Jandino Asporaat faalt met trieste stand-up op tv-gala

Jandino Asporaat is maandagavond flink door het ijs gezakt met een trieste speech tijdens het Voetballer van het Jaar-gala van De Telegraaf. Dat was live te zien in een uitzending op Veronica. Asporaat presenteerde het gala samen met Hélène Hendriks en opende met een stand-up, waarbij vooral de mannen van Veronica Inside – het programma dat ervoor werd uitgezonden – het moest ontgelden. De mannen van VI vinden het namelijk raar dat iemand die niets van sport weet zo’n gala host.

Zoals verwacht stond Asporaat daar vooral voor zichzelf. Hij betrok de hele opening op zijn eigen persoon. “Ik heb enorm veel haat gekregen op Twitter, niet normaal. ‘Waarom híj?! Hij kan niet eens voetballen! Stuur hem lekker terug naar Somalië!’ Los van het feit dat ik niet uit Somalië kom, hoe reageer je hierop?! Jullie voetballers maken dit dagelijks mee en jullie mogen niet reageren van jullie club, maar ik reageer wel, hè?

Hij gaf de aanwezige voetballers een ‘goede tip’. “Ik reageer wel hè. Ik twitterde meteen terug. Twee woorden: ‘Je moeder.’ Het is de tip voor alle voetballers, ben je gelijk van het gezeik af. Twee woorden: je moeder. Heb je een nare wedstrijd gehad en er komt een journalist met een rotvraag? ‘Weet je wat niet gelukt is? Je moeder!’ Gewoon doen…”

‘Johan Derksen, je moeder!’

Zo ging het nog even door. “Mensen vragen mij: ‘Dino, waarom heb je überhaupt ja gezegd op dit?’ Maar luister: als je de kans krijgt om de mannen van VI gewoon een half uur eerder van de buis af te pleuren, dan neem ik die kans! Je weet: Johan Derksen is gewoon aan het koken in zwavel op dit moment. Johan Derksen, je moeder!

Daarna was een van VI’s andere voetbalanalisten aan de beurt. “Het wordt echt een hele mooie avond. Zelfs Valentijn Driessen gaat het niet voor ons verpesten vanavond. Waar zit je Valentijn? O, daar zit ‘ie. Weet je wat het is met Valentijn? Valentijn is echt zo’n jongetje die vroeger heel hard werd gepest, op een gegeven moment mag hij nu aan tafel zitten met de populaire jongens en iedereen kapotmaken. Wat ik me afvraag, hè? In de ochtend, hè? Drink je gewoon een glas azijn of je eigen pis? Hoe zuur kan je zijn? Je mag lachen, maakt niet uit. Maar goed, we zijn blij dat je er bent, Valentijn. Dat moest ik zeggen in mijn contract bij De Telegraaf, anders word ik niet betaald.

Asporaat kwam ook nog terug op Derksens opmerking dat hij te veel lacht. “Ik snap dat Johan Derksen een probleem heeft met mijn tanden, want elke keer als hij zijn mond openmaakt denk je: dat is wat er gebeurt als je een SOA niet behandeld. Je moeder!

Ongepast

De dochter van Johan Derksen, Marieke Derksen, reageert verbaasd op Twitter. “Het is een vorm van humor hoor, dat snap ik, ‘je moeder’-grappen. Beetje Amerikaans. Alleen Johan is zijn moeder verloren toen hij 31 was, ik mijn moeder toen ik net 12 was. En dan Serdar aanspreken op racismekaart, terwijl we boek met hem maken. Lees je in!

En sportpresentator Koert Westerman: “Zeer ongepast. Heel verdrietig…

Volgens VI regent het op Twitter klachten over Asporaats verschijning. Het programma heeft een aantal van die kritieken gebundeld op zijn website, waar ook de slappe stand-up terug te vinden is.

Foto: SBS

76 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
BRAAK
september 5, 2019 01:11

Jandino, hahahahahaHAHAHAHAHAHA!!!!! Een pigmentaal gehandicapte priegel met een grote Colgate smoel. New York is mislukt net als de Voetballer van het Jaar presentatie. Ik zou maar gauw je huis gaan verkopen, want het is gebeurd met de grote verdiensten. Gauw maar naar de negerhut van oom Tom gaan, lekker iedere avond BB met R eten. We moeten je niet!!!!

Gast
Trudy
september 4, 2019 17:16

Ik heb de show gemist. Ik kan best lachen om jandino….alleen hij geeft niet toe dat hij is doorgebroken met een gestolen typetje. Judeska is namelijk Bon qui qui van Anjela Johnson.

Gast
derk
september 4, 2019 13:58

Wat stupid om het punt van Derksen zo duidelijk te gaan zitten bewijzen.

Gast
Ton
september 4, 2019 12:25

Deze Sambo heeft iedere minuut dat hij in beeld was bewezen dat Derksen gelijk heeft. Totaal ongeschikt , kan helemaal niets !!! ,, je moeder ,, zou is wel rot geschaamd hebben als ze gekeken zou hebben. Sambo moet maar heel snel van de buis en uit het theater vertrekken want hij bakt er niets van. Pleur op !! Om je eigen taal gebruik maar eens te gebruiken. Sambo ,, je moeder ,,

Gast
Ernst
september 4, 2019 07:44

Heel zwak van deze host. Hij had zich beter kunnen beperken tot 1 grap. “Wat mij vanavond gelukt is, is de mannen van VI een half uur eerder van de buis te halen” dan had iedereen het begrepen en was het een sterke opening geweest.

Gast
Ben
september 4, 2019 03:37

Een gratis cursus : Hoe vernietig ik mijn imago in een zeer korte tijd!!
En dat is voor de volle 100% goed overgekomen en gelukt. Wat een verschrikkelijke afgang zeg. Ontzettend!! Ik hoop niet dat ook maar iemand van zijn familie en de rest dit gezien hebben zeg. O o o o o.

Gast
aammehoela
september 3, 2019 20:52

Als ik het zo lees allemaal dan zijn zelfs diegenen die Derksen niet mogen het er wel over eens. Dit was een complete afgang voor deze gast. En dan de kaart racisme spelen. Het lijkt wel op een reactie die populisten ook altijd doen. De schuld aan anderen geven en de schone schijn spelen en ten koste van anderen scoren.

Gast
Dam mes scherp
september 3, 2019 19:54

Ik hoop dat John de Mol deze man snel aan de kant schuift

Gast
T. Muts
september 3, 2019 19:14

Schreeuw lelijkerd, meer is hij niet. Hij mag anderen wel de grond in boren, maar zodra iemand kritiek op hem levert dan gooit hij het regelrecht op “racisme”….lekker makkelijk, triest manneke

Gast
achtmet
september 3, 2019 19:05

Die schreeuwende sambo denk leuk te wezen ?Hansie Hansie heeft gelijk het is een paardelul.

Gast
Wyatt
september 3, 2019 19:04

Lekker boeiend Derksen zegt ook gekke dingen met z’n bek.

Gast
julske
september 3, 2019 18:55

Jan Dino, ik vond je echt grappig hoor, ik lag in een deuk voor de buis. Die bromsnor kan het hebben , die kan mensen ook goed beledigen, maar voor de spiegel staat hij nooit naar zichzelf te kijken. Hopelijk dat je je niet schuldig voelt, hij heeft jou belachelijke gemaakt, dus ik vind dat hij het verdient. God is hij niet, waarom heeft hij het recht om anderen te beledigen, en andersom niet. En er wordt gelachen om die achterlijke grappen van hem, en als je iets van terug zegt, dan wordt je uitgescholden van hier tot Tokio. Jan als je stressbestendig bent, kan je alle lelijke reacties aan, deze man moet gewoon op zijn plek gezet worden. Hij denkt dat hij Oppermachtig is tegen een ieder, maar ik ben blij dat hij met de zelfde munt is betaalt. (BASTA)

Gast
Je moeder
september 3, 2019 17:46

@Lieke
Jandino heeft wel in een vol Ahoy gestaan… Of dat een prestatie is. Dat lukt Lee Towers ook iedere keer. Tja, geef het volk brood en spelen!

Gast
age
september 3, 2019 16:42

Gijp : ‘Kom op man, wat kan ‘ t schele, lekker belangrijk, hi hi hi..’
Derksen: ‘We moeten, daar niet moeilijk over, doen, daar moeten we maar tegen kunnen!’
Gijp kruipt op schoot Bossie: ‘Laat gaan man , toch??
Bosssie: ‘Ach, pleur toch op man, moet je een koekie”
Publiek : Applaus !
Hi hi, toch?

Gast
T
september 3, 2019 16:26

Het had top geweest als hij zich niet zo had laten kennen, de VI mannen genegeerd had, en gewoon een goede show had laten zien. maar helaas.

Gast
robb
september 3, 2019 16:20

Als je een programma gebuikt om je af te reageren ben je geen knip voor de neus waard echt een afgang ,wat ik mij afvraag was er niemand die hem in bescherming heeft genomen er waren toch repetities of wilden ze VI een hak zetten.

Gast
Erwin
september 3, 2019 16:17

Ik neem aan dat deze man voorgoed van de buis verdwijnt? Waarom bestaan er nog steeds mensen die hem een rol geven in wat dan ook? Het is de schuld van zenderbazen en evenementenorganisatoren dat we nog steeds dit stuk onbenul op tv moeten zien.

Gast
Somsig
september 3, 2019 16:12

Janpino

Gast
F.U
september 3, 2019 15:52

Hij is maar een schreeuwneger.

Gast
E!
september 3, 2019 15:21

Woe-at zech je? Woe-at? Ik koewom uit de Antillen jong-aaan.

Gast
WEST*
september 3, 2019 15:08

Een stil publiek… wat was het heerlijk hem af te zien gaan. Zijn vrouw zal ook niet al te snugger zijn want hij zei dat hij het vooraf aan haar had voorgelezen voor aanpassingen, goedkeuring enz.
Die zei ja leuk?? Hahaha wat een dom wicht ook.

Gast
Lieke van Lexmond Lover
september 3, 2019 14:57

Jandino is een talent, hij heeft wel mooi en vol ahoy gedaan, zijn dus toch liefhebbers voor

Gast
alfred
september 3, 2019 14:44

ik versta hem nooit……

Gast
critikast
september 3, 2019 14:25

Jandino…wie heeft dat nu verzonnen bij De Telegraaf. En Helène moet volgende keer echt een ander jurkje aantrekken. Ook dat nog ! Ik heb het Ajax-reünietje na een kwartier afgezet.

Gast
HalloJumbo
september 3, 2019 14:10

@ Smulpaap, dankjewel. Ik kom graag snel tot de kern.

Gast
Pol
september 3, 2019 14:02

Deze gebrilde kokolenkit Is goed op zijn prutlip gegaan.
Zielig mannetje

Gast
weethetbeter
september 3, 2019 13:47

Drama optreden van Jandino ,hoop dat we hem nooit meer zien op TV .
Je kan een hoop zeggen van Derksen ,maar hij heeft bijna altijd gelijk hij zit er niet om er rustig mee te lullen ,nee hij heeft een mening en zo moet het ook !!!!!!!!!

Gast
Mark
september 3, 2019 13:39

Gewoon Hans Kraaij moeten laten doen. Jandino had nee moeten zeggen. Of staat dat in het contract dat ie van alles moet doen voor Ome John.

Gast
Zwarte lijst
september 3, 2019 13:28

Staat genoteerd die zien we niet meer terug….

Gast
E!
september 3, 2019 13:26

Tja weer een miskoop van John de Mol

Gast
Smulpaap
september 3, 2019 13:20

@ HalloJumbo
Tue 03 Sep 2019 om 12:23
Zwartjoekel.

Goed verhaal…..

Gast
Robson
september 3, 2019 13:10

Het is zo’n stumper die Jantjedino, wat gaat die sukkel doen , precies wat de gasten van vi al voorspelde, de eerste 7 min ging inderdaad over Jantjedino himself , en was heel grappig ,dat was te zien aan de aanwezigen , die lagen blauw van het lachen om Jantjedino NOT,

Gast
No. 14
september 3, 2019 13:03

“Hé Jandino, je moeder!”
Zo, dat zal hem leren.☺

Gast
man pan
september 3, 2019 12:57

Jandino heb ik nooit leuk gevonden, meerendeels van zijn grappen zijn gecopieerd. Als je een standup comedy wilt doen op zo’n gala, doe het dan net als Ricky Gervais.

Gast
Iemand
september 3, 2019 12:57

Volgens Jandino vinden veel mensen hem een ‘supersympathieke jongen’ en past zo’n harde grap als die over Derksen eigenlijk niet in zijn stijl.

Persoonlijk denk ik dat hij juist zijn ware aard heeft laten zien en dat hij niet zo sympathiek is als hij zelf kennelijk gelooft. Eng mannetje.

Gast
arie
september 3, 2019 12:54

Het vervelende is dat die jandino met zn paarden gebit zelf denkt dat hij fantastisch is.
Welnu, ik denk dat niemand hem een goede artiest vindt. Hij verpeste het hele voetbal gala.
Ik ben gewoon weggezapt. Niet om aan te horen en te zien.
Waardeloze gozer.

Gast
Kayleigh
september 3, 2019 12:31

Ja maar hij faalt toch al jaren?

Gast
HalloJumbo
september 3, 2019 12:23

Zwartjoekel.

Gast
Bep
september 3, 2019 12:19

Ik ken hem alleen uit voorstukjes van programma’s,nooit de behoefte gehad aan meer.Wat een aansteller.

Gast
Cobweb
september 3, 2019 11:57

Hij is gewoon niet leuk en ook nooit geweest ook.

Gast
J.P.
september 3, 2019 11:51

Ik vond het tenen krullend om naar te kijken.
Wat een sneue vertoning van dit drukke mannetje is dit zeg.
Pff , slechte keuze om deze man het gala te laten presenteren .

Gast
Blabla
september 3, 2019 11:35

Jandino was vreselijk slecht maar de reactie van de dochter van Derksen ech te hypocriet. We horen die vrouw nooit wanneer haar vader iedereen verrot scheld maar nu plots de gebeten hond spelen. Wat een ranzige en hypocriete vrouw is dat zeg.

Gast
liefkleinhertje
september 3, 2019 11:33

Dit is de Marc-Marie Huijbrechts uit donker Afrika.

Gast
A.M.
september 3, 2019 11:26

Ooit kon je om hem lachen, maar dat is al heel lang verleden tijd.

Gast
Uuuh
september 3, 2019 11:21

Jan???

Die???

Noooooo!!!!

Gast
Beau ter Ham
september 3, 2019 11:14

Jandino heeft zelf een leuke avond gehad – de rest van de zaal niet –

Gast
Ronald
september 3, 2019 11:14

Jandino is alleen nog grappig als hij zich kan verschuilen achter een typetje. best triest eigenlijk…

Gast
Tv junkie xl
september 3, 2019 11:12

Toch wel sneu om je op deze manier te laten zien en dan nog denken dat hij het kan maken in USA…..hahaha dat is de beste grap die hij tot nu gemaakt heeft……wat een verschrikking!

Gast
Jasper
september 3, 2019 11:12

@Jan: Er bestaat ook een mooi Nederlands woord: tenenkrommend

Gast
RaymondVL
september 3, 2019 11:09

Nog zachtjes uitgedrukt allemaal. Hoog tijd om die aap terug de jungle in te schoppen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen