Valentijnsfilmpje Geert Wilders kijkcijferkanon op NPO 1

Het grappige filmpje dat Geert Wilders in het kader van Valentijnsdag heeft laten maken voor uitzending tijdens de zendtijd voor politieke partijen, was gisteren een kijkcijferhit op NPO 1. Tussen De Wereld Draait Door en het Achtuurjournaal in keken er 1,3 miljoen mensen (28 procent) naar, blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. En dat heeft de PVV allemaal te danken aan een goedmakertje van de NPO. Op het eigenlijke tijdstip, de late middag, ging de uitzending niet door vanwege een foutje.

De NPO zou het spotje eigenlijk voorafgaand aan het NOS Journaal uitzenden, maar startte toen een oud filmpje in. “Hier is deze week bij ons wat misgegaan waardoor een oude spot bij de NPO terecht is gekomen. Wij zullen er in het vervolg alles aan doen dat dit niet nog eens zal gebeuren“, liet de omroep aan Wilders weten.

Als goedmakertje kreeg de PVV een nog veel prominenter uitzendtijdstip toegewezen: gisterenavond vlak voor het Achtuurjournaal, ’s lands meest bekeken dagelijkse tv-programma. “Excuses aan de PVV namens de NPO. We maken het dus goed om 8 voor 8 (prime-time) op NPO 1“, liet de omroep weten.

Wilders: “Dank aan NPO voor herstel van de fout, fair enough! Nu meer kijkers dan Jinek en Op1 bij elkaar! 😁

Het bewuste filmpje:

Foto: NPO

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen