SBS 6, Net5 en Veronica worden niet Talpa 6, 5 en 9

John de Mol is niet van plan om zijn zenders SBS 6, Net5 en Veronica om te dopen tot Talpa 6, 5 en 9. Hij gelooft niet in één centraal merk voor alle platformen. Dat zegt de mediatycoon in de BMYoung Podcast. De tv-zenders van NPO en RTL hebben wel één centrale naam met nummering, maar Talpa Network ziet daar niets in. Talpa Network blijft puur en alleen de bedrijfsnaam van al zijn media-activiteiten, maar wordt niet ingezet als merk. “Talpa wordt geen consumentenmerk.

Naast veel radio- en tv-zenders profileert Talpa Network zich nu ook meer online. Het zou volgens De Mol niet sterker zijn om alles onder de naam Talpa te presenteren. “Nee, het gaat tegenwoordig om doelgroepen en je kan dus niet met één merk tien verschillende doelgroepen bereiken.”

Daar komt bij dat er ook nog een praktische reden is, vervolgt De Mol. Kijk, Facebook is begonnen in Amerika en is de wereld over gegaan en heeft binnen z’n infrastructuur een aantal nieuwe diensten ontwikkeld die nog steeds onder Facebook vallen. Talpa Network bestaat nog geen twee jaar en er werken zo’n 1.500 mensen. Het bedrijf is bij elkaar gebracht.”

Een aantal elementen waren er al. “Ik had al een belang in de televisiezenders en ik had radiostations. Vakantieveilingen is er bijgekomen, DJUKE hebben we zelf opgestart. Het zijn allemaal projecten die op een bepaalde doelgroep gericht zijn, waarbij je het logo, de naam, de marketing en de promotie probeert af te stemmen op de doelgroep die je wil bereiken. Het heeft geen zin om dat onder één naam te doen.”

De podcast met John de Mol kunt u hier beluisteren.

Foto: SBS

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen