Minister Blok wil Voice-ster Anouk naar Nederland halen

Met nog ruim een maand te gaan tot de finale van The Voice Kids, wordt het tijd dat Anouk eens terugkeert van Marokko naar Nederland. Vandaag is er een eerste repatriëringsvlucht uit het Afrikaanse land, maar de grote vraag is: wanneer wordt Anouk opgehaald? Jinek-reporter Jaïr Ferwerda heeft het voorgelegd aan minister Stef Blok van Buitenlandse Zaken. Hij kwam de minister tegen in Den Haag en wilde wel eens weten wat er gedaan wordt om de The Voice-ster terug te halen.

Ferwerda: “Dit weekend gaat er dan één vliegtuig naar Marokko om Nederlandse Marokkanen op te halen en ook Nederlanders die daar nog zitten. Is dat niet een beetje weinig, één vliegtuig? Er zitten er nog 3.000.”

Stef Blok: “Mijn inzet is steeds geweest om de mensen die terug willen ook terug te brengen. Ik heb de Marokkaanse overheid gevraagd om in ieder geval de schrijnende gevallen te laten gaan.”

Ferwerda: “Misschien wel het bekendste voorbeeld van iemand die in Marokko zit, is de zangeres Anouk, hè? Heeft u het idee dat zij op die vlucht zit zondag?

Blok: “Ik begrijp uw vraag. Ik wil heel graag dat Anouk en alle andere Nederlanders die naar huis willen gewoon naar huis kunnen.

Foto: RTL

33 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
😷Paulus
april 28, 2020 10:56

😷een @Pieter,pietje trekker, niemand hoort in deze tijd een voorkeursbehandeling te krijgen.Of het nou Anouk is of pietje

Gast
Perry Quadrat
april 27, 2020 22:57

Marokko exporteert plofkrakers en drugshandelaren.
Als je ze terug wil sturen geeft de koning niet thuis.
Wat is daar dan de oplossing ??

Gast
The Henk
april 27, 2020 22:42

Marokko moet die ‘schrijnende gevallen’ laten gaan. Anders krijgen ze van Stef het ‘failed state’ -stempel. Oei, dan moet hij dat later natuurlijk weer helemaal met veel woorden en gedraai goedpraten.

Gast
Pieter
april 27, 2020 21:50

Heee hee, kleine boskabouter Paulus, een beetje dimmen jij.
Anouk timmert al aan de weg sinds ze 17 is en heeft op vele heel erg veel festivals de pannen van het dak gespeeld.
Dus jij nu, hóp, terug de tuin in en ga met je kruiwagentje spelen, jij kleine randdebiel, niet meer zo een grote mond hoor.

Gast
😷Paulus
april 27, 2020 20:52

😷Dit is echt een shit opmerking, who the fuck is ANOUK eigenlijk, ANOUK verdient geen speciale privelage. Alle andere (onbekende) Nederlander verdient de zelfde behandeling. Omdat ze voortdurend op sociale media zit te zeuren moet zij voorrang krijgen?

Gast
Pieter Hoogenood
april 27, 2020 11:37

Misschien een mooi moment om een uitruil met Marokko en Tunesië en Algerije te beginnen dan vliegen die vliegtuigen nog voor het goede doel ook.
Hoe verzin je het eigenlijk om een ticket naar Nederland te boeken en dan hier ipv in een hotel naar een asielopvang te gaan? En vandaar uit winkeldiefstallen en overvallen te gaan plegen? Ik begrijp er niks van

Gast
B-noniem
april 27, 2020 01:40

Arie Schoenlepel
zo 26 apr 2020 om 10:41

Anouk heeft zich laten steriliseren.

Anouk moet niet zo moeilijk doen en gewoon een privéjet huren. Haar jongste kinderen zijn 3 en 5 jaar oud. Die hebben hun moeder nodig.

Gast
Jurk
april 26, 2020 23:50

Laat lekker daar tussen haar Matties.

Gast
icare
april 26, 2020 20:16

titel is weer suggestief. anouk is een gewoon een simpel zangeresje in een piepklein landje en is compleet onbelangrijk.

Gast
Jack Hiemstra
april 26, 2020 18:58

Of je nou in maroko of den haag woont, het enige verschil is dat er geiten in de deuropening staan te bouten en het vliegend tapijt een kentekenplaat moet voeren!

Gast
Stef Wuck
april 26, 2020 15:59

Het moet niet zo zijn dat zij een voorkeursbehandeling krijgt

Gast
Kneefel
april 26, 2020 15:35

Omg.. Die Jair, die vervelende reporter van Jinek vraagt speciaal aan Blok hoe het staat met Anouk, man die mag als laatste vertrekken die zit daar goed in een lux hotel…

Gast
Don
april 26, 2020 13:58

SVP lekker daar laten blijven! :-)

Gast
Elbert
april 26, 2020 13:32

Laat Anouk lekker in Marokko. Ze wilde daar toch naar toe om tot rust te komen? Laat ook alle Marokkaanse Nederlanders daar blijven. Dat zeg ik niet om dat ik ze haat. Maar het zijn veelal criminelen die er tussen zitten. Plofkraken plegen in Duitsland en weer naar Nederland vluchten. Dit soort gasten hebben geen toegevoegde waarde voor Nederland. Zorgen voor veel problemen op de goede daar gelaten dan.

Gast
Sovoja
april 26, 2020 13:05

Snap ik met 16 kinderen dat je daar heerlijk tot rust komt.

Gast
anonymous
april 26, 2020 13:03

Anouk geniet van de aandacht en wil zelf graag daar blijven waarschijnlijk want
ook met astma kun je gewoon in een vliegtuig stappen hoor.

Gast
Victor
april 26, 2020 11:16

Anouk wil niet in een vol vliegtuig omdat ze astma heeft. En ze wil ook geen prive-vliegtuig huren, ondanks dat ze 3 miljoen op de bank heeft. Stond laatst allemaal in een bekend opinieweekblad.

Gast
teuntje
april 26, 2020 11:16

Schandelijk dat J de Mol niet zn vliegtuig leent om Anouk op te halen ….zozieje maar weer wie je vrienden zijn in tijd van nood

Gast
Fons
april 26, 2020 11:07

@EmmaKeesters:
Vrij zelden klopt de inhoud met de kop boven een artikel in MC.
Waarschijnlijk worden deze artikelen door stagiaires geschreven, die zijn goedkoper.
De reden waarom ze nog niet terug is Nederland, wordt niet vermeld.
of de schrijver van dit artikel dat weet, vraag ik me af, anders had hij of zij dat er wel bij geschreven.

Gast
William
april 26, 2020 10:53

Beetje misleidende titel, hij wil alle Nederlanders terughalen, dus ook Anouk. Eerst de schrijnende gevallen, denk niet dat Anouk onder die categorie valt.

Gast
Arie Schoenlepel
april 26, 2020 10:41

Anouk blijft liever in Marokko. Gezellig tussen d’r nieuwe matties. Over 8 maanden poept ze er weer een nieuw kind uit.

Gast
AnoNyM
april 26, 2020 10:21

@EmmaKeesters , helemaal gelijk. Maar dat is geen uitzondering bij deze site MC.

Deze kop tekst bekt lekkerder, alles voor de kliks.

Gast
WEST*
april 26, 2020 10:10

@ Esmaralda, Ja klopt als een bus en dan in hun 2e huis lekker een uitkering ontvangen , hoe krom allemaal En die uitkeringen mogen van de EU niet gestopt worden ! , en hier op MC zijn er veel klagers die elke dag maar lopen zeuren over ons belastinggeld als het om de NPO gaat ! nou van mij mogen ze mijn belastinggeld aan de Marokaanen direct stopzetten

Gast
Vrolijk rechts
april 26, 2020 09:48

# EmmaKeesters.Je hebt helemaal gelijk. Maar helaas klopt dat meestal niet.MC is nog erger dan de Privé en Story.

Gast
Vrolijk rechts
april 26, 2020 09:41

De vragen van Dhr Ferwerda zijn zelfs te simpel voor Zapp tv.En de heren Baudet en Wilders worden hier op hun wenken bediend.

Gast
EmmaKeesters
april 26, 2020 09:34

Titel klopt niet met de inhoud van het artikel.

Gast
Esmeralda
april 26, 2020 09:14

Die dubbelpaspoortiërs zitten lekker in hun tweede huis vakantie te vieren. Ga nou niet beweren dat ze zielig zijn zeg.
Het is mooi weer daar, het fruit en zo groeit aan de bomen en op iedere straathoek kun je pizza lahmacun of kebab kopen. En het stikt er van de geiten om naar te sissen. Wie idee nu zielig?

Gast
@
april 26, 2020 09:08

Die z.g. Nederlanders met een dubbel paspoort lekker daar heen brengen. En wat Anouk betreft: die had al lang in Amerika kunnen zitten!!

Gast
#
april 26, 2020 08:56

Die z.g. Nederlanders met een dubbel paspoort lekker daar laten. En wat Anouk betreft: die had al lang in Nederland kunnen zijn!!

Gast
#
april 26, 2020 08:53

Die z.g. Nederlanders met een dubbel paspoort lekker daar laten. En wat Anouk betreft: die had al lang in Nederland kunnen zijn!

Gast
Tycho Graagnat
april 26, 2020 08:49

Ruilen een optie?
Stef Blok IN Marokko. Lijkt me beste deal.

Gast
Thomas
april 26, 2020 08:31

Gelukkig, voor Stef Blok is iedere Nederlander belangrijk.

Gast
Martosauruse
april 26, 2020 08:28

Hoe langer Anouk in Noord Afrika blijft hoe meer kindjes je straks moet repatriëren. In dit geval gelijk terughalen anders moeten we straks het Europees noodfonds aanspreken om een volledige vloot A380’s te leasen voor de terugvlucht.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen