Wendy van Dijk: ‘Ik luister alleen naar Erland en Talpa’

Wendy van Dijk stopt na het signaleren van critici direct haar vingers in de oren. Ze luistert alleen naar haar man Erland Galjaard en haar werkgever Talpa TV. Dat zegt de presentatrice in gesprek met De Telegraaf. Van alle vrouwelijke tv-sterren heeft Van Dijk zo’n beetje het slechtste imago, vooral vanwege het feit dat ze met Galjaard een nepotistisch tv-bolwerk in stand houdt, maar ook vanwege haar negatieve houding jegens de pers en omdat ze gewoon niet zo likeable is.

Wat doet al die kritiek met Van Dijk? “Negativiteit is lastig, maar hoort tegenwoordig ook bij ons vak. Vooral in deze tijd met social media, daarvan hebben andere presentatoren ook last. Je moet er maar mee leren omgaan. Dat lukt me over het algemeen wel omdat ik blijf kijken naar het programma dat ik heb gemaakt. Bij Flirty Dancing denk ik nog steeds: ’Superleuk’.”

Heel veel mensen vinden Van Dijk en haar programma’s níet superleuk. “Tegen persoonlijke haat-comments bescherm ik me door ze niet te lezen. Het zijn meningen, die mag je uiten, maar ik heb er niets aan. Wat ik belangrijk vind, is wat de mensen om me heen, thuis (Erland, red.) en op het werk (Talpa, red.), ervan vinden.”

Van Dijk is boos op alles wat met showbizzverslaggeving te maken heeft. Heeft ze thuis ook altijd de bokkepruik op? “De ene dag zit ik beter in mijn vel dan de andere. Ik kan soms kattig uit de hoek komen, zoals iedereen. Vaak heeft dat met eten te maken. Als ik honger heb, word ik chagrijnig. Dan roepen de kinderen: ’Mam, je moet wat eten!’ Zo werkt het bij hen ook. Dus dan schuiven we er iets in en knuffelen we weer.

Het interview met Wendy kunt u lezen op de Telegraaf-site.

Foto: RTL

63 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Guttegut
december 2, 2019 15:24

Die foto ook. Hoe oud is ze nou? 8 of zo!!

Gast
sukkel
december 2, 2019 12:31

Verwendy behoort naar Sinterklaas te luisteren

Gast
MolTalk
december 2, 2019 10:57

Uiteindelijk zal nog maar 1 format scoren voor haar: The Spitroast van Wendy van Dijk, met Erland en John als spitroasters.

Gast
Roefke
december 2, 2019 09:54

weer die @solomon met zijn opbeurende prietpraat,zeg gewoon waar het op staat, ze is niet oke en niet geliefd punt uit.

Gast
Criticus
december 2, 2019 09:12

John heeft wel sterren gemaakt! Dat was in de tijd dat hij samen werkte met Joop v.d. Ende! (zeer sympathieke vent!) Maar sinds John ”los” is van Joop, gaat ’t bergafwaarts! Hij kan immers niet met mensen omgaan! (Alleen met veel geld!)

Gast
Criticus
december 2, 2019 09:03

Johanna van Kesteren, ik ben ’t geheel met je eens! Maar dan moet ze niet bij zo’n gewetenloze zender als Talpa gaan werken! Dat is haar eigen keuze! John heeft nog nooit sterren gemaakt! alleen sterren ‘gekraakt” ‘En daar is Wendy nu de dupe van!

Gast
Criticus
december 2, 2019 08:57

Sjors, waarom gaat ze dan bij zo’n kut zender werken?

Gast
Criticus
december 2, 2019 08:55

Dat weet je inmiddels wel als je overstapt naar John, kijk maar naar het Eredivisie voetbal, Jack Spijkerman en nu volgen er nog tientallen! John wekt alleen maar ”antisympathie”

Gast
Criticus
december 2, 2019 08:53

John de Mol helpt Talpa volledig naar de klote! en iedereen die daar werkt wordt meegezogen!

Gast
Criticus
december 2, 2019 08:51

Er mankeert helemaal niks aan Wendy! Ze zit alleen bij ’n kut omroep! Er kijkt toch helemaal geen hond meer naar SBS!

Gast
Solomon
december 2, 2019 07:05

Gewoon doorgaan met eventueel het maken en ontwikkelen van een programma format dat het meest dicht bij je eigen persoonlijke karakter ligt Wendy !.. Lekker gewoon rustig afbouwen met een totaal ander programma waarbij de kijker jouw andere kant, die van de meer volwassenen en doorleefde Hollandse vrouw te zien gaat krijgen !.. Je hebt toch de allermooiste goedbekeken show programma’s waar andere presentatoren alleen maar van kunnen dromen al gehad !.. De kunst is nu om met behulp van je opgedane tv ervaring iets te gaan doen om een nieuwe weg in te slaan in jouw toch al mooie tv carrière !..

Gast
Bedorven Aambeienspleet
december 2, 2019 01:33

“Wendy van Dijk: ‘Ik luister alleen naar Erland en Talpa’”

En coke.

Gast
Bart
december 2, 2019 00:57

@Sjors Deze reacties zijn het gevolg van het gedrag van Wendy zelf. En dat van haar man en het bedrijf waar ze werkt. De kijker is klaar met Wendy en Gordon. Kijk alleen al naar de foto bij dit artikel.

Gast
Winterklaar
december 2, 2019 00:30

Het schijnt dat ze op de wachtlijst staat van Dreetje.

Gast
Sjors
december 2, 2019 00:18

Walgelijk hoe deze vrouw hier kapot wordt gemaakt. Intens triest

Gast
Jeanette Klinkhamer
december 1, 2019 23:37

Wendy is te oud voor dit werk.
Haar pimp weet dat gewoon.
Maar zolang het nog geld oplevert.
Boven de 50 is het voor al die vrouwen einde oefening,
niemand zit erop te wachten.

Gast
Lilly Labiamus
december 1, 2019 22:50

Onsympathiek gratenpakhuis.

Gast
Peet Brlla di Buchimi
december 1, 2019 21:28

Nou kijk, het zit namelijk zo.
Ze kan helemaal niks.
Daarbij opgeteld is ze tamelijk ééndimensionaal, maar ze heeft een karaktereigenschap.
Namelijk. Ze kan zich voordoen als een ander.
En dat is het dingetje weet je!?
Ze doet wat, en ze heeft die Erland in d’r zak, en dan ineens moet heel Nederland die zoete koek gaan slikken. En dat wil Nederland niet. Dus dan krijgt ze vreselijke commentaren. Maar daar gaat ze zichzelf voor afsluiten.
Dus dan leert ze niet van wat de Nederlanders niet willen zien van haar.
Nou ja, het is beter voor Wendy als Wendy lekker iets anders gaat doen zonder camera’s erop, ze is al oud en niet meer geschikt voor de tv, misschien kan ze jonge mensen uit Suriname interesseren en inspireren voor het televidievak. Dan kan ze gelijk de vieze grappen die ze met Ushi en van Dijk uithaalde compenseren.
Zeg maar, tv-bitch haalt haar Waterloo.

Gast
bastiaan
december 1, 2019 21:23

eigengereide trut

Gast
De Gewetensvraag
december 1, 2019 21:12

Dit is een ernstige vorm van ontkenning, Wendy doet maar wat en laat de goedkeuring achteraf voor wat het is, door nota bene haar huidige echtgenoot en o haar coke-supplier. Dat is geen gezonde situatie
Dit geconstateerd hebbende: Wendy hoort in een gesticht of een gesloten inrichting (anders dan Talpa met al die camera’s erop) en Erland moet in de rehab snappen dat Nederland groter is dan die 17 of 23 ja-knikkers die hij om zich heen verzameld heeft. John, lees je mee?
Het kan wel een beetje minder eenduidig! Ik wil wil Wendy niet afbranden maar de houdbaarheidsdatum is nihil geworden. Kom nou op, dit wil toch niemand meer?

Gast
Lola
december 1, 2019 19:59

Ik snap Talpa niet. Hoe kun je nou in zee gaan met Wendy van Dijk. Ze wordt zowat door 99,9% van de kijkers uitgekotst. Doe de kijker een plezier en verlos hem/haar van dit graatmager chagrijnig niemendalletje.

Gast
Toine Jacquet
december 1, 2019 19:52

Verse nieuwe gezichten bij Talpa komen er lekker niet in.
Alles en iedereen die bij Talpa werkt of gaat werken is:
➡️Oud en afgeschoten door de andere zenders
➡️Jong en Gewillig en kan gedekt worden door één van de bazen
➡️Brengt zelf cash en/of kijkers mee en is zonder meer goedgekeurd
➡️Een risico, maar het kost niet meer dan €2300 in de maand

Ziehier het bedrijfsprofiel van Talpa in een notendop.
Volgende maand in de Panorama en de Quote de onderbouwing.

Prettige avond allemaal.

Gast
Suzy Wang
december 1, 2019 19:19

Voor mij is ook Wendy klaar. Zijn er nou geen leuke frisse mannen / vrouwen om te presenteren?

Gast
Guttegut
december 1, 2019 18:59

Als ze boos is moet ze eten. Dan is deze draadnagel niet vaak boos zeker

Gast
Johanna van Kesteren
december 1, 2019 18:58

Kom op allemaal!
HET is gewoon ERG wat jullie over Wendy schrijven.
Ze is het slachtoffer van de omstandigheden, zichzelf omhooggenuekt in het wereldje, alleenstaande moeder met een bastaardkind en dan onder peerpressure zwichten voor het witte poeder en aan de harddrugs verslaafd raken. Huwelijksprobleempjes wegens het slempen van haar overspelige echrgenoot in combinatie met haar overgang maken het niet makkelijker als je altijd in de belangstelling wil staan.
Kom op allemaal. Geef Wendy even een beetje credits. Niet álles wat bij Talpa rondloopt behoeft gelijk afgefakkeld te worden.

Gast
Geronimo
december 1, 2019 18:46

Het gras is groen, de hond die blaft en zwakke persoonlijkheden verzamelen jaknikkers om zich heen. Dit geldt voor Silvio de Mol, dit geldt voor Verwendy.

Gast
B
december 1, 2019 18:43

Ze zit in een bubbeltje maar wel het verkeerde. Vroeg of laat en dat is bij haar erg laat , knapt het vanzelf.

Gast
kees
december 1, 2019 18:39

Vooral naar Erland blijven luisteren is wel een goeie voor je imago ;)))

Gast
Max
december 1, 2019 18:16

wat een “heerlijke” reacties toch allemaal weer! Lekker gefundeerd en helemaal niet zonder vooringenomenheid…..

Gast
Diane
december 1, 2019 18:03

Arme Siri ….. de hele dag moet ze naar dat kreng luisteren.

Gast
Jari
december 1, 2019 17:37

Ik ben wel klaar met Wendy.

Gast
zoe
december 1, 2019 17:34

Jan en Anny de boegbeelden van BZN .
Laten we niet vergeten dat het Jan Keijzer was die er de stekker heeft uitgetrokken dus totaal geen lof voor dit duo.

Gast
Thom
december 1, 2019 17:31

Waarom een foto van een dertien jarig puber meisje hier boven?

Gast
RaymondVL
december 1, 2019 17:26

En naar d’r cokedealer natuurlijk.

Gast
Don
december 1, 2019 16:43

Irritant eng mens!

Gast
dd
december 1, 2019 16:26

Verhalen verzinnen kan deze site heel goed, vooral als het over Talpa gaat.

Gast
Medusa
december 1, 2019 16:22

Is zij zo mager door de coke?

Gast
sukkel
december 1, 2019 16:13

Wat een zielig figuur is Verwendy

Gast
west
december 1, 2019 16:00

Bent u ook al abonnee van Disney ? Nou wat een geweldige streamingdienst is dat,, maar niet heus . voor je geld krijg je alle Home alone , en alle klassieke kerstfilms
die al tig keer zijn herhaald op de tv zenders. Nou daar zullen veel mensen naar kijken!!

Gast
Dries P.C. R.
december 1, 2019 15:51

‘Mam, je moet wat eten!’ (…..). Je kan ook gewoon dood gaan.

Gast
Pennenlikker
december 1, 2019 15:50

Leuk wendy, kun je aub uitreizen naar islamitische staat?

Gast
west
december 1, 2019 15:48

Wat hoor ik nu weer??? Surinaamse boef krijgt 20 jaar .Wat een geweldig nieuws

Gast
Terecht
december 1, 2019 15:43

Logisch dat ze alle shit op sociale media en dit soort baggersites niet leest. Ik ben geen fan van Wendy, maar snap goed dat zij en vele andere BN-ers de online reacties mijden. Er is doorgaans weinig nuance te vinden in de commentaren.

Gast
Mo
december 1, 2019 15:39

Wendy het snuifho*rtje van talpa

Gast
Ray
december 1, 2019 15:37

Ze schuift er iets in en dan knuffelen ze weer. Kan ook andersom. Of tegelijk.

Gast
Bart
december 1, 2019 15:28

Iedereen heeft last van negatieve reacties op social media. In het geval van Wendy van Dijk is dat alleen vele malen erger. Dat zou haar aan het denken moeten zetten. Ze luistert alleen naar haar man en Talpa. Zij vindt Flirty dancing een heel leuk programma. Wat de kijker er van vind maakt haar niet uit. Toch raar want die zou op plek 1 moeten staan. Als Wendy bakker was geworden dan kun je wel brood gaan bakken maar als niemand het koopt omdat het niet lekker is dan heeft het niet zoveel zin.

Gast
G.ossip
december 1, 2019 15:26

Wendy is een mooi voorbeeld ,van hoe je als een populaire presentatrice o.a kan vallen,dan kan de media nog zo haar best doen om deze vallende ster een boost te geven met alleen maar positief geleuter,maar als de kijker iemand zat is zal dat charmeoffensief nooit werken,zolang Galbakjaard ergens nog wat zeggenschap heeft zal zij op tv blijven,zoniet hoor je nooit meer wat van Wendy.

Gast
Mamjoram
december 1, 2019 15:19

Luisteren naar Talpa is wel het slechtste wat je kan doen. Voor je het weet halen ze je onderuit en zorgen ze ervoor dat je je nooit meer kenbaar kan maken. Gevaarlijk bedrijf met een gevaarlijke baas!

Gast
Gwendolyn
december 1, 2019 15:11

Báh.

Gast
Hermann Boring
december 1, 2019 15:05

Ze is dus ook nog eens onuitstaanbaar tegenover haar kinderen. Triest.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen