EO-Tijs ergert zich aan verlaging maximumsnelheid

Tijs van den Brink ergert zich er suf aan dat de maximumsnelheid in ons land omlaag gaat van 130 naar 100 kilometer per uur. Het is een onzinmaatregel. Dat zegt de presentator in een column voor Visie. Vanwege het stikstofspook moeten we straks kruipend de A9 over. Een lijdensweg, behalve voor alle deugmensen zonder auto op Twitter. “Als u straks na 1 januari maximaal 100 kilometer per uur rijdt op alle snelwegen in ons land, denk dan niet dat het goed is voor de natuur.

Het is inmiddels duidelijk dat alleen dieselauto’s een bijdrage leveren aan de stikstofuitstoot, aldus EO-Tijs. “Mensen die netjes hun diesel hebben vervangen door een benzineauto of zelfs een elektrische auto, hebben pech.

Het is een ‘bizarre maatregel’, vindt hij. “Iedereen voelt wel aan dat deze maatregelen – 0,3 procent minder stikstofuitstoot volgens de modellen – vooral een papieren werkelijkheid betreffen. Geen orchidee gaat hier harder van groeien.

Het is volgens Tijs puur en alleen gedaan om te voorkomen dat alleen de boeren de pineut zijn van de stikstofmaatregelen. “Denkt u daar maar aan als u volgend jaar 100 rijdt in plaats van 130. U doet het niet voor de natuur, u doet het uit medeleven met de boeren.”

Een andere BN’er die zich ergert aan de maatregelen is Qmusic-dj Domien Verschuuren. “Het is gewoon kut, laten we eerlijk zijn. En daarnaast geloof ik niet dat dit dé oplossing is. Maar goed. Het is gewoon een irritante maatregel. En niet dé oplossing. Het is een quickfix. Plus een enorme knieval voor de VVD en Rutte in het bijzonder. Beloftes enzo.

Foto: EO

50 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jan Modaal
november 18, 2019 17:33

Sommige mensen geloven in verlagen van stikstofemissie, anderen geloven in een almachtige, alwetende schepper die in de gaten houdt of je je wel goed gedraagt.

Gast
Medusa
november 17, 2019 21:07

Ach Thijs harder dan 100 lukt toch meestal niet. De wegen zijn zo overvol, zeker in het westen, dat je je in een rijdende file voortbeweegt en dan is 90 al heel wat

Gast
Rob
november 17, 2019 00:55

Die lui van Groen Links D66 en PvdA hebben breinschade.

Gast
JDJ
november 16, 2019 22:30

Wat Thijs zegt. Al die deugmensen die alles buiten amsterdam zowiezo te ver vinden en vaak niet eens over een auto beschikken gaan helemaal los op de snelheidsverlaging. Ik zou het prima vinden als het echt iets op zou lossen. Amsterdammers die lekker de rest van NL pesten. Laat deze stad lekker voor de onafhankelijk gaan. Ik stem voor.

Gast
MC bezoeker 46
november 16, 2019 18:24

@Mike Vooral doen. Goed voor de staatskas!

Gast
Mike
november 16, 2019 18:18

Ik rij gewoon vlot door 100km of niet.

Dikke middelvinger naar dit achterlijke doorgedraaide kabinet.

Gast
willembever
november 16, 2019 18:17

Als Domien en Thijs nu eens in Hilversum zouden gaan wonen, dan kunnen ze lekker fluitend op de fiets naar het werk. ipv van zeurend in de auto. :)

Gast
FlyingLotus
november 16, 2019 16:28

Poephoofd is net zo interessant als schaatsen.

Gast
HansR
november 16, 2019 15:48

Deze EO man met zijn christelijke imago en het salaris van de minister president, zal toch niet in een SUV rijden van Porsche

Gast
Caramba
november 16, 2019 15:31

Elke individuele maatregel an sich maakt maar heel weinig uit – welkom in de wereld van complexe problematiek.
Het enig nieuwe aan dit item is dat Tijs uit de kast komt, als behorend tot de kudde eeuwig verongelijkte zelfzuchtige snelheidsdrammers.

Of moeten we hun gejammer als hartekreet opvatten om met harde maatregelen te komen die pas echt werken?

Gast
Anoukje
november 16, 2019 12:35

Tijs heeft het goed gezegd.
Dit land gaat naar de klotenmet deze regering.

Gast
Niels777
november 16, 2019 12:27

Ok wij kunnen 100 rijden omdat we huizen moeten bouwen voor de nieuwkomers?

Beetje bizar op lange afstanden naar bijvoorbeeld Groningen waar geen kip rijdt. Je valt gewoon letterlijk in slaap op dit soort saaie stukken.

Gast
Daan
november 16, 2019 12:19

@Heleen

De eerste wijsneus heeft zich gemeld, Heleen! Verdiep jij je eens in dit verhaal beste meid! Dan hoor ik je graag weer. Succes!

Gast
Heleen
november 16, 2019 12:15

@Daan, ga dan naar de USA waar in dichtbevolkte gebieden, vergelijkbaar met Nederland, ook niet harder wordt gereden dan 100 kmh. Daar weten ze ondanks Trump hoe schadelijk een te hoge snelheid is voor de bevolking en natuur. Neem je eigen advies ter harte en verdiep je in de materie.

Gast
Daan
november 16, 2019 11:49

EO-Tijs heeft natuurlijk helemaal gelijk.
En iedereen die denkt dat 100km p/u zin heeft hier is zo ontzettend d o m. Maar goed…kijk er niet van op…Nederland bestaat voor een groot deel uit heel d o m m e mensen. Klakkeloos iets aannemen, je er niet in verdiepen en dan een mening hebben (die dan vervolgens niet klopt). Het wordt tijd dat ik eens ga emigreren uit dit land. My God!

Gast
Hallo zeg
november 16, 2019 11:46

Het is gods wil !

Gast
Janneke
november 16, 2019 11:41

Wat kortzichtig van Thijs. Je zal maar naast een snelweg wonen. In een overbevolkt land moet je rekening met elkaar houden.

Gast
MC Ho en Ltd.
november 16, 2019 11:40

Zelfs Tijs lijkt een echte vent in vergelijking met meisje Jesse.

Gast
Huismaker
november 16, 2019 11:30

Tijs. Neem afstand van de sprookjes. Stem op Tjerrie of Greet en laat je niet leiden wat het mediakartel (NPO/Radio1/RTL) voor ons verzinnen.
Er is geen crisis. Vraag maar aan onze buren (20 kilometer verderop) Duitsland, België en Engeland. Die lachen ons keihard uit. Het ins verzonnen om Rutte te redden en te laten betalen voor de oneindige migranten inloop.

Gast
Jan
november 16, 2019 11:27

Ik ben het eindelijk een keer eens met Thijs.

Belachelijkste maatregel ooit!

Gast
Nema
november 16, 2019 11:27

Al die liefhebbers van snelheid klagen net als rokers. Bang iets te verliezen terwijl ze diep in hun hart weten dat ze ongelijk hebben. Stelletje hypocrieten.

Gast
CB
november 16, 2019 11:15

Voor één keer ben ik ’t met beiden eens: we moeten juist de maximumsnelheid fors omhoog doen: 160 km/h. Zelfs treinen gaan sneller dan auto’s!

Gast
kritisch avro-lid
november 16, 2019 11:06

Met de bijbel onder z’n kussen God’s creatie vernietigen. Hypocriete eikel!

Gast
Huh
november 16, 2019 10:56

Wanneer rijdt Tijs dan 130 over de A9? Het is daar sowieso op grote stukken al 100.

Gast
JohanV
november 16, 2019 10:54

Tijs en Domien kunnen het weten, die hebben er voor gestudeerd!

Gast
Michiel
november 16, 2019 10:49

@Louise Op welke manier neem ik dan geen verantwoordelijkheid door mijn co2-voetafdruk zo laag mogelijk te houden? Niks mis met klagen, maar kom dan wel met rationele alternatieven.

Gast
robb
november 16, 2019 10:39

Dit gaat maar om 0.2 procent het haalt bijna niks uit verhoog dan de norm met 0.2 procent dan kunnen ze bouwen en pak dan de echte vervuilers aan .

Gast
Richard
november 16, 2019 10:38

En je moet mij niet meetellen, want ik rij altijd langzaam.
In m’n rolstoel.

Gast
Ron
november 16, 2019 10:38

DOMien. Nuff said.

Gast
Jantje
november 16, 2019 10:38

@Max Verstappen. Het gaat niet alleen om de tijdwinst maar om de beleving als je nachts van Groningen naar Vaals moet rijden met 100 op een lege snelweg en in die situaties er is dan wel degelijk ook tijdwinst. Dan heb ik het niet niet over andere aspecten als snel inhalen (een vrachtwagen die 90 rijdt).
Als je naar de feiten wil kijken moet je alle feiten in ogenschouw nemen dan een afweging maken. Niet Cherry pikken in wat in je straatje past.

Gast
Richard
november 16, 2019 10:37

Je kan langzamer rijden en toch sneller arriveren. Het is toch algemeen bekend dat harder rijden betekent dat mensen sneller en vaker remmen, wat de nummer één reden is voor files. Als we allemaal wat langzamer rijden, zijn we allemaal wat sneller thuis.

Gast
Louise
november 16, 2019 10:36

@Michiel: dus eigenlijk gedraagt Tijs zich zoals jij dat doet.

Gast
Michiel
november 16, 2019 10:34

Lol, eerst lekker vroem-vroemend de snelheid verhogen naar 130 en dan vreemd opkijken dat we flink over het stikstof quotum gaan. Dit soort mensen zijn de oorzaak dat we nu dit soort besluiten moeten nemen. Jarenlang met de vingers in de oren de snelheid verhogen, de boeren hun gang laten gaan, Schiphol uitbreiden en alleen de rijken subsidies geven voor elektrische auto’s.

Hij geeft zelfs toe dat hij één van die elitaire mensen is die op onze kosten zijn elektrische auto heeft kunnen kopen. Als we Schiphol laten inkrimpen gaat ‘ie ook klagen, als de boeren minder dieren mogen houden gaat ‘ie ook klagen. Maakt niet uit wat je doet om de klimaatverandering tegen te gaan en meneer is aan het huilen dat hij niet meer mag vroem-vroemen. Maar ondertussen zwijgen over wat we dan wel moeten doen. Klagen, klagen, klagen en dat allemaal zonder een schroom van verantwoordelijkheid. Bah.

Gast
Max Verstappen
november 16, 2019 10:31
Gast
Mink Vaillant
november 16, 2019 10:31

Dat valt me vies tegen van Tijs.

Gast
Jantje
november 16, 2019 10:30

@T.E.D. Het maakt niet uit of dat de oplossing is (Natuurlijk niet) maar ik voorspel dat het gewoon gaat gebeuren. En als de huidige politici en (linkse media) niet willen dat dat gebeurd zullen ze zelf afstand moeten nemen van deze doorgeschoten gekkigheid.

Gast
Louise
november 16, 2019 10:29

@T.E.D.: door Trump ziet de wereld en zien de wereldverhoudingen er een stuk positiever uit.
Op naar de volgende 4 jaar!

Gast
”VeronicaDoet@?....Beter!“;
november 16, 2019 10:29

Nederland wordt geregeerd door de gekkies van Groen Links.

Gast
Mike
november 16, 2019 10:29

24/7 130 km p/u

Gast
T.E.D.
november 16, 2019 10:26

@Jantje

Trump, of iemand als hem, is niet de oplossing! Nooit!

Gast
Jantje
november 16, 2019 10:22

Goed dat BN-ers zich gaan uit spreken tegen deze links fundamentalistische kolder. Hopelijk gaan ze dat ook over Zwarte Piet doen.

Gisteren hoorde ik dat uit onderzoek blijkt dat jongeren steeds conservatiever worden. Dus hoop gloort aan de horizon. Wij volgen America ook wat Trump betreft. Het is is nog ff lijden onder het gedram van links tot de NL bevolking het echt zat is er een charismatische populist op staat (niet zo’n kneus als Baudet) die deze gekkigheid in een keer van de kaart veegt.

Gast
Louise
november 16, 2019 10:20

De klimaat-en milieugekkies hebben geen leven, dus verzinnen ze van alles.

Gast
ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ
november 16, 2019 10:20

Precies.
Compleet doorgedraaide maatregel die niets gaat oplossen.
Hoeveel mensen rijden er uberhaupt 130 als het wat druk is op de weg?
En verder is het voordeel op andere vlakken veel sneller te halen:
Biomassa-centrales in Nederland daarentegen verbranden Amerikaans hout uit oerbossen, daarover is geen discussie mogelijk, die afspraken zijn nu eenmaal al gemaakt. De dikke stookolie, de vrachtschepen en de schade aan de natuur vergeten we dan maar even voor het gemak.
KLM wil af van de prijsvechters op Schiphol en laat ze verbannen naar Lelystad zodat er weer groei en uitbreidingsmogelijkheden komen voor nieuwe vluchten vanaf Schiphol. Binnenkort groeit Lelystad uit z’n jasje en legt een tweede landingsbaan aan. Dáárover hoor je onze regering ook niet, want groei is zogenaamd economisch belang al geeft het grote milieubelasting en geluidsoverlast in heel Nederland.
Wat is er mis met deze overheid?
Dubbele agenda? Achterdocht. Wantrouwen. Trefwoorden voor de huidige stand van zaken.

Gast
EO
november 16, 2019 10:19

Een christen is toch opgevoed dat je hier alleen maar rentmeester bent en je de wereld daarom gezond moet doorgeven.

Bizar voor iemand die zo dweept met …………

O ja eerst de ander en dan IK

Gast
Jur
november 16, 2019 10:17

Als je zelf de staatsruif plundert mag je wel iets minder klagen.

Gast
Frits
november 16, 2019 10:16

Stikstof uitstoot zou omlaag moeten omdat dat goed zou zijn voor de natuur.
Er worden nu allerlei rare maatregelen genomen om de stikstof uitstoot te verlagen zodat we maar door kunnen blijven bouwen voor alle immigranten doe hierheen willen komen. Maar in werkelijkheid is er natuurlijk niks zo slecht voor de natuur als meer mensen.

Nederland moet gaan kiezen, of we worden één hele grote stad zonder natuur, of we gaan proberen het aantal inwoners te verlagen (of minstens stabiel te houden).

Gast
Peanut
november 16, 2019 10:15

Aldus een klagende Nils Holgerson…

Gast
Nils Holgersson
november 16, 2019 10:12

Ergeren en klagen, onze nationale hobby.

Gast
Denk-na
november 16, 2019 10:10

Maak dat maar die gasten op de traktoren met hun BOERENverstand maar wijs. Maar dat zal helaas niet lukken. Die boeren willen alleen minder exporteren als anderen maar eerst iets doen. Wat een sukkels.

Gast
Dennis
november 16, 2019 10:05

Ja Tijs, get in line!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen