BN’ers die bellen met gewone mensen geen hit

Het programma Celebrity Call Centre is zondagavond met magere kijkcijfers van start gegaan. Er keken vanaf 21.15 uur een magere 223.000 kijkers (5,3 procent) naar de uitzending op NPO 3. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Celebrity Call Centre is een programma waarin bekende Nederlanders bellen met gewone mensen, om op die manier hen problemen op te lossen. ‘Sterren’ die meedoen zijn vooral een hoop B-namen, bekend van YouTube of social media als Instagram.

Tv-recensent Haro Kraak van de Volkskrant heeft gekeken, maar is niet heel erg enthousiast. Af en toe verraste het programma met een aardig gesprek, vindt hij. “Om een moment later weer teleur te stellen door een jongen die onzeker is over het ‘formaat van mijn menneke’ drie keer giechelend aan elkaar door te verbinden.

Hiervoor kruipen jongeren niet voor de buis, zegt Kraak. “Een bekende kop van YouTube en Instagram op televisie zetten gaat van geen enkele jongere een tv-kijker maken. Bovendien is het internet zo’n beetje gemaakt voor een anoniem gesprek over de grootte van geslachtsdelen.”

Voor een plek in de dagelijkse kijkcijfer top 25 waren zondag minimaal 282.000 kijkers nodig.

Foto: BNNVARA

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen