar is. Een verlengstuk van Rutte is nu net iets waar we ( lees: IK) niet op zit te wachten.
Op deze manier krijgen we steeds meer Italiaanse ( vroeger: Berlusconi) of Russische toestanden (Poetin).

Gast
Kneefel
mei 25, 2020 09:19

Omg…nee hé geen Jort en geen knuffel Turk Eus..

Gast
Hatsevlats
mei 25, 2020 09:05

Veel plezier in die staatsleugen fabriek

Gast
Huismaker
mei 25, 2020 09:03

Jort Kelder doet er alles aan om popi-jopi te spelen bij het media kartel.
Bij mij is hij compleet door het ijs gezakt met zijn verhaaltje over Baudet:
“O, heeft Forum een eigen journaal ? Iets met Twitter ?’
Terwijl hij natuurlijk weet dat het FvD-journaal nagenoeg dagelijks op Youtube wordt uitgezonden. Op dat moment was het overduidelijk dat hij een vriendje van Rutte is. Naar de buitenwereld een soort van “kritisch” spelen.

Gast
Sender
mei 25, 2020 08:59

Jort moet de discussie dus op scherp gaan stellen en het debat aanzwengelen van alles dat ook maar even met corona samen hangt?
Ik begrijp de gedachtegang en heb zijn fel bekritiseerde uitspraken vaak nog begrepen ook.
Of dat nu gelijk een reden moet zzijn om Kelder op dat tijdslot door ieders strot te duwen. Vergeet niet een groot deel van de bevolking herkent zich niet in Kelder en plakt een elitair etiket op hem.
Maar ook Kelder zag zijn geld (vermogen) slinken en doet van alles om het hoofd boven water te houden, Podcastje, Tv programma enz want ook in huize kelder moet de schoorsteen gewoon roken.
Natuurlijk is het een erudiet man en kan hij die kennis in een discussie aan tafel goed inzetten maar of ‘Jan met de pet’ zichzelf daar in zal herkennen waag ik te betwijfelen. De kijker zal afhaken op den duur.
Ik denk nog altijd dat het beter is om Renze Klamer in het diepe te gooien. Geef de man een kans voor ‘het grote werk’. van Nieuwkerk als oud Parool journalist en hoofdredacteur was ook niet gelijk een tv persoonlijkheid.
Of is BNNVARA bereid het tijdslot os te laten? Dan nog geldt, Kelder als gast aan de tafel kan de kijker aan maar enkele maanden als presentator.
Nogal een overdosering.

Gast
Ananiem
mei 25, 2020 08:58

Ik zou Patty Brard daar neer zetten met op vrijdags de bespreking over drol van de week, en af en toe een toiletpot fabrikant aan tafel. Het piepkuiken erbij voor simultaan schijten. Claudia voor het policor gerim.

Gast
Joop
mei 25, 2020 08:50

Angela! Zeg dat dit niet moet gebeuren dan komt het er ….

Gast
Bart
mei 25, 2020 08:49

Slecht idee om Jort daar neer te zetten. Hij is inderdaad als tafelgast beter voor een tijdslot in de avond. Het is iets anders dan Buitenhof op de zondagavond.

Ik vind dat het tijdslot naar AVROTROS mag gaan. Eventueel samen met KRO-NCRV maar dan moeten ze wel stoppen met Margriet van der Linden en M. Sowieso moet de NPO de stekker uit M halen. Het is gewoon een ontzettend slechte talkshow.
Het moet een programma zijn met de zelfde sfeer en qua onderdelen als DWDD. Het geeft helemaal niet als het er op lijk. Presentatie Herman van der Zandt, Dione de Graaf en Carrie ten Apel bij toebeurt in duo vorm. Elke vrijdag een media uitzending.

Het hele jaar op tv met uitzondering van de laatste 2 weken van het jaar. Dan op dat tijdstip Het Glazen huis Live (vernieuwd en naar Radio 2 verplaatste Serious Request) en De TOP 2000 a gogo. De eerste 2 weken van het jaar Het Gevoel van de Winter. Vanaf half juni en in juli en augustus Het gevoel van de Zomer. Dit laaate programma is een uitgebreidere versie van Het gevoel van de 4daagse met als hoofd thema winter en zomer. Gemaakt meerdere omroepen en met wisselde presentatoren.

Gast
Oja
mei 25, 2020 08:47

Nee hè. Geen jort. Zijn we echt zo dom om de grootste schreeuwerd hiervoor in een shortlist te zetten? Kom op NPO. Dat kan beter.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen