Zondag met Lubach lineair voor eerst door 1,4 miljoen

De ster van Arjen Lubach is nog altijd rijzende. Zijn programma Zondag met Lubach kwam zondagavond uit op een nieuw kijkcijferrecord: er keken maar liefst 1,440 miljoen mensen (20,7 procent) naar de uitzending op NPO 3. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is de eerste keer ooit dat Zondag met Lubach lineair, dus op de uitzenddag zelf, de grens van 1,4 miljoen kijkers doorbreekt. Het gaat dit seizoen dan ook beter dan ooit met het satirische nieuwsprogramma.

Tot dit seizoen had Zondag met Lubach nog nooit de grens van 1,2 miljoen kijkers doorbroken, maar dit seizoen lukte het in totaal al vier keer (van de acht afleveringen) om de grens van 1,3 miljoen kijkers te passeren.

Producent Pieter Klok is buitengewoon enthousiast. “Allemachtig. 1.440.000!!! kijkers zagen gisteren Zondag met Lubach. 1.440.000!!! kijkcijferrecord!!!“, zegt hij.

Al met al bewijst de aanhoudende zege van Lubach dat tv-kenners soms ook maar wat roepen. RTL Boulevards tv-kenner Ron Vergouwen zei begin oktober nog dat Lubach ‘wel een plafond heeft bereikt qua kijkcijfers’. “Zijn humor is geen music for the millions.

Aankomende zondag is de voorlopig laatste Zondag met Lubach te zien, dus er is een kans dat het programmarecord nóg verder verbeterd wordt.

Foto: VPRO

29 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bedorven Aambeienspleet
december 2, 2019 17:23

Lubach is voorgekookt, vooringenomen links en irritant bijdehand. Oh, en moet dat grappig zijn? Eerder pretentieus. Vergelijkbare shows als de Daily Show en Colbert zijn ook al 10 jaar totaal niet grappig meer.

Gast
Guttegut
december 2, 2019 15:24

Hij is ook wel erg goed maar de complimenten moeten vooral naar zijn schrijversteam gaan. Kan echt wedijveren met de Daily Show en die hebben geloof ik wel 100 tekstschrijvers.

Gast
Mark
december 2, 2019 15:01

Op NPO 1 zou dit met gemak Kopspijkers-achtige kijkcijfers halen.

Gast
Donald Dumb
december 2, 2019 15:01

Prachtig stukje satire weer

Lubach wordt zo langzamerhand de koning van de satire…

Gast
Peter
december 2, 2019 12:52

Het klopt wel dat juist op de zondagavond het tegenwicht ontbreekt.
Zondag is op de Nederlandse TV , behalve sportuitzendingen, een rustdag.
Dus krijgt zo’n Lubach, die ik echt niet zo leuk vind gezien zijn vaak verborgen politieke gedachte goed, bijna het alleen vertonings- recht.
Overschat mannetje die Lubach.

Netflix biedt mij uitvlucht op zondag!

Gast
arie
december 2, 2019 12:43

Ongelofelijk dat zoveel mensen naar deze d66 figuur kijken.
Eenzijdig humor.
Ik ben heel snel weggezapt.

Maar doordat op de zondagavond TV meestal helemaal niks is, kijken de meesten uit gewoonte naar de overschatte Lubach.

Gast
Kijkcijfers
december 2, 2019 12:19

Eerste gedeelte was veel 1 vandaag herhaling, maar het laatste onderwerp was echt grappig.

Gast
MEdiaPower
december 2, 2019 11:49

Zondag met Lubach is onwijs links, hij heeft wel kritiek op links maar de insteek van dit programma is erg links en dat toont maar weer aan dat de meeste Nederlanders een Linkse gedachten gang hebben, er zijn een paar rechtse schreeuwers die denken dat iedereen rechts denkt maar de waarheid is dat Nederland een sociaal land is en dat de meeste mensen nog sociaal denken.

Alle programma’s met een rechtse insteek floppen, men zit daar helemaal niet op te wachten.

Gast
Sjaak
december 2, 2019 11:38

Correctie post 11.30
minst moet uiteraard meest zijn

Gast
Donald Dumb
december 2, 2019 11:33

Helemaal eens met Sjaak hierboven. Veruit het slechtste seizoen. Ik heb zelfs nog geen 1x kunnen glimlachen dit jaar.

Gast
Sjaak
december 2, 2019 11:30

Vreemd dat Lubach zo piekt, by far zijn minst zwakke seizoen.

Echt leuk is het de afgelopen afleveringen nog geen 1x geweest terwijl ik voorgaande seizoenen meermalen gevouwen in de bank heb gelegen…….

Gast
robb
december 2, 2019 11:17

Pieter kijk gewoon en laat dat links rechts eens weg ,mensen uit een bepaalde hoek verkrampen als het over links rechts gaat ,het hoort bij elkaar .

Gast
Ron
december 2, 2019 11:04

Geniale aflevering wederom. Hij blijft keer op keer sterk en beheerst de kunst van een spiegel voorhouden voor bij degene waarbij dit nodig is.

Gast
Chiel
december 2, 2019 09:49

@Ton van Dam, dat heb ik bij the Voice, Boer zoekt vrouw, 1 tegen 100, Heel holland bakt. Zegt verder weinig natuurlijk.

Gast
Ton van Dam
december 2, 2019 09:43

Echt vreselijk met dat stemmetje van hem. Zoveel kijkers, ik snap er niks van. Hoor werkelijk nooit iemand zeggen: ‘hey heb je Lubach’ nog gezien’? Nooit.

Gast
Wyatt
december 2, 2019 09:42

Whatever ik eet gewoob vlees.

Dieren dienen als voedsel.

Gast
StefanV
december 2, 2019 09:18

@ Sjaak: je hebt duidelijk weer niet gekeken. Gisteren werd er nog uitgebreid kritiek geleverd op D66-staatssecretaris Snel inzake de toeslagenaffaire.

Gast
Sjaak
december 2, 2019 09:09

Reclameshow van D66, komt omdat er geen alternatief is.

Gast
Bart
december 2, 2019 09:05

@Curryworst Harkum is inderdaad totaal niet grappig. Net als vorig jaar dat ze snel de KPN comedy Babs hadden aangekocht. Beter hadden ze comedyserie Toon aangekocht. Past veel beter bij NPO3. Nu staan er 2 seizoenen van Toon op Netflix.

Gast
Ray
december 2, 2019 09:03

Opmerkelijk, zoveel kijkers deze week na die zwakke aflevering van vorige week. Had eerder een dalinkje verwacht.

Gast
jomari
december 2, 2019 09:00

Die jaren ’80 lachband is toch niet nodig……belachelijk.

Gast
LD
december 2, 2019 08:47

@Huib : Dat was de aflevering van vorige week toch?

Gast
Teun-Arie Van der Geelen-Coppens
december 2, 2019 08:46

Wel raar.

Het gaat over de actualitieit maar er zijn maar 8 afleveringen.

Zou er eigenlijk elke week moeten zijn.

Is het de mening van Arjen Lubach of zijn tekstschrijvers?

Gast
RTL - ziekelijk jalours
december 2, 2019 08:39

Wat een kwaliteit daar kan RTL alleen maar van dromen.

Talpa komt er het dichts bij in de buurt wat kwaliteit betreft.

Gast
Curryworst
december 2, 2019 08:38

En vervolgens zappen meer dan 1 miljoen kijkers weg als Harkum begint.
Harkum die betiteld werd als de nieuwe Luizenmoeder.
Gewoon een megaflop.

Gast
Pieter
december 2, 2019 08:35

Bij Lubach mag nog gezegd worden, wat velen denken.

Ik ben mezelf, maar zal wel als rechts betiteld worden, maar geniet van elke uitzending

Gast
M00i
december 2, 2019 08:29

Omdat het niet links of rechts is. Het programma is geregeld kritisch op linkse politiek. Het is gewoon goede journalistiek. Met een dikke knipoog.

Gast
Actries van Houten
december 2, 2019 08:27

Nog helemaal niemand die loopt te miepen dat het programma van Lubach ‘links’ is?

Gast
Huib
december 2, 2019 08:23

Indien je dierenwelzijn belangrijk vindt maar nog altijd vlees eet adviseer ik je deze uitzending van Lubach terug te kijken.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen