NPO gaat kerkdiensten uitzenden op tv vanwege corona

De komende weken zendt de EO iedere zondagmorgen om 9.20 uur een televisie-kerkdienst uit op NPO 2. Aanleiding voor de speciale tv-diensten zijn de maatregelen rond het coronavirus, die eerder vandaag bekend werden gemaakt. Dat heeft de omroep laten weten. Het advies van het kabinet om geen evenementen meer te organiseren voor meer dan honderd personen, raakt ook kerken. De EO: “We willen mensen in de gelegenheid stellen om samen een kerkdienst te beleven.

EO-directeur Arjan Lock wil dat gelovigen gewoon een kerkdienst kunnen blijven bijwonen, al is het via televisie. “We voelen met elkaar de verantwoordelijkheid om de verspreiding van het virus te voorkomen. Tegelijkertijd voelen we het verlangen om elke zondag vorm te geven aan onze afhankelijkheid van God.”

Hij vervolgt: “Dat doen we op een manier die bij deze tijd en bij deze omstandigheden past. Samenzijn kan ook op deze manier, plaats is daarbij niet van belang.

Ingrediënten van de tv-kerkdienst zijn een Bijbellezing, gebed, enkele liederen en een overdenking. Aankomende zondag zendt de EO uit vanuit de kapel van het dienstencentrum van de Protestantse Kerk in Nederland.

Samen met de protestantse kerken in Nederland kijken we hoe we de komende weken invullen. Natuurlijk willen we in deze diensten ook bidden voor mensen die kampen met het coronavirus of met de angsten die het virus met zich mee brengt.

Foto: EO

22 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Paulus
maart 15, 2020 15:58

Een corona dienst zeker, wat een onzin totaal geen toegevoegde waarde. Enkel goed voor de collecte bus.

Gast
Donald Dumb
maart 13, 2020 10:56

Bas.
Wat is Hour of Power?

Gast
Donald Dumb
maart 13, 2020 10:55

Die mensen kunnen toch gewoon gaan?
In het huis van God zal ze niks gebeuren, toch?

Gast
Bas
maart 13, 2020 10:46

Uiteraard is er altijd ook nog Hour of power op RTL5.

Gast
bus
maart 13, 2020 09:48

volgens mij is er elke zondag een mis op tv. maar die is katholiek en blijkbaar telt dat niet.

Gast
Donald Dumb
maart 13, 2020 00:41

Ach jee de geloofsgekkies zijn ontsnapt.
Stelletje idioten. Nog één keer dan…
Zowel Allah als God zijn verzinsels van de mens.
Een reden om elkaar naar het leven te staan…

Gast
J.F.G. Nachtegaal
maart 13, 2020 00:38

Deze plaag is een straf van God! Bekeert u nu het nog kan, de Dag des Oordeels is aanstaande.

Gast
Rem
maart 13, 2020 00:37

Dat zeg ik. Het is dezelfde. En je bewijst nogmaals dat je dom bent. Lees het Oude Testament. Die christelijke god is een kleinzielig, haatdragend, driftig kleuterventje. Net als de moslimgod dus, wat niet vreemd is want het is DEZELFDE!

Gast
Donald Dumb
maart 13, 2020 00:09

God is even op vakantie.
Als die het beste met ons voorhad had Hij corona voorkomen…
Teken dat er geen God is en zo ja, allang de handen van ons heeft afgetrokken…

Gast
real-Gordon
maart 12, 2020 22:57

Dit alles is voorbestemd; de messiah terugkeer is aanstaande en EO neemt alvast stelling om de nog ongelovigen te bekeren. Ach, hou toch op! Moet onze belasting euro’s worden uitgegeven voor dit soort zaken?!?

Gast
OMG
maart 12, 2020 22:33

Verbaasd…

Gast
toxilogic
maart 12, 2020 21:53

Het verbaasd me dat de EO niet gewoonlijk een wekelijkse dienst uitzend

Gast
Waarom worden mijn berichten tegengehouden?
maart 12, 2020 20:44

Mooi! Zolang in Nederland nog kerken mogen bestaan…

Gast
pastoor draait door
maart 12, 2020 19:19

GOD ZIJ MET UUUU

Gast
Pieterdepiet
maart 12, 2020 18:59

Betekent dit dat er een landelijke versie van lokale sinterklaas-intochten komt? Grandioos :)

Minder natuurlijk dat corona invloed kan hebben op lokale intochten, maar mogelijk wel leuk voor de televisiekijkers… De echte Zwarte Piet op landelijke televisie, oh yeah… :)

Gast
RaymondVL
maart 12, 2020 18:59

Godver, wat leuk!!!

Gast
Angela de Jong
maart 12, 2020 18:48

Gezellig!

Gast
gerdien
maart 12, 2020 18:19

Gern grap nog wel. Аluhoedjes hebben altijd zo’n moeite met typen.

Gast
Henk
maart 12, 2020 18:17

@Kopkaas
Gern grap, de waarheid.

Gast
Cobweb
maart 12, 2020 18:14

O, wat een goeie grap Henk. En ook zo lief dat je denkt dat shriks reactie serieus was.

Gast
Henk
maart 12, 2020 18:12

@shrink
Die hebben ook elke week een tv-programma en ze spelen er een hoofdrol in: Opsporing Verzocht.

Gast
shrink
maart 12, 2020 18:09

En weer hebben de moslims het nakijken… Hoe zit het met de inclusiviteit, geachte EO?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen