Matthijs van Nieuwkerk loog jarenlang tegen publiek

Matthijs van Nieuwkerk heeft jarenlang gelogen tegen zijn publiek in de studio door hen in de waan te brengen dat ze hem na afloop van de uitzending zouden kunnen tegenkomen bij de borrel. Dat onthult Peter R. de Vries vandaag in het AD. Van Nieuwkerk liep in werkelijkheid nooit naar de borrel, maar ging rechtstreeks naar huis, aldus De Vries. “Als je bijna tachtig keer bij Matthijs hebt gezeten, ga je dingen herkennen. Een man van vaste gewoonten“, zegt de misdaadjournalist.

Na afloop zei de DWDD-host volgens De Vries steevast: “Gaat u naar huis… rijdt u dan vooral voorzichtig en als u hier beneden in de bar nog iets gaat drinken, dan zien we elkaar ongetwijfeld zo nog even.”

Wat een onzin, aldus De Vries. “Ik heb dat 78 keer zo gehoord. Nooit mogelijk, wellicht of misschien, maar altijd ongetwijfeld. Matthijs wekt hier de sympathieke illusie dat hij nog even het glas zal heffen met zijn publiek. De werkelijkheid is dat hij sinds jaar en dag zijn jas aantrekt, de tafelgasten een hand geeft en via de achteruitgang ongezien in de reeds wachtende taxi stapt.”

Is dat niet een beetje lullig? “Matthijs is een man die dit kan maken. Nooit heeft iemand tegen hem gezegd: wat klets je nou steeds, je gaat nooit wat drinken…!?

Nee, we begrepen hem. Het publiek moest het gevoel hebben dat zij met Matthijs iets hadden kunnen drinken… Naast DWDD zelf zijn dit van die typische Matthijs-ritueeltjes die ik zal missen. Want Matthijs is een fenomeen. Meesterlijk. Van de Grote Drie de beste. Ja, ongetwijfeld.”

Het AD-artikel waarin ook andere vaste DWDD-gasten hun mening geven kunt u lezen via Blendle.

Foto: BNNVARA

76 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Eduard van Gog
maart 28, 2020 08:12

Peter r de vries is een zieligfiguur die zelf media gek is en overal maar bij wil zijn omdat zijn populariteit al sterk gedaald is bij publiek. Altijd commentaar zo ook Brigitt Maasland altijd zelf roddelen over andere en sensatie zoeken, maar als het dan over hen gaat staan ze te janken. Waardeloos programma rtl 4 wat jaloers is op van nieuwkerk.

Gast
Tashtego
maart 27, 2020 15:12

Ik heb niks tegen Peter, integendeel, maar ook uit de DWDD-special van vandaag blijkt onder het kopje Nazit dat hij het bij het verkeerde eind heeft.

Gast
Brenda Zwemmer
maart 27, 2020 13:19

Wat een onzin wat Peter R de Vries uitkraamt, wij zijn 1x bij DWDD geweest en na afloop kwam liep hij gewoon tussen het publiek door en kan je met hem praten en op de foto met hem gaan. Dus meneer Peter R. de Vries er zal wel een reden voor zijn dat hij u na afloop niet benaderde!

Gast
Wil
maart 27, 2020 12:40

Krijgt De Vries weer te weinig aandacht? Komt hij weer met een of ander klets verhaal. Hij heeft het publiek jarenlang met suggestieve verhalen proberen te indoctrineren. Wanneer gaat dit heerschap met pensioen? Waarschijnlijk nooit!!???

Gast
ietje
maart 27, 2020 10:01

Dit is nou typisch gezeik van die Peter R de Vries!!

Gast
Derhal Flynn
maart 27, 2020 09:51

Het is een izegrim.
Blij dat het voorbij is.

Gast
Paul Kager
maart 27, 2020 09:31

Ik ben bij een uitzending geweest en toen kwam Mathijs weldegelijk in het cafe en sprak ook met diverse mensen.
Nou staat de Vries al bekend om zijn te kritische opmerkingen, maar hij moet geen dingen roepen die niet waar zijn. Hij is een publiek figuur, die door menen onvoorwaardelijk wordt geloofd. Ik hoop dat hij zich dat wel realiseert.

Gast
Esther
maart 27, 2020 07:55

Misschien ging Matthijs niet naar de borrel, maar na de uitzending nam hij wel de tijd voor publiek. Wij zijn met een groep nog samen met hem aan tafel op de foto gegaan. Altijd maar zeiken… pffff

Gast
Ton
maart 26, 2020 23:38

Als Peter R de Vries in de bar staat nam ik ook de eerste taxi naar huis !!!! Dat is niet zo vreemd.

Gast
Wil van Bil
maart 26, 2020 23:35

Ik ben nooit écht fan geweest van geldwolf van Nieuwkerk maar die de Vries vind ik nog wel een paar tandjes erger. Wat een etterpuist is die kerel zeg!

Gast
Peter R. de Vries
maart 26, 2020 22:59

Het is pertinent niet waar dat ik een ongelofelijke lul met vingers ben.
Daarbij is het toevallig ook nog eens een keer zo, en dat kan ik bewijzen, dat ik mezelf pertinent niet herken, ik zeg niet herken, in het beeld dat in de bovenstaande 83 reacties geschetst wordt van mij. En waarom, dat zal ik je vertellen waarom.
Ik vind namelijk zelf dat ik het best goed doe (understatement) en het volgende punt is:
dat ik Matthijs nu bedonderd en natrap heeft niks te maken met mijn achterbakse karakter. Wie dat zegt is een laffe leugenaar.
Ik heb nu eenmaal aandacht nodig. Is dat nu zo erg? Is het nu zó erg dat ik zo ziekelijk snak naar aandacht dat dit nu ineens heel groot gemaakt gaat worden?
Als geboren narcist en ijdeltuit interesseert het me geen donder als ik daarmee mijn trouwste vrienden publiekelijk kwets of beledig. Ik bedoel er tenslotte niks mee en het is niet persoonlijk gericht tegen de persoon. Laat dat duidelijk wezen.
En als het je niet bevalt dan klaag je me maar aan. Ik ken een hele goede advocaat uit de familiekring en die, o wacht, die zit nog met z’n scriptie.
Peter.

Gast
Shoukeviah
maart 26, 2020 22:53

Daarom is het maar goed dat hij opt y y f t, geldt voor beiden overigens.

Gast
Anita van Splunter
maart 26, 2020 22:19

Ben in het verleden zelf een keer of 5 bij DWDD geweest en al die keren kwam Matthijs na afloop een praatje maken en wat drinken met het publiek en gasten die ook nog even bleven hangen.(Zou dit kunnen bewijzen met foto’s.)
Misschien dat hij dit de laatste jaren niet meer doet,maar hij deed dit in het verleden wél.

Gast
aammehoela
maart 26, 2020 21:15

Het enige wat zeker is het feit dat we DWDD gaan missen. Wel in het achterhoofd dat niet alles leuk was, maar dat geeft niets. Met name de laatste jaren met al die muziekrubrieken en openhartige gesprekken en deskundigen als bv. Beatrice de Graaf en Jeroen Dijsselbloem was het een programma waar ik graag naar keek. En baalde soms best als ik het niet kon zien. Terugkijken deed ik dan wel eens. Maar het gezeur en gedoe rond Zwarte Piet riep inderdaad ergernis op, geef ik gewoon toe. Maar neemt niet weg dat het voor een dikke 90% genieten was.

Gast
Fons
maart 26, 2020 20:30

wijsneus de Vries blijft een triest mannetje, het wordt steeds erger met hem. Vanavond in Boulevard ging het over corona in combinatie met gevangenen. Meneer zegt met droge ogen dat ouders van en gedetineerden contact met hem opnemen omdat ze zich daar niet veilig voelen…. zooo ongeloofwaardig !!!
Onbetrouwbaar stuk vreten die heel veel uit zijn dikke duim zuigt…. loser !!

Gast
Arie
maart 26, 2020 20:14

Klootzak van de eeuw.

Gast
Geer
maart 26, 2020 19:56

Ik proef uit de reactie van Peterrrrrr.R. dat hij een beetje teleurgesteld is dat hij niet bij één van de laatste uitzendingen van Matthijs zit.
Tja, zo geweldig is die Peter. R. nou ook weer niet.
Dus geeft hij maar weer een sneer weg die arrogante LUL.

Gast
tim
maart 26, 2020 18:45

Ik had me voorgenomen dit jaar meer positieve opmerkingen te plaatsen maar het wordt me wel erg moeilijk gemaakt.

Gast
Riky Heerkens
maart 26, 2020 17:56

Veel mensen hebben 15 jaar genoten van DWDD. En nu krijgt Mathijs een trap na. Wat een misselijke opmerkingen.

Gast
Dorus
maart 26, 2020 17:16

Klopt Peter R. ging altijd gelijk naar zijn vriendin…

Gast
Henk
maart 26, 2020 17:13

Vergeten. Maar ik vind die pot van een margriet natuurlijk ook niks. Margriet, pot, snapt iemand hem? HAHAHAHAHA!

Gast
Anton
maart 26, 2020 16:54

Peter moet nog wel even na trappen want hij verliest hier wel zijn podium om al zijn (deskundigheid) te ventileren.
Is nu Exclusief verbonden aan Rtl

Gast
aqua
maart 26, 2020 16:01

Er is maar een woord voor hem SUPERGRAAIER wegwezen met dit figuur.

Gast
Ingrid v Liefland
maart 26, 2020 15:56

Ik was maandag 9 maart 2020 aanwezig bij de uitzending. Die blaaskaak de Vries heeft het dus écht te hoog in zijn bol zitten. Na de uitzending hebben mijn vriend en ik nog even met hem gesproken en was hij zelfs zo aardig om met ons op de foto te gaan. Ik word hier verdrietig van. De ontvangst was zelfs hartverwarmend en welgemeend. Peter R de Vries moet zich schamen om Matthijs die afscheid gaat nemen na 15 jaar op zo’n lage en verachtelijk manier neer te zetten. Matthijs sta er alsjeblieft boven, wij houden van jou, jij liegt niet en mocht je je e.v.t. eens niet aan de afspraak hebben gehouden dan was daar zeer zeker een héle goede reden voor. En Peter R de Vries is een héle héle goede reden!!!! Succes en veel gezondheid, geluk en liefde in wat je ook maar gaat doen. Vriendelijke groetjes, Ingrid.

Gast
Kaaskijker
maart 26, 2020 15:31

Ik ben 3x naar een uitzending geweest en daarvan nam hij 2 keer de tijd om na afloop op de foto te gaan of als geintje tv maken met het publiek op Matthijs zijn stoel. Ook vooraf aan de uitzending is hij uit eigen beweging een geheel uur vrij voor het publiek.

Gast
Arie Schoenlepel
maart 26, 2020 15:13

@Anna.
Mocht je blank en blond zijn, voorzien van een paar blauwe kijkers én een gratenpakhuis, dan zocht Tan jou waarschijnlijk.

Gast
Paulus
maart 26, 2020 15:12

😷Stelletje leeghoofden zijn sommigen, leeghoofden. 😠😠Wat is verkeert aan dat hij na zijn werk gewoon netje naar zijn gezin gaat. Het is een rationeel denkend 🧓. Hij hangt zijn lul niet overal in, een voorbeeld voor velen bn’ers. 🧓Is geen Jeroen pauw🧓die meer 200 🙎‍♀️🧖‍♀️ gepaald heeft.

Gast
realMarcoBorsato
maart 26, 2020 15:10

Niet waar. Meerdere keren heb ik tijdens de borrel Mathijsje ontmoet om hem daarna te rimmen op het herentoilet. Mjam mjam.

Gast
Anna
maart 26, 2020 14:52

Misschien ook wel niet zo gek om naar huis te gaan naderhand.

Ben ooit bij Late Night geweest achter de schermen, jaren geleden. En verbaasde me toen over Humberto die maar bleef plakken na de uitzending. Ik dacht nog: Wat hoopt hij hier nou nog te vinden…

Gast
Henk
maart 26, 2020 14:46

Ik heb Matthijs nooit sympathiek gevonden, totaal niet mijn type, net zoals Halina Reijn, ook geen leuk mens.

Ik wacht op Margriet.

Gast
Sam
maart 26, 2020 14:21

Klopt niks van wat Peter R. De Vries zegt. Hij zat bijna steevast na afloop aan de grote tafel in het Mediacafé in de foyer die voor hem en gasten gereserveerd. Hij was allicht dan wat minder herkenbaar door alledaagse kleding en petje dat hij vaak droeg maar iedereen kon altijd op de foto!

Gast
anoniem
maart 26, 2020 14:02

Wie gaat er daar dan ook in het publiek zitten, terwijl je het ook lui op de bank kan kijken? :-)

Gast
Sjaak
maart 26, 2020 14:01

Linkse mensen liegen en zijn hyporcriet, geen nieuws toch?

Gast
Klaas Flink
maart 26, 2020 13:34

Je moet een reden hebben om na te praten. Bovendien mag je toch ook gewoon weg gaan als je werk er op zit.

Gast
Jan.
maart 26, 2020 13:13

Grappig, ik heb daar regelmatig gewerkt, is pertinent onwaar. Hij heeft echt dagen dat hij op tijd vertrekt maar ook zeker regelmatig dat er een praatje vanaf kan. Misschien Lag het meer aan het feit dat Peter er was dat Matthijs vroeg wegging?

Gast
Ria Visser
maart 26, 2020 13:04

Daar heb je toch ook geen zin in…

Gast
iam
maart 26, 2020 13:04

Peter R niet genodigd in de laatste week: dan krijg je zo’n reactie

Gast
Vernon
maart 26, 2020 12:59

Ik kan mij voorstellen dat hij met zijn redactie eerst de uitzending wilt nabespreken. Hij zal vast niet elke keer gelijk na de uitzending naar de bar gegaan zijn.

Gast
ronnie
maart 26, 2020 12:58

Peter R. de Vries LIEGT.
natuurlijk bleef Matthijs van Nieuwkerk niet altijd maar bleef soms wel.

Het wordt nu tijd dat Peter R de Vries zijn mond eens houdt Altijd maar denken ik weet het beter en ik heb gelijk.

Gast
Nils Holgersson
maart 26, 2020 12:53

Door de borrel na afloop had Matthijs altijd een alibi

Gast
Jihals
maart 26, 2020 12:48

Mathijs van Nieuwkerk haalde iedere keer een PvdA-er in zijn uitzending. Hoewel een marginaal partijtje met minder dan 20 zetels deed Mathijs alsof Asscher, Ploumen of welke andere PvdA-koekbakker dan ook, de belangrijkste politici van Netland waren. Wat een kansloos figuur is hij toch, altijd al gevonden. Blij dat hij oprot van de buis.

Gast
anoniem
maart 26, 2020 12:47

peter r de vries

je pakt ze allemaal op een mooie en rustige manier

Dus matthijs is een leugenaar, iemand die liegt is een dief of ga ik te ver peter.

Peter r de vries je hebt Eva ook zo tjoetbank gepakt

met heb je ook drugs gebruikt

eva klapte dicht
kon geen kant meer op en eerlijk geantworrd met JA!

rtl foei !!!!!!!!!!!!!!eva niet gescreend op ……………..

Gast
Kevin Frikandel
maart 26, 2020 12:42

Wie wil deze klaploper nou tegenkomen bij een borrel? Dan ben je echt slaafs en sadomasochistisch aangelegt.

Gast
teuntje
maart 26, 2020 12:38

Linkse kwal heb hem nog nooit gemoeten met zn 600.000 salaris kon zeker geeen rondje vanaf blij dat ik die rotkop niet meer zie huigelachtig figuur

Gast
Dr. Bibber
maart 26, 2020 12:32

Wat een gelul! Ik ben 1 x in de studio geweest en kwam ‘m daarna gewoon tegen tussen het publiek. Iedereen kon hem gewoon aanspreken en hij nam rustig de tijd. Iedereen maakt onnodig een monster van hem.

Gast
arjan
maart 26, 2020 12:31

Hij heeft zijn zakken allang gevuld en wij trappen er met open ogen in.

Gast
Ad
maart 26, 2020 12:14

Als je kijkt naar de hype rond het afscheid van DWDD en zijn presentator, dan vraag ik me af hoe groots dan het afscheid van Ivo Niehe niet moet worden!

Gast
X
maart 26, 2020 12:14

En Geen Stijl nemen we serieus evenals deze site?
Laat me niet lachen.

Gast
Huismaker
maart 26, 2020 12:09

Hij ging snel naar huis om zijn geld te tellen. Maar goed. Eerlijk is eerlijk. Al zijn PvdA en D66 (zoals De Vries)- vriendjes mochten jaren lang veel op (betaalde) visite komen. Kijk eens naar het lijstje op Geenstijl van deze week.

Gast
Geeta.ramsodit
maart 26, 2020 12:07

Beste Redactie,
Dat klopt niet, want ik heb een foto van Mathijs en mij dat hij na afloop van DWDD een praatje maakt. Ik kan mij tevens herinneren dat hij ook iets meedrinkt. Ik weet niet meer zeker of dit een biertje was.
Met vriendelijke groet,
Geeta Ramsodit

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen