‘Is Merel Westrik alles wat Net5 kan krijgen?!’

Rob Goossens vindt het wel een beetje magertjes dat Merel Westrik door Linda de Mol is gebombardeerd tot hét gezicht van Net5. Dat zegt hij in een video op de Telegraaf-site. Het is nou niet bepaald de grootste vrouwelijke ster van het land, aldus Goossens. Hij had meer verwacht. “Áls je dan een gezicht van een zender nodig hebt, dan is Merel Westrik in alle eerlijkheid niet de grootste vis in de vijver. Ik denk eigenlijk dat Eva Jinek de droomkandidaat was geweest“, aldus de televisiekenner.

Westrik krijgt een talkshow op Net5. Ze mocht onlangs al oefenen als co-host van Art Rooijakkers. “Ze heeft het zeker niet onaardig gedaan, maar om nou te zeggen: wow, dat is een kanon, die moet je nu meteen een eigen talkshow geven… Dat vind ik ook weer niet.”

Ze was een week lang te zien in Zomer met Art. “Als de beslissing daarna is genomen, dan vind ik het wel opvallend. Na die week had ik eerder nog een blokje om gelopen.”

Eva Jinek is de hartsvriendin van Merel Westrik. “Zij zit ook een beetje onrustig bij de NPO op dit moment, omdat ze weg wil van de late avond en aan het salarisplafond zit. Natuurlijk kan Net5 haar meer betalen, dus ik had gedacht dat zij het gezicht zou worden van Net5, maar dat blijkt dus haar beste vriendin Merel Westrik te zijn geworden.”

Gaat Jinek ook over? “Ik sluit het niet uit. Het is wel bekend dat die twee heel graag wat samen zouden willen doen. Wie weet hebben ze bij Talpa gedacht: Merel Westrik is de vette worst waarmee we Eva Jinek willen verleiden in te stappen.”

Het nieuwe brein achter Net5 is Linda de Mol. Zelf zal ze niet op de zender te zien zijn, denkt Westrik. “Als gezicht is zij niet zo handig, want al haar programma’s worden op SBS 6 uitgezonden. Dat is dus simpelweg geen optie.”

Hoe gaat het nieuwe Net5 eruitzien? “Er komt waarschijnlijk een Nederlandse dramaserie om de zender extra smoel te geven, dan heb je Merel Westrik en dan haal je nog één gezicht binnen. Dan ga je nog één eigen programma maken en dan vul je de rest met luchtige, Amerikaanse series en films. Dan ben je er eigenlijk wel. Dan heb je het recept van Veronica met de mannen van Veronica Inside gekopieerd en op Net5 geplakt. Dan heb je de tweede steunzender achter SBS 6 compleet.”

Foto: SBS

50 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Ronnie
augustus 2, 2019 16:14

Hij heeft het over kopiëren van Veronica, maar vergeet wel even dat die zender vooral succesvol is door Champions League. Alleen met VI zou het ook een flutzender zijn. Net5 scoort het beste met Grey’s Anatomy, dat zegt toch genoeg? Er is geen behoefte aan nog meer talkshows en Nederlandse programma’s.

Gast
Guttegut
augustus 2, 2019 10:56

Ze is wel de MOL he!!!

Gast
Simon
augustus 2, 2019 09:40

Merel maakt de overstap naar de ‘TV-carrière-einde Kliniek’ genaamd Talpa en krijgt haar dodelijke injectie zijnde Sbs6 :-)

Gast
Any-mouse
augustus 2, 2019 08:12

Wat een misselijk opmerking van Rob Goossens . Maar ach, ik zeg maar niets.

Gast
Otto Oorwurm
augustus 2, 2019 07:33

Merel Westrik. Weer zo’n links lullen rechts vullen type. Vreselijk.

Gast
Emma Wortelanus
augustus 2, 2019 07:06

Alhoewel redelijk op leeftijd, is Merel nog goed te doen. Allicht aantrekkelijker dan die butspons Jinek. Uit solidariteit met haar mohammedaanse vrienden gebruikt Eva geen deo meer en gaat ze vijf keer per dag met haar kondt naar de westen zitten.

Gast
Zalmneusje
augustus 2, 2019 06:20

Ik grijp liever die Merel een keer bij de kont dan dat ouwe lijk Lindа dus die Rob Goossens zal wel gay zijn of zo.

Gast
Coby
augustus 1, 2019 23:58

Nou Rob, ik kijk én luister toch liever naar Merel dan naar Eva Jinek.

Gast
Actries van Houten
augustus 1, 2019 23:40

Ik kan alleen maar verzinnen dat ik per ongeluk grappiger ben.

Gast
Actries van Houten
augustus 1, 2019 23:38

Echt, de policy van de Mediacourant. Ik reageer altijd inhoudelijk, of met humor. Maar dat ze mijn reacties vasthouden om bepaalde woorden: om te huilen. Als je ziet welk GIF er wel door mag. Stelletje Whatevers. Het stelt me zooo ontzettend teleur.

Gast
Actries van Houten
augustus 1, 2019 23:35

Laat maar, en jeetje!

Gast
Actries van Houten
augustus 1, 2019 22:57

Wat hebben we eigenlijk aan een vrouwennnzender. Libelle TV, Vrouw van Telegraaf en trouwens ook Linda TV zijn allemaal over the hill. Dus waarom zou dat wel op tv werken anno 2019?

Gast
Actries van Houten
augustus 1, 2019 22:55

Wat hebben we eigenlijk aan een vrouwenzender. Libelle TV, Vrouw van Telegraaf en trouwens ook Linda TV zijn allemaal over the hill. Dus waarom zou dat wel op tv werken anno 2019?

Jezis. Wat reageer ik ineens inhoudelijk. Zouden het de opvliegers zijn.

Gast
Jimmy Roffa Kleaute
augustus 1, 2019 21:55

Waar blijven de kijkcijfers?

Gast
Ad
augustus 1, 2019 21:17

Talkshow moe…..

Gast
Talpa mol
augustus 1, 2019 21:16

Tjielp Tjielp Tjielp

Gast
"Veronica Doet Het?....Beter!";
augustus 1, 2019 21:01

@20.52 Moeiljk hé, een originele nickname verzinnen? Noem jezelf toch gewoon sukkel…

Gast
"Veronica Doet Het?....Beter!"; 
augustus 1, 2019 20:52

Kan dat k u t sbs6 eens normaal gaan programmeren? Nu staat Frank Visser ineens weer op donderdag. Geen wonder dat er geen hond naar die zender kijkt. Continu programma’s wisselen van uitzenddag.

Gast
Minder of Mirjam
augustus 1, 2019 20:37

“zegt hij in een video op de telegraaf site”

Over FLOPS gesproken. Dat hele Telegraaf TV is 1000% mislukt. Kijkt geen hond naar en heeft alleen D-ster Monique Smit als presentatrice en verder nog wat mislukte B-journalisten.

Gast
Ron1
augustus 1, 2019 20:31

Merel is een beetje te rechts voor RTL en past dus wat meer bij het ietwat rechtse proleten-Talpa.

Gast
wat is Merel kan goed voorlezen
augustus 1, 2019 20:31

Gaat geen grootheid worden hoor, sterker kans dat het mislukt is groot

Gast
wat is deze jongen voor een bedweter
augustus 1, 2019 20:30

Wat is dit voor een onbeduidend mannetje van Talpa. Kan beter gaan vakkenvullen bij de AH

Gast
Talpa mol
augustus 1, 2019 20:16

Merel kan beter wormen gaan zoeken in de tuin

Gast
Michel
augustus 1, 2019 19:37

En het afbranden is alweer begonnen van alle zelfbenoemde tv kenners…kijk eerst eens een uitzending voor dat je gaat roeptoeteren rob..

Gast
Huiskamer
augustus 1, 2019 19:34

Ik schat 25.000 kijkers. De rest zit op Netflix of voetbal-kijken.

Gast
q8
augustus 1, 2019 18:58

merel is echt ongeschikt,
een presentatrice die haar emoties toont bij t voorlezen van t nieuws,
zielige migrantenkindertjes op t strand
gewoon omdat de ouders er niet op letten,
dat kan gewoon niet
staat ze te huilen voor de camera.
als je t nieuws voorleest behoor je neutraal te zijn,

Gast
Ron
augustus 1, 2019 18:51

Wat mis ik nu de duiding op al het actuele medianieuws van Angela de Jong maar die bivakkeert liever met zelf meegebrachte aardappels en pindakaas op een familie camping in Salou….

Gast
Johnny👀
augustus 1, 2019 18:45

Die talentloze nicht moet snel de kast in en meteen dichttimmeren die handel.

Gast
Bobby
augustus 1, 2019 18:39

Rob Goossens, de TV-expert die zich verbond aan 6 inside. Nee die heeft een neus voor wat scoort.

Gast
skankhunt42
augustus 1, 2019 18:14

Toch wel aardig dat ze zo’n onnozel wicht als die Merel (wat een domme naam) nog een kans geven bij NET5 .
Bij de NPO kan dat niet want dat is zonde van het geld.

Gast
jan
augustus 1, 2019 18:14

Jaa, Jinek ook naar Net5. Doeiiiiiii. Maar die gaat niet weg. Die heeft nog een big te voeren. EN dat gaat makkelijk uit de StaatsRuif.

Gast
Paolo
augustus 1, 2019 17:45

Merel heeft niet alleen talent, ze heeft eveneens een nog hoger potentieel en dat was al vroeg zichtbaar.
Ook bij de Slimste deed zij, alsook haar moeder het zeer goed.

Ik vraag me alleen af of Nederlnad niet teveel talkshows heeft ondertussen, maar goed.

Gast
Gerard de Groot
augustus 1, 2019 17:41

Wat kan Jinek nou anders toevoegen dan een talkshow, en die hebben we te over. Op elke zender wel eentje, dat wordt vechten om de gasten. En Merel?
Moeten nog maar afwachten of zij als presentatrice wel zo goed is. Kwebbelt zelf veel te veel, komt geen gast aan het woord. Nee, geen idee wat “het gezicht” van Net5 moet worden. Niemand die echt aantrekkingskracht heeft als het programma zwak is. Dan zakken ze allemaal door het ijs.

Gast
Richard
augustus 1, 2019 17:38

Merel was de meest verfrissende bij wnl, en ook bij RTL nieuws. Daarnaast heeft ze zich als een meesterlijke mol ontpopt. Kortom, ze heeft veel talenten en veel gezichten. Daar kan deze ‘kenner’ nog niet eens in de buurt komen. Prima zet van net 5

Gast
Paolo
augustus 1, 2019 17:36

Grapjas. En waar moet ik dez NItwit zelf van kennen. Ga ff op de reservebank. Stop talking, Robbie.

Gast
Het vliegende neefje
augustus 1, 2019 17:30

Ik wil graag dat Sylvana Simons een Late night Show krijgt.
Samen met de Airfryer en de stinkende Sunny Bergman op locatie.

Dat worden prachtuitzendingen. Over Zwarte Piet, slavernij, excuses en herstelbetalingen en the white privilege.

Gast
B
augustus 1, 2019 17:29

Naar mannetje en dan druk ik mezelf nog zacht uit. Goossens is denk ik een baan bij Talpa mis gelopen en gaat nu zijn gram halen

Gast
Tim H
augustus 1, 2019 17:01

Wat wil Rob Goossens dan? Emma Wortelboer of zo?

Gast
[MikE]
augustus 1, 2019 16:56

Die vent is een engnek.

Gast
FlyingLotus
augustus 1, 2019 16:56

ik zou ook meer dan tevreden zijn met merel, wat een heerlijk snoepje.

Gast
Tim
augustus 1, 2019 16:54

EN, beste Rob, noem naast Eva Jinek (die op dit moment misschien een grote Vis lijkt maar NIET beschikbaar is) nog eens andere grote vissen die voor Merel Westrik gekozen hadden moeten worden? Ik ben benieuwd…

Gast
White Angel.
augustus 1, 2019 16:49

Dat kan jullie weleens zwaar tegen gaan vallen, veel vrouwen vinden het geweldig als er een vrouwenzender komt.

Gast
weethetbeter
augustus 1, 2019 16:43

Wie is deze onbeduidende man ???????

Gast
Dennis
augustus 1, 2019 16:43

Eva gaat niet weg voordat ze is gekozen door de NPO om het songfestival te presenteren.Na dat seizoen gaat ze denk ik naar RTL.

Gast
#NPO Kijker#
augustus 1, 2019 16:40

Linda is het gezicht.

Gast
dennis
augustus 1, 2019 16:34

Dit heeft niemand maar ook niemand kunnen voorspellen maar wel een meesterzet, en RTL loopt maar leeg, weer een talent weg.

Gast
Bart
augustus 1, 2019 16:34

Wie heeft waar ooit bepaald dat Ron Goossens een tv expert is? Hij zelf ergens vorig jaar? Weet helemaal niets. Mag de veters van Angela de Jong nog niet eens strikken.

Gast
L.
augustus 1, 2019 16:33

Pff deze man moeten we toch niet serieus nemen? Wat heeft hij voor rare obsessie met Eva Jinek trouwens. Ga een vak leren, man.

Gast
Bart
augustus 1, 2019 16:32

Zoals het in de laatste alinea staat beschreven moet het dus zeker niet. Als dat de instelling word dan en is het flut en halfbakken. Net als Veronica. En net als SBS6 met nog steeds geen nieuws, geen nieuwe naam en nieuw profiel.

Gast
shrink
augustus 1, 2019 16:27

Beetje Merel Westrik de grond in trappen? Wie is deze gozer? Plaatsvervangende jaloezie zeker.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen