Bellende BN’ers zijn kijkcijferdrama op NPO 3

Het gaat niet goed met Celebrity Call Centre, de tv-show van NPO 3 waarin BN’ers gewone mensen telefonisch te hulp schieten. De kijker keert het programma massaal de rug toe. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Celebrity Call Centre begon twee zondagen geleden met 223.000 kijkers (5,3 procent) en afgelopen zondag waren dat er nog 152.000 (2,8 procent). Sinds deze week wordt het programma ook nog eens wekelijks herhaald op dinsdagavond prime time.

Door die herhaling bezorgt Celebrity Call Centre NPO 3 niet één, maar twee keer per week dramatische kijkcijfers. Er keken gisteren om half negen 98.000 mensen (2,2 procent) naar het programma.

Ter vergelijking: het programma ervoor (Broodje Gezond) trok 175.000 kijkers en het programma erna (Je Zal Het Maar Zijn) 241.000 kijkers.

Het is zeker in tijden waarin gediscussieerd wordt over het voorbestaan van NPO 3 best opvallend dat de zenderleiding ervoor kiest om Celebrity Call Centre twee keer per week uit te zenden op prime time.

Celebrity Call Centre hoort net als Ranking the Stars tot de categorie programma’s waar echt geen belastinggeld voor uitgetrokken zou moeten worden.

Foto: BNNVARA

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Patty Brard bij Shownieuws?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen