Albert Verlinde: ‘SBS 6 had dé verrassing van seizoen’

Geplaatst op Wed 07 Aug 2019 om 9:00

Het nieuwe tv-seizoen staat alweer bijna voor de deur, maar Albert Verlinde blikt nog één keer terug op het tv-jaar 2018/2019. De grote verrassing van het seizoen was te zien bij SBS 6: Chateau Meiland. Dat schrijft de showkenner in zijn column in TROS Kompas. Chateau Meiland was in de laatste kwart van het tv-seizoen een onverwachte hit op de tv-zender van John de Mol en dat is voornamelijk toe te schrijven aan het excentrieke hoofdpersonage: Martien Meiland.

Verlinde is trots op zijn eigen SBS 6. “Het televisieseizoen zit erop en aan het eind van de rit kunnen we stellen dat er een absolute verrassing tussen de programma’s zat. Dat is Chateau Meiland bij SBS 6.”

Het programma draait om de ups en downs van Martien Meiland en zijn gezin bij het opbouwen van zijn bed & breakfast in Frankrijk. “Hij spreekt steenkolenfrans met de lokale bevolking en wat hij niet kan uitspreken maakt hij met handen en voeten duidelijk.”

Kortom, een heerlijk programma dat bewijst dat het realitygenre meer kan bieden dan een stel jongeren dat elkaar op een eiland probeert te verleiden. Chateau Meiland verleidt ons als kijker en er komt ook een tweede seizoen. Fijn, want het programma staat als een huis – wat zeg ik; als een kasteel.”

Foto: SBS








41 Reacties op “Albert Verlinde: ‘SBS 6 had dé verrassing van seizoen’”


  1. HansR

    Om over zijn eigen “succes”maar te zwijgen.

  2. Paul

    Dieptepunt: Het censureren van diverse informatiestromen of het negeren van informatie.
    Ik zou me 2x bedenken als nieuws afkomstig is van het ANP.

  3. Ik reageer ook ff

    SBS had ook de flop van het seizoen….. 6inside…. en dancesing en alles van Gordon en….

  4. Jo

    Hij wordt in medialand de ‘man zonder ruggengraat’ genoemd.

  5. Laurens

    Hielenlikker. Bij Stage Entertainment zullen ze blij met hem zijn.

  6. Karin

    Chateau Meiland is zeker een succes,als ik voor mijzelf spreek ben ik de zogenaamde bekende Nederlanders wel zat,de gewone man op tv trekt toch veel meer kijkers,dat zegt toch genoeg,en daar moet op door gepakt worden.

  7. Mark2

    Hij heeft gelijk! Chateau meiland was de verrassing van het seizoen. Snap niet dat men hier altijd van die domme reacties geeft… kinderen doen dat!

  8. Sjaak

    De NPO’ers hier zijn negatief over alles wat de commerciëlen zeggen of doen. Laat de dedaine houding van die linkse Ubermenschen goed zien. Albert heeft hier gewoon gelijk.

  9. Leni

    Tsja….. Een zender met bijna alleen maar flops die 1 keertje ook raak schiet…. Wat vind je zelf van je opmerking, Albert? Je kan ook zeggen…. SBS van Son de Mul is de flop van t jaar….. In al die donkerte flakkert er 1 lichtpuntje op n kasteel …. Gaat De Mul weer 753466 formats omheen bedenken die allemaal floppen ….

  10. Viola

    Gewone Nederlanders dat willen we zien, geen over het paard getilde snuivende BNers. Dat is nu wel duidelijk na alle successen van Meiland en omroep Max. Maar Meiland is geen lang leven beschoren, Martien doet te overdreven en slaat door.Eigenlijk is het een vals mannetje.Albert is wel een enorme slijmbal zeg.Ongeloofwaardig.

  11. Willem Ruis

    Wat zal Joop van den Ende een spijt hebben dat ie deze ‘man’ in ‘t zadel heeft geholpen…

  12. Remi

    … En laten we Maxime niet vergeten, en kleine Claire !

  13. Willem Ruis

    Albert gaf Joop een trap na….

  14. Thom

    Wel opvallend dat het programma met het laagste budget het best scoort op SBS…

  15. Peanut

    Dus de topper van SBS is, hoe leuk veel mensen het ook vinden, een vervolg op Ik Vertrek. En iets wat totaal niet past bij wat JdM wilde neerzetten met de zender. Wel slim dat ze zich meer op ouderen gaan richten. Want die kijken nog televisie. Daar zou RTL ook meer mee kunnen doen.

  16. Robert

    Albert, Albert, verrassing ja voor SBS6.
    Maar een gejatte verrassing.

  17. MediaPrak

    De verrassing van het TV seizoen? Dat is meer dat NPO1 weinig tot niets te duchten had van Sjon’s TV zenders. De grote lijst met pilots van shows, bedoeld voor het buitenland, op SBS, welke allemaal grandioos geflopt zijn. De ‘afgang’ van Twan Huijs en Albert Verlinden. (successen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Dat (het ooit zo brutale) Veronica verworden is tot een voetbalkanaal en Amerikaanse B films. Dat Net5, RTL5, RTL7, SBS9 allemaal kleine niche zendertjes zijn geworden, iets wat het nieuwe NPO Regio ook te wachten staat.

  18. hans

    GESCRIPT!!!!!!!! NEP! OVERDREVEN NICHTERIG DOEN.

  19. Bart

    @Peanut Niet alleen ouderen kijken nog televisie. Dat is echt totale onzin. Mensen moeten eens ophouden met elkaar na praten. Iedereen kijkt nog televisie en dat zal de komende 100 jaar nog gewoon zo blijven. Er zijn wel anderen manieren van kijken bijgekomen. En daarnaast kun je op je tv nu opnemen en terugkijken. Programma’s in de volgorde kijken zoals jij dat wil. Dit is echter ook allemaal tv kijken. Lineaire programma’s. De commerciëlen moeten zeker de programmering aanpassen maar hoeven zich niet perse te richten op ouderen. Je doelgroepen vergroten en op je hoofdzender hoort dat ongeveer va 8 tot 88 te zijn. Voor iedereen. De tijd van eind jaren 90 en de focus op 21-39/54 ligt al lang achter ons. Voor zo ver dat überhaupt een goed idee was om je als tv zender op te richten. Na 2 crisissen en tal van nieuwe dingen ziet er de wereld er totaal anders uit.

  20. Bart

    @hans Alles is gescript op tv.

  21. Freek

    Dat je met tientalle programma’s maar een hitje hebt zegt veel over de aansturing van Talpa/SBS. Blijkbaar ontbreekt het aan echte kennis en hebben ze de neus er niet voor. Gewoon doen wat ‘John’ zegt helpt blijkbaar ook niet.

  22. Freek

    Wat @Bart zegt klopt ook. De vroegere boodschappers leeftijdsgroep ligt nu veel ingewikkelder. Nieuwe en/of luxe producten worden nu meer door 50-plussers gekocht. Zelfs gezonde 70-plusser besteden meer geld dan mensen van onder de 50.
    Een nieuwe auto, luxe langere vakantie’s etcetera.
    Ook Netflix kijk je toch het liefst op een groot beeldscherm wat we vaak een TV noemen. Televisie is niet dood, we gebruiken het anders. We kijken wanneer het ons uitkomt. Daarom moet de huidige kijkcijfermeting ook meeveranderen.
    We gaan het zien.

  23. Robin

    Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.

  24. Bart

    @Freek Juist!

  25. Ron

    Het is zeker by far het leukste programma van 6 geweest dit seizoen. Ik zag ook wel aankomen dat dit nog wel eens een hit zou kunnen worden. Had zelfs hogere kijkcijfers verwacht met het begon wat voorzichtig en groeide later wel uit tot echt een peiler van 6 waar je verder mee kunt bouwen. Weg met al die BN’er shows, gewoon niet meer doen. Klaar. Punt.

  26. einde TV

    Prima TV, maar de kijkcijfers waren toch niet bijzonder of mag ik dat niet zeggen…

  27. Mousy

    Zeker is Chateau Meiland bij SBS 6 de verrassing van dit TV seizoen. Maar 1 succes nummer voor ‘n zender is toch wat magertjes
    Er was ook 1 flop van het seizoen, he mijnheer Verlinde. Juist ja, 6Inside.
    Strepen we dat tegen elkaar weg, blijft er weinig van over om blij van te worden.

  28. Sven L.

    Meiland is alleen maar geïnteresseerd in de merchandising hoor. De wijnglazen zijn voor 8,95 per stuk te bestellen in de webshop (om maar een voorbeeldje te noemen).

    Verder wel hilarisch programma maar hij blijft een one-trick pony. Het geinige is er na seizoen 2 wel vanaf.

  29. Claire

    Volgens een interview in de Weekend gaat Martien dit najaar Cash or Trash presenteren op SBS6. Benieuwd wat dat gaat doen.

  30. Talpa

    Sbs 6 komt vanaf 29 aug om 2030u met een nieuwe Nederlandse politie serie genaamd DNA. Met o.a. Yolanthe en Loes haverkort Geen Undercover in Nederland dus.

  31. Trol

    Benieuwd wat Filippo,J en Bart gaan doen als de tv niet meer bestaat.

  32. Bart

    @Trol Tv zal altijd bestaan dus daar ben ik niet zo bang voor.

  33. Laurens

    Trouwens lekker rustig zo zonder Verwendy. Voor mij dé verrassing van de laatste 2 weken.

  34. Lies

    Het succes heeft SBS aan Erica Meiland te danken, quote Erica:
    ‘We zijn namelijk niet naar Frankrijk gekomen omdat we zo nodig op televisie wilden. De televisie kwam pas op het moment dat we de verhuisdozen al hadden ingeladen. We kregen toen van een vriendin het privé-mailadres van John de Mol. Ik heb hem een paar dagen voordat we naar Frankrijk zouden vertrekken een e-mail gestuurd dat het misschien wel leuk zou zijn om ons te volgen, zoals in het programma Ik Vertrek al eerder was gebeurd. De volgende ochtend kreeg ik al antwoord van John en zo is het balletje gaan rollen.
    Ik heb de mail gestuurd, maar het was uiteraard Martien’s idee. Ik wist dat hij dat heel graag wilde. ‘

  35. Laurens

    @Talpa. Yolanthe in een nieuwe serie van Divorce snap ik helemaal. Maar in een nieuwe politie-serie……
    Ik vraag me echt af wie hoofd casting is bij Talpa?

  36. Lies

    @Laurens: las ergens dat SBS niet tevreden was en dat er scenes opnieuw gefilmd moesten worden? Net zo geloofwaardig als Wendy van Dijk in een politieserie?

  37. b

    Een leuke vriend voor Martien zou een leuke verhaallijn zijn of vriendin voor Erica. Maxime die zwanger wordt van een Syrische vluchteling en met Johnny naar zijn geboortestad gaat. Een grote brand of een m oord. Zoveel mogelijkheden om iets te bedenken voor Talpa Fictie.

  38. Bertje D.

    Waarom schrijft Kwalbert hierover?
    Was het oude-koeien-uit-de-sloot niveautje niet allang achterhaald en afgesloten door SBS? Of had buurvrouw Connie geen primeur meer?
    Get a life.

  39. Laurens

    @lies. Net zo on geloofwaardig als Verwendy

  40. Pim Jacobs

    De ex van Albert zit ook vol verrassingen

  41. Henny Huisman

    Hallo lieverds

    @pim Jacobs

    Ja Pim, dat zo’n heerlijke integere, empatische, sociaal bewogen man als Albert met zo’n griezel getrouwd is/was…. Afspreken met jonge toy boys in zijn eigen Stadhuis terwijl die fijne Albert van niets wist… Wat zal Albert zware jaren achter de rug hebben….

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.