‘John de Mol verder met opkopen van online media’

John de Mol wil met zijn Talpa Network een veel grotere vis in de online vijver worden. Hij gaat verder met het opkopen van reeds bestaande digitale merken. Dat meldde Luuk Ikink vrijdagavond in RTL Boulevard. Talpa Network is online nog lang niet zo groot als RTL, dat veel succes boekt met Videoland. Bij SBS hebben ze de terugkijkdienst KIJK, maar daar hield het tot voor kort mee op. Nu zet John de Mol iets grotere stappen op online gebied, onder meer samen met Lil’ Kleine.

De Mol zet zijn tanden flink in online, aldus Luuk Ikink.  “John de Mol gaat verder met het opkopen van grote online mediabedrijven. Na StukTV, LINDA.nl en een platform met Lil’ Kleine wil hij nu zijn tanden in RUMAG gaan zetten.

RUMAG is online een behoorlijk bekend merk. “Het is het bedrijf bekend van hilarische teksten op Instagram en samenwerkingen met bekende sterren.”

Dat zou nu naar Talpa toe gaan. “Hij bevestigt nu dat er gesprekken zijn gevoerd en laat weten dat ze ook nog met twee andere concurrenten in gesprek zijn.”

Foto: Talpa

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen