IJsoorlog NPO 1 en SBS 6: SBS’ers halen uit naar NPO

Bijna dertien jaar na de beruchte ijsdansoorlog tussen RTL 4 en SBS 6, vindt er vanavond een soortgelijke strijd plaats tussen NPO 1 en SBS 6. De publieke zender brengt van 20.30 tot 21.30 uur de tweede aflevering van De IJzersterkste op zender, terwijl SBS 6 van 20.00 tot 22.00 uur de première van Dancing on Ice uitzendt. Waar het in de publieke ijsshow gaat om zo snel mogelijk schaatsen, gaat het in de commerciële variant – die wél live is – om kunstschaatsen.

Dancing on Ice-kandidaat Donny Roelvink heeft De IJzersterkste niet gezien, maar het lijkt hem niet zo boeiend. “Het lijkt me helemaal niet zo interessant, moet ik eerlijk zeggen“, zegt hij in Shownieuws.

Medekandidaat Celine Huijsmans vervolgens: “Nee, mij ook niet. Dan ga je gewoon alleen hard en wij leren leuke tructjes, pirouettes, liften. Ik vind de tricks leuk.”

Roelvink: “Ik vind dit meer een uitdaging, ja.”

De andere kandidaten in Dancing on Ice zijn Tommie Christiaan, Juvat Westendorp, Nicolien Sauerbreij, Roy Donders, Charly Luske, Sabine Uitslag en Elske DeWall.

RTL 4 zendt vanavond Pauls Nummer 1 Show en BankGiro Miljonairs uit.

Foto: SBS

60 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
aammehoela
december 8, 2019 15:27

Gisteravond niets gezien, ook niet het voetbal. Gewoon gezellige avond buitenshuis. Zal wel het eenmalige Kopspijkers terugkijken. Het enige hoogtepunt van de avond en dit gegeven is ook terug te vinden in de kijkcijfers. Wat die schaatsoorlog betreft……… het is NPO-onwaardig oftewel bagger ten top. Geldt ook voor dat gedoe op SBS6 en Paul is nu eindelijk afgestraft voor zijn bagger.

Gast
Solomon
december 8, 2019 08:23

Jack Spijkerman en zijn team onmiddelijk terug naar de NPO! Dank Matthijs van Nieuwkerk en natuurlijk ook BNN/VARA voor weer eens een heerlijk ouderwetse steengoede zaterdagavond satire !..

Gast
Ernie
december 8, 2019 08:19

Hilde vergeet even dat Paul en Dancing on ice ook heel matig zijn.

Gast
Hilde
december 8, 2019 08:08

Nu kun je goed het NPO1 bonus effect zien. Dat ‘ijzersterkste’ is gewoon een erg matig programma dat op de commercielen nooit een kleine miljoen zou scoren.

Gast
Hilde
december 8, 2019 08:04

TOP25 ZA 7 DEC
1
DWDD HEIMWEE
NPO1
1.983.000
2
JOURNAAL 20 UUR
NPO1
1.847.000
3
STUDIO SPORT EREDIVISIE
NPO1
1.432.000
4
KASSA
NPO1
1.249.000
5
JOURNAAL 18 UUR
NPO1
1.233.000
6
EENVANDAAG
NPO1
999.000
7
IJZERSTERKSTE
NPO1
933.000
8
HART VAN NEDERLAND
SBS 6
783.000
9
BANKGIRO MILJONAIRS
RTL4
778.000
10
DANCING ON ICE
SBS 6
748.000
11
RTL BOULEVARD
RTL4
715.000
12
SCHAATSEN WB 1000M HEREN
NPO1
632.000
13
HALF ACHT NIEUWS
RTL4
627.000
14
EIGEN HUIS EN TUIN
RTL4
609.000
15
SHOWNIEUWS
SBS 6
587.000
16
PAULS NUMMER 1 SHOW
RTL4
584.000
17
STUDIO SPORT
NPO1
580.000
18
BLAUW BLOED
NPO2
454.000
19
TOMS IERLAND
NPO2
393.000
20
FROZEN
SBS 6
380.000
21
BOKSEN WERELDTITEL ZWAARGEWICHT
RTL7
378.000
22
NIEUWSUUR
NPO2
374.000
23
KOMT EEN MAN BIJ DE DOKTER
SBS 6
361.000
24
GROTE TUINVERBOUWING
SBS 6
337.000
25
PERFECTE PLAATJE
RTL4
291.000

Gast
Moniek
december 8, 2019 07:42

IJzersterkste 933.000

Gast
Moniek
december 8, 2019 07:36

Kopspijkers 1.983.000
Dancing on Ice 748.000
Paul nr1Show 584.000

Gast
Annoniemus
december 8, 2019 06:36

Beide ijs programma’s zijn bagger van het laagste niveau , echt verschrikkelijk !!

Gast
Jade
december 8, 2019 01:10

Oh, loodgieter, m’n putje zit verstopt !!!!

Gast
Britt Scholte Lover
december 7, 2019 23:42

de ijzersterkste zakt naar 600.000 verwacht ik, veel negatieve reacties op Twitter!

Gast
Rene
december 7, 2019 23:00

Wat een kaal progranmma is dat Dancing on Ice! De sfeer van zijn voorganger op dezelfde zender is er totaal uit. En was het budget voor meerdere opkomst muziekjes en bumpers op? Nergens muziek onder? Heel apart!

Gast
hitzound
december 7, 2019 21:32

Nou, de keuze is niet zo moeilijk, hoor. Eerst Tom`s Ierland en daarna pak ik het laatste half uurtje van De IJzersterkste. SBS 6 met hun schaatsprogramma interesseert me geen hol. Moet ik weer Dries Roelvink zien en al die andere zelfbenoemde bekende Nederlanders? Plus het leeghoofdige commentaar en reclame om de 5 minuten? ECHT niet.

Gast
Wessel
december 7, 2019 21:11

TV Criticus
Sat 07 Dec 2019 om 13:17

Ja, een flinke zelfs, maar er komt niet veel vernieuwend spul uit.

Gast
ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ..
december 7, 2019 20:47

We zijn trouwens op zoek naar shampoo om die permaban uit ons haar te spoelen.
Iemand een suggestie? Moderator?

Gast
ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ..
december 7, 2019 20:46

Nounou, dat is weer een lekkere line-up uit nonoland.
Alleen Roy Donders kennen we. En dat is een malafide dikkertje met een dikke schuldenlast na een faillissement. Leuk voor de benadeelde partijen trouwens om deze oplichter weer op tv te zien. Not.
Maar ze leren dus schaatsen,pirouettes en andere trucjes en dan mag de kijker zien hoe goed ze het kunnen. Dus. Net als op de laere school: kunstje leren, toneelstukje of gymnastieken, en dan kunstje dien voor mamma en pappa.
Lijkt ons een beetje sneu concept. Onbekenden die proberen te kunstschaatsen.
Wie heeft dit bedacht en waarom moet dit op tv?? Geen idee. Pluk.

Gast
critikast
december 7, 2019 20:33

Alle BN-ers die aan dit soort programma’s meedoen hebben niks anders te doen. Ze zitten zonder werk, zonder opdrachten, zonder belangstelling van geinteresseerde regisseurs, kortom, ze proberen hun hypotheken te betalen met de inkomsten van tweederangs programma’s. Maar ze bewijzen met hun deelname dat ze tweederangs zijn.

Gast
Wyatt
december 7, 2019 19:48

Netflix vanavond.

Gast
René
december 7, 2019 19:34

Leuk, Celine kijken.
Maar wat Elske Terwal erbij doet snap ik niet, is er helemaal geen type voor.

Gast
Ome Cor
december 7, 2019 18:46

Het wordt tijd dat ‘de Mol’ begint en neehee, ik bedoel niet die familie.
De familie heeft het al zwaar genoeg met al die bagger die, overigens zeer terecht, over hen uit wordt gestort. Ik zeg: wie bagger maakt, zal er onder bedolven worden.

Gast
Peanut
december 7, 2019 17:56

Goh, de reageerders hebben ontdekt dat ze kunnen roepen dat ze Netflix kijken. Hip hoor.
Ik pak even een zak chips en zet Videoland aan. Hoop dat het werkt 😝

Gast
Thymen
december 7, 2019 17:38

Wat een nietszeggende cast bij dancing on ice.

Donny Roelvink? Wat heeft deze jongen ooit gepresenteerd?

Gast
Ad
december 7, 2019 17:36

Vermoeiend. Alles moet zogenaamd een strijd zijn. Andere valt er niets te schrijven in de media

Gast
Mag ik ook eens een keer wat zeggen.
december 7, 2019 17:34

Wie zijn in vredesnaam die zgn bekende mensen bij die SBS ijsshow. Bij mij niet bekend in ieder geval.

Gast
Roel Driesvink
december 7, 2019 17:26

Wat een eng hoofd heeft die Donny op de foto. Hahaha.

Gast
Suzy Wang
december 7, 2019 17:14

klopt. Ga toch niet naar die glimmdnde drol lijken met zo n ziekenfonds gebit.

Gast
dennis
december 7, 2019 17:10

Wordt wederom avond Netflix, geen bnners en geen reclame.
Kopspijkers zal wel weer een herhaling en samenvatting zijn, wat ooit zo leuk was.

Gast
Bep
december 7, 2019 16:58

@Mick en die VIPs die meedoen bij SBS. Donny en Roy, dat er nog geen straten naar ze vernoemd zijn…… Laat ze eens aan een IQ quiz meedoen dan ga ik kijken!

Gast
Joost
december 7, 2019 16:36

@Mick
RTL en Talpa zijn kwalitatief toppie hoor.
Dwaas!

Gast
Mick
december 7, 2019 16:20

Mensen die het op deze site altijd hebben over ‘het feit’ dat de NPO topkwaliteit is en de commerciële omroepen alleen rommel afleveren kletsen maar wat in de rondte. De IJzersterkste is toch een vreselijk slecht programma, dat zou op SBS6 167.000 kijkers halen. Het heeft het niveau van dat Helden in de Modder VIPS. Lichte successen op SBS6 (600-700 kijkers) zouden op de NPO enorm goed bekeken worden, enkel omdat men niet verder zapt en omdat er geen reclame tussen zit.

Gast
Mick
december 7, 2019 16:17

‘SBSers halen uit naar’, typisch Mc, zo opgeblazen en sensatiebelust soms. Net als dat artikel over Leonie ter Braak van de week met die commerciële wijn. Wat ze zei stelde niets voor maar toch leek het alsof ze heel hard sneerde naar haar collega’s.

Gast
Ron
december 7, 2019 16:16

De NPO gaat dit winnen vanavond met Kopspijkers, gevolgd door RTL.

Gast
Gwendolyn
december 7, 2019 16:03

Semi final Strictly vanavond bij BBC, dus je kan me de dromedaris poetsen met je ijs.

Gast
Sum
december 7, 2019 15:57

Heerlijk dat al die NPO lovers, die altijd hun mond vol hebben over de superieure kwaliteit van de NPO, nu een ordinair ijsamusementsprogramma moeten verdedigen.
Heerlijk!

Gast
Mamjordan
december 7, 2019 15:35

Heel leuk en zo, maar wanneer krijgen wij ons forum nou eindelijk eens terug John de Mol????????

Gast
Alex
december 7, 2019 15:10

Iedereen gaat een verliezer zijn vanavond.
Hooguit Kopspijkers die nog boven het miljoen uitkomt.

Gast
TV Criticus
december 7, 2019 15:07

Marie-Louise, ik ben ’t volledig met je eens, allemaal gebakken lucht bij RTL-400 en SBS-600!!!!

Gast
Annelies van Aggelen
december 7, 2019 15:02

Allemaal gesjeesde bn-ers in honderdjaar oude concepten! John de Mol was toch de man met nieuwe formats? Hij kan alleen maar gejatte programma’s van anderen uit ’t stof pikken! Kneus!

Gast
Marie-Louise
december 7, 2019 15:00

Weet je, Dancing on ICE wordt vast vele malen leuker,ik weet het zeker, maar ik ga lekker naar NPO 1 kijken. Weet je waarom?Daar doen mensen aan mee die IK waardeer om hun kunnen.Hun intelligentie, doorzettingsvermogen en klasse.Dat is voor mij het verschil tussen die 2 shows.

Gast
MediaPrak
december 7, 2019 14:52

Behalve Linda en Meiland zakt ieder programma bij SBS door het ijs. Sjon kan z’n media activiteiten beter verkopen, aandelen Ajax voor terugkopen en lekker met vriendjes Berk en v Kooten gaan golf rondjes spelen in Portugal.

Gast
argel
december 7, 2019 14:50

wie is die glimmende drol ? 🤣

Gast
K.C.T.
december 7, 2019 14:22

BNers,,,,,, wat een ellende, wat een niveau, welk een armoede,,,,,,, met deze tokkies raken we nooit verlost van het imago ,,,,,,, RioolTV,,,,, afvoerputje van Europa

Gast
Eveline
december 7, 2019 14:06

Vond 20 jaar geleden die linkse VARA zooi al niks dus vanavond ook niet en die uitgekotste Jack Spijkerman al helemaal niet.
Verder schaatsen en schaatsen, lekker origineel dus dat wordt Netflix

Gast
ivan
december 7, 2019 14:02

NETFLIX IS HET BESTE WAT ER IS ,JE KUNT ALLES VINDEN WAT JE WILT ZIEN, SPORT, FILMS ,SERIES, DOCUMENTAIRES, STANDUP ETC

Gast
ijsshow npo onwaardig
december 7, 2019 14:01

Snel stoppen met dit ijsshow bij de npo.

Een tokkie programma dat niet hoort op de NPO het niveau van Pulpa tv.

Gast
Zaterdag
december 7, 2019 13:54

Dat wordt Paul kijken!

Gast
Mark
december 7, 2019 13:53

De IJzersterkste 750.000
Kopspijkers 1.900.000
Studio Sport 1.400.000

Paul’s Nummer 1 Show 650.000
BankGiro Miljonairs 800.000

Dancing On Ice 900.000
Komt Een Man… 700.000
Hart Van Nederland 600.000

Gast
o.p. lichter
december 7, 2019 13:44

Lang leve netflix .

Gast
Mart
december 7, 2019 13:40

IJsoorlog tussen de NPO en SBS

wie had die kop ooit verwacht

Gast
srv man
december 7, 2019 13:32

tis weer RUK op tv

Gast
Dan
december 7, 2019 13:21

Kan iemand mij uitleggen waarom een vrouw als Sabine Uitslag aan zoiets mee doet?
Iek niet begrijp.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen