Talpa Radio schorst Daniël Lippens na bizar weggedrag

Radio 538-ster Daniël Lippens wordt per direct geschorst door Talpa Radio vanwege de door hemzelf gestreamde levensgevaarlijke autorit, waarbij hij bijna drie mensen het ziekenhuis in reed. Dat heeft een woordvoerster van het mediabedrijf laten weten. Talpa keurt het roekeloze gedrag van Lippens ten zeerste af en neemt passende maatregelen. “538 neemt dit heel serieus. Zowel de rijstijl van Daniël Lippens als het livestreamen tijdens het rijden keuren we sterk af“, aldus de zegsvrouw.

Het radiobedrijf heeft al contact gehad met de dj. “We hebben Daniël gisteren direct aangesproken op zijn roekeloze rijgedrag en op het gebruik van Twitch tijdens het rijden. Hij wordt voor een nader te bepalen periode geschorst van zender en gaat die tijd benutten om een podcastserie te maken waarin de verschillende kanten van de verkeersveiligheid worden belicht.”

Hoe staat Lippens hier zelf in? “Daniël heeft zijn excuses aangeboden aan de slachtoffers en is zich ervan bewust dat hij zijn rijgedrag moet verbeteren.”

Het levensgevaarlijke weggedrag van Lippens was te zien in een livestream op Twitch. Op de beelden, die nog terug te vinden zijn op Dumpert, is te zien hoe de radio-dj een fietser aanrijdt en vervolgens nog een heel stuk doorrijdt. Twee andere mensen rijdt hij bijna aan.

De beelden leiden tot vele woeste reacties op zijn social-mediakanalen. Het schiet bij veel mensen in het verkeerde keelgat dat Lippens zo veel mensenlevens in gevaar brengt en dat hij zich daar niet van bewust lijkt.

Lees ook: Bizar: 538-dj Daniël Lippens als psychopaat over de weg (vandaag)

Foto: Talpa Radio

59 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
BRAAK
december 3, 2019 01:13

Tuig is het!

Gast
🐦u weet wel
december 2, 2019 20:45

Met coke in den neus, maak je vaak de verkeerde keus. Merry Xmas Daniel!

Gast
Mark
december 2, 2019 14:54

Hoe oud is dat kind? Op de foto ziet ie eruit als 16, dus dan mag je nog niet eens rijden. Denk dat die vaak om zijn rijbewijs gevraagd wordt…

Gast
Menno
december 2, 2019 12:50

Veroordelen is het verstoppen van je onzekerheid.

Gast
anoniemmm
december 2, 2019 10:47

media courant

daniel lippens

verdient toch geen publiciteit

hij moet oprotten

dit heeft hij thuis geleerd

sorry ouders

opvoeding van jullie zoon

rapport cijfer 3 min

Gast
oijoepio
december 2, 2019 01:44

Niet schorsen, gewoon ontslaan. Belachelijke actie en niet eens grappig. Ook nog een heel slecht voorbeeld en rolmodel, weg met deze gast.

Gast
DHL
december 2, 2019 00:09

Daniël isxreeds vele jaren een kansloos stuk vreten.
Misschien helpt een gevangenisstraf. Misschien helpt het niet.
Toch is één ding zeker: binnen kan hij weinig kwaad.
En buiten is gij een gevaar voor zijn omgeving.
Opsluiten die gast. 8 jaar, poging tot moord.

Gast
Benny
december 1, 2019 23:32

Lekker gewerkt pik.
Online mensjes aanrijden.
Ik hoop dat je een flinke douw krijgt.
Mafkees in het verkeer, het is niet helemaal je plekje.

Gast
Inspector Clouseau
december 1, 2019 23:06

Helemaal gelijk.
Deze bestuurder moet zijn rijbewijs inleveren en opnieuw beginnen, dit lijkt nergens op.

Gast
Daniel L.
december 1, 2019 23:01

Ook, het spijt ,
Me zo.
Ik kon er ook nix aan doen loop
Die stomme mensen.
Om te beginnen die stomme ouwe lul op een fiets die niet eens sorry zegt als ie bijna mn auto ramt met an kutfiets. Dat had toch wel anders gekund: hij zag me aankomen voor crying out loud.
En dan Hassan de Ongelofelijke, die loopt al óp de weg waarvan hij gewoonweg wéét dat ik ‘m nodig heb, en dan tóch oversteken, wtf! En dan is het ergste nog dat hij doet alsof ik fout zat, terwijl HIJ, DE KNUPPEL., op mijn weg zit te lopen.
En dan die kutfietsertjes in Amsterdam. Het zijn altijd dezelfden. Stomme hipsters en veganistische meisjes met de geur van een hamsterkooi om zich heen.
Hoezo, kromme trapper, trapper was al krom, je hebt geeneens geld voor een scheermes vieze gaat vaak, maar ik betaal wel. Liever betalen dan een poffert op mm kop.

Morgen ga ik naar de politie
Dan ga ik aangifte doen van m’n onkunde.
Ik kan namelijk niet autorijden.
Rijbewijs inleveren en voortaan met het openbaar vervoer.

Gast
"VeronicaDoet@?...Beter!;"
december 1, 2019 22:57

*MONGEAUL

Gast
"VeronicaDoet@?...Beter!;"
december 1, 2019 22:57

De eerste fietser had voorrang vanaf dat fietspad.
De voetganger erna had ook voorrang.
En op de gracht reed Lippens als een moneaul

Gast
"VeronicaDoet@?...Beter!;"
december 1, 2019 22:54

Daniel schaamlippens

Gast
GTA V
december 1, 2019 21:42

Plankgas voetgangers
Kudtfietsers
Voorrangsregels fuckit.
Alles voor de kijkcijfers.
#nietcool

Rijbewijs kwijt-overnieuw beginnen.

Gast
Asjemenou
december 1, 2019 21:12

Even extra gas geven nadat hij die eerste twee fietsers is langsgereden, om vervolgens vol de volgende fietser te raken.

Gast
Gob Reus
december 1, 2019 19:23

Dat Talpa neus dieet is niet goed voor onzekere jongetjes. Dan ga je gekke overmoedige dingen doen.

Gast
Meindert
december 1, 2019 19:12

Sokken.

Revalideren kost veel tijd.

Gast
Meindert
december 1, 2019 19:10

Dit is wel de limit Hej.
Zo een publiek figuur die bijna iemand doodt.
Marco Bakker is al jarenlang bijna werkeloos na een dito ongewenste situatie.
De nabestaanden is een enorm enórm groot leed aangedaan en in een split second is het hele leven van die mensen verwoest. Voor altijd. Onherstelbaar.
En dan zie je dit rotkind rondrijden alsof hij in een botsautootje op de kermis rondrijdt. Dat moet stoppen. Rijbewijs inleveren, auto in de staalpers, ov-abonnementje scoren en voortaan gaan lopen/fietsen/treinen. En hopen dat je niet je gelijke tegenkomt en van je dokken gereden wordt..

Gast
Moud
december 1, 2019 18:56

Dit soort situaties gebeuren dagelijks, maar komen niet in de publiciteit.

Ik praat dit (rij) gedrag absoluut niet goed, maar vraag mij wel af, waarom al deze aandacht voor een DJ (of misschien wel een bn’er) alsof het voor/door een niet bn’er minder erg is.

Gast
henk
december 1, 2019 18:32

Wat een eng nek. Zit ook uren te gamen in de nacht.

Gast
Juriaan
december 1, 2019 18:20

Waarom vertonen veel van die dj’s steeds weer tokkiegedrag?

Gast
Johanna van Kesteren
december 1, 2019 18:19

Hij is geschorst? Maar rijdt nog wel rond? Dat lijkt me niet kunnen.
Deze roekeloze jongeman heeft willens en wetens het leven van amdere weggebruikers in gevaar gebracht en dat allemaal ter meerdere eer en glorie van zichzelf. En als je het mij vraagt zat hij de hele tijd meer op z’n beeldscherm te letten dan op het wegverkeer om hem heen.
Derhalve lijkt de invordering van zijn rijbewijs meer op zijn plaats, op basis van de beelden lijkt me dat niet zo moeilijk, en daarbovenop een aantal verkeersboetes wegens roekeloos rijden, niet verlenen van voorrang, bijna aanrijden van een voetganger, vluchtpoging na een aanrijding (poging he, hij stopte vanwege die moedige getuige) en zo verder.
Kansloos rotjong, om zo met mensenlevens te spelen. Ja, ik ben heel erg boos.

Gast
René van Gellekom
december 1, 2019 17:26

Daniël Lippens is een minderwaardig mens.

Gast
MediaPrak
december 1, 2019 15:41

Jaja 538 het ‘stoute’ jongerenzender van Nederland. Maar bij ’t minste geringste wordt een medewerker, kleinburgerlijk, op non-actief gezet. En als’ straf’ maakt hij dan een podcast over roekeloos rijgedrag…. En dan vind je ’t gek dat Evers in gesprek is met Radio 2 en Zwijnenberg al enkele weken in z’n bedje ligt.

Gast
Ron
december 1, 2019 15:04

Schorsing vind ik nog te laf eigenlijk voor de daden die hij heeft begaan. Ontslag past meer bij deze aso poepvlek.

Gast
Debiel
december 1, 2019 14:49

Heeft Daniel zijn rijbewijs gekregen bij een pakje boter?

Gast
Pennenlikker
december 1, 2019 14:20

@Minder of Mirjam stuur hem maar ergens heen; Afghanistan, Iran, Noord-Korea, India ofzo….

En ik stem altijd blanco; ik stop mijn stembiljet dus oningevuld in de bus. Al die mong olen in de eerste en tweede kamer krijgen mijn stem niet; mogen wat mij betreft ook allemaal vertrekken naar Roemenië ofzo….

Gast
Pennenlikker
december 1, 2019 14:20

@Minder of Mirjam stuur hem maar ergens heen; Afghanistan, Iran, Noord-Korea, India ofzo….

En ik stem altijd blanco; ik stop mijn stembiljet dus oningevuld in de bus. Al die mong olen in de eerste en tweede kamer krijgen mijn stem niet; mogen wat mij betreft ook allemaal vertrekken naar Roemenië ofzo….

Gast
Feder
december 1, 2019 14:11

Deze wegpiraat was al eerder als bestuurder van een auto betrokken bij een ernstig ongeluk, waar hij blijkbaar ook zelf schuldig was. Zie https://www.radiofreak.nl/slamfm-djs-betrokken-bij-ernstig-ongeluk/

Van dat ongeluk heeft hij blijkbaar niet genoeg geleerd…

Gast
MediaMasters
december 1, 2019 14:07

HET SPIJT ME…
Is het niet een idee om met al die Talpa-dissidenten een mea culpa show op SBS6 te maken. Daar moet de creatieve afdeling van John toch een leuk conceptje omheen kunnen bedenken. Evert Santegoeds, Patty Brard, Beau, Edwin, Rick Romijn, Barry Paf en nu Daniël Lippens (de Nachtwacht van 538) en er zullen nog vele volgen. Het nieuwe HET SPIJT ME met een verplichte boetedoening live op SBS6. Dan sla je 2 of 3 vliegen in één klap en wie weet wordt dit de nieuwe wereldhit waar Talpa zo wanhopig naar zoekt. Met huisvriend Peter R als biechtvader en Bram M als advocaat van de duivel; spannende reconstructies, vox populi van de straat, paar deskundigen, een publieke jury die de strafmaat bepaald. Hoppa; zondagavond 21.30u – 1 miljoen kijkers!

Gast
Rww
december 1, 2019 14:06

Wtf in de eerste twee filmpjes is te zien dat een man plotseling oversteekt waar geen zebra is en daarna een fietser zonder te kijken zich voor de auto gooit.

Het incident op de gracht was minder slim.

Gast
Minder of Mirjam
december 1, 2019 14:04

@Pennenlikker

Lekkere standaard PVV/FVD reactie: “uitzetten die vent”. Hij is een NEDERLANDER! Hoe dom kun je zijn.

Gast
pieter
december 1, 2019 13:44

@RaymondVL, ik kan je helaas ook niet verder helpen…..

Gast
RaymondVL
december 1, 2019 13:30

Ik kan hem wel gaan afbranden en de grond intrappen, maar……… wie is Daniël Lippens??

Gast
Kees
december 1, 2019 13:22

Wie? Nooit van gehoord!

Gast
Anouk
december 1, 2019 13:21

Bij ons in de geh.zorg zie je dit ook.
Dan geven ze het antwoord wat gewenst is, niet wat ze echt menen of vinden, maar wel waarvan ze weten dat dat het goede antwoord is.
Van hen vind ik het vaak knap, van deze gek nemen we het natuurlijk niet serieus.

Gast
Ome Cor
december 1, 2019 13:18

Denk dat ie ‘n moeilijke jeugd heeft gehad en/of net een vervelende periode achter zich had gelaten. Rijbewijs afnemen, geldboete en ontslag.
Misschien dat dan evt copy catters wel 2x na ga denken voordat ze zelf nog iets “leukers” gaan doen.

Gast
Psycho-driver
december 1, 2019 13:15

Dit exemplaar heeft dus 10 jaar een rijbewijs,,,,
Dan ga je bij jezelf toch denken of dat wel zo verstandig is?
En hoeveel slachtoffers heeft deze meneer Lippens gemaakt zónder dat er getuigen bij waren die hem tot stoppen maanden?
Ik denk dat er nog wel een paar aangiftes kunnen opduiken de komende tijd.
Hij rijdt als een kind zonder rijbewijs en negeert de meest basale verkeersregels.
Politiek doe er wat aan, en maak Nederland weer veilig?

Gast
kritisch avro-lid
december 1, 2019 13:03

Dat je als beginnnende bestuurder van jonger dan 20 nog iets stoms doet…tja…zou niet moeten…. maar dat begrijp ik nog (enigszins). Dat je als 30-plusser dit soort gedrag vertoont, zou wat mij betreft tot een permanente intrekking van het rijbewijs moeten leiden

Gast
Ad Looij
december 1, 2019 12:54

Daniël rijdt nog slechter dan zeurchauffeur Braddie

Gast
jm
december 1, 2019 12:44

“Daniël heeft zijn excuses aangeboden aan de slachtoffers en is zich ervan bewust dat hij zijn rijgedrag moet verbeteren.”

Ja natuurlijk zegt ie dat, de l*lhannes! Hoop ontslag voor hem, de idioot.

Gast
Smulpaap
december 1, 2019 12:38

T is sowieso n rare ontwikkeling de laatste jaren dat allerlei marginale radio figuren stuk voor stuk van dat misplaatste larger than life gedrag vertonen.

Gast
Sum
december 1, 2019 12:37

Dit was een bewussie.
Hij was er op uit om ontslagen te worden, waarschijnlijk omdat hij ontevreden was over zijn werk.
Een soort van suicide by cop, maar dan met de auto.

Gast
Solomon
december 1, 2019 12:31

Goed zo Talpa Network !.. Dit soort figuren meteen terecht wijzen !.. Zij kunnen zowel de Nederlanse jeugd als uw onderneming schade berokkenen !.. Ga zo door !..

Gast
Johnny👀
december 1, 2019 12:31

Geef die man een vrachtwagen en laat hem een week ofzo door de binnenstad van a’dam rondrijden, elke fietser levert bonuspunten op.

Gast
Pennenlikker
december 1, 2019 12:28

Betreffende filmpje staat op dumpert, en echt…. WAT EEN ONTZETTENDE RANDDEBIEL!!! Hij rijd echt als een gestoorde maniak, fietsers inhalen waar dat niet kan enzo en er dan een aanrijden en dan door willen rijden; ja het is echt allemaal te zien in het dilmpje wat hij zonder gene online heeft gesljngerd.

Terroristische aanslag met een auto is zijn rijgedrag gewoon, ik word niet zo snel boos, maar van dit filmpje gaat mijn bloed echt koken.

Uitzetten die vent!

Gast
Soundos
december 1, 2019 12:27

Inspirerende man.

Gast
Koen
december 1, 2019 12:22

Snap ook niet wat nou precies de bedoeling ervan was?
Was het grappig bedoeld?
Het was in ieder geval levensgevaarlijk, goed besluit van Talpa!

Gast
Sjongejonge!
december 1, 2019 12:22

En dat gaat ook misschien ooit nog kinderen opvoeden…….

Gast
ikweethetbeter
december 1, 2019 12:13

Definitief ontslag zal beter passen .

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen