Youp van ‘t Hek denkt dat Eva Jinek faalt op RTL 4

Geplaatst op Mon 07 Oct 2019 om 13:15

Youp van ‘t Hek vreest voor Eva Jinek dat ze afscheid moet nemen van haar hoge kijkcijfers nu ze de overstap maakt van NPO 1 naar RTL 4. Dat zegt de cabaretier in zijn rubriek in de VARAgids. Jinek is gewend aan zo’n 900.000 kijkers per avond, terwijl RTL 4 het nu met zo’n 400.000 kijkers moet stellen op het halfelfslot. Daar zal ook Jinek genoegen mee moeten nemen, denkt hij. “Waarom het met Eva waarschijnlijk ook misgaat, komt door die ellendige reclameblokken“, zegt hij.

Reclameblokken passen niet in een talkshow, vindt Van ‘t Hek. “Tussen twee gasten komt er een boodschappenkwartier en gaat zelfs de trouwste RTL-kijker zacht zappen. Want het lijkt wel of die reclameblokken inderdaad steeds langer worden. En eentoniger. Brillenboeren en de hoertjes Coronel.”

Van ‘t Hek hoopt dat RTL 4 de presentatrice niet kapotmaakt. “Dat ze een beetje Eva mag blijven. Jinek dus. Vertrouwd aan haar gastentafel“, zegt hij. “Zoals ik ook niet hoop dat er een treurig Amerikaans sausje over haar heen gegooid wordt.”

En ik hoop van ganser harte dat ze journalistiek een beetje onafhankelijk mag blijven. Dus dat ze niet allerlei verplicht RTL-vulsel moet gaan interviewen.”

Niet doen Eva. Snoeihard weigeren. Daar ben je echt te goed voor.”

De VARAgids-column van Youp van ‘t Hek kunt u lezen via Blendle.

Foto: RTL








40 Reacties op “Youp van ‘t Hek denkt dat Eva Jinek faalt op RTL 4”


  1. rooie Rinus

    Is joep weer met een open sollicitatie bezig? Want Eef heeft allang gewonnen, ongeacht naar welke zender ze zou gaan.

  2. Ron

    Ja dat dachten we van Twan ook, maar dat werd gewoon een verkapt Tan Late Night Show. Nu komt er wel een andere redactie op maar als die weer van hogerhand krijgen te horen dat het luchtiger moet omdat het RTL 4 is en de kijker anders is dan de NPO kijker dan zal het toch moeten gebeuren. En daar kan ik me wel in vinden eigenlijk. Exact hetzelfde doen als op NPO gaat eenvoudigweg niet want je zit met een andere doelgroep.

  3. Willem Ruis (R.I.P.)

    RTL Bertelsmann!

  4. man pan

    Youp heeft gelijk, als NPO op zelfde tijdstip Pauw tegenover haar programmeren krijgt ze het moeilijk. Dan kom ze in een neerwaartse spiraal, minder kijkers, minder belangrijke gasten.

  5. sukkel

    Youp heeft het bij het rechte eind…. Jinek faalt ook dus maar meer grote pilzen naar achteren gooien Clintonfan……

  6. M.

    Jinek kan het niet!!!! NPO 1 en Jeroen pauw waren haar redding, anders was ze nog steeds werkzaam bij het ochtendjournaals. Bij RTL wordt het ene regelrecht ramp, Want zelfs Beau gaat nog meer kijkers scoren dan Eva.

  7. StefanV

    Humberto Tan trok, ondanks reclameblokken, lange tijd meer kijkers dan de concurrerende talkshow op NPO1. Het kan dus echt wel. Dat laat onverlet dat reclameblokken nadelig zijn.

  8. Eva J

    Uh sorry, wat schreef Youp?
    Ik had ff geen tijd om het te lezen, ben nu druk bezig met het koekeloeren naar mijn bankrekening. ☺

  9. Snake Charmer

    Tan heeft wel 4 jaar een succesvolle talkshow gehad dat wordt wel even vergeten en wat te denken aan Barend & van Dorp. RTL4 was als eerste met een late talkshow iets wat later door de NPO gekopieerd werd.

  10. Nick

    Eva bij RTL is hetzelfde als ComedyCentral dat een geschiedenis programma uitzendt.

  11. Ard

    Stefan daar heb je inderdaad gelijk in, humberto paste daar ook het beste, maar na zijn uitstapje met met dionne stax. Ging het bergafwaarts en werd er in eens gezegd. Dat hij nooit kritische vragen durfde te stellen en altijd nep lachte, maar dat was in het begin nooit een probleem. Volgens mij was in die periode “metoo” ook een hot item. Dus dat heeft ook wel meegespeeld met hoe de kijkers in eens naar humberto keken. Hij had in het begin toch wel de gunfactor.

  12. Ernie

    Netflix was toen Humberto begon nog niet zo populair als nu.
    Nu is er steeds minder geduld om de reclame uit te zitten.

  13. Tinus

    @Snake Charmer. Volgens mij waren ze in Amerika toch echt wel eerder met een late night talkshow. Hence the name. Niks gekopieerd van RTL.

  14. Connie

    Ik hou van Eva maar ben bang dat Youp een keer gelijk heeft. Vooral de reclameblokken gaat de kijker en Eva nekken

  15. Paul Lamote

    Zit Youp nou nog niet in Huize Avondrood?

  16. arie

    Dat niet alleen, maar niet vergeten mag worden dat Jinek vooral door de linkse media en vara aanhangers omhoog is geschreven.
    IK vind haar overschat en soms irritant, zeker naar gasten die niet haar doelgroep zijn!

  17. Michel

    Youp zal wel een ‘bucklerje’ doen op oudejaarsavond…. en dan weet je zeker dat het niks word… half Nederland is kuddevolk… dus zal geen ‘eva’ meer kijken in 2020…

  18. willembever

    Youp doet geen ‘bucklertje’ op oudejaarsavond, want dan doet Claudia de Breij de ‘Oudejaars’..

  19. Ad

    @willembever
    Claudia doet geen bucklertje, maar een Liefmansje, oh nee, Liefvrouwtje…..

  20. Marco

    wat een chagrijnige stakker is die man toch…bah. De PO stikt van de reclameblokken, alleen een programma wordt er niet door onderbroken nou nou, wat erg! Kijk eens een voetbalwedstrijd op de NPO, in de rust 14 minuten reclame en 1 minuut analyse. Hoor je niemand over. Stumperds!!!!!

  21. Remi

    … Toch hoop ik dat Eva, ook bij RTL, haar “Twampjes” blijft doen.

    … Reclameblokje aan het begin van de uitzending (tafelgasten voorstellen)
    en dan gaat Eva hélemaal ‘los’ …

    Jammer dat we nog even (3 maanden doorbetaald vakantie) moeten wachten …
    Waar zouden we zijn, zonder Eva en haar “Twampjes” ;)

  22. Mark

    Reclameblokken worden niet langer, ligt aan Youp, alles komt een beetje langzamer binnen in die hersenpan. Wel hebben zowel SBS 6 als RTL 4 promo’s ertussen zitten van SBS 6 programma’s, maar ook van nieuwe Veronica of NET 5 programma’s of live-sport. Verder veel oproepjes voor nieuwe programma’s of een winactie waarbij je 1000 of 5000 euro kunt winnen. Zo kan het idd wel 10 minuten duren.

  23. RaymondVL

    Het hoeft niet. Jinek op RTL4 kan best goed gaan scoren. Bovendien wordt ze nu niet met belastinggeld betaald dus wat mij betreft een prima combinatie.

  24. o.p. lichter

    Zoals gewoonlijk heeft youp weer gelijk .

  25. Rob de Ketter

    De belachelijke, en lange reclames, doen de commerciëlen de das om. Ik kijk veel via schotel, met skybox, gekocht voor 10€. Als daar een reclame 4 minuten duurt is het lang. Er zijn zoveel ‘free view’ kanalen met fantastische content, dat ik me er steeds over verbaas!

  26. Tokkies willen GEEN Toksjows

    Tokkies willen GEEN Toksjows. Wij willen Froger, wij willen Froger….

  27. Johanneke van Es

    Youp lult uit z’n nek. De maximale lengte van reclameblokken is wettelijk vastgelegd. Verder zie ik op Duitse comemrciële zenders ook menig (jarenlang succesvolle) talkshow door reclameblokken onderbroken worden. Het is gewoon een kwestie van de juiste tease of cliffhanger vlak voor de reclame erin gooien om te voorkomen dat het televeepubliek wegzapt. Prikkelendere en spannendere gasten (dus geen Hollandse gezapigheid en constant dezelfde koppen in alle praatprogramma’s) kunnen daar in grote mate positief aan bijdragen.

  28. ”VeronicaDoet@?....Beter!“;

    Een tv of radio-zender met een Nederlandse vergunning mag 2x per uur 6 minuten reclame uitzenden. Door de vele promo’s voor programma’s duurt een onderbreking soms wel 8 of 9 minuten. RTL heeft geen Nederlandse vergunning, maar een Luxemburgse en daar gelden andere regels.

  29. Japio

    Mensen die de mogelijkheid hebben om het programma op te nemen kan ik aanraden dat te doen. Je hebt dan twee voordelen: je kan de reclame overslaan en dat ook doen als iemand van de gasten je niet bevalt.

  30. Rector de Gier (overspannen thuis)

    Joep Hek die altijd maar zich zelf afkraakt (het domme dikke burgermannetje) ziet er tegenwoo uit als een lijk. Een dood en doods wezen.

  31. pieter baan

    Paul Lamote
    Mon 07 Oct 2019 om 14:04

    Zit Youp nou nog niet in Huize Avondrood?

    Nee, heb m deze week nog zien schittteren in het theater. En jij Paultje?

  32. anoniem

    Ze zal wel weer terug mogen komen bij de NPO zodra ze al haar geld heeft verbrast.. :-)

  33. Theo

    Joep heeft ook overal verstand van.
    Vervelende man is het.Een oude brombeer.

  34. aammehoela

    Die reclames gaan het heel vaak verpesten. Bovendien staat Pauw er ook tegenover. En wellicht dat mensen eerst Jinek gaan kijken, maar zappen weg als die vervelende, walgelijke en irritante reclameblokken beginnen. Natuurlijk heb je ook reclames bij de NPO voordat een programma begint. Ook dan zap ik meestal weg. Afhankelijk van het tijdstip kijk ik dan bv. even naar CNN. Wellicht dat ik dit vanavond ook ga doen na het verraad van die Trump aan de Koerden. Werkelijk heel schandalig. Zelfs zijn adviseurs waren tegen naar het schijnt. Trump begint nu door te krijgen dat zelfs veel republikeinen hier niet achter staan, dus dreigt hij Erdogan ineens weer met allerlei vergeldingen. Ach ja, Trump. Die man verdient het om gehaat te worden. Een hele dikke middelvinger voor deze verrader.

  35. G.J. de Wit

    Dat roep ik al tijden.
    RTL heeft zich zelf de das om gedaan. Reclame lijkt wel het hoofd product. Dan is het geluid ook nog keihard.
    Reclame en nog eens reclame.
    Als Eva met haar hoog gekwalificeerde programma begint, wordt er zo gestopt voor reclame. Het serieuze onderwerp past niet meer in zo n programma. Het gaat over in Boulevard nieuws.
    RTL SBS6 gaat ten onder aan reclame.

  36. Suzy Wang

    Ik denk dat joepie gelijk krijg.

  37. Annoniemus

    Laat Youp weer eens een geestige Marokkanen of Moslim grap maken de lafaard en dan weer is wat zeggen over een ander !!

  38. Greg

    Mr. Youp is correct, that woman is going for money, which will bother her candle-neck.
    Signs of materialism.

  39. ik john de snol van camping op 6

    leeft die vent nog ik dacht dat hij al was weggerot in zijn eigen sores

  40. Ton

    Heb het al eerder gezegd voor haar carriere wordt RTL een slechte stap en kan ze haar kijk cijfers wel vergeten.Ze is gewoon door een zak geld gek gemaakt om over te stappen naar RTL

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.