Noorse boskat verstoort uitzending Achtuurjournaal

De Noorse boskat van Sander van Hoorn heeft gisteren de uitzending van het door 2,8 miljoen mensen bekeken Achtuurjournaal verstoord. De nietsontziende kat liet tijdens en live-schakeling met de EU-correspondent een kopje naar beneden flikkeren. Dat was te zien in de uitzending op NPO 1. Vanwege de lockdown in België stond Van Hoorn op zijn eigen balkon in de woonwijk Schaarbeek. Hoe is de kat daar terechtgekomen? “Dochter vond het zielig en liet kat naar buiten.

Van Hoorn had dinsdag ook een live-schakeling vanaf zijn balkon en vreesde toen al voor kattenkwaad. “Thuiswerken betekent soms ook live vanaf het dakterras. Nu maar hopen dat kat zo vriendelijk is geen aanval te plegen op de camera!“, twitterde hij toen.

Zijn vrees is dus waarheid geworden. “Katten winnen. Altijd.

De Noorse boskat is een vrij grote kat met een dubbele vacht. In het voorjaar verliest de Noorse boskat veel haar, waardoor je de hele dag aan het stofzuigen bent. In de herfst komt de vacht weer terug en heeft hij een volle kraag en een volbehaarde pluimstaart.

Het bewuste fragment:

Foto: NOS

25 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Derhal
april 12, 2020 01:07

Volgens mij zat er een vogel rechtsboven die kat in de gaten te houden en er reed een klassieke Porsche 914 met een luchtgekoelde boxermotor door de straat, sommige details zijn gewoon onvergetelijk mooi!

Gast
Bejaarde kijker
april 12, 2020 00:53

En, begrijp je nu wat er precies gebeurde?

Gast
Derhal Flynn
april 11, 2020 16:31

Heb het fragment voor de 42ste keer gekeken.

Gast
Cees
april 11, 2020 15:22

Moest gelijk hier aan denken.
https://youtu.be/Ek4osa4LlVI

Gast
Geronimo
april 10, 2020 22:45

@HBaz
Het een sluit het ander niet uit in dezen.

Gast
HBaz
april 10, 2020 15:37

Schaarbeek is geen woonwijk maar een zelfstandige gemeente in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Gast
Thea Ternauw
april 10, 2020 13:01

Mijn moeder -God hebbe haar ziel- had vroeger ook ’n flinke boskat. Die hebben we helaas, tegelijk met haar, moeten laten inslapen.

Gast
Esmeralda
april 10, 2020 11:42

Ik ben fan van die kat geworden.
Het fragment heb ik wel tien keer teruggekeken.
Kan er niet genoeg van krijgen.
@RTL: Zouden jullie Boskat TV kunnen maken?

Gast
Lekker tv kijken
april 10, 2020 11:35

Was een leuk live momentje in het journaal. En bedankt nog voor de extra info over de Noorse Boskat. Het las lekker weg dit artikel.

Gast
Gwendolyn
april 10, 2020 11:19

Haha! In het begin zie je zijn staart ook even! Wel een onnozele kat dat hij niet om dat kopje heen kan.

Gast
Pieter
april 10, 2020 10:58

Huisdieren televisie is volgens mij ook wel een mooi thema. De bn-er en zijn huisdier. Henny Huisman met zijn paarden, Lil Kleine met zijn dooie hond, misschien kan hij eens komen uitleggen wat er is gebeurt met Bowghi?

Gast
Stephan Roos
april 10, 2020 10:50

Heeft deze kat een naam? Ik wil graag weten hoe deze kat heet. En is er een website van deze kat? Of kan ik een weblog volgen?
Nu wil ik ineens alles weten over deze Moorse Boskat en ik zit te hopen op een dagelijkse update op RTL . Eventjes drie minuten Noorse Boskat TV tussen het nieuws en het weer bijvoorbeeld.

Gast
🖱
april 10, 2020 10:26

Mijn dag kan niet meer stuk na het lezen van “nieuws”……😀

Gast
Barend barendse
april 10, 2020 10:18

Huismaker, je begrijpt het niet. Kijk vanavond naar Meester G.b.j. Hilterman, die het jou en anderen haarfijn uitlegt.

Gast
Derhal Flynn
april 10, 2020 10:14

Hilarische televisie was dat.
Dit fragment hoort écht thuis straks in ‘dit was 2020.’

Gast
Timo
april 10, 2020 10:09

Leuk fragment. En stoppen met zeiken. Er mag niks meer leuk zijn want er is ellende in de wereld. Nou, ga dan dood.

Gast
Nils Holgersson
april 10, 2020 09:55

Goede setup Sander!

Gast
Sander van Hoorn hater
april 10, 2020 09:53

Wat een top nieuws weer. Wss ook het enige wat die nos man meemaakt op een dag

Gast
MERS Pardoel
april 10, 2020 09:51

Hennie Huismaker, hou op met je EU gejank. Nederland leeft in ongekende weelde mede DANKZIJ de EU: miljarden aan vrije handel, geen oorlog meer sinds 1945 en ga zo maar door.

Ga eens op bezoek in een oorlogsgebied, dan weet je pas hoe goed je het hier hebt in Nederland.

Gast
Jaap
april 10, 2020 09:11

Huismaker, donder toch eens op met je eeuwige zure gezeik. Altijd maar weer offtopic om te jammeren over de EU. Ik heb een hekel aan duiven. Kom ik hier toch ook niet te pas en te onpas vertellen! Je offtopic gelul boeit helemaal niemand!

Gast
critikast
april 10, 2020 09:03

” flikkeren”.Moet dat woord niet worden gemodereerd ?

Gast
Kamal
april 10, 2020 08:57

Aardige man Sander van Hoorn.

Die kat heeft voor mij geen nieuwswaarde.

Gast
Huismaker
april 10, 2020 08:56

“Katten winnen” Nou Sander, wij hebben verloren.
We betalen 500 miljard aan Zuid-Europa (met de groeten van Hoekstra).Jouw Europa heeft totaal geen oog voor de Nederlandse ondernemers. Je denkt toch werkelijk niet dat zij worden ondersteund ? Wij maar zuinig doen, als braafste jongetje uit de klas, en die zuiderlingen hebben niets gedaan en ontvangen hiervoor een beloning. En uiteraard zwijgen de NPO en RTL in alle talen. Het volk dient van de EU te houden.
Sander, groetjes aan je vriend.

Gast
Actries van Houten
april 10, 2020 08:53

Stel je eens niet zo aan, Eibertje.

Gast
Eibertje
april 10, 2020 08:43

Dit was leuk! Hihi!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen