‘Maastricht heeft de juiste vibe voor het Songfestival’

Geplaatst op Thu 18 Jul 2019 om 15:40

Er zijn nog twee steden in de race om het prestigieuze tv-evenement Eurovisie Songfestival te hosten: Maastricht en Rotterdam. Veel mensen hadden aanvankelijk ingezet op Amsterdam, maar nu dat niet doorgaat lijkt Maastricht het dichtst bij de hoofdstedelijke gezelligheid te komen. Volgens oud-burgemeester Onno Hoes heeft de Limburgse stad de juiste ‘vibe’ die nodig is. “De Songfestivalbezoeker is geen zakelijke reiziger die in een strak pak naar een congres gaat.”

Rotterdam is toch een wat hardere stad. Maastricht past wat dat betreft beter bij het gezellige, roze liedjesfestijn. “Die bezoeker wil beleving, emotie, feest, een vakantiegevoel en dat ga je in Maastricht op elke straathoek tegenkomen“, aldus Hoes.

Hoes hoopt dat Maastricht het uiteindelijk mede vanwege zijn wilskracht gaat winnen. “Er is een enorm draagvlak binnen de stad en dat betekent dat je razendsnel dingen gedaan krijgt.”

Ineens is de Limburgse stad voor veel mensen in het land de grote favoriet. Hoes is niet verbaasd. “De stad heeft dit niet in een achternamiddag gedaan hé. Er liggen al járen draaiboeken klaar. Zo is al eens geprobeerd het Junior Songfestival binnen te halen.

De NPO maakt volgende maand bekend waar het Songfestival zal worden georganiseerd: in Maastricht of in Rotterdam.

Het AD-artikel ‘Maastricht heeft juist een ideale ligging’ kunt u lezen via Blendle.

Foto: MC








121 Reacties op “‘Maastricht heeft de juiste vibe voor het Songfestival’”


  1. valerie

    Onno Hoes is oud burgemeester van Maastricht dus een logische reactie. Daarnaast heeft Albert Verlinde een functie binnen het MECC in Maastricht, de evenementenhal waar het songfestival plaats kan vinden. Reden voor Onno om Maastricht goed te pluggen.

  2. Ard

    Maastricht staat toch al vast? De overige steden was buhne zoals Giel Beelen al zei.

  3. Ron

    Allemaal niet objectieve prietpraat. Lekker belangrijk voor een subprovincie van Vlaanderen met heuvels wat totaal niet het echte Nederland laat zien wat vlak is en wat niet bepaald uit glooiend landschap bestaat.

  4. White Angel.

    Prachtig dat Maastricht, geweldige mooie stad, dat zet Nederland tenminste op de kaart….Ik zeg….MAASTRICHT…ik woon er zelf niet, voordat er domme reacties komen.

  5. Robert

    Niet doen in Maastricht 2/3 van de overnachtingen gaat naar België en Duitsland.
    Commercieel dus niet slim!

  6. Stip

    Wordt Rotterdam, veel handiger en praktischer op logistiek vlak. Helaas wel minder sfeer dan Maastricht.

  7. Sjeng oet Mestreech

    @Ron
    Thu 18 Jul 2019 om 15:57

    Lekker belangrijk voor een subprovincie van Vlaanderen met heuvels
    wat totaal niet het echte Nederland laat zien
    wat vlak is en
    wat niet bepaald uit glooiend landschap bestaat.

    Typisch taalgebruik door een beroepsklungelaar die de weinige noten die hij op zijn zang heeft op gênante wijze weet te kraken.

    @Ron:
    Voor de titel ‘slimste mens’ kom je echt niet in aanmerking. Maar niet getreurd, haal de legoblokjes plus de barbiepoppen tevoorschijn en probeer positief om te gaan met je negatieve gedachten, een en ander indachtig ‘wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.’ Succes met de te nemen hobbels.

  8. Martijn

    Ron is waarschijnlijk nooit de Randstad uit geweest, kan hij ook niets aan doen!

  9. Karin

    Maastricht it is 🥇

  10. Huismaker

    Morgenavond lekker naar het Vrijhof. André kijken. Daarvoor genieten in deze stad. Retourtje P+R = 2 euro. Tja. Als oud-Amsterdammer kost het mij een vermogen om de hoofdstad in te komen. Maastricht snap dat en doet er alles aan om toeristen te amuseren. Ik gun hen echt dat festival.

  11. E-Online

    Als ze het Junior Songfestival al niet konden binnenhalen, waarom dan wel het échte festival? Ik vind Maastricht een prachtige stad. Dat vakantiegevoel waar Onno Hoes het iver heegt is omdat het bijna geen Nederland meer is. Dat vind ik het grote bezwaar. En dat vooral ook Duitsland en België zullen profiteren van de overnachtingen.

    Rotterdam is een wat rauwe stad die én heel mooi én heel lelijk kan zijn. Best wel interessant dus. Genoeg mooie beelden te maken.

  12. Paul

    Je bent wel erg onnozel als je denkt dat Maastricht het wordt.

  13. aqua

    Ik ga voor Maastricht wat heeft Rotterdam nu te bieden ?
    Vrouwen die voor het raam zitten met een of andere goed bedoeling wat alleen maar geld kost.
    Er zijn legio wijken in Rotterdam waar je niet wil zijn vroeger kwam ik veel in Rotterdam maar de charme is er nu wel af.

  14. "Veronica Doet Het? Niet Beter!";

    Doe het lekker op Texel.

  15. Paul

    Texel is net zo oubollig als het merk Veronica.

  16. Sjors

    Rotterdam heeft een sfeer van kilheid, beton, grimmige Marokkanen en afstandelijkheid. O sfeer dus. En die Kuip is vergane glorie.

  17. Paul

    Rotterdam wordt het, maar dat is zeker geen reclame voor Nederland.

  18. Klugscheißer

    @Robert
    Thu 18 Jul 2019 om 16:30
    Niet doen in Maastricht 2/3 van de overnachtingen gaat naar België en Duitsland.

    @E-Online
    Thu 18 Jul 2019 om 17:44
    Als ze het Junior Songfestival al niet konden binnenhalen, waarom dan wel het échte festival? Ik vind Maastricht een prachtige stad. Dat vakantiegevoel waar Onno Hoes het iver heegt is omdat het bijna geen Nederland meer is. Dat vind ik het grote bezwaar. En dat vooral ook Duitsland en België zullen profiteren van de overnachtingen.

    @Robert
    @E-Online

    Jullie brabbelaars, noem mij twee plaatsen in zowel België als Duitsland waar de aanstaande gasten met honderden c.q. duizenden zouden gaan overnachten. Jullie mogen per land zelfs vijf plaatsen aangeven. Kom op. Slap gel*l en holle praatjes vullen in dit verband geen gaatjes en al helemaal geen bedden.

  19. ome h

    @e-line Rotterdam lijkt meer een Afrikaanse stad dan een Nederlandse …..

  20. Donald Dumb

    Sjors. En dat is niet zo in Amsterdam?
    W.b. Marokkanen bijv. Mocromafia? Toch echt in A’dam.
    Plus de meeste moorden, een metrolijn van een.paar kilometer wat een financieel debacle was. Een haven die al eeuwen stof loopt te vangen…
    Nee dat was een goed visitekaartje geweest zeg dat Amsterdam…

  21. Donald Dumb

    Ome h.

    O en Amsterdam is alleen bewoond door Nederlanders?

  22. ome h

    Is wat diverser 😁

  23. Sjors

    @Donald Dump: heb ik het over Amsterdam?

  24. PJV

    Rotterdam afbreken en teruggeven aan de natuur. Die stad is al verloren gegaan aan de multikul-terreur.

  25. NYUP

    Als er voor Maastricht het nonwoord ‘vibe’ moet worden gebruikt om de stad aan te prijzen dan weet je dat je meteen voor R’dam moet kiezen.

  26. Donald Dumb

    PJV.

    En juist daarom heeft Rotterdam een internationaal karakter en wordt de stad aangeprezen in menig reisgids…

  27. Alexander

    Rotterdam, de stad van arrogante over het paard getilde havenarbeiders die denken dat ze God zijn, en niet te vergeten de matennaaiers van de erdogan turken.
    Hier wil je toch geen songfestival houden.

  28. Paolo

    Natuurlijk Maastricht. MECC uitstekende gelegenheid. De organisators bezochten het vandaag en ik kan me vergissen maar dachtdat ook bij hen te bespeuren.
    Maastricht= een goede ligging. Ja met Belgie en Duitsland als buurland maar dat zijn tenslotte ook ESF kandidaten.
    Maastricht= gezelligheid, vooral heel goed eten en drinken , redelijk betaalbaar en niet zo verstedelijkt dat het mooie karakter is aangepast. Een luchthaven en een Academisch ziekenhuis als buur en mensen/inwoners met, en dat is vergezocht tegenwoordig, normen en waarden. Dus de optelsom kan worden gemaakt, voor zover niet al reeds gebeurd.

  29. Paolo

    aangepast=aangetast

  30. Funny Feeling

    @NYUP
    Thu 18 Jul 2019 om 18:35

    NYUP:
    1. sarcastically agreeing with the previous statement;
    2. meaning = not a chance; yeah right; etc.

    Met de gekozen nickname doe je jezelf de das om, koekenbakker, want jouw keus ziet eigenlijk op Maastricht. Ik weet het, het is best moeilijk om je slimmer voor te doen dan je eigenlijk bent. Kwestie van IQ.

  31. anoniem

    Maastricht lijkt me wel ver genoeg weg.. :-)

  32. Kerstboomprocessierups

    Amsterdam heeft een internationaal karakter. Alle drugsdealers en illegalen hebben daar een walhalla. Iedereen is in Amsterdam blij. Sodom en Gomorra door Groen Links. :)

  33. anoniem

    @Kerstboomprocessierups: Ooit weleens in Maastricht uit gegaan? :-D

  34. Kerstboomprocessierups

    Ja ..Maastricht is een prachtige stad. Ik ga altijd naar Andre Rieu, de grootste nederlander aller tijden. Naast hasj is hij een groot exportproduct. :)

  35. anoniem

    @Kerstboomprocessierups: ‘t Is misschien wat conservatiever aldaar, maar zowel Sodom als Gemorro worden er prima vertegenwoordigd.. :-)

  36. Eight Wonder

    @Kerstboomprocessierups
    Thu 18 Jul 2019 om 19:13

    Ja, ja. Het is wel weer goed geweest voor vandaag. Haal je ouders uit de kroeg en zorg ervoor dat je op tijd in je bedje ligt. Morgen is weer een nieuwe dag om je overbodige niet ter zake doende kletspraat aan de wereld te verkondigen.

  37. Kerstboomprocessierups

    Ja maastricht lijkt op amsterdam. Ik zou er erg veel geld kunnen verdienen maar ik werk al bij bandieten… de belastingdienst.

  38. anoniem

    @Kerstboomprocessierups: Dat zou ik als ik u was, maar niet in Maastricht gaan rondbazuinen.. :-)

  39. PJV

    Grappig en tragisch tegelijk hoe Donald Dumb in die linkse leugens trapt, terwijl alle overlast, rellen, aanslagen en weet ik het wat nog meer duidelijk hebben aangetoond dat multikul niet thuishoort in Nederland en Europa. Maar droom vooral lekker verder..

  40. Donald Dumb

    PJV Vermakelijk en triest tegelijk dat je nog gelooft dat de samenleving niet multicultureel is.
    Jouw boerendorpje waarschijnlijk niet, maar dat is natuurlijk ook achtergesteld en is 100 jaar achter in ontwikkeling…kom eens verder dan je maisveld…

  41. WEST*

    2`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`12`1

  42. WEST*

    OEPS ER GING IETS FOUT, JA DAT KOMT IK WAS IN MAASTRICHT , BEN EVEN VERWEND DOOR EEN BELGISHE KOK IN EEN RESTAURANT , DIE HAD RAT OP HET MENU STAAN

    BAH IK KOM ER NOOIT MEER , GEEF MIJ MAAR ROTTERDAM
    BESTAAT SCHEFFER OP DE LIJNBAAN NOG ?

    VERDOMME HEB IK MN LEESBRIL IN HET RESTAURANT LATEN LIGGEN DIS SORRY VOOR DE CHOCOLADELETTERS

  43. Kuifje-in-de-EU

    Voor west* is elke dag capslock-day

  44. Eikenprocessierups

    Kerstboomprocessierups 19.18

    Andre Rieu kan beter voor eens en altijd gexporteert worden.
    We zitten echt niet op die kitscherige operettekoning te wachten.

  45. Eikenprocessierups

    Maastricht heeft al jaren een minderwaardigheidscomplex, daarom reageren ze nu zo hysterisch. Ze denken dat hun stad dan eindelijk mee gaat tellen in NL en de rest van Europa. Typisch Calimerogedrag: ,, jij (Rotterdam) bent groot en ik is klein, en dat is NIET eerlijk, ohhhhhhhhh nee”.🐥🐥🐥🐥🐥🐥🐥🐥🐥🐥🐥

  46. Bobby Eden

    Maastricht maakt geen kans, tenzij ze het plafond verhogen

  47. Klugscheißer

    @Robert
    Thu 18 Jul 2019 om 16:30

    @E-Online
    Thu 18 Jul 2019 om 17:44

    Waar blijven de reacties, stelletje proleten? Juist, veel geschreeuw en geen wol. Allebei een veel te grote bek en een enorm gebrek aan intelligentie, te wijten aan de sociale achtergrond, opleiding en cultuur van deze plebejers.

    Typisch Nederlands: De schreeuwlelijk uithangen en als aannemelijke bewijsvoering verlangd wordt, geeft men niet thuis.

    Ook in dit geval is het bij slap gel*l en holle praatjes gebleven, maar diezelfde praatjes vullen, zoals reeds geschreven, geen gaatjes en al helemaal geen bedden.

  48. B-noniem

    Maastricht is totaal geen favoriet. Alleen Limburgers en mensen in de media die zijn omgekocht willen het in Maastricht hebben. Ahoy is in elk opzicht een betere zaal dan MECC.
    Houd het vooral in MECC als je een slechte show wilt neerzetten en voor de rest van Europa voor schut wilt staan.

  49. Sjeng oet Mestreech

    @Eikenprocessierups
    Thu 18 Jul 2019 om 20:24

    Nee, jij trekt uitverkochte zalen.
    De intelligentie druipt wederom van jouw reaguursel af.
    Laat me niet lachen …….. gexporteert Hoe verzin je het? gexporteert

    We zitten helemaal al niet op jou te wachten. Spring lekker vanaf de Wilhelminabrug in de Maas. Is trending. Als je vervolgens lang genoeg je armen en benen stilhoudt, zijn we binnen de kortste keren definitief van jou en je hopeloze geneuzel af.

  50. Visie UM

    Ik zie um niet zitten.

  51. [MikE]

    Nu ben ik de laatste!

  52. Lontkikker

    Waar blijft west*?

  53. Robert

    @klugscheißer

    Het moge duidelijk zijn dat ik niet reageer op dit ongenuanceerde geblaat, en dan druk ik mij nog netjes uit.

    Ik hoop dat de redactie passende stappen onderneemt.

  54. Jantje

    Had begrepen dat de burgemeester van Rotterdam niet de moeite heeft genomen de delegatie te ontvangen?

  55. Eikenprocessierups

    @Kreng uit Maastricht 21.05

    Sjeng oet Mestreech, hoe verzin je het?? Sjeng oet Mestreech, HAHAHAHA. En ik kom nooit in die kl*testad van je. Spring zelf maar van de brug met je afschuwlijke domme dialect.

  56. Eikenprocessierups

    In Maastricht hebben ze het veel te druk om het ESF te organiseren. Ze zijn de hele dag bezig om auto’s in brand te steken of autowielen los te draaien.

  57. NYUP

    @Funny Feeling

    Krijg jij ff lekker dе kаnker met je zelfbedachte betekenis.

  58. ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ

    Maastricht.
    Maastricht iT IS!
    Better than de rest.
    Maastricht has All the Best.
    Klaar als een klontje.

  59. flippo

    Blijf me elke dag weer verbazen wat een ontzettend domme en zielige reacties deze kwestie steeds weer oproept. En dan met name het “kamp Rotterdam”, dat met ongefundeerde en aantoonbaar onjuiste beweringen de wereld probeert te overtuigen dat Rotterdam de enige plek is waar het georganiseerd kan worden.

    Alleen daarom al hoop ik van harte dat het naar Maastricht gaat. Maar nog liever had ik dat de EBU kennis nam van dit ontzettend domme gedrag, en daarom zou besluiten om het festival maar helemaal bij Nederland weg te halen. Hoewel dat symptoombestreiding zo zijn. Dat laat het geblaat voor nu verstommen, maar lost helaas de structurele leeghoofdigheid niet op.

  60. Stimpy

    Welke onjuiste beweringen dan, flippo? Laat anderen ook ff meelachen.

  61. Ik lach je uit

    @ flippo
    1) je naam
    2) het feit dat je hier elke dag komt

  62. flippo

    Lach je billеnmaаt Stimpy maar uit snеunеus.

  63. flippo

    Ik ga echt niet alle posts hierover nazoeken om de onwaarheden eruit te vissen. Maar uit dit draadje:

    “2/3 van de overnachtingen gaat naar België en Duitsland”

    Bron? Feiten?

    In een straal van 30 km rond het centrum van Maastricht zijn er 15.000 slaapplaatsen:

    https://www.limburg.nl/publish/pages/1653/toeristische_trendrapportage_limburg_2016-2017.pdf
    “Van deze circa 15.000 slaapplaatsen in Zuid-Limburg beschikt Maastricht over circa een derde en het Heuvelland over 40-45%.”

    En daarvan zijn er alvast 3.000 gereserveerd:
    2 juni 2019: https://www.1limburg.nl/directeur-mecc-optie-op-3000-hotelkamers-voor-songfestival

  64. flippo

    k ga echt niet alle posts hierover nazoeken om de onwaarheden eruit te vissen. Maar uit dit draadje:

    “2/3 van de overnachtingen gaat naar België en Duitsland”

    Bron? Feiten?

    In een straal van 30 km rond het centrum van Maastricht zijn er 15.000 slaapplaatsen. Blijkbaar mogen links hier niet maar zoek maar op “Toeristische Trendrapportage Limburg 2016-2017”. Uit dat document:

    “Van deze circa 15.000 slaapplaatsen in Zuid-Limburg beschikt Maastricht over circa een derde en het Heuvelland over 40-45%.”

    En daarvan zijn er alvast 3.000 gereserveerd voor het Songfestival. Zoek op “optie op 3000 hotelkamers”

  65. HA HA HA

    @ flippo
    Nu lach ik je nog harder uit, trekpop.

  66. flippo

    Dat zeg ik, leeghoofdigheid. Wat dacht je? Ik ga zijn statement kracht bij zetten?

  67. Ren Höek

    Waar baseer je op dat het allemaal ‘onwaarheden’ zouden zijn, flippo?

  68. flippo

    Zie boven Ren Höek. Ik blijf niet bezig.

  69. Ren Höek

    flippo, je bronnen zijn niet correct.
    Vreemd dat je dat zelf niet inziet/doorhebt.

  70. K. Lak

    Flippo ziet ze duidelijk vliegen. Zal wel weer zo’n smerige onverstaanbare kabelbaan-Limbo zijn die 010 in een kwaad probeert te stellen. Missie mislukt, vriend!

  71. flippo

    Nog een mooie van een tijdje geleden: “Ahoy is gebouwd voor dit soort evenementen”

    Ahoy is net zo min specifiek gebouwd voor tv shows en concerten als het MECC. Ahoy is gebouwd als sportpaleis.

  72. flippo

    Ren Höek:

    Zijn mijn bronnen (de Provincie Limburg en regionale media die de directeur van het MECC citeren) niet correct? Dan heb jij vast bronnen waaruit blijkt dat ze niet kloppen.

    K. Lak:
    Ik hoef 010 niet in een kwaad daglicht te stellen. Dat doe jij wel voor me. “smerige onvertaanbare kabelbaan-Limbo”? Knap nog dat je 3 bijvoeglijke naamwoorden in een zin weet te proppen zonder onderweg de draad kwijt te raken. Het moet gezegd.

  73. Maastricht is anti-reclame voor Nederland

    – men brabbelt er onverstaanbaar Nederlands
    – negen van de tien bestuurders in Limburg zijn aan de drank, drugs, gaan naar ranzige p0rn0clubs en zijn nog corrupter dan hun collega’s in een gemiddelde bananenrepubliek

  74. Fabiënne

    mwah, dat is aan de ene kant dan inderdaad onzin. aan de andere kant begrijp ik de gedachte wel. Ahoy wordt wel vaker als concerthal gebruikt en het MECC

  75. Fabiënne

    niet

  76. K. Lak

    Flippo, als jij ‘onverstaanbare’ net zo uitspreekt als je het schrijft, heb ik dus gewoon gelijk!

  77. Ren Höek

    Die heb ik zeker, flippo, maar als je blijft volharden in het noemen van wat zinnetjes die uit de hoge hoed komen van Limburgs, dus corrupt, provinciebestuur, zie ik geen noodzaak om met échte bronnen over de brug te komen.

  78. flippo

    Ren Höek:
    Heb je bronnen voor je bewering dat het provinciebestuur van Limburg corrupt is? Of ga je die ook voor je houden?

    Zo werkt het niet Ren, dat weet je toch zelf ook wel. Hoop ik.

  79. flippo

    K. Lak
    Ik snap dat jij vannacht rustiger gaat slapen met de gedachte dat je gelijk hebt, maar op basis van objectieve criteria is dat vooralsnog niet vast komen te staan.

  80. Ren Höek

    Flippo, je hebt ze niet helemaal op een rijtje, maar dat geeft verder niet.
    Aangezien je niet met serieuze bronnen komt, moeten we je maar niet al te serieus nemen.

  81. flippo

    Ren Höek:
    Als jij niet met bronnen komt ga ik je verder negeren. Dat je mij niet serieus neemt, ach. Wil je weten hoe ik over jou denk? Dat wil jij vast zo min als dat het mij interesseert hoe jij over mij denkt.

  82. flippo

    Ren Höek
    Als jij niet met bronnen komt ga ik verder niet meer op je reageren. Dat je mij niet serieus neemt, ach. Zegt meer over jou dan over mij.

  83. Ren Höek

    Flippo, je probeert nu de zaken om te draaien. Een moedige, maar ietwat te doorzichtige poging.
    We moeten je voortaan maar Clown Flippo noemen.

  84. flippo

    Ren Höek
    Voor de goede orde: jij was het die om 2:06 de zaken probeerde om te draaien door te beweren dat je bronnen hebt die aantonen dat ik er helemaal naast zit, maar die niet wil geven.

    Je bent niet echt een geboren debater he.

  85. Ren Höek

    Clown Flippo, ik draai helemaal niets om. Dit in tegenstelling tot hetgeen jij zojuist probeerde te doen.
    Nogmaals: kom met serieuze, dus onafhankelijke, bronnen, dan zal ik hier mijn bronnen neerzetten.

  86. flippo

    Welterusten Ren

  87. Ren Höek

    Dank voor de bevestiging van het feit dat je maar wat zwetst, clowntje.
    Doei.

  88. K. Lak

    Flippo, wat zei je? Ik versta helaas voor jou alleen echt Nederlands.

  89. flippo

    Ik lijk wel gek dat ik nog serieus op die sukkel in ga maar vooruit.

    Ren, zoek even op “CBS statline logiesaccomodaties”. Dan blijkt dat de provincie Limburg in april 2019 23.056 slaapplaatsen had in “hotels/pensions/jeugdaccomodaties”. Meer dan de helft van die slaapplaatsen is in Zuid-Limburg vanwege het toerisme in die regio. Komt aardig in de richting van de 15.000.

    Het CBS onafhankelijk genoeg voor jou? Of zijn die ook corrupt?

  90. K. Lak

    Het is nauwelijks te begrijpen, maar volgens mij zeg je dat je gek bent en een sukkel. Dit kan ik beamen. Welterusten.

  91. flippo

    K. Lak:
    Echt Nederlands? Als in “Rottühdams”? Hebbie een chromosoompje teveel?

  92. flippo

    K. Lak
    Volgens mij is er nog zeer veel meer dat jij niet begrijpt he gast. Maar ach. Je weet het zelf niet. Ik hoop voor jou dat je er ook nooit achter komt.

  93. Beegwrug

    Waar blijven de kijkcijfers?

  94. "Veronica Doet Het?....Beter!"

    Genoten van Jinek haar tietespleet
    TLP 3de
    Veronica deed het beter!!!!!!

  95. gtstfites

    nee het word Rotterdam overduidelijk want daar wonen echte mensen !!

  96. Gonny

    Lijkt me wel zo leuk als het ook echt een feest voor Nederland wordt, dan is een semi centrale locatie als Rotterdam wel gewenst!

  97. Kerstboomprocessierups

    Super Gay party. Deventer is een geweldige keus.

  98. Maastregtniet

    @flippo

    Als je zo goed op kan zoeken. Zoek eens in het raadsinformatiesysteem van Maastricht op songfestival. Uit stukken van begin juli 2019 blijkt o.a. het volgende…..

    Vraagnr. B-3-16
    Blz. 33 – verbouwing MECC
    Fractie: PvdA
    Vraag: Het MECC wordt verbouwd in verschillende fases. Zijn er meer kosten voor deze verbouwing als deze versneld of juist vertraagd wordt door het mogelijk organiseren van het Songfestival 2020?
    Antwoord: De gehele bouwplanning loopt door tot het voorjaar 2021 en richt zich met name op het congresdeel van het gebouw dus niet op de hallen waar het Eurovisie Song Festival voornamelijk zal plaatsvinden. In de aanbesteding is rekening gehouden met een beperkte mate aan flexibiliteit met betrekking tot nieuwe evenementen. We zitten nog vroeg in de bouw, waardoor we in overleg met de aannemer kunnen kijken wat de impact van een dergelijk evenement op de planning is. We zijn hierover in contact met de directie van het MECC. Welke consequentie dat voor de kosten heeft is nu nog niet aan te geven.

    Vraagnr. 72
    Blz. Hele document
    Fractie PvdA
    Vraag: Aangezien dit de kaderbrief is van het jaar waarin het songfestival in Nederland plaatsvindt, gaan wij er in alle redelijkheid vanuit, dat u op basis van gegevens van andere steden in Europa toch enig inzicht zou moeten kunnen verschaffen over wat een mogelijk songfestival in Maastricht de gemeente zou kosten. Graag ontvangen wij dus een begin van deze onderbouwing. Het is niet meer dan logisch dat eventuele financiële consequenties voor het MECC Maastricht, gelet op de juridische positie, vanzelfsprekend consequenties voor de gemeente Maastricht zullen hebben. Wij gaan er dan ook vanuit dat de raad tijdig en volledig in positie wordt gebracht?
    Antwoord: De financiële consequenties zijn nog niet duidelijk. Zodra duidelijk wordt, welke bijdrage van Maastricht wordt verwacht, zal de raad zo snel mogelijk financieel in stelling worden gebracht.

    Heeft de gemeenteraad in Maastricht eigenlijk al wel ingestemd met de komst van ESF?

    En geflipte flippo nog een vraagje? Misschien zijn er dan wel genoeg hotelkamers in de regio. Hoe komen al die bezoekers ‘s avonds nog terug in hun hotel na de activiteiten in de stad. In de streekbus die al om 22.15 aan de laatste rit begint? En Flippo. Als er een VR-bril nodig is om de delegatie te overtuigen dat MECC toch wel geschikt zou zijn. Kom op Flippie. Als je daar tribunes neerzet kan de persoon die op de h bovenste rij zit letterlijk in de lampen hangen.

  99. Kerstboomprocessierups

    Ach die wauwel en roggelvergaderingen zijn hobbyclubs van miefflappers die geen sociale relaties hebben. Lokale politiek is nog erger dan Osama bin laden die vlinders gaat vangen.

  100. Beschouwer

    Rotterdam is te lelijk en sfeerloos om het Songfestival in huis te halen. Nu het monumentale Amsterdam niet meedoet, moet de op een na mooiste stad van Nederland winnen, Maastricht. Rotterdam is geen mooi visitekaartje voor Nederland. Het gaat om beleving en schoonheid van de stad. Rotterdam is te modern voor een traditioneel liedjesfestijn. Kijk naar Zuidplein en de Lijnbaan, brrrr. Wat een enge plekken en wat loopt daar? Grimmige en kille stad. En nee, ik woon niet in Amsterdam of Maastricht.

  101. man pan

    Maastricht alleen als Belgie en Duitsland aantalmiljoenen bijdragen.
    Wtf kent Maastricht in het buitenland, ze kunnen de plaatsnaam niet eens uitspreken.

  102. Robert

    @man pan

    De Limburgers zelf kunnen de plaatsnaam ook niet uitspreken.

  103. Robert

    @beschouwer

    Van Sietse Bakker heb ik begrepen dat MECC een lege doos is en ik vermoed dat Maastricht kansloos is.

  104. Rick

    Robertje trapt in de seleсtieve weergave van MC. Best sneu eigenlijk.

  105. Robert

    Rick

    Sietse zei over de MECC, en dat is niet eerste de beste, “een lege doos die te laag is”

    Daar kun je vervolgens een conclusie uit trekken, maar dat kan een verkeerde zijn.

  106. Killer

    Dat zei hij niet, kinderachtige leugenzak. Ga maar weer zaad uit de bаllen van je vriend zuigеn want hier ben je niet geloofwaardig meer.

  107. Capitan

    Killer, breng hem niet op zondige ideeën. Je weet hoe ze zijn die ESF-рootjes.

  108. Robert

    Ik reageer eigenlijk nooit op ordinaire praatjes, maar omdat je niet kunt lezen doe ik het toch.

  109. Capitan

    Zie.

  110. Klugscheißer

    @Robert
    Fri 19 Jul 2019 om 15:51

    Heb je intussen bij je moeder nagevraagd of bij haar ook sprake is van een vergelijkbare situatie, namelijk van een lege, opgedroogde, kortom, uitgezakte doos?

  111. Killer

    @Klugscheißer